Gezondheid alle pijlers

Moeilijk plassen...

21-06-2011 16:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gek onderwerp maar ik zit er wel mee.

Deze voormalige plasgeit heeft al maanden problemen met plassen.

Volgens dokter (een klein half jaar geleden) heeft iedereen hier weleens last van maar ik baal ervan.

De enige manier waarop de boel enigszins op gang komt is als ik met mijn blote voeten op de koude tegels ga staan. Is niet zo handig als je elders bent. Was gisteren voor mijn werk op een golf baan, moest ik plassen, heel eind lopen natuurlijk voor de eerste washroom en daar aangekomen, je snapt hem al, helemaal niks. Moest ik daar mijn schoenen uitdoen om een klein straaltje kwijt te raken.

Gek wordt ik ervan! Herkent iemand dit? Nog tips?
Optimist tot in de kist!
Ben je toevallig medicijnen gaan slikken?

Neem je wel de rust/tijd om te gaan plassen zodat je bekkenbodemspier ontspant?
Ik slik al zo'n 7 jaar codeine voor chronische zenuwpijn.

En ik heb al een boek op de wc liggen om op die manier en tijd en ontspanning te vinden
Optimist tot in de kist!
Als het na een half jaar aankijken nog niet verbeterd is zou ik toch maar eens terug gaan naar de huisarts. "iedereen heeft er wel eens last van", ja vast, maar een half jaar?
ik snap het stukje ff niet dat je je schoenen uit moet doen om te plassen?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Door de kou moet ze dan plassen...
Ben je toevallig meer codeine gaan slikken?

Als het niets met spanning te maken heeft zou ik naar de huisarts gaan en vragen of je doorverwezen kan worden naar de uroloog.

Deze kan je ook, als er niets gevonden wordt, doorverwijzen naar de bekkenbodemtherapeut.
Ik zou me laten doorsturen naar een uroloog, als je daar al niet ben geweest. Het kan wel eens zijn dat je een te nauwe plasbuis hebt, die moeten ze dan maar eens oprekken, zou veel schelen denk ik. Mits het niet tussen de oren zit en stress is.
quote:lughnasadh schreef op 21 juni 2011 @ 16:31:

Als het na een half jaar aankijken nog niet verbeterd is zou ik toch maar eens terug gaan naar de huisarts. "iedereen heeft er wel eens last van", ja vast, maar een half jaar?Hier ben ik het mee eens. Een half jaar is wel erg lang. Heb je verder geen pijn bij het plassen?
Never give up hope.
Nee, ik slik al die jaren al dezelfde dosering. Ik ga a.s. vrijdag naar een nieuwe h.a. hopelijk kan hij iets meer voor mij betekenen.

Schoenen uit betekent dat ik dan met mijn blote voeten op de koude tegels kom en dit helpt
Optimist tot in de kist!
owww....kee. nog nooit van gehoord haha!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Maar, even een hele domme vraag. Hoe moet dat dan, als je echt aandrang voelt om te plassen? Ik moet diverse malen per dag echt 'nodig', en dan ben ik blij en opgelucht als ik alles kan laten lopen. Maar hoe 'voel' jij dit dan?
Maak het nog uit hoe je op de wc zit, onderuitgezakt of goed rechtop?
SG, ik voel dus drang maar er komt haast niks. Verder geen pijn bij het plassen ofzo. Ik heb wel heeel vaak blaasontstekingen al zo'n 25 jaar, meetal moest ik juist heel vaak en veel.

BW, ik heb allerlei standjes (echt waar ) geprobeerd. Niks helpt behalve de blote pootjes dan.
Optimist tot in de kist!
Dan zou ik toch echt heel vlot terug naar de huisarts gaan. Misschien heb je door al die blaasontstekingen wel een vernauwing in je plasbuis gekregen. En door dat moeilijke plassen heb je weer meer kans dat je niet goed uit kan plassen, met weer blaasontstekingen als gevolg.
Maar, als je die aandrang voelt, en je hebt gewoon genoeg gedronken, en het komt bijna niet (zoals bij jou), waar blijft die plas dan? Er is toch urine dat je lijf moet verlaten, lijkt mij zo.... dus waar blijft dat dan?

Ik zou zeer zeker naar je HA (of een andere gaan).

En, just my 2 cents, je zou je eens kunnen bewegen richting natuurgeneeskunde. Gewoon, om lichamelijk weer in balans te komen. Natuurgeneeskunde gaat uit van een holistische visie, in plaats van alleen maar te kijken naar daar waar het fout zit. Want al 25 jaar vaak blaasontsteking, dat is geen doen....

sterkte!!
Bedankt meiden!

Vandaag ga ik naar een nieuwe HA. is altijd eerst een zgn. Meet & Greet, dus wordt er weinig gedaan maar ik maak gelijk een afspraak voor een "echte" afspraak".

SG ik heb al vaker in dat straatje gedacht. 't Zit in mijn verzekering, het is hier (Canada) peperduur, moet het wel eerst voorschieten. En met twee beugelbekkies (ook voorschieten die ortho) stel ik dat soort dingen voor mij uit. Misschien toch maar eens door gaan pakken!

Ik houd jullie op de hoogte.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven