Waarop letten bij aankoop auto.
donderdag 23 juni 2011 om 13:33
donderdag 23 juni 2011 om 13:45

donderdag 23 juni 2011 om 13:47
quote:ritmeester schreef op 23 juni 2011 @ 13:45:
[...]
Waarom geen moeder, tante, nicht of zus?
oooh dat mag ook maar over t algemeen zijn het de mannen die er iets meer verstand en interesse voor hebben dan dames..
Mijn moeder mee nemen .. nou dan rij ik weg in de auto en volle pond qua prijs betalen.. terwijl bij mijn vader/broertje we eerst nog3x weggaan omdat t geld wat de verkoper er voor wil hebben wij niet gaan betalen. Kortom onderhandelen
[...]
Waarom geen moeder, tante, nicht of zus?
oooh dat mag ook maar over t algemeen zijn het de mannen die er iets meer verstand en interesse voor hebben dan dames..
Mijn moeder mee nemen .. nou dan rij ik weg in de auto en volle pond qua prijs betalen.. terwijl bij mijn vader/broertje we eerst nog3x weggaan omdat t geld wat de verkoper er voor wil hebben wij niet gaan betalen. Kortom onderhandelen
donderdag 23 juni 2011 om 13:52
Ik zou proberen een Japaner te kopen, Mazda, Toyota enz.
doorsnee genomen erg betrouwbare auto's.
Verder kan je vragen wanneer hij gekeurd is, recentelijk
of maanden geleden en dan staan er op het keuringsrapport
vaak nog adviespunten.
Staar je overigens niet blind op deze APK dit zijn gewoon
minimale veiligheidseisen waar een auto aan moet voldoen.
Als je wat meer uit gaat geven kan je ook een onafhankelijke
garage benaderen voor een aankoopkeuring, dit kost zo
rond de 70 euro en dan lopen ze je auto na.
Overingens doet niet iedere garage dit.
doorsnee genomen erg betrouwbare auto's.
Verder kan je vragen wanneer hij gekeurd is, recentelijk
of maanden geleden en dan staan er op het keuringsrapport
vaak nog adviespunten.
Staar je overigens niet blind op deze APK dit zijn gewoon
minimale veiligheidseisen waar een auto aan moet voldoen.
Als je wat meer uit gaat geven kan je ook een onafhankelijke
garage benaderen voor een aankoopkeuring, dit kost zo
rond de 70 euro en dan lopen ze je auto na.
Overingens doet niet iedere garage dit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

donderdag 23 juni 2011 om 13:54
Maak een uitgebreide proefrit op verschillende soorten wegen, waarbij je o.a. de automaat ook flink belast. Dus meer dan rondje rond de kerk. Let daarbij op rare trillingen, hoe de auto stuurt, rare dipjes in acceleratie enz. enz..
Je kunt een aankoopkeuring uit laten voeren, maar ik proef uit jouw posten dat je gaat voor een echt goedkope auto.
Een jaar APK is logisch, maar stel je niet teveel voor bij een APK. Dat zegt dat de auto aan de minimale veiligheidseisen voldoet, maar niet dat de auto motorisch goed in orde is.
Op diverse automerkgerichte fora kun je informatie vinden over zwakke punten van een auto.
Je kunt een aankoopkeuring uit laten voeren, maar ik proef uit jouw posten dat je gaat voor een echt goedkope auto.
Een jaar APK is logisch, maar stel je niet teveel voor bij een APK. Dat zegt dat de auto aan de minimale veiligheidseisen voldoet, maar niet dat de auto motorisch goed in orde is.
Op diverse automerkgerichte fora kun je informatie vinden over zwakke punten van een auto.

donderdag 23 juni 2011 om 13:59
donderdag 23 juni 2011 om 14:02
Uhhh goede tip: bij twijfel niet doen? Dat is de tip die ik meekreeg de laatste keer dat ik een auto kocht.
Zo had mijn eerste keus ( van internet dan) een achterportier dat niet dicht wilde. Ook bleek de km stand niet te kloppen met wat er op internet stond. Dat ding heb ik dus na een korte proefrit laten staan.
Zo had mijn eerste keus ( van internet dan) een achterportier dat niet dicht wilde. Ook bleek de km stand niet te kloppen met wat er op internet stond. Dat ding heb ik dus na een korte proefrit laten staan.
donderdag 23 juni 2011 om 14:05
Altijd een proefritje maken.
Op een recht stuk weg even het stuur los laten, trekt hij naar links of naar rechts, dan is het niet goed.
Ook even in de vrij zetten en flink gas geven, hoor je ergens gerammel of rare geluiden, dan kan het de uitlaat zijn.
Onder de motorkap loeren kan er wel interessant uit zien, maar als je niet weet waar je naar moet kijken, dan staat het ook wat dom
Verder even opletten of hij niet roest of onder de steenslag zit. Of er geen vocht op de binnenkant van de ramen staat. Of de bekleding wat schoon is.
Op een recht stuk weg even het stuur los laten, trekt hij naar links of naar rechts, dan is het niet goed.
Ook even in de vrij zetten en flink gas geven, hoor je ergens gerammel of rare geluiden, dan kan het de uitlaat zijn.
Onder de motorkap loeren kan er wel interessant uit zien, maar als je niet weet waar je naar moet kijken, dan staat het ook wat dom
Verder even opletten of hij niet roest of onder de steenslag zit. Of er geen vocht op de binnenkant van de ramen staat. Of de bekleding wat schoon is.

donderdag 23 juni 2011 om 14:06
quote:perseph0ne schreef op 23 juni 2011 @ 13:59:
[...]
Het voordeel van een net APK gekeurde auto, is dattie een jaar lang niet hoeft.. En dat dus kosten kan schelen..Het zegt echter niets over of de auto het nog een jaar volhoudt. Het gaat mij niet om de kosten, maar om de waarde die veel mensen aan een APK keuring hechten.
[...]
Het voordeel van een net APK gekeurde auto, is dattie een jaar lang niet hoeft.. En dat dus kosten kan schelen..Het zegt echter niets over of de auto het nog een jaar volhoudt. Het gaat mij niet om de kosten, maar om de waarde die veel mensen aan een APK keuring hechten.
donderdag 23 juni 2011 om 14:09
Ik heb als eeste auto een peugeot 206 van 8 jaar oud gekocht; er stond 102.000 km op de teller. Mijn vader zei toen dat, als het een benzine was geweest, ik hem niet had mogen kopen van hem, maar omdat het een diesel was ik het wel mocht. Ook reed ik meteen veel lange afstanden zodat een diesel voor mij voordeliger uitkwam. Ik heb hem bij de garage gekocht, kreeg een jaar garantie en daar was ik erg blij mee, want na een maand zagen we dat de uitlaat volledig doorgeroest was en hebben ze die gratis vervangen (hoezo, geslaagd voor de keuring? );
Nu drie jaar later rij ik er nog steeds in rond, ben heel blij met mijn auto'tje. Wel merk ik nu kleine dingen op die beginnen te haperen (één stoel kan niet meer naar voor klappen) maar die laat ik niet meer repareren.
Nu drie jaar later rij ik er nog steeds in rond, ben heel blij met mijn auto'tje. Wel merk ik nu kleine dingen op die beginnen te haperen (één stoel kan niet meer naar voor klappen) maar die laat ik niet meer repareren.

donderdag 23 juni 2011 om 14:29
quote:Dahlia74 schreef op 23 juni 2011 @ 14:06:
[...]
Het zegt echter niets over of de auto het nog een jaar volhoudt. Het gaat mij niet om de kosten, maar om de waarde die veel mensen aan een APK keuring hechten.
Het toch wel prettig dat er een APK voor bijna nog een heel jaar erop zit..
stel dat je m halverwege de APK koopt en 2 weken later blijkt je gehele ophanging naar de kloten.. Naaah dat loopt wel in de eurootjes dan..
Dus in die zin hecht ik daar wel waarde aan. .. idem dito met remschijven.. Remblokjes zijn voor 60euro vervangen , maar complete remschijven niet..
[...]
Het zegt echter niets over of de auto het nog een jaar volhoudt. Het gaat mij niet om de kosten, maar om de waarde die veel mensen aan een APK keuring hechten.
Het toch wel prettig dat er een APK voor bijna nog een heel jaar erop zit..
stel dat je m halverwege de APK koopt en 2 weken later blijkt je gehele ophanging naar de kloten.. Naaah dat loopt wel in de eurootjes dan..
Dus in die zin hecht ik daar wel waarde aan. .. idem dito met remschijven.. Remblokjes zijn voor 60euro vervangen , maar complete remschijven niet..