Gezondheid alle pijlers

Flauw voelen

23-06-2011 19:24 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op zich is er vast niks ernstigs maar ik voel me soms zo verschrikkelijk slap en flauw. Het zal wel een hongerklap zijn geweest.

Ik liep naar de supermarkt en ik werd helemaal onwel, flauw gevoel, trillen, van alles. Ook voelde ik 2 keer na elkaar een tinteling in mijn voet. Ik ben maar een patatje gaan halen.

Ik kan dan ook moeilijk opletten wat er om me heen gebeurt of dingen uitvoeren. Dat patatje bestellen was al moeilijk :P

Het rare is alleen: het gevoel gaat maar niet weg. Ik heb nu flink wat gegeten maar anderhalf uur later kan ik nog niks anders dan op bed liggen. Alles kost moeite en alles voelt gewoon slap.

Ik zal toch niks ergs hebben?;)
Ben geen dokter, bij twijfel HA bellen.
Er zal denk ik niet veel aan de hand zijn. Het is wel behoorlijk vervelend want ik wilde de was nog even ophangen..
Mischien een griepje, kun je je soms ook zo slap van voelen... Beterschap in elk geval.
Heb je ook al wat gedronken ? Je had al honger en als je dan ook nog iets zout gaat eten, dan kost het verwerken van je eten, je lichaam heel wat vocht.
Jup drinken is ook voor gezorgd haha.
was dit de 1e keer?
Je denkt dat het een hongerklop was, schrijf je, hoe laat was het dan en wat had je daarvoor gegeten/gedronken/gedaan?
huisarts bellen
friet eten als je je niet lekker voelt?
Klinkt als een hypo, ik heb dat ook als mijn bloedsuiker te laag is, maar ik ben diabeet en gebruik insuline.

Niet drie keer per dag veel, maar 6 keer per dag kleinere gezonde maaltijden eten kan al heel veel schelen, misschien heb je een chronisch lage bloedsuiker, of eet je te onregelmatig. Ga eens naar de huisarts als je er last van blijft houden.
Bloedarmoede kan ook.
Ik herken het, ik moet ook altijd wat eten dan om het over te laten gaan. Maar bij mij duurt het geen anderhalf uur. Ik zou in dat geval wel naar de dokter gaan.
Ga naar de huisarts.

'Ik zal toch niets ergs hebben?'

Tja, hoezo niet? Je bent een mens, alles kan.

De huisarts kan je onderzoeken en jou vertellen wat de oorzaak van je flauwtes is.

Wat het ook is, eet in het vervolg geen patat meer op dit soort momenten. Daar heeft je lijf niets aan.

Zorg ervoor dat je altijd een gezond tussendoortje in je tas hebt.
Zorg ervoor dat je altijd een rol druivesuiker bij je hebt...
Ik heb dit ook weleens.

Reden: te lage bloeddruk.
quote:Quinty schreef op 23 juni 2011 @ 22:04:

Zorg ervoor dat je altijd een rol druivesuiker bij je hebt...

lijkt me niet zo'n goed idee, tenzij ze diabeet is.

Druivesuiker zorgt voor een piek en snel daarna weer een hele sterke daling van je bloedsuikerspiegel , dan blijft het prbleem terug komen.

Bruine of volkoren boterham met jam is een goede mix van snelle en langzame suikers
ik ben dan zwanger en heb dat soms ook dat ik me flauw voel neem dan als ik jou was gewoon ff een drink bulion in zout is dan wel handig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven