Wat te doen met koolzaadolie

23-06-2011 19:54 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fles koolzaadolie van iemand gekregen (jij houdt toch zo van koken). Staat inmiddels een half jaar in de kast. Op internet lees ik dingen over: rijden op koolzaakolie, uitstekende brandstof, etc.

Is deze olie nou geschikt voor salades, brood in dopen of juist voor (roer)bakken. Qua google kom ik er niet helemaal uit...

Tips? Anyone?
Misschien helpt deze site van een merk dat culinaire koolzaadolie maakt:

http://www.brassicaolie.nl/

Koolzaadolie is helder en prachtig goudgeel van kleur, waardoor de olie mooi te combineren is met bijvoorbeeld frisse groene salades. Koolzaadolie is ook een mooie olie voor bakken en braden. De nootachtige smaak van Brassica zorgt voor de finesse. Subtiel en heel toegankelijk.
quote:borderwalk schreef op 23 juni 2011 @ 20:00:

Misschien helpt deze site van een merk dat culinaire koolzaadolie maakt:

http://www.brassicaolie.nl/

Koolzaadolie is helder en prachtig goudgeel van kleur, waardoor de olie mooi te combineren is met bijvoorbeeld frisse groene salades. Koolzaadolie is ook een mooie olie voor bakken en braden. De nootachtige smaak van Brassica zorgt voor de finesse. Subtiel en heel toegankelijk.Thanks!
Ik boende daar de antilliaanse tegels in de keuken mee...
Koolzaadolie wordt in de VS 'canola oil' genoemd en op dezelfde manier gebruikt al zonnebloemolie bij ons. Mocht je er toch iets speciaals mee willen doen, zoek dan op recepten met 'canola oil'.
Koolzaadolie is super gezond. Zoiets als olijfolie. Je kan er heel veel mee doen, bakken en braden zelfs frituren.

Helaas is het in NL idioot duur terwijl het in andere landen (VS) heel gangbaar is.
In je auto gooien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven