Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
Cowvanjoi, gefeliciteerd!!Geniet van je verlof!

Mari, sterkte volgende week! Nog even volhouden!

Ik krijg ook genoeg opmerkingen - vooral op het schoolplein - over de grotte van mijn buik...allemaal van die standaarde opmerkingen "ben je zeker dat er maar een is..moet je nog VIER weken??" bla bla bla

Vandaag nog een kennis aan de telephone gehad die tegen mij - voor de zoveelste keer tijdens mijn zwa-schap - zei iets van "ik kan het nog steeds niet geloven, dat jullie voor een derde gingen, ik zou het nooi, gewoon nooit willen doen! Terug naar de luiers, nee, ik wil het echt nooit meer!" Irritant, ongevraagde mening..

Morgen even zonder man, die gaat naar zijn broer (jarig), ik wil niet mee, hij woont 120 km rijden van ons, wil niet zo lang in de auto zitten. Dus blijf thuis met de kinderen.
Hoi allemaal,

Ik heb er helaas ook een ziekenhuisopname opzitten, net als Shootingstar.

Ik had sinds donderdagavond hoofdpijn en dit was bij het wakker worden erger.

Heb toen een paracetamol genomen en ben weer gaan slapen.

Even later weer wakker met hoofdpijn en tintelende vingers. Toch maar even mijn bloeddruk meten, want als ie laag zou zijn zou ik nog niet naar het ziekenhuis gaan bellen. Maar de meter gaf 205/110 aan.

Hmm, toch maar even bellen en ik moest direct komen.

Mijn bloeddruk was in het ziekenhuis 150/100 en eiwitten in mijn urine.

Mijn bloed was gelukkig goed.

Ben opgenomen om 24 uurs urine te sparen en ben gestart met de hoogste dosis medicatie voor de bloeddruk.

Verder meteen een groei echo gehad, omdat ze mijn buik zo groot vinden. De kleine ligt precies goed op groei en weegt nu 2,5 kg, maar ik heb veel te veel vruchtwater.

Dus ik ben gister ook uitgebreid getest op suiker.

Ik heb inmiddels de uitslagen gehad. Ik heb net geen zwangerschapsvergiftiging en net geen zwangerschapssuiker.

Dus conclusie: ik heb een verhoogde bloeddruk door de zwangerschap.

Morgen wordt het bandje gewoon verwijderd en dan wordt het beleid verder besproken hopen we.

Maar er is al gezegd dat ik sowieso rekening houden met nog meerdere opnames, aangezien mijn bloeddruk onder de medicatie ook aan de hoge kant blijft en ik zal sowieso eerder ingeleid gaan worden, als het niet spontaan begint.

Bij de echo bleek trouwens dat ze inderdaad goed ligt, jippie! En dat ze haar heeft en we hebben er weer een hele mooie foto bij.

Cowvanjou, gefeliciteerd dat je geslaagd bent!

Fijn zo nog net voor je bevalling, haha, kan me voorstellen dat er een druk van je schouders valt.

Jij heel veel succes as woensdag. Heel goed dat je het met je gyn besproken hebt en je je nu er beter bij voelt.

2jongens, moeilijk he, dat kiezen van de kleertjes. Ik heb nu 2 setjes in de tas zitten, de 1 is wat kleiner dan de andere.

Shootingstar, jij hebt er dus ook weer een opname opzitten.

Heb je eigenlijk ook klachten? Ik heb voornamelijk last van hoofdpijn.

En heb jij medicatie gekregen?

Nou, zodra ik nieuws heb laat ik het weten morgen!
Ooooh Nolleke, wat heftig! Ineens krijgen we allemaal complicaties, lijkt het wel! Wat een spanning! Dat van die grote buik met veel vruchtwater had ik ook. Morgen is dus nog steeds voor jou een hele belangrijke dag!! Ik zal aan je denken... zeker nu met de verhoogde bloeddruk en de eiwitten, wie weet is het morgen al zo ver! Dat het spontaan gebeurt, of dat ze het inleiden! Is de verwijdering van de cerclage een operatie? Of een eenvoudige handeling?

In ieder geval heel veel succes!

Bij mij nog 4 dagen, donderdag word ik om 7.00 uur opgenomen. Komt ook dichtbij. Heb nog een fijn weekend gehad, mijn moeder was er. We gingen vrijdagavond even de stad in (ergens eten) en na 500 m. moest ik al plassen. Dat bleef de hele heen- en terugweg zo! Kan alleen nog maar fietsen. Hij ligt dan misschien al ingedaald? Wie zal het zeggen?
Spannend, cowvanjou. Lijkt me erg prettig om zeker te weten welke dag je gaat bevallen.

Ik denk niet dat ze morgen evt al in gaan leiden, omdat ik morgen 36 weken ben en ze zullen er alles aan doen om de 37 te bereiken en dat is natuurlijk ook het beste.

'Helaas' wordt de cerclage gewoon op de poli verwijderd. Volgens de gyn een kwestie van benen in de beugels, eendebek erin, knippen, frutten en klaar...

Maar ik zie er enorm tegenop, nog maar dan tegen de bevalling.

Maar ja, even doorbijten, het zal toch moeten gebeuren en daarna kan ons kindje er tenminste door!
Nolleke, sterkte morgen! Hopelijk gaat het meevallen. Ik zal aan je denken. Erg ballen, je bloedruk, maar OK, goed dat je morgen al 36 weken zwanger ben! Ik ben van mijn eerste kindje bevallen met 36 weken....

Cowvanjou, ook spannende tijd voor jou, nog 3 dagjes!

Shootingstar, hoe gaat het met jou?
#breekt weer even in#

Nolleke, ik lees dat je weer spannende dagen achter de rug hebt. Sterkte morgen!

Ook aan de andere aanstaande moeders trouwens, want het wordt morgen tropisch warm en dat kan best lastig zijn als je zwanger bent.

Gr. van een januari moeder
O ja, Nolleke, dat is waar ook! Dacht ik niet aan... wat langer wachten is natuurlijk beter!! Morgen veel succes dan maar en we hopen dat ze nog even blijft zitten! :-)
wat een complicaties zo bij shootingstar en nolleke.

spannende dag morgen nolleke, hoelaat moet je bij de poli zijn? kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, het klinkt ook niet erg prettig, maar goed, you got to do what you got to do... en dan hopen dat je kleine meis nog een weekje wil blijven zitten.

cow, spannend ook bij jou, nog een paar daagjes te gaan...

hier is de echte nesteldrang toegeslagen... alles moet schoon en opgeruimd haha.. en er moeten nog allerlei kleine klusjes gedaan worden. man heeft vanavond eerste traphekje opgehangen en in de garderobe de kinderkapstok en een plankje opgehangen (voor mijn draagdoeken). ook een lampenkap op de babykamer (staat zo stom een los peertje). vrijdag al een kast in elkaar gezet op de babykamer, en schoonvader is vandaag nog een en ander aan het lakken geweest... bed staat op klossen en van mij mag het volgend weekend komen... komende woensdag nog high-tea met schoonmoeder en moeder en donderdag heeft man laatste toets van het jaar.

iedereen goede week!
Nolleke, heel veel succes vandaag. Hoop voor je dat het snel achter de rug is. Wat "vervelend" (misschien niet de juiste woordkeuze) van je bloeddruk en suiker Wel fijn dat meisje nog steeds goed ligt!

Cow, hou je het nog een beetje nu de datum zo dichtbij komt? Ontzettend spannend!

Is het voor iedereen een beetje te doen met die warme dagen? Ik heb gister in ons zwembadje gebadderd, heerlijk koel. Deze week nog wat kleine schoonmaakklusjes en dan is alles klaar. Maar eerst straks wéér naar het zkh. Afgelopen vrijdag zou er een knoop worden doorgehakt over het wel/niet van een ks, maar de gyn wilde het nog met het team overleggen. Laat het jullie weten!
spannend vera, en als het dan een geplande keizersnee wordt weet jij dus ook een datum straks...

nolleke wat fijn dat je meisje inderdaad nog steeds met haar hoofd naar beneden ligt! sterkte vandaag...

cow, de laatste dingen in orde aan het maken of ben je al helemaal klaar?
Hier ben ik weer, cerclage-loos!

Echt een heel raar gevoel zeg, het lijkt alsof er voor 9 maanden last van mijn schouders is gevallen en dan ben ik nog niet eens bevallen.

Het viel achteraf erg mee, maar ik was echt mega gespannen. Heb het mijn gyn niet makkelijk gemaakt en heb me vreselijk aan liggen stellen en mijn vriend heeft alvast ondervonden dat: 'Rustig maar' zeggen niet helpt en dat ik daar alleen maar agressief van word (dan weet hij dat vast voor de bevalling!).

Ik mocht de cerclage mee naar huis nemen als souvenir, maar dat hebben we niet gedaan hoor. Heb hem natuurlijk wel even goed bekeken, net een dikke elastiek.

Mijn gyn gaat as vrijdag helaas op vakantie, dus hij zal mijn bevalling niet doen, daar baalde hij zelf ook van.

Hij heeft mij nu overgedragen aan een andere gyn die ik mocht kiezen en zij is echt helemaal geweldig. Mijn lievelingscollega zeg maar en ik heb zaterdagavond nog een uur met haar in het ziekenhuis zitten kletsen, maar ook samen met haar zitten huilen om Sam (wij waren samen zwanger destijds).

Het beleid is nu: as donderdag extra controle voor de bloeddruk, volgende week woensdag weer controle bij die andere gyn en mijn gyn wil nog max 1 a 2 weken wachten. Dan echt inleiden, mocht dit niet mogelijk zijn, dan wordt het max over 2 weken een keizersnede (ivm de bloeddruk).

Dus hopelijk komt ze vanzelf!

2jongens, en deed jouw eerste kindje het goed na 36 weken, nog lang in de couveuse moeten liggen?

Mickey, dank je voor je berichtje.

Vlinder, hihi, dus jouw man wordt ook goed aan het werk gezet. Fijn als het allemaal gedaan wordt!

Vera, wat spannend dat de beslissing weer uitgesteld is.

Wat zegt jouw gevoel? Wat zou jij graag willen?

Ik ben erg benieuwd naar je berichtje!
Jongens wat een gedoe allemaal met iedereen. Nolleke wat goed dat het allemaal goed is gegaan. Je bent zover gekomen!!!!! Straks heb je je kindje in je armen!!!

Spannend allemaal hoor! Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en ben benieuwd naar de eerste kindjes die geboren gaan worden. Wat is de tijd snel gegaan he?

Hier alles goed. Stressvolle laatste week op het werk en daardoor niet leuk. Had het graag anders gehad. Maar goed als ik jullie verhalen allemaal lees mag ikecht niet klagen. Ben nu 35 weken zwanger, nog aan het werk en heb eigenlijk bijna nergens last van. Hopen dat het zo blijft. Moet wel rustiger aan gaan doen merk ik maar vanaf donerdag kan dat ook lekker.

Allemaal veel succes!!!!
Nolleke, fijn dat alles goed is gegaan! En dat je toch een leuke gyn heb gekregen. Over mijn oudste zoontje: hij ging niet naar de couveuse, na 2 dagen ziekenhuis mochten we naar huis. Maar hij was..hoe zou ik het best zeggen..niet helemaal rijp..Dat heb ik eigenlijk pas begrepen toen mijn tweede kindje geboren was (met bijna 40 weken). Hij was veel aan het spugen, had veel last van luchtwegen infecties in zijn eerste jaar etc.
Wat goed, Nolleke, dat de cerclage verwijderd is en dat er nog niks gebeurd is! Gefeliciteerd met deze stap!

Rust maar lekker veel uit, dan ben je straks fit voor de bevalling (ik wil me nergens mee bemoeien, hoor!! ). Want dat kan dus over twee weken ook al zo ver zijn. Leuk, hoor!

En geweldig dat je één van de leukste gynaecologen hebt gekregen!! Lijkt me ook niet verkeerd.

Even een aanvulling: ik ben bijna klaar met alles, nog kleinigheden regelen en kopen. Ik ga nog steeds op de fiets, want bij lopen drukt mijn buik op de blaas!

Foto's van het babykamertje staan op Hyves!
cow ik ga zo even kamertje kijken! morgen is het dan zover en wordt 'onze' eerst baby geboren! misschien kun je iemand van ons smsen hoe je kleintje heet dat we dat prive kunnen zien? of denk je snel weer online te zijn ? kijk maar of je het wil ik zal mijn nummer in ieder geval even prive krabbelen dan kun je zelf zien wat je ermee doet...

nolleke wat fijn dat het bandje eraf is en dat je nog niet bent bevallen! ook nog een goede nieuwe gyn het gaat je helemaal lukken! erg bijzonder!

ik ben vanochtend weer goedgekeurd, baby ligt netjes ingedaald met het hoofdje vast.

straks high-tea met mams en schoonmams.
Cowvanjou heeeeeeel veeeel succes morgen. Ik ben heel benieuwd. De eerste die geboren gaat worden. Spannend hoor.

Ik hoop dat ze bij mij nog even blijft zitten. Morgen laatste werkdag en zou graag nog even genieten van mijn verlof. Ben er ook echt aan toe. Vandaag en morgen nog even een drukke dag. Daarna heerlijk onderuit op de bank.
Hoi!

Mari, wauw eindelijk je laatste werkdag. Je hebt het goed volgehouden. Na morgen eindelijk genieten. Het zou dan fijn zijn als de kleine nog even blijft zitten, zodat je nog even kan ontspannen voordat de bevalling begint.

Cowvanjou, uitrusten doe ik zeker. Jij ook nog 1 dagje of heb je vandaag nog volgepland met alle dingetjes die je nog wilde doen?

Hoe voel je je nu de dag van tevoren? Lijkt me heel raar om te weten dat jullie morgen gewoon papa en mama zijn.

Heel veel succes morgen, ik hoop dat alles voorspoedig gaat verlopen!

Vlinder, super dat je weer goedgekeurd bent en dat de kleine ingedaald ligt. Ligt dus helemaal klaar voor de start!

2jongens, ja, dat zie/hoor je toch vaak, dat kindjes die net voor de 37 weken geboren worden nog net niet rijp zijn.

Dat heb ik helaas op mijn werk al vaak gezien en hoop van harte dat ik het nog 5 dagen kan rekken, maar niets wijst op een naderende bevalling, dus ik ga ervoor!

Onze kleine ligt nog niet helemaal ingedaald. Wel met het hoofdje in het bekken, maar kan nog wel bewegen.

Op de echo was trouwens echt wapperend haar te zien, hihi. Kan ze meteen een speldje in:D

Hier nog steeds alles rustig en ik ben vastberaden om de 37 weken te gaan halen!
Cowvanjou, heel veel succes morgen! Ik denk aan jou! Kamertje (op Hyves) zit er prachtig uit!

Gisteren naar verlos gewest. Kleine helemaal niet ingedaald, volgens verlos heeft ze nog ruimte zat en kan ook pas met bevalling gaan indalen . Volgens verlos is het normaal voor een derde kind, laat indalen..En nu lees ik bij jou, Vlin_der, dat het kindje al helemaal ingedaald is! Hm....

Nolleke, je haal 37 weken zeker! Straks ben je nog overtijd )

Mari, morgen laatste werkdag, geniet van je verlof!!
2jongens, het is inderdaad normaal bij een tweede/derde kindje dat dit later gebeurd, maar het kan natuurlijk al wel eerder.

Gelukkig hoef ik niet overtijd te worden, aangezien ik max over 2 weken ingeleid wordt.

Maar wel raar dat de kleine nu gewoon blijft zitten zonder bandje, is een apart gevoel.
Hey Nolleke,

Wat gaaf dat je gewoon al kon zien dat ze veel haar heeft!!! Heel leuk. Je gaat gewoon voor de 37 weken. Nog 5 dagen die zijn zo om!

Wie weet moeten ze je zelfs inleiden omdat ze het veel te lekker heeft daar binnen in jouw buik ;)
Ik lees nu pas jullie laatste posts ;)
\spannend! Morgen de eerste juli baby . Jeetje... dan zijn we allemaal snel aan de beurt

Nolleke: wat fijn dat alles goed is gegaan . En wat zal het spannend zijn voor je nu! Ik Hoop ook voor je dat ze nog even blijft zitten. Enne.... bij de Hema hebben ze te leuke speldjes hahahaha

Voor mij is het de vierde en deze zit al heel diep en muurvast volgens de echo vorige week. Maar ik begreep dat dat meestal inderdaad anders is bij een derde of vierde, die dalen meestal wat later in. Maar goed... zegt verder niets zei de de verloskundige.. Ik hoopte al dat de baby wat eerder zou komen hahahahah. Maar nee dus... Ik moet nog 3 weken...... en ben zo benieuwd!!!
Meiden,

Ik ben nog niet zenuwachtig! Zal vannacht wel komen, dan kan ik vast niet slapen... het is zo onwerkelijk dat het nu al gaat gebeuren. Erg vroeg, ik had nog wel een weekje verlof willen hebben, heb amper tijd gehad om te rusten.

Vanmiddag nog even in de stad geweest met een auto, spullen gehaald. Ik ga zo het bedje opmaken. Vandaag kwam de proefdruk van het kaartje en ik ga een van de twee kiezen. Vlin_der, ik post wel een foto van het kaartje op de Hyves!! De Hyves is besloten, dus ik kan er alles schrijven.
Cow, ik kom je heel veel succes wensen voor morgen!! Gewoon de eerste topic-baby.. Je bent er nog vrij relaxed onder als ik het zo hoor. Hoop dat je een beetje kan slapen vannacht. Morgen ben je mama
Cowvanjou, ben zo benieuwd hoe het gister gegaan is?

Hopelijk zijn jullie lekker aan het genieten van jullie kleine man!

Vera, hoe is het met jou?

Weet je inmiddels al meer of je vaginaal mag bevallen of niet?

Verder alles nog rustig bij iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven