Gezondheid alle pijlers

zwanger met mirena

25-06-2011 10:00 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet een weekje dat ik zwanger ben..nu inmiddels bijna 11 weken..

Vorig jaar september ben ik bevallen van een prachtige dochter..mn 4e kindje...(met haar ben ik zwanger geworden door de pil heen maar gebruikte ook antibiotica...dus niet voldoende beschermt)

na weken me behoorlijk ziek te hebben gevoeld..pijn in mn buik

misselijk en alleen maar moe zijn ben ik maar weer een s naar de huisarts gegaan...misschien weer last van een bacterie in maag was zn antwoord...dus weer aan de medicijnen...niks hielp misselijkheid bleef maar aanhouden en toen bedacht ik me dat ik nog een zwangerschapstestje had liggen..was toch niet zwanger dacht ik maar je weet het nooit..en ja hoor binnen 2 sec een positieve uitslag..

huilend naar verloskundige gebeld die speciaal voor mij de zelfde avond nog naar haar praktijk is gegaan om te gaan kijken of er ook iets te zien was met een echo..

Direct een klein mini mensje in beeld met een krachtige hartslag...

en zei ze...als ik het zo bekijk ben je al 9 weken en ong 3 dagen...

Dag later naar de gyn..ook hij bevestigde mn zwangerschap met en vertelde me dat er wel risico s aan de zwangerschap waren verbonden ivm met de mirena ...hij gaf mn partner en mij 5 dagen de tijd om te beslissen wat we wilden..kindje houden of abortus?

Ik heb een klein leven gezien wat in mij mag groeien..ja tis kindje nr 5 ik heb al 4 kids in de leeftijd van 14,10 ,6 en 9 mnd...hoe wil ik dit samen met mn partner doen(alle beide net geen werk meer..)

Maar ik kon en kan er geen afstand van nemen..dit kindje hoort bij ons..

alleen wie heeft er ervaring met een zwangerschap met mirena...

want al ben ik een ervaren baarster dit is nieuw en ik hoor alleen maar spookverhalen over vroeggeboortes ed...
Ik was al 5 maanden zwanger toen ik erachter kwam dat ik zwanger was,ondanks de Mirena.

Ukkie wordt maandag 4 dus alles is goed gegaan.

Van wie hoor je die spookverhalen?Van je gynaecoloog?
Vijf kinderen en geen werk. Heftig.

Is er wel uitzicht om voor alle kinderen te kunnen zorgen?
@Coebergmetijs nee geen spookverhalen van de gyn heeft me wel heel duidelijk op de risico s gewezen maar van mensen in mn omgeving die hoorde dat ik zwanger ben ..daarom is het wel even fijn om andere ervaringen te kunnen lezen..

@rozenstruikje:Als het goed mag gaan dan heb ik over 2 weken weer een baan..

en tja 4 kids is al lastig maar ik hoop dat het allemaal goed komt..heb gelukkig een hele lieve ma;) maar zal wel heel lastig worden das 1 ding wat zeker is...
Tis nog geen kindje. Wat zegt je man ervan? Kun je het betalen, nu en later, heb je er plaats voor? Je hebt er al 4, daar kun je het ook bij laten.

Sterkte.
Een vijfde kan heel nadelig worden voor de eerste vier. Zeker als je financiele onzekerheden hebt. Heb je de baan nog steeds na je proeftijd als ze weten dat je zwanger bent? Hoe is de rol van je man? Zorgt hij voor de kinderen samen met jou? Lijkt me niet verstandig om op je moeder te leunen als een vanzelfsprekende factor.
Gaan die spookverhalen dan echt over het zwanger zijn met Mirena of hebben ze meer te maken met het feit dat dit jullie 5e kindje wordt?
@rozenstruikje..mn moeder is er niet voor de financiele steun hoor maar tis meer in morele zin...

En dat van mn werk ja geen idee ik ben nog niet verplicht om te gaan vertellen dat ik zwanger ben..al kun je het wel een beetje gaan zien nu...en tis uitzendwerk dus ben allang blij dat ik kan werken en willen ze me een contract aanbieden dan vertel ik het wel natuurlijk miss ddat ze na mn zwangerschap me weer aan willen nemen en dan maar als uitzendkracht..want werken dat blijf ik wel doen ook na de bevalling..oppas is gelukkig geen probleem....

Mijn vriend steunt me zo ver hij kan met de andere 4 hij is niet de vader van de andere kids maar hij doet echt zn best.. geschrokken is hij natuurlijk wel van dit nieuws...

@misspoez:voor mij is het nu al wel een kindje..heb het duidelijk zien bewegen en een hartje zien kloppen......

De ruimte heb ik gelukkig wel ..als we alle twee en baan hebben dan valt er al een enorme last van onze schouders..dus tis nog even spannend allemaal ...en waarom zou het nadelig zijn voor mijn dochtertje? ik heb een vriendin die heeft er precies een jaar tussen kind 3 en 4 zijn net een tweeling altijd samen....

Ik heb eerst alleen maar negatieve gedachten gehad maar probeer nu maar positieve dingen te benoemen..dit kindje was totaal niet gepland maar is natuurlijk wel heel erg welkom
Oh tis een liefdesbaby?
Dat hoor je toch vaak zeg, dat vrouwen, ondanks spiraaltje zwanger raken, dat is voor mij dus een reden om NOOIT een spiraaltje te nemen.

Heel veel sterkte met je beslissing TO

Het is trouwens ook belangrijk wat je zelf wil wbt de abortus. Ook al zou er niks mis gaan. De vraag blijft: Wil jij nog een 5e kind?
De kans is heel groot dat je alleen komt te staan met vijf kinderen he? Is dit fair tov de andere vier? Boven alles ben je verantwoordelijk voor hen.
Hoe lang ben je samen met deze man?
Jongste kind van een andere vader negen maanden, 11 weken zwanger nu ... hmm. Ik denk dat ik maar op mijn vingers ga zitten.
quote:lichtpuntjes schreef op 25 juni 2011 @ 10:59:

Dat hoor je toch vaak zeg, dat vrouwen, ondanks spiraaltje zwanger raken, dat is voor mij dus een reden om NOOIT een spiraaltje te nemen. Dat gaat meestal over een koperspiraaltje. In fact, de mirena is zelfs veiliger dan de pil. Al vind ik het een hels ding..
Jeetje Misspoez. Het is nog geen kindje? Het is met 12 weken helemaal af hoor, hoeft het alleen nog te groeien en ontwikkelen, maar alles zit er op en aan.

Veroordeel jij TO even lekker. Ongelukjes gebeuren, relaties lopen stuk, ook als er kinderen in het spel zijn en het mag duidelijk zijn dat dit kindje niet gepland was.

Ik zal wel de laatste zijn die zegt dat dit kindje er niet mag komen. Bovendien klink je niet alsof je abortus overweegt.

Ik begrijp dus dat de Mirena er nog wel gewoon zit? hmm lekker idee ik heb ook een mirena....nou ja ik heb pas een kindje..zou wel goed komen.

Aangezien je nog een kleintje hebt, zijn alle spullen al aanwezig dus veel heb je niet nodig om ook deze kruimel groot te krijgen. Maar als deze kleine geboren is, zou ik zeker sterilisatie overwegen. Ik neem aan dat je onder begeleiding van een gyn blijft ivm het spiraaltje?
quote:misspoez schreef op 25 juni 2011 @ 11:14:

Jongste kind van een andere vader negen maanden, 11 weken zwanger nu ... hmm. Ik denk dat ik maar op mijn vingers ga zitten.

Ze kan toch gewoon gescheiden zijn en daar de 3 oudste van hebben?

Daarna heeft ze een fling gehad, en (wel dom maar ok..) vergeten dat de pil niet werkt met een AB..

Toen dacht ze, die verrekte pil ook.. Ik kies voor iets veiligers.. De mirena.. En nu is ze weer "de klos"...

Waarom altijd direct zo negatief?
quote:Joy4britt schreef op 25 juni 2011 @ 11:47:<knip>

Veroordeel jij TO even lekker. Ongelukjes gebeuren, relaties lopen stuk, ook als er kinderen in het spel zijn en het mag duidelijk zijn dat dit kindje niet gepland was.

<knip>Ja, ik veroordeel mensen die al 4 kinderen hebben en een vijfde willen krijgen van iemand die ze hooguit (als ze al met hem samen was nadat ze net zwanger was van nummer 4) anderhalf jaar kent en ze beiden geen werk hebben. Dat vind ik dom, onnadenkend en ontzettend egoïstisch.
Wat een naar mens ben jij dan bleghhh

Ze wilde trouwens geen vijfde krijgen, dat is haar overkomen.

Maar in jouw optiek zal abortus wel een anti-conceptie zijn....
Hmmm de oudste 3 zijn idd van 1 vader..(beetje verantwoording afzitten leggen maar oke;))

ben ik 10 jaar samen mee geweest..

de jongste idd van een zeer korte relatie..

vader van mn meid koos er zelf voor om weg te gaan...

en mijn vriend heb ik leren kennen toen ik 14 weken zwanger was van mn kleine meissie...voor ons is hij haar vader....

@joy4britt....abortus heb ik heel even overwogen maar ik kan het gewoon weg niet...

wou sterilisatie voordat ik mirena liet plaatsen maar mn huisarts wou geen verwijzing geven ivm mn leeftijd en had als alternatief mirena....maar idd straks zal ik zeker sterilisatie willen na de bevalling...en ook moet ik onder controle blijven bij de gyn....thnxx dat jij een beetje positief reageert

nog even @misspoez:ik ben daarin anders dan dat jij bent..noem me dan maar egoistisch omdat ik het niet over mn hart kan halen een kindje dat ookal ist totaal niet gepland.. weg te laten halen...abortus vind ik het zelfde als moord..en daar kan ik niet mee leven....

Er zal vast wel weer werk komen mn vriend en ik zijn alle twee druk aan het solliciteren...en ik vertrouw erop dat het goed komt..
quote:lichtpuntjes schreef op 25 juni 2011 @ 10:59:

Dat hoor je toch vaak zeg, dat vrouwen, ondanks spiraaltje zwanger raken, dat is voor mij dus een reden om NOOIT een spiraaltje te nemen.

Geen enkel voorbehoedsmiddels is 100 % veilig. Wil je echt geen kinderen, dan moet je niet neuken.

Mirena is trouwens statistisch gezien betrouwbaarder dan de pil. Er wordt bij het plaatsen gezegd (althans dat was bij mijn zo) dat je dan 6 weken lang moet oppassen en eventueel aanvullende anticonceptie moet gebruiken. Na die 6 weken krijg je een echo om te zien of het spiraaltje nog goed zit. Ik weet ook niet wie hem geplaatst heeft, maar ik persoonlijk heb hem door de gynaecoloog laten zetten. Daar heb ik ietsje meer vertrouwen in dan de huisarts.
Pfoe, de jongste 9 maanden en nu door de mirena heen zwanger van nr 5, ik kan me er amper iets bij voorstellen.

(zelf een zoontje van 7 mnd en sinds een maandje een mirena, ik zou het heel moeilijk vinden als ik nu zwanger zou raken).

Dat zal flink schrikken zijn geweest zeg

Wel fijn dat je meteen al weet dat je het kindje wilt houden, dat scheelt iig een hele moeilijke beslissing nemen.

En je vriend, is die al een beetje van de schrik bekomen?

En dan heb je nu dus die mirena nog, hoe gaat dat straks in zijn werk? Ik neem aan dat het spiraaltje eruit moet? Heeft dat risico's voor de zwangerschap? (en welke dan?)

O, en toch een beetje voorzichtig, maar: gefeliciteerd natuurlijk.
Verschillen we daarin van mening, Annaislief. Proficiat met je zwangerschap en veel geluk met je gezin.
Sterilisatie niet vanwege je leeftijd met al reeds 4 koters lijkt me zeer sterk. 5 kinderen, 3 vaders. Ik vraag me af of je alles verteld. Maar goed, ik hoop dat ik het verkeerd zie.
Slechte reacties allemaal mizzpoes. Jammer.

Welkom in de wereld waarin mensen andere keuzes op andere gronden maken vanuit een heel ander referentiekader.

Misschien is het een uitdaging voor je om eens genuanceerd en op een niet veroordelende wijze je mening te delen. Pak m!
quote:rozenstruikje schreef op 25 juni 2011 @ 14:08:

Sterilisatie niet vanwege je leeftijd met al reeds 4 koters lijkt me zeer sterk. 5 kinderen, 3 vaders. Ik vraag me af of je alles verteld. Maar goed, ik hoop dat ik het verkeerd zie.

Eens, wij hebben 1 kind en zitten nog ruim in onze vruchtbare jaren. Mijn man had geen probleem om een verwijzing te krijgen bij de huisarts. Daarbij heb ik een kennis, die een prachtig kindje heeft gekregen mét Mirena in haar baarmoeder. Natuurlijk is het niet ideaal, maar wel mogelijk.

Ingewikkeld verhaal, waarbij ik eigenlijk hoop dat het verzonnen is.

Anders veel sterkte en wijsheid toegewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven