Werk & Studie alle pijlers

Vast contract timmerman

25-06-2011 11:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik werk nu al 5 jaar bij dezelfde aannemer als allround timmerman.

Heeft iemand een indicatie wat je dan hoort te verdienen?

Ik krijg namelijk maar 1250 in de 4 weken, lijkt me nogal weinig.

Owja, kben 25 jaar
Bruto? Netto? 1250 bruto is te weinig. Wat staat er in je CAO?
bruto of netto?
Je zou eens moeten weten wat jouw baas voor jou vraagt per uur..... dan zakt je broek helemaal af!
Werk je fulltime?
Het bruto minimum loon bedraagt vanaf 23 jaar bedraagt per 1 juli as 331,20 euro per week. Als je 1250 bruto verdient, dan is dat dus veels te weinig. Is het netto, dan zou het kunnen kloppen.

Maar dan nog, als je niet tevreden bent over je salaris, dan zul je met je werkgever in gesprek moeten.
@SG

Dat is natuurlijk niet reeel. Tuurlijk vraagt de werkgever meer, maar de werknemer kost hem ook meer dan je als werknemer ontvangt! De werkgever betaalt naast het loon de premies voor belasting en volksverzekeringen, daar bovenop de werkgeverspremies en alle bijkomende kosten zoals bijv de auto/bus waar TO en/of zijn collega's mee rijden, de gereedschappen waar ze mee werken, het bedrijfspand, enz. En dat moet allemaal uit dat beetje verschil tussen uurlonenen en uurtarieven gefinancieerd worden.
Ben je lid van de vakbond?

Ik kan het even voor je navragen, maar heb wel inderdaad nodig of het bruto of netto is.
Het is wel netto, bij een 40 urige werkweek.

Heb hem gevraagd om mijn loon met dat van een soortgelijke collega te vergelijken, maar ik hoefde mocht niet het loonstrookje van een ander bekijken.
http://www.salaris-inform ... dig-wettelijk-minimumloon

Het wettelijk bruto minimumloon is 331,20 per week, dus dat is per 4 weken 1324,80.

Is die 1250 euro bruto, dan krijg je dus te weinig.

Als je onder een CAO valt, zoals de CAO Bouwnijverheid, zou het volgens mij nog meer moeten zijn. Maar dat moet je zelf gg googlen.
Oh ik was mosterd inmiddels haha.

Maar netto zou het dus kunnen.
Netto is zo rond de 1200 euro minimumloon voor zo'n maand, dus dan klopt het wel. Maar volgens mij bedoel jij dat je meer waard bent dan het geld dat je krijgt. En dan moet je dus gaan onderhandelen met je baas. En een timmermannenforum opzoeken. Want hoe geëmancipeerd wij ook zijn, ik denk niet dat je hier veel timmermannen zult vinden
Een timmermannenforum!! Gaaf.
Hier in elk geval je cao: http://www.cnvvakmensen.n ... ouw_2011_webversie_1_.pdf

En je salaris ligt een beetje aan je functieschaal. In de cao staan de tabellen, maar als je het wil weten, bel dan maandag even met 030 - 751 1007!
quote:lucky123 schreef op 25 juni 2011 @ 12:08:

Het is wel netto, bij een 40 urige werkweek.

Heb hem gevraagd om mijn loon met dat van een soortgelijke collega te vergelijken, maar ik hoefde mocht niet het loonstrookje van een ander bekijken.

Volgens mij klopt het dan wel, als het netto is.

Maarja, je kunt natuurlijk altijd de onderhandeling aangaan.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 juni 2011 @ 12:12:

Een timmermannenforum!! Gaaf.
(of mail me even op vinyl [at] casema.nl dan ga ik het voor je uitzoeken)
Het is logisch dat je de loonstroken van collega's niet mag zien, dat is vertrouwelijke informatie.
Op je loonstrook staat in welke schaal , trede e.d je zit dan kan je dat zo terug vinden in het Cao.
Is het ook niet zo dat je netto zo "weinig" is per maand omdat maandelijks al de loonheffing wordt ingehouden voor de vakantiebonnen die je in een paar porties over het jaar verdeeld uitgekeerd krijgt? Dat zijn vaak aanzienlijke bedragen, beduidend meer dan bij mensen met "gewoon" 8% vakantietoeslag en dat maakt vergelijken ook lastig dus, zeker op een forum waar niet zoveel mensen vakantiebonnen zullen hebben

Of heb je wel gewoon 8% of zoiets aan vakantiegeld die ergens in mei of juni wordt uitbetaald?
Lastige situatie hoor. Aan de ene kant is een goede timmerman zijn/haar gewicht in goud waard. Aan de andere kant zitten veel aannemers op dit moment in zwaar weer en zijn er de afgelopen twee jaar veel ontslagen gevallen in de bouw. Ik weet niet of ik op dit moment zo goed de onderhandelingen zou durven openen...
-
Goede timmerman zit eind 20 (28, 29) zo rond de 1700 voor 40 uur. Maar dan moet je ook wel echt goed werk leveren, prima alleen op pad zijn te sturen enzo. Niet het grote seriewerk onder een uitvoerder bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven