Tomboy?

25-06-2011 16:55 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw, waarschijnlijk een stuk jonger dan de gemiddelde viva forumster, maar wil graag advies van jullie. Ik denk dat jullie meer ervaring hebben dan ik en wellicht ook wel weten wat ik moet doen.

Mijn probleem is dat ik denk dat de jongens in mijn vriendengroep mij zien als een tomboy. Ik weet het echter niet zeker, ik heb het nog niet gevraagd of durven vragen. Ik kleed me heel vrouwelijk (jurkjes, rokjes, soms een broek), maar heb ook minder vrouwelijke trekjes: ik drink bier, ik heb een bierflesopener aan mijn sleutelbos, ik houd van seksgrapjes en games (alhoewel ik wel veel minder game dan de gemiddelde jongen). Oja en niet te vergeten vind ik voetbal eigenlijk wel leuk om naar te kijken, nouja eigenlijk alleen als Nederland moet spelen.

Ik gedraag me wel altijd, ik laat bijvoorbeeld geen boeren o.i.d. als ik bij mijn mannelijke vrienden ben enzo (ook niet bij mijn vrouwelijke vrienden trouwens).

Ik heb het idee dat ik gezien word als een tomboy door hoe mijn mannelijke vrienden mij behandelen. In plaats van dat ik een knuffel krijg als ik naar huis ga, krijg ik een ''boks''. Mocht er wel een knuffel worden gegeven, is het soms wat aarzelig (voor mijn gevoel wat afstandelijker). In ons gemengde vriendengroep ben ik het enige meisje was echt heel close is met de jongens, de rest is wat minder close. De jongens vinden mijn humor erg leuk, ze lachen altijd met me mee (seksgrapjes).

Ik wil ergens niet zo gezien worden als een tomboy, maar wat doe ik eraan? Op zich heb ik nog een hoop vrouwelijke trekjes over, die ik hierboven al beschreven heb, Maar aan de andere kant weet ik ook niet zeker of ik als een tomboy word gezien...

Ik wil leuk blijven omgaan met mijn mannelijke vrienden maar tegelijkertijd wil ik ook dat ze niet vergeten dat ik een meisje ben. Ergens doet het gewoon zeer van binnen als ik een boks krijg. Soms doe ik het ook niet maar dan pakt iemand anders mijn hand zodat er toch nog een boks wordt gegeven.
Blijf gewoon je zelf.
quote:Substanza_ schreef op 25 juni 2011 @ 17:21:

Blijf gewoon je zelf.Ja eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 25 juni 2011 @ 17:20:

[...]

Kan je niet een keer met hem alleen afspreken zonder dat hij of jij iets 'hoog ' zouden moeten houden t.o.v de 'boksende' anderen ?

Wat versta jij onder hoog houden??

quote:Friia schreef op 25 juni 2011 @ 17:20:

[...]

Ja logisch je kunt niet opeens de groepsrituelen doorbreken en wat ook niet kan is heel vrouwelijke meisjes een boks geven want die waarderen dat niet.

Stel dat je een relatie met 'm krijgt en hij bokst je nog steeds... ben je dan wel tevreden?Nou ik denk ook weer niet dat ik een relatie wil. Maar ik vind het zelfs nu hij me een boks geeft vervelend.
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:18:

Oja het is niet zo dat ik al ''jaren'' zo ben. Het is eigenlijk pas voor het eerst dat ik jongensvrienden maak en ik kom blijkbaar zo over?Ga dan eens bij jezelf na of je niet teveel als "one of the guys" doet. Is op zich niks mis mee tenzij, zoals in jouw geval, dat helemaal niet de bedoeling is. Zie wel vaker van die meiden die door middel van stoerdoenerij en sexpraatjes op de voorgrond willen treden of geaccepteerd willen worden. Helaas vallen ze wat betreft romantiek dan meestal wel buiten de groep omdat jongens dan niet zo goed weten wat ze met je aanmoeten.
Je wordt duidelijk als one of the guys of als een maatje gezien en niet als een potentiële relatie. Als dit niet is zoals je behandeld wilt worden kunnen ze dat niet aan je ruiken als je het niet aangeeft.

Begin dus met het aangeven dat je niet meer wilt boksen en ik denk dat het ook handig is om je taalgebruik wat aan te passen, want dit is niet erg ladylike en nogal mannen onder elkaar/kameraadschappelijk.
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:26:

[...]

Wat versta jij onder hoog houden??

Ik ? Het gaat er hier toch om dat jij door deze specifieke jongen graag als vrouw gezien word? Dat hij je niet bokst, dat hij ziet dat jij een leuke vrouw bent? Dat de groep andere jongens julllie de ruimte laten om elkaar (op een andere wijze dan de boksende wijze) leuk te vinden? Ook al hoef je geen relatie met hem?

Of heb ik het allemaal niet goed begrepen?

Ik versta zelf niet zoveel onder 'hoog houden'omdat ik eerlijk gezegd dit van nature niet zo heel goed kan. Dat bracht me als zeer jonkie (18 jaar) nogal eens in de sociale onmin. Inmiddels allang niet meer
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:26:

[...]

Nou ik denk ook weer niet dat ik een relatie wil. Maar ik vind het zelfs nu hij me een boks geeft vervelend.Maar dan ben je toch geen tomboy (of zeg ik nu iets heel lomps)? Als je bij iemand die je niet eens echt leuk vindt, het al wat naar vindt dat hij je behandelt als one of the guys.

Maar als je seks wilt met hem, nou dat zal geen probleem zijn, boks of niet.

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je onder de 20 bent zou ik veel mensen proberen te leren kennen om te kijken waar je je fijn bij voelt qua genderrol en zo.

Ik heb trouwens een all-round zakmes aan mijn sleutelbos, echt superhandig.. Maar dit terzijde.
quote:Substanza_ schreef op 25 juni 2011 @ 17:21:

Blijf gewoon je zelf.Maar dat levert dus niet het gewenste resultaat op, namelijk dat ze door die jongen als vrouw wordt gezien ipv als maatje.
quote:Enn schreef op 25 juni 2011 @ 17:15:

[...]

Nja wat een vreemde reactie ik ken meerdere meiden die qua zijn beter aansluiten bij mannen. Die zijn niet per definitie uit op intimideren en hebben ook niet persé de behoefte bij vuilbekken liggen hoor.

Heb zelf ook meer met mannen dan met vrouwen, daar gaat het niet om. Maar als je je zelf niet langer prettig voelt bij de manier van omgang moet je eerst naar jezelf kijken en nagaan of jouw eigen gedrag er iets mee te maken heeft. En de stoerste kerels kunnen nog verlegen worden van een meid die constant sexgrappen maakt. Werk dagelijks met hele stoere mannen maar op zulke momenten zijn het soms net kleuters.

Het voorbeeld van mijn dochter was alleen om aan te geven dat leeftijd niets met een boks te maken heeft.
quote:khemam schreef op 25 juni 2011 @ 17:32:

[...]

Ga dan eens bij jezelf na of je niet teveel als "one of the guys" doet. Is op zich niks mis mee tenzij, zoals in jouw geval, dat helemaal niet de bedoeling is. Zie wel vaker van die meiden die door middel van stoerdoenerij en sexpraatjes op de voorgrond willen treden of geaccepteerd willen worden. Helaas vallen ze wat betreft romantiek dan meestal wel buiten de groep omdat jongens dan niet zo goed weten wat ze met je aanmoeten.

Tja het is ook een beetje mijn eigen schuld ook denk ik, heb het zo aangepakt waarschijnlijk zoals jij het beschreef.

quote:iris1969 schreef op 25 juni 2011 @ 17:32:

Je wordt duidelijk als one of the guys of als een maatje gezien en niet als een potentiële relatie. Als dit niet is zoals je behandeld wilt worden kunnen ze dat niet aan je ruiken als je het niet aangeeft.

Begin dus met het aangeven dat je niet meer wilt boksen en ik denk dat het ook handig is om je taalgebruik wat aan te passen, want dit is niet erg ladylike en nogal mannen onder elkaar/kameraadschappelijk.

Ok, dan zal ik wel voortaan zeggen dat boksen voor jongens is.

Hopelijk is het dan wat duidelijker voor ze. (Want toen ik eens niet reageerde op een boks dachten ze dat ik even een party pooper was).

quote:Enn schreef op 25 juni 2011 @ 17:33:

[...]

Ik ? Het gaat er hier toch om dat jij door deze specifieke jongen graag als vrouw gezien word? Dat hij je niet bokst, dat hij ziet dat jij een leuke vrouw bent? Dat de groep andere jongens julllie de ruimte laten om elkaar (op een andere wijze dan de boksende wijze) leuk te vinden? Ook al hoef je geen relatie met hem?

Of heb ik het allemaal niet goed begrepen?

Ik versta zelf niet zoveel onder 'hoog houden'omdat ik eerlijk gezegd dit van nature niet zo heel goed kan. Dat bracht me als zeer jonkie (18 jaar) nogal eens in de sociale onmin. Inmiddels allang niet meer

Ja sorry, jij hebt het wel goed begrepen. Het was meer dat ik je even niet begreep.

Dus, meiden die ''stoer'' doen vallen uit de romantische boot? Maar ik was eigenlijk niet echt op zoek naar iets romantisch of een relatie, maar meer iets vrijblijvends.. maar vinden jongens meisjes die dan op die manier ''stoer'' doen dan ook al niet aantrekkelijk voor ''een vrijblijvende relatie'' als jullie begrijpen wat ik bedoel?
Als een jongen jou leuk vindt, vindt 'ie je leuk. Of je nou een tomboy bent of niet (zo tomboyish vind ik je trouwens niet, hoor).

Wel spannend! Zie je hem vanavond?
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:40:

Dus, meiden die ''stoer'' doen vallen uit de romantische boot? Maar ik was eigenlijk niet echt op zoek naar iets romantisch of een relatie, maar meer iets vrijblijvends.. maar vinden jongens meisjes die dan op die manier ''stoer'' doen dan ook al niet aantrekkelijk voor ''een vrijblijvende relatie'' als jullie begrijpen wat ik bedoel?

Ja zeker wel hoor.

Bewijs: al mijn vriendinnen.
Zolang je nog niet aan je kruis loopt te krabben denk ik niet dat je ergens zorgen over moet maken en vind ik het een beetje gezeur, maar ja ben dan ook vast een oud wijf in jouw ogen. Wel aardig je aan ons oudjes vraagt wat te doen.
quote:Friia schreef op 25 juni 2011 @ 17:37:

[...]

Maar dan ben je toch geen tomboy (of zeg ik nu iets heel lomps)? Als je bij iemand die je niet eens echt leuk vindt, het al wat naar vindt dat hij je behandelt als one of the guys.

Maar als je seks wilt met hem, nou dat zal geen probleem zijn, boks of niet.

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je onder de 20 bent zou ik veel mensen proberen te leren kennen om te kijken waar je je fijn bij voelt qua genderrol en zo.

Ik heb trouwens een all-round zakmes aan mijn sleutelbos, echt superhandig.. Maar dit terzijde.Nouja eigenlijk niet nee. Ik hou ook van dansen, winkelen en make-up. Maarja goed, op een één of andere manier word ik gezien als one of the guys.
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:40:

[...]

Dus, meiden die ''stoer'' doen vallen uit de romantische boot? Maar ik was eigenlijk niet echt op zoek naar iets romantisch of een relatie, maar meer iets vrijblijvends.. maar vinden jongens meisjes die dan op die manier ''stoer'' doen dan ook al niet aantrekkelijk voor ''een vrijblijvende relatie'' als jullie begrijpen wat ik bedoel?Ja dat is inderdaad niet zo sexueel aantrekkelijk, want in dat spel gaat het vooral om het verschil tussen mannen en vrouwen. Stoer kennen ze van elkaar, dus dat is mannelijk en dus vinden ze meisjesachtig en flirterig enz. veel spannender en aantrekkelijker.
Sorry, dacht dat je wel een relatie wilde
quote:Friia schreef op 25 juni 2011 @ 17:43:

[...]

Ja zeker wel hoor.

Bewijs: al mijn vriendinnen.Echt? Er is een jongen die ik heel sexy vind.. maar zeg je nou echt dat jongens zelfs een tomboy aantrekkelijk kunnen vinden (voor iets vrijblijvends dan, niet iets vast)?
quote:iris1969 schreef op 25 juni 2011 @ 17:44:

[...]

Ja dat is inderdaad niet zo sexueel aantrekkelijk, want in dat spel gaat het vooral om het verschil tussen mannen en vrouwen. Stoer kennen ze van elkaar, dus dat is mannelijk en dus vinden ze meisjesachtig en flirterig enz. veel spannender en aantrekkelijker.

Oh oeps, daarnet verkeerd begrepen dan..

Maar ok.. dan moet ik mij dus blijkbaar vrouwelijker gaan gedragen..
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:47:

[...]

Echt? Er is een jongen die ik heel sexy vind.. maar zeg je nou echt dat jongens zelfs een tomboy aantrekkelijk kunnen vinden (voor iets vrijblijvends dan, niet iets vast)?

Ik geloof er niet in, want je zendt verschillende signalen uit doordat je uiterlijk vrouwelijk is en je gedrag mannelijk.

Voor casual sex kun je wellicht iedereen krijgen, maar wil je je daar voor lenen?
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:49:

[...]

Oh oeps, daarnet verkeerd begrepen dan..

Maar ok.. dan moet ik mij dus blijkbaar vrouwelijker gaan gedragen..

Dit is maar mijn mening hoor .

Je hoeft niet totaal anders te doen hoor, maar gewoon een tikkie minder stoer. Dan komt je zachte kant (en die heb je duidelijk, dat blijkt wel uit dit topic) beter naar voren.
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:47:

[...]

Echt? Er is een jongen die ik heel sexy vind.. maar zeg je nou echt dat jongens zelfs een tomboy aantrekkelijk kunnen vinden (voor iets vrijblijvends dan, niet iets vast)?

Nou ja niet al mijn vriendinnen zijn "echte" tomboys denk ik.

Maar goed een voorbeeld, ik heb een vriendin die best wel boyish is of een manwijf of whatever you name it... en veel jongens kende... tussen haar 17e en 22e heeft ze dus best wat "relaties" gehad (waarbij de term "relatie" vrij losjes opgevat moet worden)... zónder dat ze haar gingen haten of zo... (best knap op zich want dat risico is er wel)

Een ander tomboyachtig persoon die ik ken heeft wel relaties maar die zijn wat langduriger...

Over het algemeen... hebben mannen er niet bijster veel moeite mee.. leid ik af aan wat ik zo hoor en zie... maar ik ben zelf niet echt een tomboy hoor.

Maar het is niet aantrekkelijk als je onzeker bent over jezelf en eigenlijk anders behandeld wilt worden... dan moet je daar iets aan doen, vooral voor jezelf.
Zucht ik voel me zo stom.

Voorheen vond die jongen mij ook interessant (in mijn wat vrouwelijkere periode), daarna niet meer.. dus ik liet het maar gewoon zo voor een tijdje.. omdat het te ongemakkelijk was tussen ons. Toen wou ik een einde aan de ongemakkelijkheid en had ik besloten om dan maar vulgair te doen omdat ik dan misschien in de smaak zou vallen (qua grapjes). En toen werden we weer (in mijn ogen dan) een beetje knus, maar niet meer zoals daarvoor. En we waren blijkbaar wel zo knus dat er opmerkingen over ons werden gemaakt.

Maar ik betwijfel of ik er nog mee moet doorgaan. Ik bedoel, ik kan teruggaan naar ''iets vrouwelijker''. Maar heeft dit nog wel zin? Ik bedoel, hij vond me interessant, toen niet.. en nu begint het beetje knus te worden.. en is het weer afgezakt.
quote:Friia schreef op 25 juni 2011 @ 17:56:

[...]

Nou ja niet al mijn vriendinnen zijn "echte" tomboys denk ik.

Maar goed een voorbeeld, ik heb een vriendin die best wel boyish is of een manwijf of whatever you name it... en veel jongens kende... tussen haar 17e en 22e heeft ze dus best wat "relaties" gehad (waarbij de term "relatie" vrij losjes opgevat moet worden)... zónder dat ze haar gingen haten of zo... (best knap op zich want dat risico is er wel)

Een ander tomboyachtig persoon die ik ken heeft wel relaties maar die zijn wat langduriger...

Over het algemeen... hebben mannen er niet bijster veel moeite mee.. leid ik af aan wat ik zo hoor en zie... maar ik ben zelf niet echt een tomboy hoor.

Maar het is niet aantrekkelijk als je onzeker bent over jezelf en eigenlijk anders behandeld wilt worden... dan moet je daar iets aan doen, vooral voor jezelf.Ben alleen wat onzeker over het tomboy gedeelte. Maargoed, ik zal wel beginnen met minder seksgrapjes maken en boksen weigeren. Maar bier kan ik toch nog best drinken?
quote:Dus, meiden die ''stoer'' doen vallen uit de romantische boot? Maar ik was eigenlijk niet echt op zoek naar iets romantisch of een relatie, maar meer iets vrijblijvends.. maar vinden jongens meisjes die dan op die manier ''stoer'' doen dan ook al niet aantrekkelijk voor ''een vrijblijvende relatie'' als jullie begrijpen wat ik bedoel?Je valt niet per definitie buiten de boot maar je laat weinig ruimte voor zo'n jongen om een vibe met je te krijgen. Hoe vrijblijvend iets ook is er zal toch wel iets van een vonk over moeten slaan. En grappig is niet altijd sexy in de ogen van een man. Stoer doen is sowieso meestal een masker voor onzekerheid, wat natuurlijk echt niet aantrekkelijk is. Als het je echt alleen om een keertje sex te doen is, dan kan je net zo goed het gewoon tegen hem zeggen als je hem apart ziet.
quote:lichtzoet schreef op 25 juni 2011 @ 17:59:

Zucht ik voel me zo stom.

Voorheen vond die jongen mij ook interessant (in mijn wat vrouwelijkere periode), daarna niet meer.. dus ik liet het maar gewoon zo voor een tijdje.. omdat het te ongemakkelijk was tussen ons. Toen wou ik een einde aan de ongemakkelijkheid en had ik besloten om dan maar vulgair te doen omdat ik dan misschien in de smaak zou vallen (qua grapjes). En toen werden we weer (in mijn ogen dan) een beetje knus, maar niet meer zoals daarvoor. En we waren blijkbaar wel zo knus dat er opmerkingen over ons werden gemaakt.

Maar ik betwijfel of ik er nog mee moet doorgaan. Ik bedoel, ik kan teruggaan naar ''iets vrouwelijker''. Maar heeft dit nog wel zin? Ik bedoel, hij vond me interessant, toen niet.. en nu begint het beetje knus te worden.. en is het weer afgezakt.

Moeilijk te zeggen, misschien vindt hij het allemaal te verwarrend en te lang duren en dat snap ik best, want je deed erg wisselend naar hem toe.

Wees gewoon eens je zachte zelf, dus zonder stoerdoenerij en ik denk dat je je een stuk beter voelt, ook als die jongen niet toehapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven