We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
maandag 21 januari 2008 om 19:46
Gister:
o: fruit 'n fibre met melk
t: geen flauw idee. Was wel verantwoord in elk geval.
l: 3 br met ontbijtkoek en ???
t: twee dikke plakken ontbijtkoek met boter
a: 3 br, 2 met gebakken ei (zonder boter gebakken) en eentje met chocopasta
t: 2 mandarijntjes
Vandaag:
t: ontbijtkoek
l: 3 br met vache qui rit light
t: mandarijntje
a: macaroni met smak en uitjes, geraspte kaas (Studentenkost, ik weet het, maar hier altijd een succes bij de kindjes).
t: misschien zo nog een bakje yoghurt. Twijfel want heb een halve migraine-aanval en ga misschien gewoon wel zo naar bed.
t: geen flauw idee. Was wel verantwoord in elk geval.
l: 3 br met ontbijtkoek en ???
t: twee dikke plakken ontbijtkoek met boter
a: 3 br, 2 met gebakken ei (zonder boter gebakken) en eentje met chocopasta
t: 2 mandarijntjes
Vandaag:
t: ontbijtkoek
l: 3 br met vache qui rit light
t: mandarijntje
a: macaroni met smak en uitjes, geraspte kaas (Studentenkost, ik weet het, maar hier altijd een succes bij de kindjes).
t: misschien zo nog een bakje yoghurt. Twijfel want heb een halve migraine-aanval en ga misschien gewoon wel zo naar bed.
maandag 21 januari 2008 om 22:10
dinsdag 22 januari 2008 om 01:05
Mijn planning van vandaag klopt nog steeds, op 1 reepje van een Kitkat na (een vierde kitkat dus). Ik ben echt reuze trots op mezelf. En ook op jullie. Gezamenlijk de knop gevonden dus!
Ik heb zelfs twee uur lang in de trein gezeten met een chocolade muffin in mijn tas (gekocht op station na werkbijeenkomst en bestemd voor Lief). En heb dus in de burger king gestaan om die muffin te bestellen en ben langs drie snoepautomaten gelopen zonder iets te kopen. Bij thuiskomst om half 1 zonet een kaarsje erin gestoken (in die muffin ) en Lief die al lag te slapen toegezongen. Lang zal ie leven. Vond ie gelukkig wel leuk. Heeft kaarsje uitgeblazen en vervolgens heb ik de muffin gewoon opgeborgen. Vroeguh (lees; vorige week) zou ik die dus opgegeten hebben. Nu niet.
Net wel nog bekertje melk gedronken. En nu naar bed. trusten!
Ik heb zelfs twee uur lang in de trein gezeten met een chocolade muffin in mijn tas (gekocht op station na werkbijeenkomst en bestemd voor Lief). En heb dus in de burger king gestaan om die muffin te bestellen en ben langs drie snoepautomaten gelopen zonder iets te kopen. Bij thuiskomst om half 1 zonet een kaarsje erin gestoken (in die muffin ) en Lief die al lag te slapen toegezongen. Lang zal ie leven. Vond ie gelukkig wel leuk. Heeft kaarsje uitgeblazen en vervolgens heb ik de muffin gewoon opgeborgen. Vroeguh (lees; vorige week) zou ik die dus opgegeten hebben. Nu niet.
Net wel nog bekertje melk gedronken. En nu naar bed. trusten!
dinsdag 22 januari 2008 om 15:18
Super Toet!!! Ik ben ook trots op je.
Hoofdpijn is niet weggegaan Bentetje, dus ik heb nog een bakje kwark met een beetje honing gegeten en ben toen naar bed gegaan.
Vandaag:
o: fruit 'n fibre, melk
t: appel
l: 3 br met suikervrije jam en vache/rit (light). Daarna nog 2 of 3 van die vache-puntjes opgesnoept. Foei.
t: dikke plak ontbijtkoek met margarine en nu nog meer snaaizin. Lastig.
Planning:
a: spaghetti met zelfgemaakte bolognesesaus met veel groente, yoghurt toe, beetje zoetstof of honing erdoor.
Hoofdpijn is niet weggegaan Bentetje, dus ik heb nog een bakje kwark met een beetje honing gegeten en ben toen naar bed gegaan.
Vandaag:
o: fruit 'n fibre, melk
t: appel
l: 3 br met suikervrije jam en vache/rit (light). Daarna nog 2 of 3 van die vache-puntjes opgesnoept. Foei.
t: dikke plak ontbijtkoek met margarine en nu nog meer snaaizin. Lastig.
Planning:
a: spaghetti met zelfgemaakte bolognesesaus met veel groente, yoghurt toe, beetje zoetstof of honing erdoor.
dinsdag 22 januari 2008 om 17:48
Wow, wat goed van je Toet! En tuurlijk ga je het volhouden. Dat moet je jezelf gewoon vertellen "dit ga ik volhouden"
Als je het een keertje een dagje niet volhoudt, ga je de volgende dag weer verder met volhouden
Ik had gisteren niet zo'n goede dag, eigenlijk.
Te veel zoetigheid toegevoegd aan 't menu en salade weggelaten.
Vandaag niet met de fiets naar het werk gegaan, omdat het gisteren zulk slecht weer was, was het weer vandaag wél goed. Maarja, wel veel wind. Gelukkig was ik wel op tijd vrij. Dit had ik niet verwacht, dus kinderen waren naar de overblijf en toen kon ik lekker de stad in. Dat heb ik wél op de fiets gedaan, dus toch beweging gehad.
Verder een heeele goede dag, het standaardplaatje
vanavond weer cursus. Vorige week ben ik van 't chocolaatje afgebleven! Kijken of het deze week ook lukt.
Als je het een keertje een dagje niet volhoudt, ga je de volgende dag weer verder met volhouden
Ik had gisteren niet zo'n goede dag, eigenlijk.
Te veel zoetigheid toegevoegd aan 't menu en salade weggelaten.
Vandaag niet met de fiets naar het werk gegaan, omdat het gisteren zulk slecht weer was, was het weer vandaag wél goed. Maarja, wel veel wind. Gelukkig was ik wel op tijd vrij. Dit had ik niet verwacht, dus kinderen waren naar de overblijf en toen kon ik lekker de stad in. Dat heb ik wél op de fiets gedaan, dus toch beweging gehad.
Verder een heeele goede dag, het standaardplaatje
vanavond weer cursus. Vorige week ben ik van 't chocolaatje afgebleven! Kijken of het deze week ook lukt.
Later is nu
dinsdag 22 januari 2008 om 18:39
wat een knapperds allemaal! Ben ziek en heb niet veel zin in eten. Komt lijntechnisch gezien goed uit...
O: bak yoghurt met mandarijn en appel
T: niets
L: 2 boterhammen (20+kaas en muisjes), karnemelk
T; 3 suikervrije dropjes (keelpijn!)
D: beetje bloemkool, 1 aardappel, slavink, bakje optimel vanilleyoghurt
O: bak yoghurt met mandarijn en appel
T: niets
L: 2 boterhammen (20+kaas en muisjes), karnemelk
T; 3 suikervrije dropjes (keelpijn!)
D: beetje bloemkool, 1 aardappel, slavink, bakje optimel vanilleyoghurt
dinsdag 22 januari 2008 om 18:55
Ik begin ook te snaaien; drie handjes dry roasted pinda's. Ook maar even halt gezegd en een zakje japanse mix geopend en daar toen nog dire handjes van gegeten. Pfieuw!
Vandaag:
O; boterham met halvarine en filet americain
T; beker warme halfvolle melk
L; 2 boterhammen halvarine en filet americain
t; 2 happen banaan en die handjes nootjes dus.
D; volkoren pasta met spinazie/gerooktezalm/paturainlight/ui/knoflooksaus en komkommer
De kinderen zijn nu aan badderen en als ze straks in pyjama zijn komen mijn ouders om met z'n allen nog even koffie/thee en taart te doen. En dan is dus de vraag; gaat Toet voor taart of voor een plak indische cake?!?!!?
Vandaag:
O; boterham met halvarine en filet americain
T; beker warme halfvolle melk
L; 2 boterhammen halvarine en filet americain
t; 2 happen banaan en die handjes nootjes dus.
D; volkoren pasta met spinazie/gerooktezalm/paturainlight/ui/knoflooksaus en komkommer
De kinderen zijn nu aan badderen en als ze straks in pyjama zijn komen mijn ouders om met z'n allen nog even koffie/thee en taart te doen. En dan is dus de vraag; gaat Toet voor taart of voor een plak indische cake?!?!!?
dinsdag 22 januari 2008 om 22:15
Het ligt weer eens niet aan mij, ik kan er niks aan doen, ik ben gewoon te spontaan. Dit las ik vandaag namelijk:
Sociale, extraverte mensen zijn vaak dikker dan mensen die terughoudender of verlegen zijn.
Dat blijkt uit onderzoek onder 30.000 Japanners tussen de 40 en 64 jaar. De scores van hun persoonlijkheidstests zijn naast hun BMI gelegd en daaruit bleek dat spontane mensen vaak zwaarder zijn. Een groot deel van de extraverte mensen had een BMI hoger dan 25 en lijdt daarmee aan overgewicht.
Vooral mannen die een extravert karakter hadden, bleken vaak zwaar of te zwaar te zijn. Bij vrouwen was dit iets minder vaak het geval. Degenen die verlegen waren en een angstig karakter hadden, bleken twee keer zo vaak een laag of te laag gewicht te hebben als hun extraverte leeftijdsgenoten.
Uit het onderzoek is niet gebleken waarom dit het geval is. De wetenschappers gaan de mogelijke oorzaken nog bekijken.
Heb ik weer. Was ik nou maar wat minder extravert. Dan was ik misschien ook wat minder extra vet!
Sociale, extraverte mensen zijn vaak dikker dan mensen die terughoudender of verlegen zijn.
Dat blijkt uit onderzoek onder 30.000 Japanners tussen de 40 en 64 jaar. De scores van hun persoonlijkheidstests zijn naast hun BMI gelegd en daaruit bleek dat spontane mensen vaak zwaarder zijn. Een groot deel van de extraverte mensen had een BMI hoger dan 25 en lijdt daarmee aan overgewicht.
Vooral mannen die een extravert karakter hadden, bleken vaak zwaar of te zwaar te zijn. Bij vrouwen was dit iets minder vaak het geval. Degenen die verlegen waren en een angstig karakter hadden, bleken twee keer zo vaak een laag of te laag gewicht te hebben als hun extraverte leeftijdsgenoten.
Uit het onderzoek is niet gebleken waarom dit het geval is. De wetenschappers gaan de mogelijke oorzaken nog bekijken.
Heb ik weer. Was ik nou maar wat minder extravert. Dan was ik misschien ook wat minder extra vet!
dinsdag 22 januari 2008 om 22:38
woensdag 23 januari 2008 om 10:36
Goed zo dames. Ik heb dus geen idee. Toch maar eens een weegschaal kopen als er weer eens geld over is. Of voor mijn verjaardag vragen ofzo?
Gisteren uiteindelijk besloten mezelf niet te kwellen en een stuk slagroomtaart genomen en later op de avond nog paprikachips. Heb er echt van genoten. Dat is dan wel weer fijn. Dat het specialer wordt als je het minder vaak doet, snoepen. Dus ik voelde me geen greintje schuldig. Verjaardagen van huisgenoten zijn een goed moment om te genieten heb ik besloten. Op 9 april, 11 juli en 16 september las ik dus hierbij lijnvrije dagen in voor 2008!
Gisteren uiteindelijk besloten mezelf niet te kwellen en een stuk slagroomtaart genomen en later op de avond nog paprikachips. Heb er echt van genoten. Dat is dan wel weer fijn. Dat het specialer wordt als je het minder vaak doet, snoepen. Dus ik voelde me geen greintje schuldig. Verjaardagen van huisgenoten zijn een goed moment om te genieten heb ik besloten. Op 9 april, 11 juli en 16 september las ik dus hierbij lijnvrije dagen in voor 2008!
woensdag 23 januari 2008 om 10:37
quote:dreamer schreef op 22 januari 2008 @ 22:38:
En Toet, we hebben hetzelfde avondeten gehad, ik heb alleen de zalm weggelaten en ik gebruik gewoon de kruidensmeerkaas van de Lidl
Vroeguh gebruikte ik dan spinazie a la creme En gewone paturain.
Nu dus gewone spinazie en de light versie van de paturain. Zit best een grot verschil in die light versie en de niet light versie zag ik.... De zalm was in de aanbieding. Lekker!!!
En Toet, we hebben hetzelfde avondeten gehad, ik heb alleen de zalm weggelaten en ik gebruik gewoon de kruidensmeerkaas van de Lidl
Vroeguh gebruikte ik dan spinazie a la creme En gewone paturain.
Nu dus gewone spinazie en de light versie van de paturain. Zit best een grot verschil in die light versie en de niet light versie zag ik.... De zalm was in de aanbieding. Lekker!!!
woensdag 23 januari 2008 om 13:16
Dat vind ik dus ook. Als een huisgenoot jarig is, of soms zomaar op andermans verjaardag kan het helemaal geen kwaad om eens een keertje niet op te letten.
Vandaag:
o: fruit 'n fibre
t: niks, geen tijd
l: 3 br, halvajam, 20+ kaas en phil.light, twee likjes chocopasta ( ) en een yoghurtbanaanshake/smoothie/dinges.
Planning:
t: fruit en/of ontbijtkoek
a: rodekoolschotel denk ik, yoghurt met honing of zoetstof toe. Tomatensoep met 4 halve pistoletjes, 2 x boursin, 1 x 20+ kaas, 1 x pindakaas.
Vandaag:
o: fruit 'n fibre
t: niks, geen tijd
l: 3 br, halvajam, 20+ kaas en phil.light, twee likjes chocopasta ( ) en een yoghurtbanaanshake/smoothie/dinges.
Planning:
t: fruit en/of ontbijtkoek
a: rodekoolschotel denk ik, yoghurt met honing of zoetstof toe. Tomatensoep met 4 halve pistoletjes, 2 x boursin, 1 x 20+ kaas, 1 x pindakaas.
anoniem_654038f62dff5 wijzigde dit bericht op 23-01-2008 18:52
Reden: planning aangepast
Reden: planning aangepast
% gewijzigd
woensdag 23 januari 2008 om 16:02
woensdag 23 januari 2008 om 16:04
Ik heb een stuk chocolade op en een surprise-eitje, omdat LE zo teleurgesteld was over wat in zijn eitje zat. Mocht ie nog een dingetje, maar niet het eitje, uiteraard
Vanavond eten we stoofschotel met bier. Leek me wel lekker, maar las het recept niet helemaal door. Moet 2 uur stoven, maar na 1 uur moet er nog wat bij in.. dus ik dacht 1 uur (of 1,5 uur) stoven. Ik heb datgene dat er als laatste inmoest maar gelijk erbij ingegooid en hoop dat 1,5 uur stoven lang genoeg is, want LE moet naar voetbal.
En ik hoop ook dat de familie (die wat moeilijk is met eten af en toe) het lekker vindt
Beterschap Bentetje.
Vanavond eten we stoofschotel met bier. Leek me wel lekker, maar las het recept niet helemaal door. Moet 2 uur stoven, maar na 1 uur moet er nog wat bij in.. dus ik dacht 1 uur (of 1,5 uur) stoven. Ik heb datgene dat er als laatste inmoest maar gelijk erbij ingegooid en hoop dat 1,5 uur stoven lang genoeg is, want LE moet naar voetbal.
En ik hoop ook dat de familie (die wat moeilijk is met eten af en toe) het lekker vindt
Beterschap Bentetje.
Later is nu
donderdag 24 januari 2008 om 08:51
Goedenmorgen
de stoofschotel (soort hachee) viel tegen, heb er nog maar 2 bouillonblokjes ingegooid en toen smaakte het gewoon naar hachee. Niets geen biersmaak, alleen de mosterd proefde je af en toe (LD dacht dat ze bier proefde, ik heb haar niet wijzer gemaakt, want mosterd lusten ze helemaal niet en het bier was tenslotte 'verdampt')
Vandaag gewone dag, qua eten. Heb ontbeten met brinta. Neem filet americain op brood (koop ik hier in kantine) Had geen tijd meer brood te smeren. Ben toch op fiets naar het werk, heb getwijfeld, maar hee, het was droog. Knieën protesteren nu wel..
tot later
de stoofschotel (soort hachee) viel tegen, heb er nog maar 2 bouillonblokjes ingegooid en toen smaakte het gewoon naar hachee. Niets geen biersmaak, alleen de mosterd proefde je af en toe (LD dacht dat ze bier proefde, ik heb haar niet wijzer gemaakt, want mosterd lusten ze helemaal niet en het bier was tenslotte 'verdampt')
Vandaag gewone dag, qua eten. Heb ontbeten met brinta. Neem filet americain op brood (koop ik hier in kantine) Had geen tijd meer brood te smeren. Ben toch op fiets naar het werk, heb getwijfeld, maar hee, het was droog. Knieën protesteren nu wel..
tot later
Later is nu