Vierdaagse Nijmegen

25-06-2011 20:32 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een antwoord?

Mijn man doet dit jaar mee met de vierdaagse en ik zou hem graag aan het einde opwachten.

We in Friesland en is het te doen om op de laatste dag naar Nijmegen te rijden met de auto?

Waar zou ik dan kunnen parkeren?
Ik ben student en woon in Nijmegen en ga dus nooit met de auto tijdens de 4daagse, maar ik zou geloof ik mijn auto bij voor een jou gunstig gelegen station ten noorden van Nijmegen neerzetten dan verder met de trein de stad in gaan.
Of het te doen is om er heen te rijden kun alleen jij beslissen. Kijk eens op de site van de anwb om te berekenen hoelang het rijden is. Parkeren in het centrum kun je wel vergeten, maar ik zou gewoon naar de rand van nijmegen of een nabij gelegen plaats rijden en daar de bus of trein nemen.
Parkeren is een drama. Openbaar vervoer is een betere optie! Laat dit je niet tegenhouden want het is echt geweldig op de vrijdag (de hele week trouwens). Sms duidelijk waar je staat anders loopt ie je straal voorbij (ervaring).
Rondom Nijmegen centrum staat alles dan vol. Neem de trein (eventueel vanaf Arnhem of zo)
Niet verder willen rijden dan Arnhem, want je moet er ook weer uit - Nijmegen uit -

Bij het station in Arnhem is een grote parkeergarage.

Op de vrijdag van de 4Daagse is Nijmegen per auto echt niet goed te bereiken en er uit rijden is ook niet mijn grootste hobby op vrijdagmiddag/avond.
Auto in Lent of Elst, dan met de trein naar Nijmegen. Is vanuit Elst 10 minuten en Lent 3 ofzo.
Ligt Lent / Elst ten noorden van Nijmegen?

En is daar dan altijd te parkeren?

Wat zou voor mij dan een mooie plek zijn om hem te gaan opwachten?
Oh ja en bedankt voor alle antwoorden.
quote:Sienne schreef op 25 juni 2011 @ 21:28:

Ligt Lent / Elst ten noorden van Nijmegen?

En is daar dan altijd te parkeren?

Wat zou voor mij dan een mooie plek zijn om hem te gaan opwachten?

Lent/Elst ligt allebei ten noorden van Nijmegen. Lent is nog gemeente Nijmegen en ligt echt net aan de overkant van de Waalbrug. Ik zou voor de zekerheid eerder voor Elst/Arnhem kiezen.

Je moet er vanuit gaan dat je zeker niet op de eerste rij zal staan omdat je daarvoor te laat aankomt. Je moet dus smsen waar je staat en als je hem ziet heel hard gillen. Ik vind het altijd wel gezellig bij de dansende politieagenten die het verkeer regelen op de (enige nog werkende) kruising St.Anna/Groeneweg. Dat punt is voor hem ook makkelijk te herkennen.
NIET met de auto naar Nijmegen! Parkeer hem idd in een andere stad van waaruit Nijmegen goed per trein te bereiken is en ga het laatste stukje met de trein!

De Via Gladiola is altijd heel gezellig, maar voor die tribunes moet je geloof ik een kaartje kopen als ik het mij goed herinner! Anders gewoon een stuk tegen de richting in lopen van het parcours en gaan staan waar het je leuk/gezellig lijkt en geef dit door aan je man per sms oid. want vanaf Malden staan de toeschouwers ongeveer rijen dik! Dan weet hij waar je ongeveer staat!

En tip voor je man: trek een herkenbaar t-shirt aan. Onze groep heeft ooit met knalgele t-shirts gelopen, je pikte ze er toen zo uit. Het jaar er op, was wit de kleur.....We hebben er een boel gemist!!

Veel succes! Is het de eerste keer dat je man de 4daagse gaat lopen?

Ik ben er alleen de eerste paar dagen bij en dan niet om te lopen helaas, maar als vrijwilliger! Wou dat ik de intocht ook mee kon maken want er lopen een heleboel vrienden van mij die ik graag had willen aanmoedigen, maar helaas kon ik dan geen vrij krijgen......
40 jaar in Nijmegen gewoond, ken de stad dus goed :-) Het is niet handig om met je auto de stad in te willen. Je staat alleen maar in files Nijmegen in en de auto parkeren is vooral veel zoeken naar nog een plaatsje. Je hebt bij Lent (vlakbij Nijmegen) een parkeerplaats voor auto's. Vandaaruit kan je met pendelbussen naar Nijmegen. Dat is heel handig. Anders rijd je naar het station in Elst. Dat is ook vlakbij Nijmegen. Vandaaruit de trein naar Nijmegen (is een minuut of 5 met de trein). Je kunt hem overal opwachten, mits je maar even aangeeft waar je staat :-) Het is idd erg druk met (feestvierende)mensen. Op het Keizer Karelplein staan de tribunes (dus veel touristen). Je kunt bijv. afspreken ter hoogte van het concertgebouw de Vereeniging bij een herkenningspunt ofzo.

Of het te doen is om op en neer te rijden, ik weet niet waar je in Friesland woont, het is best wel een eindje rijden (ik heb jarenlang Nijmegen-Friesland gereden toen mijn zus daar woonde) maar het is een feest dat je absoluut niet mag missen. GAAN dus en ga genieten !!
De auto in Nijmegen is echt niet te doen. Laat deze ergens buiten Nijmegen. Realiseer je wel dat veel mensen en wandelaars hun auto parkeren in Lent en Elst.

Vlak voorde finish is een meet & greet vak. Misschien een optie? Je man en de website van de vierdaagse kunnen je hier vats meer duidelijkheid over geven.
Als je een beetje een leuk plekje wil hebben aan de Via Gladiola dan kun je het beste zorgen er rond een uurtje of 10 te zijn. Dan kun je nog wel op de eerste/tweede rij aan de weg staan. Neem desnoods een klapstoeltje/kleedje mee om op te zitten (en versnaperingen om de dag door te komen.

Laat de auto inderdaad buiten de stad. In Elst zal de parkeerplaats bij het station ook snel vol zijn. Maar als je vroeg komt is er misschien nog wel ergens plek.

Verder volg je vanuit het station in Nijmegen gewoon de mensenmassa richting het Keizer Karelplein. Van daaruit kun je tegen de stroom van wandelaars (niet op de weg, maar de b-weg/stoep ernaast) de Via Gladiola oplopen en een leuk plekje uitzoeken.

Het is echt een hele belevenis. Vind het zelf ook altijd heel gezellig. (Kom oorspronkelijk uit Elst)

Ik zou alleen niet pas afspreken bij het ontmoetingspunt (bij de finish). Zou wat verder de route op lopen en dan zodra hij voorbij is alsnog naar het ontmoetingspunt lopen om dan samen naar huis te gaan.

Ik wilde dit jaar ook wel gaan kijken, maar ben dan bijna 9 maanden zwanger, dus niet zo'n goed idee...
quote:sinne1982 schreef op 25 juni 2011 @ 20:54:

Parkeren is een drama. Openbaar vervoer is een betere optie! Laat dit je niet tegenhouden want het is echt geweldig op de vrijdag (de hele week trouwens). Sms duidelijk waar je staat anders loopt ie je straal voorbij (ervaring).En sms RUIM op tijd, aangezien er vaak op de laatste dag overbelasting van het netwerk is waardoor smsjes uren later binnen komen.
quote:viennas schreef op 29 juni 2011 @ 14:02:

[...]

En sms RUIM op tijd, aangezien er vaak op de laatste dag overbelasting van het netwerk is waardoor smsjes uren later binnen komen.Even bellen is dan misschien zelfs wel handiger...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven