mini vijver en muggen
zondag 26 juni 2011 om 19:27
ik heb een heel leuk mini vijvertje in de tuin met wat plantjes erin. Ben er helemaal blij mee, alleen zitten er allemaal muggenlarven in, daar ben ik wat minder blij mee. Iemand tips daartegen? Een visje wil ik er niet indoen, want daarvoor istie best klein en na een paar zonnige dagen wordt het water best warm, en levend koken vind ik ook zielig.
zondag 26 juni 2011 om 20:00
Lastig. Of het water elke week verversen, Of voor goede door stroming zorgen. Maar dat is ook lastig bij zo'n klein ding... Wij hadden ook een klein vijvertje, wel iets groter, met veel beschutting en hangplanten ernaast. Daar zaten de kikkers en in het water. Maar misschien is het er inderdaad te klein voor kikkers.
Wel een gezellig geluid maken ze 's avonds..
Wel een gezellig geluid maken ze 's avonds..
zondag 26 juni 2011 om 20:14
mijn kuip staat gewoon op de grond, dus er is niet direct grond omheen, ik zou eventueel wel wat potten er neer kunnen zetten met planten die je in de omgeving van water ziet? Ik weet alleen dan nog niet of kikkers er naar toe zullen komen, want er is geen oever. Heb er wel wat stenen ingelegde om verschillende niveaus te maken, vooral voor de vogeltjes om water te drinken, ook als het waterniveau zakt. Er zit nu zo'n kant en klaar pakketje in voor de vijver van het tuincentrum met o.a. waterlelie, een soort gras en nog wat anders. Daarnaast heb ik er zuurstofplantjes in.
zondag 26 juni 2011 om 20:32
quote:Missprincesa schreef op 26 juni 2011 @ 20:14:
mijn kuip staat gewoon op de grond, dus er is niet direct grond omheen, ik zou eventueel wel wat potten er neer kunnen zetten met planten die je in de omgeving van water ziet? Ik weet alleen dan nog niet of kikkers er naar toe zullen komen, want er is geen oever. Heb er wel wat stenen ingelegde om verschillende niveaus te maken, vooral voor de vogeltjes om water te drinken, ook als het waterniveau zakt. Er zit nu zo'n kant en klaar pakketje in voor de vijver van het tuincentrum met o.a. waterlelie, een soort gras en nog wat anders. Daarnaast heb ik er zuurstofplantjes in.
Ik ben bang dat de kikkers wegblijven..
Dan misschien toch verversen regelmatig. Of en pompje installeren, maar dat lijkt me misschien wat veel werk voor zo'n klein vijvertje.
Ik ben bang dat de kikkers wegblijven..
Dan misschien toch verversen regelmatig. Of en pompje installeren, maar dat lijkt me misschien wat veel werk voor zo'n klein vijvertje.
zondag 26 juni 2011 om 20:48
zondag 26 juni 2011 om 21:29
Het is vast hiervoor al gezegd, maar toch.
Muggenlarven is het favo kostje van guppies. Leuke goedkope visjes.
Als je het ok vindt om een verwarmertje in de vijver te zetten voor als het kwik onder de 20graden komt, zou ik er dus guppies in zetten.
In september kunnen ze (met hetzelfde verwarmertje) in een grote bak met wat plantjes in je schuur.
Een supermooi gezicht, en het werkt!
Muggenlarven is het favo kostje van guppies. Leuke goedkope visjes.
Als je het ok vindt om een verwarmertje in de vijver te zetten voor als het kwik onder de 20graden komt, zou ik er dus guppies in zetten.
In september kunnen ze (met hetzelfde verwarmertje) in een grote bak met wat plantjes in je schuur.
Een supermooi gezicht, en het werkt!
zondag 26 juni 2011 om 21:41
Post nr 3, i know ..
Wat je ook kunt doen, is er een klein pompje in zetten.. Gewoon zo'n aquarium dingetje.. Kost je een euro'tje of 15..
Dat dingetje houd het water in beweging. Muggen zullen jouw bak dan overslaan
..
Overigens ben ik nog steeds voor de guppies want die zijn zo leuk .. Ik heb zelf heel lang een grote bak met guppies op balkon gehad. Ze werden er prachtig van!
Wat je ook kunt doen, is er een klein pompje in zetten.. Gewoon zo'n aquarium dingetje.. Kost je een euro'tje of 15..
Dat dingetje houd het water in beweging. Muggen zullen jouw bak dan overslaan
Overigens ben ik nog steeds voor de guppies want die zijn zo leuk .. Ik heb zelf heel lang een grote bak met guppies op balkon gehad. Ze werden er prachtig van!
zondag 26 juni 2011 om 21:42
ik denk eigenlijk dat guppies niet haalbaar zijn, volgens mij is het water daar de meeste tijd te koud voor, geen idee wat de temperatuur is, maar het voelt koud.
Zo'n verwarm ding werkt toch niet op batterijen? (sorry, heb er niet zoveel verstand van) zou ook niet weten hoe ik dat moet aanleggen met electriciteit enzo.
Zo'n verwarm ding werkt toch niet op batterijen? (sorry, heb er niet zoveel verstand van) zou ook niet weten hoe ik dat moet aanleggen met electriciteit enzo.
zondag 26 juni 2011 om 21:47
Nee klopt, heb je geen mogelijkheid om een stekkertje de tuin in te leiden?
Guppies kunnen temperaturen tussen 18 en 30 graden aan. Maar ik snap het als je dat te veel werk vindt hoor!
Als ik jou was zou ik tóch eens kijken of je eventueel een draadloos pompje kunt vinden. Het water in beweging houden..
Dat is denk ik het goedkoopste en het minst arbeidsintensief..
Guppies kunnen temperaturen tussen 18 en 30 graden aan. Maar ik snap het als je dat te veel werk vindt hoor!
Als ik jou was zou ik tóch eens kijken of je eventueel een draadloos pompje kunt vinden. Het water in beweging houden..
Dat is denk ik het goedkoopste en het minst arbeidsintensief..