Incasso bureau?
donderdag 23 juni 2011 om 23:49
Hallo allemaal,
Ik krijg de laatste tijd diverse brieven binnen van een incasso bureau.
Hun sommeren mij om lesgeld kosten te betalen omdat ik mij ruim een half jaar geleden via internet ingeschreven zou hebben voor het volgen van een cursus salsa dansen.
Maar dat heb ik dus helemaal niet gedaan?
Ook ben ik daar nooit op les geweest.
Ik heb meerdere malen contact gehad met dit bedrijf maar ze blijven erbij dat ik moet betalen.
Een inschrijving via internet is namelijk bindend.
Dat staat ook in hun algemene voorwaarden.
Stel ik heb een hekel aan pietje en ik weet zijn woonadres, dan kan ik hem dus zomaar inschrijven voor iets waar pietje helemaal geen gebruik van wil maken..
Kan dit zomaar?
Ik krijg de laatste tijd diverse brieven binnen van een incasso bureau.
Hun sommeren mij om lesgeld kosten te betalen omdat ik mij ruim een half jaar geleden via internet ingeschreven zou hebben voor het volgen van een cursus salsa dansen.
Maar dat heb ik dus helemaal niet gedaan?
Ook ben ik daar nooit op les geweest.
Ik heb meerdere malen contact gehad met dit bedrijf maar ze blijven erbij dat ik moet betalen.
Een inschrijving via internet is namelijk bindend.
Dat staat ook in hun algemene voorwaarden.
Stel ik heb een hekel aan pietje en ik weet zijn woonadres, dan kan ik hem dus zomaar inschrijven voor iets waar pietje helemaal geen gebruik van wil maken..
Kan dit zomaar?
donderdag 23 juni 2011 om 23:54
Nee dat kan niet zomaar. Volgens mij heb je echt ergens je handtekening onder moeten zetten om het rechtsgeldig te maken. Helaas ben je dan wel weer onnodig tijd kwijt om met die lui te bakkeleien. Ik ben geen jurist, maar als ik jou was zou ik morgen eens met de rechtswinkel gaan bellen voor advies.
donderdag 23 juni 2011 om 23:56
juridisch loket bellen.
Is gratis! En geven goed advies.
Ik geloof www.juridischloket.nl voor het tel.nr.
Is gratis! En geven goed advies.
Ik geloof www.juridischloket.nl voor het tel.nr.

vrijdag 24 juni 2011 om 00:00
Schrijf een net briefje met daarin dat jij jezelf niet hebt opgegeven voor de betreffende cursus, en er derhalve geen overeenkomst bestaat. Je betwist iedere vordering en nodigt hen uit te bewijzen dat je een overeenkomst hebt gesloten.
En niet bealen dus. Laat ze maar komen met bewijs. Ze hebben geen zaak (als je het echt niet gedaan hebt).
En niet bealen dus. Laat ze maar komen met bewijs. Ze hebben geen zaak (als je het echt niet gedaan hebt).

vrijdag 24 juni 2011 om 00:01
Ik heb dat ook eens gehad met het blad van de Consumentenbond. Iemand leek het grappig het blad aan te vragen op mijn naam en adres. Heb 3 keer het blad ontvangen, daarna stopte het. Kreeg wel twee waarschuwingen om te betalen, maar heb herhaaldelijk gemaild en gebeld en op den duur maar genegeerd. Is nu bijna 2 jaar geleden en niks meer van gehoord.
Ik vind het ook van de zotte dat dit kan. ALS je al ergens online lid wordt, zorg dan dat mensen éérst betalen voordat je hen dure bladen (of wat dan ook) gaat toesturen. Op internet kan echt veel gefuckt worden.
Ik vind het ook van de zotte dat dit kan. ALS je al ergens online lid wordt, zorg dan dat mensen éérst betalen voordat je hen dure bladen (of wat dan ook) gaat toesturen. Op internet kan echt veel gefuckt worden.
vrijdag 24 juni 2011 om 00:09
vrijdag 24 juni 2011 om 00:38
Het is een incassoburo, die mogen alleen heel hard roepen en heel veel post sturen (Waarvan sommige mensen al zo schrikken, dat ze maar betalen om van het gezever af te zijn)
Mommy dat is dus precies wat ze willen, dat jij zoveel gaat stressen dat je maar betaalt...lekker laten driegen een incassoburo kan nl niet zo heel veel.
Wordt anders als het een gerechtsdeurwaarder is...maar zover ben je nog lang niet.
Mommy dat is dus precies wat ze willen, dat jij zoveel gaat stressen dat je maar betaalt...lekker laten driegen een incassoburo kan nl niet zo heel veel.
Wordt anders als het een gerechtsdeurwaarder is...maar zover ben je nog lang niet.
vrijdag 24 juni 2011 om 05:01
HIer ook zoiets gehad met de sportschool. In nb 2 dorpen verderop ,duh als ik mij inschrijf voor een sportschool doe ik dat wel in t eigen dorp en niet 25km verderop.
Ben dus zelf langs gegaan en gevraagd waar ze t bewijs hebben dat ik mij heb ingeschreven. Heb net zo lang gewacht bij de bali tot ze mij meer konden vertellen. (ze wilden mij afschepen met dat zoeken we voor u uit en u hoort van ons niks ervan.. je gaat t NU uitzoeken en ik wacht er op)
Uiteindelijk uur gezeten (kreeg netjes koffie) en toen kwam t verlossende antwoord.. Ik had mij niet ingeschreven duhh dat had ik je ook kunnen vertellen. Nu graag nog even een briefje zodat ik t zwart op wit heb.. Ook daar werd nog een half uur moeilijk over gedaan .. Uiteindelijk gekregen , daarna nog 1x brief gehad van incassobureau en toen heb ik een kopie van t papier naar t incassobureau gestuurd en toen is t gestopt.
Ben dus zelf langs gegaan en gevraagd waar ze t bewijs hebben dat ik mij heb ingeschreven. Heb net zo lang gewacht bij de bali tot ze mij meer konden vertellen. (ze wilden mij afschepen met dat zoeken we voor u uit en u hoort van ons niks ervan.. je gaat t NU uitzoeken en ik wacht er op)
Uiteindelijk uur gezeten (kreeg netjes koffie) en toen kwam t verlossende antwoord.. Ik had mij niet ingeschreven duhh dat had ik je ook kunnen vertellen. Nu graag nog even een briefje zodat ik t zwart op wit heb.. Ook daar werd nog een half uur moeilijk over gedaan .. Uiteindelijk gekregen , daarna nog 1x brief gehad van incassobureau en toen heb ik een kopie van t papier naar t incassobureau gestuurd en toen is t gestopt.
vrijdag 24 juni 2011 om 21:46
@Glitterzzz
Je hebt gelijk wat betreft dat schrikbewind waardoor mensen maar gaan betalen. Maar een incassobureau kan wel zaken aanhangig maken. Het heeft alleen (zoals iedere eisende partij) een deurwaarder nodig om de dagvaarding te betekenen. Dat is bij die bureaus echter lopende band-werk dus het is niet zo dat TO dit nog lang niet hoeft te verwachten.
Je hebt gelijk wat betreft dat schrikbewind waardoor mensen maar gaan betalen. Maar een incassobureau kan wel zaken aanhangig maken. Het heeft alleen (zoals iedere eisende partij) een deurwaarder nodig om de dagvaarding te betekenen. Dat is bij die bureaus echter lopende band-werk dus het is niet zo dat TO dit nog lang niet hoeft te verwachten.
maandag 27 juni 2011 om 10:41
Kun je niet aan dat bedrijf vragen of dat zij jouw inschrijving, waar inderdaad een geldig handtekening en volgens mij ook een geldig kopie van jouw id/paspoort bij moet, naar jou toe kunnen sturen?
Als jij zeker weet dat jij jouw zelf niet hebt ingeschreven beschikken zij ook niet over deze gegevens en hebben ze, lijkt mij geen poot o. Op te staan.
Als jij zeker weet dat jij jouw zelf niet hebt ingeschreven beschikken zij ook niet over deze gegevens en hebben ze, lijkt mij geen poot o. Op te staan.