Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Pada veel succes morgen met je examen, we gaan hier massaal voor je duimen denk ik! En natuurlijk daarna lekker feesten met je jarige dochter.
bbq was leuk. helaas wel in de regen, maar we hadden parasol neergezet tegen de ergste druppels. ging ok. het was ter ere van mijn afscheid bij de OR.

vandaag ziet ht er mooier uit, maar ik voel me beroerd. heb gisteren denk ik toch teveen gedaan en mijn nek/schouder is bijna onhoudbaar (ondanks alle pijnstillers). afschuwelijk. direct een verjaardag (in de wijk), hoop dat het wat afleiding geeft.

morgen weer naar fysio. CD: dat is ook een manueel therapeut en ze zei vorige keer dat ze die techniek zou gebruiken geloof ik. ik hoop dus heel erg dat het inderdaad beter wordt daarvan. wat een drama is dit.

pada: succes met je examen!

wat leuk dat ze allemaal (bijna) jarig zijn he? die kleine ukkepukjes worden zo groot allemaal!

ok, ga nog maar even smeren met balsem en dan op stap.
Hallo allemaal!! Even een snelle zwaai en kom later vandaag of morgen weer bijlezen! Wij hebben een heerlijk vakantie gehad met prachtig weer en een super mooie omgeving. Heerlijk.

J heeft zich ontzettend ontwikkeld in de afgelopen 2 weken, ongelooflijk hoe hard dat opeens is gegaan! Nou tot later!
Oh Wicki ik wist niet dat mini al jarig was geweest, sorry. Alsnog gefeliciteerd! Pada, ontzettend veel succes morgen.

Het is hier van herfst opeens zomer geworden, lijkt wel. Vanochtend in Rotterdam was het nog pet maar eenmaal thuis was gelukkig de zon aan. Zoon vond het Studio 100 Zomerfestival ontzettend leuk. Wij daardoor ook.

Samzoen, welkon terug!
Pada, succes morgen!

Miss, ik hoop dat die andere techniek inderdaad beter helpt. Ik ga er wel vanuit.

wicky, heeft mini een mooie dag gehad?

Samzoen, welkom terug. ik ben benieuwd naar de vakantieverhalen en de ontwikkelingen van J.

plikkie, leuk dat het festival zo geslaagd was!
Balpen, klinkt als een geslaagde dag! Ik weet niet meer of ik je nu al ahd gefeliciteerd, dan bij deze alsnog.

Wicki, van harte met mini!

Pada, succes morgen en alvast een fijne dag gewesnt zaterdag.(want ik ben zo'n onhandige dat ik daar deze week niet meer aan denk, dus nu dan maar alvast.)

MissBR, wat een ellende met je nek/schouder. Je hele lijf gaat er beroert door voelen zo. Ik hoop echt voor je dat het werkt morgen!

Samzoen, welkom terug, fijn dat jullie vakantie leuk was! Ik benwel benieuwd naar de verhalen over J. dan.

Wicki, dat dragen en borstvoeden vaak samen gaat, komt doordat dit twee belangrijke zaken zijn voor ouders die de weg van de attatchment parenting volgen. Vaak hoort daar ook samen slapen bij, mama's blijven lang(er) thuis, etc. Maar je kiest toch lekker wat je zelf wil, als je wel je kind vaak wil dragen (of juist voor het praktische), maar geen borstvoeding geeft, is dat toch ook prima. Lees daar lekker doorheen joh!

Zoon is wel al bijna een jaar rond de 15 kilo he? Bij de 14 maanden check op het CB was hij (uit mijn geheugen) 14,7 kilo ongeveer. En nu pas op onze eigen weegschaal 15,3. Hij groeit daarentegen wel in de lengte erg veel, dus in totaal is het minder spek. Maar nog steeds geen fijngebouwd jochie. Ter illustratie: hij draagt nu dezelfde t-shirts als vorig jaar zomer. Toen waren ze te lang, maar pastte zijn buik er goed in. Nu zijn ze wat betreft lengte prima, en buik kan net.

Ik zag op hyves iets over meeting. Ik wilde het net vragen eigenlijk, want mijn (lange)zomervakantie komt eraan en ik vind het wel leuk om eens met zoon bij iemand (of iemand bij ons) te gaan spelen. Ik kan gewoon autorijden terwijl hij zijn middagdut doet, dus dat is wel erg handig. Iemand zin (in de komende, zeg, 9 weken)?
BMS, leuk om een keertje af te spreken! Ben regelmatig bij je in de buurt, dus we houden contact en ergens de komende 9 weken moet wel lukken . (wel de laatste 5 dan, de eerste 4 is mijn vakantie). Gaan jullie zelf nog weg, of zit dat er niet in met je mans nieuwe baan.

Vandaag weer zo'n heerlijke dag gehad. Ochtend lekker gerommeld allemaal en alvast eerste voorbereidingen voor vakantie gedaan, slaapzakken uit de vliering en te luchten gehangen, leesboeken uitzoeken, dat soort dingen. Heerlijk om ze een beetje in de vakantiestemming te komen. Na middagslaapje van zoon én dochter, die nog moet bijkomen van de happening van gisteren, zijn we naar Nijmegen gereden en met mijn ouders, zusjes en partners een tochtje pannenkoekenboot gedaan ter ere van mijn vaders verjaardag. Zag er een beetje tegen op, 2,5 uur op een boot met zoonlief kán erg vervelend zijn als hij zijn bui niet heeft, maar het ging wonderbaarlijk goed. Zoonlief heeft de eerste anderhalf uur enthousiast naar buiten zitten kijken en elke boot die we tegenkwamen aangewezen, het laatste uur heeft hij voornamelijk doorgebracht in de enorme ballenbak onderin de boot. Hij ging gewoon koppie-onder, zo diep dat die ballenbak was. Dikke pret dus. Was leuke middag dus en voor herhaling vatbaar. Kinderen lagen pas na negenen in bed, dus die slapen morgen hopelijk lekker uit.

Slingers hangen, kado's zijn ingepakt, stoel is versierd, dus feestje van zoonlief kan beginnen. Tjeeee alweer twee jaar. Wat onwerkelijk eigenlijk, voor mijn gevoel is het nog maar zo kort geleden dat ik met die dikke buik rondliep. Het zijn niet bepaald de meest zorgeloze twee jaar van mijn leven geweest, en we zijn van ver gekomen, maar toch gaan we weer vol vertrouwen aan zijn derde levensjaar beginnen. Want wat is het toch een geweldig lief ondeugend boevig ventje. Ben nog steeds elke dag verliefd op die ukkepuk. (oja, had ik al verteld dat ik met een blauw gewond voorhoofd rondloop :-) verder is hij wel lief hoor! iets te enthousiast aan het spelen toen we samen aan het badderen waren....)

Morgen gewoon een lekker rustig dagje. Manlief hoeft maar een uurtje te werken, morgenochtend komen mijn moeder en 'ouwe oma' een taartje eten en eind van de middag schoonouders die blijven eten. Is ook wel genoeg denk ik, helemaal met die hitte die wordt voorspeld.

Hij is trouwens al wel flink verwend de afgelopen dagen! Grote Duplo brandweerkazerne, brandweerauto met water en geluid, cars badlaken, wigwam-tent, klei, opblaasbare waterbaan, hand- en vingerpopjes, carspuzzel.... en dan moet hij onze kado's nog krijgen!

Wordt morgen dus vervolgd! Heb er in ieder geval veel zin in.
manlief en ik hadden het niet over de verjaardag van uk. we willen het vieren op zaterdag 17 juli vanaf 1400 uur. Omdat onze families van ver komen, vinden we dat we ook eten moeten regelen. Maar dit zou wel eens duur kunnen worden voor ongeveer 20 man. Hoe doen jullie dit?
Voor 20 man eten hoeft toch niet persé duur te zijn? Twee pannen soep, schaal met broodjes/krentenbollen bijvoorbeeld is toch prima voor een kinderverjaardag? Of saté of hamburgers op de bbq met paar grote schalen sla, schaal huzarensalade, paar stokbroden met kruidenboter en kláár is kees. Maak het jezelf vooral niet te moeilijk hoor. En anders, iedereen weet wat voor hectische weken jullie achter de rug hebben, dus als jij het eigenlijk liever niet met eten doet, zet je toch op de uitnodiging van 14 tot 17 uur? Kan iedereen met etenstijd weer gewoon thuis zijn.
Bedankt voor de succeswensen dames, gaat vast goedkomen. Zal ook wel blij zijn als ik er van af ben. Gaan morgenmiddag aansluitend nog even met oma kadotjes kopen in Wicki's stad (meubels voor poppenhuis) en dan lekker genieten van de 30+ temperaturen.,

CD: ik zou ook doen wat Balpen zegt, combineer iets van stokbrood/soep/huzarensalad of bolletjes met diverse belegsoorten. Niet duur en makkelijk, moet goedkomen toch?

Ik vroeg me nog af trouwens wat jou dochter doet als je naar een andere ruimte gaat? Huilt ze dan ook? Als je het echt graag zou willen veranderen dan zou ik denk ik iets proberen van even samen ergens mee spelen en dan "mama gaat even dit en dat doen en ik kom zo terug" en dan eerst een paar keer heel kort en dan steeds langer even weggaan. Ik vind het ook altijd lastig als ze gaan huilen of zo, maar merk dat zoon dat echt wel nodig heeft/had om dat gedrag af en toe even te negeren, anders wordt/werd het alleen maar ergeren. Als ik hem er op aan spreek en het verder negeer gaat het op den duur beter. Ze constateerden het bij hem op de PSZ ook, hij vroeg veel aandacht maar niet echt negatief, maar wou vooral dat je de hele tijd keek wat hij deed en dat je bij hem kwam. Juf is toen ook zo afspraken met hem gaan maken en langzamerhand gaat het steeds beter.
Miss: aha, afscheid van de OR dus. Fijn dat het wel geslaagd was. Je nek klinkt wel erg heftig trouwens. Als de fysio niet aanslaat zou ik niet te lang wachten met naar een HA gaan hoor, er kan ook iets anders aan de hand zijn.

BMS: meeting = leuk, maar wij wonen wel weer erg ver uit elkaar geloof ik.
Pada heeeel veeeel succes vandaag.

Enne veel plezier vanmiddag hier in de stad (ik denk dat ik wel weet waar je naar toe gaat, mooie winkel)

Balpen van harte gefeliciteerd en volgens mij wordt het een prachtige dag vandaag. Haha en wat een kado's je zoon wordt goed verwend (heerlijk)

Plukkie klinkt goed zo'n studio 100 feestje.. Tenminste als ik mij verplaats in mini

Enne wie wanneer jarig is, is eigenlijk niet bij te houden. Ik weet ook niet meer wanneer alle kinderen jarig zijn.

Hmm ik zal even op hyves een topic hierover naar voren halen.

Miss ik zou ook niet te lang meer wachten met het naar de ha gaan als het aankomende keer niet helpt. Het kan (zoals Pada aangeeft) ook iets anders zijn.

Samzoen welkom terug van volgens mij een geweldige vakantie. Waar zijn jullie nog maar weer geweest?

CD wij hebben gisteren de bbq aangedaan. We hadden alleen sate (zelf gemaakt met hamlappen in de aanbieding) en hamburgers. Ik had stokbrood (zelf afbakken) en satesaus voor bij de sate en broodjes (1 euro AH) uienringen/tomatenplakjes en ketchup/curry/mayo op tafel gezet. Iedereen kon zelf broodjes maken of sate op scheppen. Voor extra nog twee bakken salade, kruidenboter en nog druiven en meloen (allemaal bij de Aldi vandaan. Kostte al met al niet zo heel veel en is amper werk (tenminste even sate maken).

Ik had verder niet zo heel veel hapjes en we hadden een grote slagroomtaart bij de Hema gehaald en een kwarktaart gemaakt. Je kunt het zo duur maken als je wil, maar een bak met roomsoesjes en spekjes is voor kinderen ook al geweldig en wat taart voor de volwassenen.

Je gooit een fleurig kleed op tafel, doe het in fleurige bakken etc en het lijkt heel wat.

We hadden het weer heel erg mee. Ze heeft de hele middag rond kunnen rennen met haar neefjes. Ze is goed verwend. Ze heeft van de ene kant van de familie zo'n speeltafel gekregen die Plukkie aan haar zoon heeft gegeven (piratenboot) en verder nog een babypop, stoeltjes en tafel, tent en duplo.

Geslaagde dag dus. Ze was vrijdag jarig, zondag feest en dinsdag trakteren op het kdv. Haha ze gaat het dus in drie dagen vieren.
Gefeliciteerd,(ex)jarigen! Balpen en Wicki, klinkt goed die feestjes. Het valt nu natuurlijk even bijna niet meer bij te houden. Zaterdag is Hansje jarig, wat gaat dat hard he?

Pada, veel succes!

Plukkie, leuk dat zoon Studio 100 al geslaagd vond. Denk dat Hansje het ook wel (even) leuk vindt.

Samzoen, alweer terug van vakantie? Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Ben benieuwd naar de ontwikkelingen die J heeft doorgemaakt.

Miss, klinkt niet goed van je nek, inderdaad niet te lang mee blijven rondlopen als fysio niet helpt.

CD, ik dacht ook aan iets van maaltijdsoep en broodjes enzo. Ik denk dat ik niet veel in huis haal, misschien wat worstenbroodjes en mini pizzaatjes zodat mensen niet met lege maag naar huis hoeven.

Gisteren bij alle grootouders langs geweest met de kleintjes. Hansje is nu bij schoonouders een nachtje logeren en spelen. 200% aandacht, dus dat is altijd goed. Vanmiddag met Pansje naar CB, ze is alweer een maand. Maak me wel wat zorgen over het spugen, wordt steeds meer en niet alleen verse melk maar ook echt vanuit haar maagje. Ze raakt er ook een beetje overstuur van, en dan nog eens naast de darmkrampjes. Ik heb dus genoeg te bespreken.
Pada, goede tips van naar andere ruimte gaan. Ik probeer dat ook steeds meer uit te bouwen. Eerst ging Hansje bijv. meteen huilen als ik even de vuilnisbak aan straat zette. Nu heeft hij het vaak nauwelijks door (of helpt mee).

Zo maar eens proberen te douchen; heb tot 9 uur met Pansje op bed gelegen, daarna gevoed en heel lang rechtop gehouden, maar helaas kwam de melk er toch weer een paar keer uit. Nu was ze even stil, maar ze begint alweer te huilen helaas.
wat leuk al die feestjes! duurt hier nog een weekje of twee, maar heb er wel zin in, denk dta S all aandacht geweldig zal vinden

het lijkt mij overigens ook doodvermoeiend als je kind niet alleen kan spelen. hier kunnen ze dat dus allemaal behoorlijk goed, denk ook wel omdat ik niet altijd even vriendelijk reageer als ze dat niet doen

en dan scheelt het ook echt wel als er meerdere kinderen zijn. toen ik laatst mijn nichtje hier had, liep die ook als een hondje achter me aan als ik even de was wilde doen ofzo..

vannacht gelukkig redelijk geslapen (met pijnstilling en warme pittenzak). vanmorgen weer fysio die een en ander losgemaakt heeft. ze denkt dat het wel wat langdurig zal zijn omdat het klachten zijn die al lang sluimeren. zoveel mogelijk toch bewegen en zo min mogelijk tillen is het devies..

wat zou het anders kunnen zijn dan stijve gewrichten denken jullie? ik zie dan de meerwaarde van ha niet zo eerlijk gezegd..

LB: wat vervelend dat je je zorgen maakt over pansje.. hoop dat ze op het CB wat kunnen wegnemen of je iig iets zinnigs kunnen zeggen. anders ook gewoon langs de ha gaan hoor: je moedergevoel is niet zomaar mis! (had sas niet ook een zoon met reflux: misschien eens bij haar vragen?)

CD; de tips van eten lijken me goed toch? wij halen vaak chinees (een aantal menu's) op verjaardagen omdat we dan op het moment zelf kunnen kijken wie er allemaal nog zijn en willen blijven eten. maar voor S zou het ook zomaar een bbq kunnen worden.

enne: deze week zin om langs te komen met uk en ukkie?

BMS: afspreken: ja leuk! wsl kan jouw zoon qua afmetingen beter met G spelen dan met S, amar dat is ook prima tch?
dubbel
suggestie voor meeting op korte termijn: wie kan er volgende week donderdag naar die plek waar we toen zo lekker buiten hebben gezeten?

En zal ik dan eens zien of ik nog een datumprikker kan versturen voor een noordelijke meeting ergens in september?

CD, qua eten zou ik hetzelfde doen als voorgesteld. Vooral met soep ben je er op de dag zelf bijna niet druk mee, lekker makkelijk en altijd lekker.

Samzoen, welkom terug! Je foto's zien er (zoals altijd) weer geweldig uit, je kan echt wel zien dat je daar "voor geleerd" hebt!

Zo en nu ga ik eens even surfen voor een trampolinenet, zoon wil er zoooo graag op maar kijkt echt niet uit en valt er dan af. Ingraven wil ik niet dus tja...
BMS, leuk idee om te meeten, maar je woont een beetje ver en dat zie ik niet zo zitten. Wat een joekel is dat mannetje van jou toch, al is ie afgelopen jaar niet zoveel gegroeid in gewicht zo te lezen.

Balpen, klinkt super jullie dag en wat is je mannetje al lekker verwend. En dan nog het heerlijke vooruitzicht van vakantie. Heerlijk!

Thanx voor de tips over eten. Wij kwamen niet veel verder dan bbq en daar had manlief niet zo'n zin in, geloof ik. Maar soep met broodjes kan natuurlijk ook prima. Of minipizza'tjes en worstenbroodjes is ook niet verkeerd.

Pada, lief dat je zo goed met me meedenkt. Als ik naar een andere ruimte ga, gaat uk huilen. Eerst deed ik het daarom niet zonder haar, maar nu doe ik dat wel. Ze huilt dan even en gaat dan meestal voor de deur staan wachten tot ik terug kom. Dat even samen spelen en dan iets zelf doen, heb ik ook al vaak geprobeerd, maar als je dan stopt, begint ze ook te huilen. Op het kdv speelt ze trouwens prima alleen. Ik heb het toevallig laatst gevraagd. Ze schijnen daar amper te merken dat ze er is. Daarom irriteert het me ook zo.

Wicki, jullie feestje klinkt ook goed! En dat eten ook. Dat zou ook nog goed kunnen.

LB, vervelend dat pansje zoveel spuugt en er vooral ook last van heeft. Sneu. Lijkt me goed om dat aan te kaarten bij het cb. Hopelijk hebben ze goede tips voor je.

Miss, de fysio heeft je dus weer niet gekraakt? Wat gek. Dat helpt volgens mij namelijk het beste bij een blokkade. Heb je ook moeite met naar rechts en links kijken enzo? Ik heb er zelf momenteel ook nog last van. Ik mag morgen weer en hoop er dan echt vanaf te zijn. Aangezien autorijden, nu dus niet al te best gaat, weet ik niet of ik deze week wel langs kan komen, maar ik laat het je nog wel weten....
Blondie, op welke plek doel je dan voor de meeting, is dat waar vorig jaar rond deze tijd een meeting was? Ik heb toen namelijk wel de locatie geopperd maar kon er zelf uiteindelijk niet bij zijn. Ik zou volgende week donderdag wel kunnen. Wordt dan mijn eerste echte uitje met twee kids alleen, dus even zien hoe dat gaat. Maar als het in mijn woonpaats is, ben ik er natuurlijk zo.

BMS, wij wonen trouwens niet heel dichtbij elkaar, uurtje rijden ofzo. Maar keertje afspreken lijkt me wel leuk.

Nou, mevrouwtje moet eten en dan op naar het CB...
.
.
CB-arts heeft wat tips gegeven om Pansje beter te laten boeren en het spugen wat te verminderen. Omdat ze genoeg was aangekomen nog niet naar kinderarts doorverwezen maar nog even aanzien. Ze gaf als advies om volledig op verzoek te gaan voeden. Dat zie ik eigenlijk niet zo zitten, Pansje meldt zich vaak binnen twee uur en max 3 uur, drinkt ene keer paar minuten en andere keer ruim een kwartier. Maar goed, een alternatief is er ook niet echt. Lijkt me dat dit met flesvoeding niet anders zal zijn. Gelukkig laat ze in nacht heel soms 3,5 uur tussen voedingen zitten.
Oh, Blondie, bedacht me dat ik volgende week geen auto heb, dus dan wordt afspreken wat lastig.
LB, mocht het die locatie worden dan kan een van ons jullie misschien wel even oppikken? Tis toch dichtbij...

Haha die Frans, je bent er op tijd bij haar de huishoudelijke taken bij te brengen! Goed idee trouwens, hoe eerder een ander het van je over kan nemen, hoe beter toch?

Miss, ik herhaal: ga eens naar een osteopaat... Echt, ik denk dat die veel voor je kan betekenen. En wellicht ook voor je migraine-klachten.

Sjonge, ben net terug van de looptraining met de groep, heb lang getwijfeld of ik zou gaan want MEN wat was het warm, maar nu kan ik wel met een voldaan gevoel op de bank...
Pada, dubbel gefeliciteerd!

Heerlijke dag gehad! Zoonlief was echt op en top jarig. Genoot van de kado's, heeft wel drie stukken aardbeienvlaai op (d.w.z.: hij snoept de aardbeien er vanaf en de rest laat hij staan). Hij is er wel hoteldebotel van, want nu nog kláárwakker. Keet in de tent en met geen mogelijkheid in bed te krijgen. Net nog een chocoladeijsje gegeten buiten met hem, voor een keer mocht dat dan, en nu staat hij voor de derde keer vandaag onder de douche. En dan dadelijk maar nog een poging wagen, is ook zo warm....

Tjongejonge, hij is gewoon alweer TWEE!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven