Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Haha Sanloes nee volgens mij is dat de tijd tussen 22-24 en

3-5h Tenminste afgelopen nacht. Ik zal niet te veel klagen want ik heb meestal een aantal goede nachten en dan ineens weer een slechte. Vannacht wel vriend wakker gemaakt om 5 uur dat ik het niet meer trok en hij maar een fles moest regelen.

Net even de buurvrouw geregeld voor de oppas. Ik kan eigenlijk altijd wel terecht bij haar (of ik kan een andere buurvrouw vragen) maar ze zouden in eerste instantie er ook niet zijn.

Dus had ik zo gauw geen oppas. Ienimini zou ik geen probleem vinden, maar mini krijgt wel mee dat ik "bang" ben en ik wil haar nog geen tandartstrauma geven (ze gaat met vriend mee naar de tandarts).

Haha BMS die nesteldrang heb ik nooit gehad. Tenminste ik had het wel maar was te lui om ook daadwerkelijk iets te doen.

Heb ik nog steeds trouwens. Momenteel hebben we dus geen schoonmaakster (wat ik al vertelde op hyves) dus het gaat nu wel hard achteruit hier in huis.

Ah ienimini vindt het niet meer leuk in de box zal hem er even uithalen...

Oh ja voor ik het vergeet... Miss heel veel succes
Blog, ook hier gefeliciteerd met je nieuwe minimeisje. Hopelijk is de bevalling een beetje meegevallen. Maar nu eerst vooral genieten!

Miss, benieuwd hoe je gesprek ging? Hier geen ontwikkelingen op dat vlak helaas.

Wicki, wat vervelend van je kies. Wel fijn dat de buren kunnen oppassen, want mee naar tandarts is niet ideaal natuurlijk. Hopelijk word je er goed geholpen.

BMS, hier tegenwoordig bijna hetzelfde als bij jou: Hansje start in eigen bed maar vaak wordt hij 's nachts (ergens tussen 12 en 5 uur) wakker en dan wil hij niet in eigen bed doorslapen. En bij ons meteen... Maar toch wil ik er wel vanaf. Ben echter door tien maanden gebroken nachten te moe om er 's nachts veel tijd in te steken. Vannacht ook weer waardeloos, merk nu echt dat het zijn tol gaat eisen. Er is weinig nodig om me in tranen te krijgen, ook druk met werk en verhuizing enzo. En dat terwijl ik nooit zo emo ben, maar volgens mij komen de maandelijkse perikelen er ook weer aan (waar ik dat eigenlijk nooit echt bij heb, maar toch).

We gaan weekend weg vanwege verjaardag van mijn moeder. Geen zin in, zeker niet als die nachten zich daar in het kwadraat doorzetten. Maar we zullen zien.
Blog, ook hier gefeliciteerd met je nieuwe minimeisje. Hopelijk is de bevalling een beetje meegevallen. Maar nu eerst vooral genieten!

Miss, benieuwd hoe je gesprek ging? Hier geen ontwikkelingen op dat vlak helaas.

Wicki, wat vervelend van je kies. Wel fijn dat de buren kunnen oppassen, want mee naar tandarts is niet ideaal natuurlijk. Hopelijk word je er goed geholpen.

BMS, hier tegenwoordig bijna hetzelfde als bij jou: Hansje start in eigen bed maar vaak wordt hij 's nachts (ergens tussen 12 en 5 uur) wakker en dan wil hij niet in eigen bed doorslapen. En bij ons meteen... Maar toch wil ik er wel vanaf. Ben echter door tien maanden gebroken nachten te moe om er 's nachts veel tijd in te steken. Vannacht ook weer waardeloos, merk nu echt dat het zijn tol gaat eisen. Er is weinig nodig om me in tranen te krijgen, ook druk met werk en verhuizing enzo. En dat terwijl ik nooit zo emo ben, maar volgens mij komen de maandelijkse perikelen er ook weer aan (waar ik dat eigenlijk nooit echt bij heb, maar toch).

We gaan weekend weg vanwege verjaardag van mijn moeder. Geen zin in, zeker niet als die nachten zich daar in het kwadraat doorzetten. Maar we zullen zien.

Was trouwens van de week nog bij huisarts vanwege mijn teen, waarvan ze dachten aan zenuwbeknelling. Gaat maar niet over, ook niet met aangepast schoeisel. Nu denkt ze aan artrose, voel me echt een oud wijf. Ik moet nog langs ziekenhuis voor foto's.
De meesten van jullie weten het volgens mij al, maar Blog is dus bevallen van haar dochtertje. Omdat de kleine meid een infectie heeft opgelopen, moeten ze in ieder geval nog 3 dagen in het ziekenhuis blijven, en misschien nog wel langer. Foto's volgen later.
Blog, hopelijk knapt jullie kleintje snel op en mag ze mee naar huis!! Ik ben toch zo benieuwd naar de naam, ik heb geen facebook.....

Miss, hoe ging het?

LB, oprechte vraag: waarom wil je daar vanaf? Als het voor iedereen werkt, is het toch prima? Wel naar dat je zo vermoeid bent en daardoor zo emotioneel. Kun je bij je moeder de zorg voor Hansje een nacht bij je moeder laten misschien? Bij ons werkte het redelijk, zoon heeft toen wel veel gemopperd en ze hebben alledrie (zoon, opa en oma) niet briljant geslapen, maar dat haalden zij de nacht erna wel weer in en wij hadden een heerlijk rustige nacht.

Ik heb ook echt nog geen tijd voor pootjes omhoog hoor! Ik moet serieus nog dingen dooen voor baby er is. Nou ja, geen levensbedreigende zaken hoor. Ik heb nog niet genoeg kleertjes in maat 56, de bekleding van de wandelwagen moet gewassen worden, de adreslijst voor de kaartjes up to date maken (en het kaartje zelf is ook nog niet klaar), wieglakentjes enzo wassen, mijn kolf laten doormeten en alle bijbehorende spullen schoonmaken en uitkoken (wel schoon weggezet, maar toch wel frisser na 1,5 jaar), bevalplan afmaken, naar de kapper (ik wil wel een beetje leuk op de kraamfoto's straks) etc.

Een schoonmaakster heb ik ook, ik doe dus verder geen dagelijkse poetsdingen (behalve eens stofzuigen, maar dat mag man nu ook doen). Man houd de keuken, vuilnis en de toiletten bij, ik de was.

Vanochtend flink geshopt voor zoon, een boel broeken en shirt voor het voorjaar/zomer. Hij had echt niks meer, zijn winterbroeken beginnen te warm te worden, of de gaten vallen erin. Nu alleen nog een zomerjas, iemand een goede tip? En ik ben wel benieuwd eigenlijk, wat geven jullie uit aan zo'n set kleren? (zeg 4/5 broeken en 6/7 shirts)

Intussen ook tegen twee superleuke vestjes aangelopen voor buikmeisje, die konden we niet laten hangen. Zul je zien dat ze ze niet draagt, omdat het te heet is als ze die maat heeft ofzo, maar we waren er helemaal gek op.

Vanmiddag met zoon naar de grote speeltuin in de stad, hij heeft echt behoefte aan even quality-time met papa en mama, dat schiet er wel eens bij in nu met alle voorbereidingen.
Wat een rust hier! Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? (BMS, ik moest vanmiddag nog aan je denken toen ik ergens in de buurt de gordijnen buiten zag hangen )

Blog, hopelijk ben je inmiddels thuis met je kleine meisje. Erg benieuwd om te horen hoe het is gegaan en hoe het met je is!

Nachten zijn hier ook wéken lang prut geweest. Kinderen werden ombeurten wakker, vaak zonder duidelijke reden. En hoewel ze na een plasje meestal wel weer verder slapen, toch vermoeiend om nacht na nacht enkele keren gestoord te worden in je slaap. Een week of twee geleden, heb ik aan dochter geprobeerd uit te leggen hoe dat werkt, met slapen. Zoonlief luisterde aandachtig mee. Ik heb geprobeerd uit te leggen, dat iedereen die 's avonds gaat slapen, 's nachts een paar keertjes wakker wordt. Dan is je droom afgelopen. Soms weet je dat nog de volgende ochtend, soms ook niet. Als je wakker bent, ga je even nadenken: Is het al tijd om op te staan? Nee? Dan denk je nog even na of je een plas moet. Als je moet, doe je je lampje aan en ga je een plas doen. Als het nodig is mag je mama of papa komen halen om je te helpen, maar niet roepen want dan wordt iedereen wakker. En daarna snel weer terug in je eigen warme bedje, voordat je warme holletje weer koud wordt. Hoef je geen plas? Dan blijf je lekker in je warme bedje liggen. Je pakt een knufje bij je en dan wacht je rustig tot er een nieuwe droom begint.

En zowaar..... sindsdien gaat het zó veel malen beter! Idd soms horen we een kind naar de wc gaan of even scharrelen om wat te drinken of een knuffel te zoeken, maar geen gehuil en geroep meer midden in de nacht. Het leuke is dat de kinderen ook veel beter lijken te onthouden wat ze hebben gedroomd, we horen soms 's morgens gedetailleerde verhalen van hun nachtelijke avonturen !! Ik ben er echt heel blij mee. Ben doorgaans denk ik niet zo 'zweverig' en meer van kop houden en doorslapen, 't is nog midden in de nacht. Maar deze benadering heeft me (ons) in dit geval wel heel veel gebracht.

Ik heb laatst een lezing over "Zen mama" gehoord, zou het daaraan liggen?

BMS, zomerkleding.... Ik heb vorig jaar in het eind vd uitverkoop een gave zomerjas voor zoonlief gekocht, hij past zowaar nog ook! Misschien V&D of C&A ofzo eens kijken? Of Jola, vind ik ook dat ze leuke dingen hebben voor jongens. Voor meisjes ook wel trouwens. Was er laatst en had niet verwacht dat ze zo veel leuks zouden hebben in de kindercollectie.

Had dit jaar mazzel met zoonliefs zomergardarobe. Op MP een mooi pakket gekocht voor 40 euro, zit alles in wat ik nodig heb. Had bij die mensen al eerder een pakket gekocht, dus wist wel dat het goed spul was, veel Esprit, Mexx, Puma, Prenatal, We, aangevuld met H&M en Hema zeg maar, en nog netjes allemaal. Zag het dus staan en meteen gebeld en deal gemaakt. Ideaal. Vul het wel aan met wat nieuwe dingen nog hoor, vind zelf kopen veelste leuk! Voor een set korte broek-shirt ben je toch al gauw 25 euro kwijt, en dan heb je nog niets bijzonders. 't Is maar wat je er aan uit wilt geven. Ik vind doorgaans H&M en C&A en Hema prima, en zelfs bij bijv. zeeman of takko hebben ze soms best leuke dingen. Ik wil echt dat de kinderen er leuk bijlopen, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om er grote bedragen aan uit te geven. Kinderen zien de waarde er toch niet van in en kruipen in een dure broek net zo door de modder als met een goedkope. En dan mag ook van mij. Ik wil niet elke keer hoeven te zeggen 'pas op kijk uit voor je kleren.' En na een jaar is het toch weer te klein op deze leeftijd!

Ik kreeg trouwens de hint dat er een nieuw topic op moet. Wat willen jullie? Een nieuwe dikkertje dap of voorkeur voor een ander kinderliedje. Roept u maar!
Zo, ben ik ook weer even!

Wat een verhaal balpen! Wel fijn dat het slapen nu beter gaat! Je voelt je zoveel beter na een goede nacht..

Ik gisteren leuke dag gehad. Lekker stad in met een vriendin en zonder kinderen. MOoi zakelijk pak gevonden, blij mee!

Nu drukmet voorbereidingen voor feestje van g. Morgen gaan ie afscheid nemen op psz, gaan zo cakejes bakken.. E dan donderdag gewoon school! Vrijdag kinderfeestje (3 vriendjes/vriendinnetjes naar de dierentuin en pannenkoeken eten en dan zondag zijn feestje thuis. Leuk, heb er zin in!
BMS, ik slaap toch beter zonder twee van die mormels in ons bed erbij. Bovendien zou gewoon een nacht doorslapen erg fijn zijn

Balpen, fijn dat het slapen zo beter gaat. Gek hoe dat soms dan werkt he?

Miss, spannende tijden voor G (en jou). Wilde je net vragen of je donderdag mee naar dierentuin wil, wordt zulk lekker weer. Maar je gaat de dag erna dus al.
Balpen, verzin maar wat zou ik zeggen! Als je op hyves maar even meldt wat het geworden is haha!

Goede zet, van die uitleg! GRappig he, hoe die kleintjes dan ook mee kunnen luisteren en het nog snappen ook!

Miss, veel plezier met de voorbereidingen en feestjes! S zal hem vast gaan missen op PSZ denk je niet?

BMS, ik zou het op moeten tellen maar ik koop meestal geen hele garderobe ineens. Als iets op/te klein/kapot is vervang ik het indien nodig is. Voor shirtjes gemiddeld een euro of 7-8 per stuk denk ik, voor broeken tussen 10 en 15 euro. Jasje heb ik gekregen, dus geen idee.
quote:blauwmetstippen schreef op 17 maart 2012 @ 14:31:

Blog, hopelijk knapt jullie kleintje snel op en mag ze mee naar huis!! Ik ben toch zo benieuwd naar de naam, ik heb geen facebook.....

Staat inmiddels ook op hyves. En goed nieuws hier: we zijn thuis!!!! (staat ook op hyves )
Hier ben ik weer eens (mag het nog?). Weet dat ik al heel lang niet meer gereageerd heb, alleen op hyves af en toe(maar daar hebben jullie me inmiddels geloof ik al afgeknald ).

Blogbabe, gefeliciteerd!!! Erg fijn dat jullie nu weer thuis ging. Is alles nu helemaal in orde met haar? En hoe gaat het met jou?

Hier is alles goed. Delfietje(zo noem ik haar maar) is inmiddels al weer 3 maanden. Ze is even erg ziek geweest(RSV). Gelukkig is ze er weer helemaal bovenop gekomen. Ik lees hier veel over gebroken nachten, daar kan ik helaas aardig over mee praten.

Delfi ging een paar weken voordat Delfietje geboren werdt op het potje plassen, maar na de geboorte was dat weer even wat minder. Nu doet ze het wel weer, maar ze heeft er niet altijd zin in. Dan kondigt ze aan dat ze gaat plassen en doet het vervolgens doodleuk in haar broek. Nou ja, komt vast wel goed.

Klinkt als een goede methode balpen. Fijn dat het lijkt te werken!

Kleren koop ik vaak via een kortingssite hier. Die hebben dan dagelijks nieuwe deals en dan krijg je dure kleding een stuk goedkoper, erg fijn. Maar er is hier ook vaak een beurs met tweedehandskleding en daar koop ik ook altijd wel wat. Dat ziet er vaak nog heel goed uit en dan is het ook niet erg als het vies wordt/kapot gaat. Dan ben ik voor 50 dollar weer een hele tijd klaar!
Juist hartstikke leuk dat je weer eens mee schrijft Delfino. Ik was al benieuwd hoe het met je gaat.

Maakt Delfi wel goede nachten of heb je beide kinderen 's nachts?

Wat sneu van de RSV van Delfietje alles gaat nu weer goed?

Hier nog helemaal niet op het gebied van zindelijkheid.

Op dit moment laat ik het maar even en hoop dat dit vanzelf gaat komen nu de kinderen om haar heen wel zindelijk worden. Anders gaan we over een tijdje maar eens stickers plakken...

Ik heb een drukke dag voor de boeg. Vriend is altijd vrij op woensdag dus dan plan ik meestal allerlei afspraken (zo fysio dan voor het eerst consultatiebureau met ieniminie en wil nog even winkelen).

Vriend had vannacht nachtdienst dus slaapt nog maar zal hem zo wakker maken.

Ieniminie ligt nu aan de borst maar dat zal een van de laatste keren zijn want de bv loopt snel terug. Voelt wel als een opluchting dat ik een keuze heb gemaakt (doorzetten of stoppen). Hij groeit enorm en ik ben erg nieuwsgierig naar zijn gewicht en lengte.

Oh over een nieuwe topictitel misschien is (gezien de slaapproblemen) slaap kindje slaap wel een goede titel
Goed idee Wicki! Al moet ik zeggen dat wij nergens over te klagen hebben met zoon. Na een paar liedjes ligt ie braaf in bed, al horen we hem regelmatig na een uur als wij toevallig in de hal zijn en hij ons dus hoort, "morgen wakker!" roepen. Prima.

Leuk van je te lezen Delfino! Wat vervelend dat Delfietje zo ziek is geweest. Wel fijn dat het nu beter gaat.

Blog, wat ontzettend fijn dat jullie thuis zijn. Hopelijk kun je ook snel naar buiten met haar. En wat leuk dat Blogster zo'n trotse grote zus is!

Ik ben lekker bezig met mijn nieuwe hobby. Er staan bestelde 3 taarten op de planning en dat mag ook wel. Ik heb er zóveel geld in gestoken de afgelopen weken dat het fijn is dat er nu eindelijk weer eens geld terug komt.
Weet je wat, ik doe het gewoon. Een nieuw topic. Hier is ie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven