Werk & Studie alle pijlers

Te weinig

28-06-2011 15:12 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik werken allebij fulltime en doen geen onndodige uitgaven en doen we alles zo goedkoop mogelijk.

toch lukt het ons niet om goed rond te komen. Heeft iemand nog ideeën hoe we dit zouden kunnen verbeteren?

Ik ben eigenlijk ten einde raad en wil niet weer iedere maand zorgen moeten maken om alle rekeningen.
Maak een overzicht van alle inkomsten en alle uitgaven.

ergens gaat er iets niet goed.

Soms geef je geld uit aan dingen die je niet nodig hebt, bekijk je vezekeringpakket eens, of je abbonnementen voor tv en internet.
Wat ramiraatje zegt.
ik kijk in mijn glazen bol en zie dat je te veel geld uitgeeft aan boodschappen:-S.

Als jij al niet weet waar je geld blijft, hoe moet iemand dan tips geven waar je op kan besparen..
als ik fulltime werk hou ik geen tijd over om geld uit te geven.
En de klassieke tip: huishoudboekje bijhouden. Dat kan ook online, maar beter is het nog om echt alle boodschappen op te schrijven/in excel te zetten. Dan zie je ook direct wat evt. toch niet nodig zou zijn geweest.

En als je bijv. kinderopvangtoeslag krijgt: heb je wel het juiste inkomen doorgegeven? Als je een te hoog inkomen hebt opgegeven komt er nog wel een keer een meevaller, maar beter is het om het natuurlijk precies goed op te geven. (toch is te hoog beter dan te laag, want anders krijg je nog een soort naheffing en daar word je natuurlijk nog minder vrolijk van).
De tip van Ramiaatje lijkt mij het beste wat je kan doen. Wij weten toch ook niet waar jij je geld aan uitgeeft.
huismerken kopen ipv de A-merken?

Letten op aanbiedingen (maar dan ook of je het wel echt gebruikt en niet alsnog toch weggooit, of dat je toch goedkoper bent als je een ander merk kiest ofzo).

Vraag je bij alles wat je in je huishoudboekje ziet staan even af of het echt nodig is, of dat het misschien iets goedkoper kan.

Wat eet je bijvoorbeeld 's middags op je werk? Neem je eten van thuis mee, of haal je wat in je lunchpauze? Rook je? Drink je veel wijn of andere drankjes?
Heb je misschien hoge woonlasten, leningen, een auto die je eigenlijk niet kunt betalen? Ziektekosten, roken? Of een erg laag salaris?
We doen boodschappen bij de Lidl en Aldi dus dat is het nu we roken niet gaan nooit uit en drinken niet!

Ziektekosten van mij en mijn dochter betalen we niet zelf ivm fam. verzekering van mijn ouders.

Ik heb zelf vaak honger omdat ik probeer minder eten daardoor te kopen.

Hoge woonlasten hebben we ook niet en een goedkope auto met weinig belasting en ik heb alleen een fiets.

Geen kinderopvang.
Het kan toch niet dat als je allebei fulltime werkt je honger hebt omdat je niet genoeg geld hebt voor eten?

Hebben jullie hoge schulden die jullie aan het afbetalen zijn?

Heb je een lijstje met wat er in komt en met wat er uit gaat?
dit kan ik bijna niet geloven
Maak een overzicht met inkomsten en uitgaven. Dan zie je snel genoeg waar je geld aan op gaat.
quote:taline schreef op 28 juni 2011 @ 15:31:

We doen boodschappen bij de Lidl en Aldi dus dat is het nu we roken niet gaan nooit uit en drinken niet!

Ziektekosten van mij en mijn dochter betalen we niet zelf ivm fam. verzekering van mijn ouders.

Ik heb zelf vaak honger omdat ik probeer minder eten daardoor te kopen.

Hoge woonlasten hebben we ook niet en een goedkope auto met weinig belasting en ik heb alleen een fiets.

Geen kinderopvang.

Te hoge woonlasten?

Te dure abonnementen?

Online shoppen?

Ergens moet het geld blijven toch, als jullie allebei fulltime werken?
Taline, wat heftig en vervelend.

Omdat het inderdaad voor ons moeilijk is om een overzicht te krijgen van jullie situatie zonder echt bedragen te kennen zou het handig zijn als je wat meer info zou willen geven. Maar misschien wil je niet vertellen wat jullie verdienen en uitgeven? Hebben jullie 1 kind, of meer?

Krijg je wel alle toeslagen en dergelijke waar je recht op hebt?

En hoe hoog zijn je woonlasten? Want ook daar vindt iedereen weer iets anders hoog/laag.

Heb je veel abonnementen lopen? Gaat er geld naar loterijen? Waar koop je je kleding?
Maar als je niet rookt, niet drinkt, niet uitgaat, geen ziektekosten betaalt, goedkoop woont en rijdt en geen kinderopvang hebt, verdien je dan niet gewoon (te weinig)?

Als je beide fulltime werkt tegen het minimumloon zou je nog steeds ca 2400 netto moeten overhouden (gesteld dat je boven de 23 bent). Is dat zo?
Ik lees nu dat je schrijft dat jullie geen hoge woonlasten hebben..
denk erom dat je na dit vage gebrabbel in dit topic geen bijdehante opmerkingen maakt want daar blijkt TO niet van gediend...(zie haar andere topic)
ik weet niet hoor, zelfs als jullie minimum loon verdienen zouden jullie nog dik 2000 euro met zijn tweeën verdienen. Geen auto geen hoge woonlasten geen verzekering??? Waar blijft het dan?

welke alle rekeningen maak jij je dan zorgen over?
Postorderbedrijven?
verba volant, scripta manent.
gokken?
Taline, misschien heb je overzicht nodig? Houd zoals anderen ook al zeiden een maand bij waar je geld aan uitgeeft. neem alles mee, dus ook abonnementen, tv, reiskosten, cadeautjes, kleding voor kind(eren), kleine uitgaven tussendoor, naheffingen van belastingen etc. Ik heb ook een tijd gehad dat ik structureel geld te kort kwam omdat uitgaven altijd op het verkeerde moment leken te komen. Door per maand een bedrag op zij te zetten voor de dorst kon ik dat gebruiken voor onverwachte uitgaven en hoefde niet meer het ene gat met het ander te dichten,

Dus, pak een schriftje en bijhouden maar.
Toch is het iets wat steeds meer voorkomt hoor.

link
in nederland zou het toech niet mioeten kunnen in de situatie die TO omschrijft.
To, heb je enig idee hoeveel jullie gezamelijk uitgeven en waaraan? De vaste lasten weten mensen vaak wel maar het gaat vaak om al die kleine uitgaven samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven