IP check

27-06-2011 09:57 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las hier net ergens op het forum dat IP-check niets zegt; dat iemand overal kan inloggen op zijn of haar netwerk.

Is dat zo?

Ik dacht altijd dat je daaraan kunt zien vanuit welke plaats (zo ongeveer) iets gemaild is. Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heb je duistere dingen te verbergen?
Volgens mij is een IP-adres gekoppeld aan een netwerk/computer. Bij mobiel inloggen wordt het IP-adres van een netwerk weergeven en als je inlogt op je laptop, wordt het IP-adres van je laptop weergeven.
quote:SeptemberGirl schreef op 27 juni 2011 @ 10:00:

Heb je duistere dingen te verbergen? Of ze heeft duistere dingen te achterhalen ;)
quote:johannah_ schreef op 27 juni 2011 @ 10:00:

Volgens mij is een IP-adres gekoppeld aan een netwerk/computer. Bij mobiel inloggen wordt het IP-adres van een netwerk weergeven en als je inlogt op je laptop, wordt het IP-adres van je laptop weergeven.En daarom zegt het dus niets. Ik kan vanuit mijn pc op andere pc's/laptops/netwerken/servers inloggen en kan daarom dus via een ander IP adres inloggen dan gekoppeld is aan mijn laptop.
quote:johannah_ schreef op 27 juni 2011 @ 10:01:

[...]

Of ze heeft duistere dingen te achterhalen ;)Oh heb jij dat topic over Toekomst in NL geopend? Gezellig hoor, hel & verdoemenis op de maandagochtend. Daar doe ik niet aan voor ik minstens 3 koffie op heb, dat je het even weet!
Als je laptop in het zelfde huis staat als je gewone PC heeft die het zelfde IP adres als je een router gebruikt. Je huisadres is niet zomaar te achterhalen aan de hand van je IP adres, dat kan alleen via de provider en die mag dat alleen geven na tussenkomst van de OvJ.
verba volant, scripta manent.
quote:SeptemberGirl schreef op 27 juni 2011 @ 10:03:

[...]

Oh heb jij dat topic over Toekomst in NL geopend? Gezellig hoor, hel & verdoemenis op de maandagochtend. Daar doe ik niet aan voor ik minstens 3 koffie op heb, dat je het even weet!Dat was ik niet, ben ik zelf ook nog niet voor in de stemming... Gaaaaaap...
quote:SeptemberGirl schreef op 27 juni 2011 @ 10:03:

[...]

Oh heb jij dat topic over Toekomst in NL geopend? Gezellig hoor, hel & verdoemenis op de maandagochtend. Daar doe ik niet aan voor ik minstens 3 koffie op heb, dat je het even weet!
Je precieze adres is niet te achterhalen maar wel je regio en soms ook woonplaats. Ik krijg wel eens van die geile bel-me-reclames waarin mijn exacte woonplaats wordt genoemd en die heb ik echt niet zelf opgegeven.
.
Toekomst in NL? Weet ik niets van.

Duistere dingen achterhalen misschien wel.. tenminste, ik hoopte opheldering te krijgen, maar ik begrijp dat een IP-adres dus nog niet zoveel zegt. Ik had helemaal niet aan mobiel internetten of inloggen gedacht, omdat ik hier zelf aan een gewone pc zit.
Vroeger, zeg maar voor adsl enzo, kreeg je meestal per sessie een IP-adres toegewezen. Het is inderdaad vrij beperkt van waarde. As je echt goed wil identificeren heb je de MAC nodig, die is specifiek gebonden aan een apparaat.
@ritmeester:

Wat wil je identificeren als je een MAC adres hebt? Weet je alleen welk merk apparatuur iemand gebruikt. En MAC is ook te spoofen.

Via IP kan je redelijk een dorp lokaliseren. Hoewel het geen garantie is.
quote:MarianneDavids schreef op 27 juni 2011 @ 10:07:

Als je laptop in het zelfde huis staat als je gewone PC heeft die het zelfde IP adres als je een router gebruikt. Je huisadres is niet zomaar te achterhalen aan de hand van je IP adres, dat kan alleen via de provider en die mag dat alleen geven na tussenkomst van de OvJ.OvJ als in: officier van justitie.
Wat is spoofen?
quote:Elmervrouw schreef op 28 juni 2011 @ 11:58:

Wat is spoofen?

Het klonen van een adres.

Beveiligde WiFi verbinding die checkt op MAC adres? Kloon het adres van een laptop/pc die wel toegang heeft en je krijgt toegang.
Hé (digi)dinnetje! Slim dat je e.e.a. wil checken. Ik heb 2 keer moeten lezen voor ik snapte wat hier wordt uitgelegd. Aan mij heb je -wat dit betreft- niks.

Als ik je mail vanaf neepje heb ik een ander IP adres, als ik het goed begrijp. Maar goed, dan zit ik dáár fysiek achter de computer. Hoe je dan virtueel elders in kan loggen, dat snap ik geloof ik niet helemaal.

Inloggen op netwerk van bijv. bedrijf waar je werkt en van daaruit je mail bekijken, krijg je dan het ip nummer van waar je werkt? Maakt het uit of je dat mobiel doet of met een desktop?
Thx, XionZ. Weer wat geleerd.

Hoihoi Hanke!
quote:XionZ schreef op 27 juni 2011 @ 20:49:

@ritmeester:

Wat wil je identificeren als je een MAC adres hebt? Weet je alleen welk merk apparatuur iemand gebruikt. En MAC is ook te spoofen.

Via IP kan je redelijk een dorp lokaliseren. Hoewel het geen garantie is.Natuurlijk is mac te spoofen. Wat niet? Mijn punt was slechts dat niet ip maar mac voor de identificatie van het aparaat zorgt. Ip zegt al met al bijzonder weinig.
En met een dongel?
quote:Elmervrouw schreef op 27 juni 2011 @ 09:57:

Ik dacht altijd dat je daaraan kunt zien vanuit welke plaats (zo ongeveer) iets gemaild is. Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn?

Nee. Je kunt mailen via alternatieve routes (websites, mailscripts, anonieme webmail, proxy servers, tor netwerken, spambots, dynamische IPs en nog veel meer) waardoor het IP (en trouwens ook de "from" naam en adres van een email) nagenoeg niets zeggen over de werkelijke afzender.

Geldt ook voor websitebezoekers (het IP waar ze vandaan komen bedoel ik).

Andersom, als je van twee mensen veel email of veel bezoekjes op je site krijgt vanaf hetzelfde IP, dan kun je er wel met grote zekerheid vanuit gaan dat ze zich op dezelfde lokatie bevinden (en mogelijk zelfs dezelfde persoon zijn).
Maar als er meerdere mails zijn met hetzelfde IP adres, dan zou je dus mogelijk kunnen zien waar het (ongeveer) vandaan komt? Daar kom je toch al een heel eind verder mee? *Denkt even met EV mee*
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven