Je eetdrang uitzitten ? Dat kan hier!

29-06-2011 09:11 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alleen je eetdrang uitzitten, is een moeilijke opgave. En omdat er vast wel lotgenoten rondzwerven op een forum als dit, leek het openen van een forumspot om je afkickgevoelens te kunnen delen met gelijkgestemden me iets dat me wel zou kunnen helpen. Hopelijk ook anderen, anders wordt het een eenzaam forumplekkie

Dus eenieder die daar behoefte aan heeft, wees welkom om hier je hunkering naar 'watdanook' neer te pennen of zomaar om een zenuwachtig of onbestemd rotgevoel van je af te typen. Alles beter dan weer een dag in de eetbuien of je gewoonweg te buiten gaan aan alles dat het label 'lekker' draagt. Of je nou een tankstationsnackjunk bent, een fervent friettentaanhanger, een ordinaire chocoladejunk of een diehard vreetaljeellendeweg-type, het zijn allemaal pogingen om jezelf iets te geven..En daar kun je hier je ding over kwijt!
Ik meld me aan:)

Eet alles wat los en vast zit, de hele dag door. Ontbijten met halve zak nibits, lunchen met 2 cornetto's maakt allemaal niet uit. Ik eet omdat ik het lekker vind, ik eet omdat ik suikerverslaafd ben, ik eet als ik stress heb, ik eet als ik me verveel, ik eet gewoon omdat het kan.
er liggen snoepbanaantjes op kantoor. Bah.

'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' uhmmmmmmmmmmmmmmmm

Vandaag echt geen één meer snoepen.
Eerste eetdrangmoment van de dag: na het ontbijt dat knagende rotgevoel van bhhhhhjhgh, laat dit nou niet alles zijn dat hoort bij een normaal ontbijt! Veel te weinig en al helemaal niet lekker genoeg...ik wil meer en beter!! K*tnacht gehad met een hoop gemaal in mijn hoofd en nu is het tijd om stoom af te blazen! Maar niet in eten want dat wil ik binnen de algemeen bekende redelijke grenzen houden. Dus waarowaar moet ik dit gromgevoel dan eigenlijk laten? Het is irritant om je zo gestrest te voelen en te weten dat deze beslissingsmomenten er de hele dag door zullen zijn.
Nu al reacties. Dat is snel..

Vanmiddag meer!
water en thee drinken. Zoethout thee helpt bij mij om het 'ik wil zoet' gevoel te dimmen.
Ohw Honeybun ik herken dat zo! Ontbijt gehad en daarna direct zin in koekjes, cake of snoep. Zelfs chips zou er in kunnen gaan. Ik moet echt zorgen dat ik niets in huis heb... En dan bedenk ik me dat er nog een ijsje in de vriezer ligt. Het is nog maar half 10!
Ik heb precies hetzelfde!n Voor mij zijn er geen normen wat betreft eten. Chips eet je niet bij het ontbijt (Waarom niet?) en idd meteen na het ontbijt of de lunch of avondeten heb ik wel weer zin in iets lekkers. Als ik een drukke dag heb waar ik bij anderen ben dan kan ik me redelijk goed inhouden. Als ik alleen thuis ben gaan alle remmen los.
ontbijten jullie dan wel genoeg?
Ik denk dat het bij mij echt een suikerverslaving is. Als ik bijvoorbeeld bij mijn ouders eet 's avonds, dan maalt daarna constant door mijn hoofd: 'ik moet een snoepje/chocolaatje/dropje/kauwgumpje'. En dat terwijl ik in mijn maag gewoon vol zit. En dan ben ik blij dat ik niet alleen thuis ben. Eigen schuld dikke bult denk ik dan maar...
da's een kwestie van afleren.
Ging het maar zo gemakkelijk als het klinkt.
Da's niet makkelijk maar wel te doen. (beetje zo van als ik het kan kan jij het ook)
quote:Maja82 schreef op 29 juni 2011 @ 09:42:

ontbijten jullie dan wel genoeg?

Dit is een hele goede vraag !

Als ik genoeg eet bij mijn ontbijt heb ik daarna geen snaai-trek. Als ik alleen een bakje yoghurt neem, slaat de eetdrang toe. Logisch he?
.
Er grijnzen zes dubbele koeken naar me die me van een ozo gezonde appel afhouden. Ben erg bang dat de koeken winnen (mag ze wel delen met zoon, dan zijn het er nog maar drie).

Ik knaag nog even verder op mijn koffie zonder suiker.
Wat een super topic, ik heb ook last van een suikerverslaving,

vooral als ik emotioneel vervelend voel.

Ik kom hier graag posten als ik het moeilijk heb en zin in zoet.
Ik krijg ook trek als ik met yoghurt ontbijt, bij cornflakes of havermout heb ik daar geen last van.

Een andere instinker zijn appels. Van een aantal typen krijg ik echt een knorrende maag, Zo lastig.
O wat heerlijk dit topic.

Ik ben ook zo'n snaaier en emotie-eter.

Vreselijk, ik haat het dat ik mijzelf niet onder controle heb, ik haat het als ik op de weegschaal de cijfers omhoog zie gaan ipv dalende.

Gekmakend is het.

De hele dag strijden tegen mijzelf en ik ontbijt goed.

Nu neem ik bergen fruit ipv snoep, maar dat helpt ook niet altijd.
Herken het gelukkig niet. Lijkt me lastig. De oplossing begint volgens mij met een goed ontbijt, zodat je in elk geval fysiek voldaan bent. Lijkt me slim om daarna iets te gaan doen waarbij je al je aandacht nodig hebt, zodat je gedachten niet steeds richting eten gaan.
Ik heb net op: bakje kwark met paar walnoten, sneetje roggebrood met kaas (dat vult goed!) en een rijstwafel met filet Americain. Zit nu lekker vol en kan een gevulde koek makkelijk laten liggen.
.
ik heb een paar dagen per maand ongelooflijke honger! echt dramatisch gewoon. Zelfs na een goed ontbijt/lunch heb ik nog steeds honger. Zo raar dat. Duurt ong 3 dagen en daarna is het weer over.
quote:Novidada schreef op 29 juni 2011 @ 10:00:

Nu neem ik bergen fruit ipv snoep, maar dat helpt ook niet altijd.

Fruit is suiker en van suiker krijg je trek in méér suiker.

Alleen verse annanas werkt bij mij gek genoeg wel hongerstillend.
.
Ik mer ook dat opschrijven wat je eet helpt bij de boel onder controle houden.
Wat een goed topic!

Ik ben ook altijd aan het worstelen met suiker & koolhydraten. Inmiddels redelijk onder controle maar er zijn dagen....

Bij mij hielp het om meer eieren en zuivel te eten EN de Eetmeter van het Voedingscentrum in te vullen!

Toen ik zag hoeveel lege calorieën (calorie zonder vezels of vitamines, zoals fruit, dat ook suiker is, maar toch geen lege calorie) er met een paar dropjes bijkwamen in het totaal viel ik zo ongeveer van mn stoel. Laat staan chocola of koek. Ik doe het nu elke dag en zorg dat ik rond de 2000 kcal blijf, ook met snoep.

www.voedingscentrum.nl --> mijn gewicht --> de eetmeter.

Hij onthoud ook alles wat je van de vorige dagen hebt ingevoerd. Zo kun je monitoren waar het fout of juist goed gaat. Succes allemaal!!
VEEL ontbijten helpt bij mij, en er de tijd voor nemen ook. Vanmorgen at ik magere yoghurt met rood fruit, kop thee, trosje druiven, boterham met kaas en een gekookt ei. Duurt even, maar nu heb ik gegarandeerd tot de lunch geen trek meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven