Je eetdrang uitzitten ? Dat kan hier!
woensdag 29 juni 2011 om 09:11
Alleen je eetdrang uitzitten, is een moeilijke opgave. En omdat er vast wel lotgenoten rondzwerven op een forum als dit, leek het openen van een forumspot om je afkickgevoelens te kunnen delen met gelijkgestemden me iets dat me wel zou kunnen helpen. Hopelijk ook anderen, anders wordt het een eenzaam forumplekkie
Dus eenieder die daar behoefte aan heeft, wees welkom om hier je hunkering naar 'watdanook' neer te pennen of zomaar om een zenuwachtig of onbestemd rotgevoel van je af te typen. Alles beter dan weer een dag in de eetbuien of je gewoonweg te buiten gaan aan alles dat het label 'lekker' draagt. Of je nou een tankstationsnackjunk bent, een fervent friettentaanhanger, een ordinaire chocoladejunk of een diehard vreetaljeellendeweg-type, het zijn allemaal pogingen om jezelf iets te geven..En daar kun je hier je ding over kwijt!
Dus eenieder die daar behoefte aan heeft, wees welkom om hier je hunkering naar 'watdanook' neer te pennen of zomaar om een zenuwachtig of onbestemd rotgevoel van je af te typen. Alles beter dan weer een dag in de eetbuien of je gewoonweg te buiten gaan aan alles dat het label 'lekker' draagt. Of je nou een tankstationsnackjunk bent, een fervent friettentaanhanger, een ordinaire chocoladejunk of een diehard vreetaljeellendeweg-type, het zijn allemaal pogingen om jezelf iets te geven..En daar kun je hier je ding over kwijt!
woensdag 29 juni 2011 om 09:14
woensdag 29 juni 2011 om 09:16
er liggen snoepbanaantjes op kantoor. Bah.
'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' uhmmmmmmmmmmmmmmmm
Vandaag echt geen één meer snoepen.
'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' 'die dingen zijn niet lekker' uhmmmmmmmmmmmmmmmm
Vandaag echt geen één meer snoepen.
woensdag 29 juni 2011 om 09:22
Eerste eetdrangmoment van de dag: na het ontbijt dat knagende rotgevoel van bhhhhhjhgh, laat dit nou niet alles zijn dat hoort bij een normaal ontbijt! Veel te weinig en al helemaal niet lekker genoeg...ik wil meer en beter!! K*tnacht gehad met een hoop gemaal in mijn hoofd en nu is het tijd om stoom af te blazen! Maar niet in eten want dat wil ik binnen de algemeen bekende redelijke grenzen houden. Dus waarowaar moet ik dit gromgevoel dan eigenlijk laten? Het is irritant om je zo gestrest te voelen en te weten dat deze beslissingsmomenten er de hele dag door zullen zijn.
woensdag 29 juni 2011 om 09:33
woensdag 29 juni 2011 om 09:41
Ik heb precies hetzelfde!n Voor mij zijn er geen normen wat betreft eten. Chips eet je niet bij het ontbijt (Waarom niet?) en idd meteen na het ontbijt of de lunch of avondeten heb ik wel weer zin in iets lekkers. Als ik een drukke dag heb waar ik bij anderen ben dan kan ik me redelijk goed inhouden. Als ik alleen thuis ben gaan alle remmen los.
woensdag 29 juni 2011 om 09:43
Ik denk dat het bij mij echt een suikerverslaving is. Als ik bijvoorbeeld bij mijn ouders eet 's avonds, dan maalt daarna constant door mijn hoofd: 'ik moet een snoepje/chocolaatje/dropje/kauwgumpje'. En dat terwijl ik in mijn maag gewoon vol zit. En dan ben ik blij dat ik niet alleen thuis ben. Eigen schuld dikke bult denk ik dan maar...
woensdag 29 juni 2011 om 09:54
woensdag 29 juni 2011 om 10:00
O wat heerlijk dit topic.
Ik ben ook zo'n snaaier en emotie-eter.
Vreselijk, ik haat het dat ik mijzelf niet onder controle heb, ik haat het als ik op de weegschaal de cijfers omhoog zie gaan ipv dalende.
Gekmakend is het.
De hele dag strijden tegen mijzelf en ik ontbijt goed.
Nu neem ik bergen fruit ipv snoep, maar dat helpt ook niet altijd.
Ik ben ook zo'n snaaier en emotie-eter.
Vreselijk, ik haat het dat ik mijzelf niet onder controle heb, ik haat het als ik op de weegschaal de cijfers omhoog zie gaan ipv dalende.
Gekmakend is het.
De hele dag strijden tegen mijzelf en ik ontbijt goed.
Nu neem ik bergen fruit ipv snoep, maar dat helpt ook niet altijd.
woensdag 29 juni 2011 om 10:00
woensdag 29 juni 2011 om 10:03
woensdag 29 juni 2011 om 10:15
Wat een goed topic!
Ik ben ook altijd aan het worstelen met suiker & koolhydraten. Inmiddels redelijk onder controle maar er zijn dagen....
Bij mij hielp het om meer eieren en zuivel te eten EN de Eetmeter van het Voedingscentrum in te vullen!
Toen ik zag hoeveel lege calorieën (calorie zonder vezels of vitamines, zoals fruit, dat ook suiker is, maar toch geen lege calorie) er met een paar dropjes bijkwamen in het totaal viel ik zo ongeveer van mn stoel. Laat staan chocola of koek. Ik doe het nu elke dag en zorg dat ik rond de 2000 kcal blijf, ook met snoep.
www.voedingscentrum.nl --> mijn gewicht --> de eetmeter.
Hij onthoud ook alles wat je van de vorige dagen hebt ingevoerd. Zo kun je monitoren waar het fout of juist goed gaat. Succes allemaal!!
Ik ben ook altijd aan het worstelen met suiker & koolhydraten. Inmiddels redelijk onder controle maar er zijn dagen....
Bij mij hielp het om meer eieren en zuivel te eten EN de Eetmeter van het Voedingscentrum in te vullen!
Toen ik zag hoeveel lege calorieën (calorie zonder vezels of vitamines, zoals fruit, dat ook suiker is, maar toch geen lege calorie) er met een paar dropjes bijkwamen in het totaal viel ik zo ongeveer van mn stoel. Laat staan chocola of koek. Ik doe het nu elke dag en zorg dat ik rond de 2000 kcal blijf, ook met snoep.
www.voedingscentrum.nl --> mijn gewicht --> de eetmeter.
Hij onthoud ook alles wat je van de vorige dagen hebt ingevoerd. Zo kun je monitoren waar het fout of juist goed gaat. Succes allemaal!!