Gezondheid alle pijlers

betablokkers

29-06-2011 13:01 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring hiermee? Ik heb een receptje van de huisarts voor mijn te hoge hartslag (zie topic 'heb ik dat?')

Ik zie er een beetje tegenop om eraan te beginnen, omdat ik ook seroxat, oxazepam en mesalazine gebruik. Ik vind het allemaal een beetje veel en ben bang dat ik me er juist beroerder door ga voelen. Ervaringen, tips?
bij mij helpen ze wel ik wordt er rustig door maar heb ze voor mn migraine en ga ze na de zwangerschap weer gebruiken.verder geen ervaring met meer medicynen tegelijk
Ik neem aan dat je huisarts ook weet dat je die andere medicijnen gebruikt?

En als je twijfelt over de combi dit nog een keer overleggen met hem en/of de apotheek?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb geen ervaring met betablokkers.

Ik zou in ieder geval ophalen bij de apotheek. Lees daarna de bijsluiter goed door, in hoeverre staan de mogelijke bijwerkingen je aan? Durf je het aan?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Daar is de apotheek voor, gewoon vragen!
Ik ben benieuwd of hier ook ervaringsdeskundigen zijn, dus mensen die het zelf gebruiken, ook voor een te hoge hartslag.
Hier betablokkers na een hartinfarct.

Gebruik ook diverse andere medicijnen erbij, gaat goed.

Wel sneu toen ik 8 weken geleden mijn heup heb gebroken, op drie plaatsen, middels een val.

Ik heb 7 dagen met die kapotte heup op de operatie liggen wachten.

De betablokkers moesten eerst uit het bloed.

Was geen pretje.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Goh Eindeloos, je schreeft gisteravond ook over een hartinfarct, had je het dan over jezelf???
En Lila je mag toch aannemen dat je huisarts weet wat hij je voorschrijft?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:lila01 schreef op 29 juni 2011 @ 13:40:

Goh Eindeloos, je schreeft gisteravond ook over een hartinfarct, had je het dan over jezelf???

Gisteravond was ik niet op het forum .

Maar inderdaad Lila, ik heb een hartinfarct gehad, nu een maand of 3 terug, gebruik daar wel 5 soorten medicijnen voor, met mijn slaapmedicatie, gaat allemaal goed.
Ik wou eens vragen aan de huisarts of ik misschien wel beta-blokkers kan gaan gebruiken tegen (rij)examen-vrees/zenuwen.

Mijn hartslag gaat dan nl als een gek te keer en ik krijg mezelf ondanks alle pogingen niet relaxed.

Normaal gesproken heb ik echter een hele trage hartslag. Maar ik ben ook benieuwd of je beta-blokkers in combinatie met andere medicatie of middeltjes mag gebruiken. Ik lees dus mee!
Ik heb een tijdje betablokkers geslikt vanwege een plotselinge hoge hartslag. Ik merkte niets van bijwerkingen.

Nu slik ik ze alleen nog als ik last van hartkloppingen heb, maar dat is incidenteel.

Ik heb wel iemand in mijn naaste familie die betablokkers slikte i.c.m. AD. AD is nu afgebouwd en de bijwerkingen hiervan zijn weg, van bijwerkingen van betablokkers merkt ze niets.
Misschien gewoon proberen en als je je er minder goed bij voelt stoppen?

Toen ik met de betablokkers wilde stoppen, toen kon dat meteen. Ik hoefde niet af te bouwen. Maar vraag altijd eerst advies aan je arts.
Bètablokkers bij een rij-examen lijkt me niet geschikt. Je kunt er hartstikke suf van raken.

Ik slik ze (in combinatie met honderdduizend andere pillen) en kon in het begin niets. Alleen maar slapen.
Ach, ik ben op dit moment overal bang voor, helpt ook niet echt.
Heftig trouwens eindeloos, om een hartinfarct door te maken, kun je er een beetje mee omgaan?
quote:dreamlogic schreef op 29 juni 2011 @ 13:45:

Ik wou eens vragen aan de huisarts of ik misschien wel beta-blokkers kan gaan gebruiken tegen (rij)examen-vrees/zenuwen.

Mijn hartslag gaat dan nl als een gek te keer en ik krijg mezelf ondanks alle pogingen niet relaxed.

Normaal gesproken heb ik echter een hele trage hartslag. Maar ik ben ook benieuwd of je beta-blokkers in combinatie met andere medicatie of middeltjes mag gebruiken. Ik lees dus mee!Ik heb honderd jaar geleden bij mijn rij-examen een oxazepammetje geslikt, volgens mijn rij-instructrice had ik nog nooit zo goed gereden. (geslaagd dus). Normaal gesproken word je er suf van, maar als je supergestresst bent zoals bij je rij-examen dan maakt het je wat rustiger, daarna komt de klap en kun je lekker gaan slapen. Als je het niet eerder hebt gebruikt, is een halfje wel genoeg denk ik.
quote:dreamlogic schreef op 29 juni 2011 @ 13:45:

Normaal gesproken heb ik echter een hele trage hartslag. Maar ik ben ook benieuwd of je beta-blokkers in combinatie met andere medicatie of middeltjes mag gebruiken. Ik lees dus mee!Ik heb ze toen voorgeschreven gekregen door mijn HA en ik reed echt een stuk rustiger zonder suf te zijn. Ik slikte niets anders erbij.
quote:lila01 schreef op 29 juni 2011 @ 14:21:

Heftig trouwens eindeloos, om een hartinfarct door te maken, kun je er een beetje mee omgaan?

Lila, lief dat je dat vraagt.

Ja, het was niet fijn natuurlijk, maar ik ben er goed door heengekomen.

Heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen, ben gekatheteriseerd, en men is tot de conclusie gekomen, dat er niks verstopt was.

Aan de ene kant goed nieuws, dat je aderen schoon zijn, echter ik heb mijn infarct gekregen door stress.

En dat is minder mooi, natuurlijk, want dat kan morgen weer gebeuren.

Ik voel mij goed met de medicatie, had toch wel veel last van hartkloppingen, dat is nu beter.

Nu nog zorgen dat ik weer op de been kom, met de nieuwe heup, en dan maar hopen dat het een beetje rustig blijft in mijn leven.

Medisch gezien.
quote:Eindeloos schreef op 29 juni 2011 @ 14:35:

[...]

Lila, lief dat je dat vraagt.

Ja, het was niet fijn natuurlijk, maar ik ben er goed door heengekomen.

Heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen, ben gekatheteriseerd, en men is tot de conclusie gekomen, dat er niks verstopt was.

Aan de ene kant goed nieuws, dat je aderen schoon zijn, echter ik heb mijn infarct gekregen door stress.

En dat is minder mooi, natuurlijk, want dat kan morgen weer gebeuren.

Ik voel mij goed met de medicatie, had toch wel veel last van hartkloppingen, dat is nu beter.

Nu nog zorgen dat ik weer op de been kom, met de nieuwe heup, en dan maar hopen dat het een beetje rustig blijft in mijn leven.

Medisch gezien. Sorry, off topic, maar ik vraag me af: heb je dan een infarct gekregen door verkramping van de coronairvaten? Ik wist niet dat dat kon, dacht dat het alleen kon door atherosclerose eigenlijk.
Ik zit al een jaar of 8 aan de betablockers.

Ik kan je wel mijn ervaringen geven, maar jij maakt je vooral druk om de combinatie met oxasepam enz. en dat slik ik dan weer niet.

Ik slik hem voor een erfelijke hartaandoening, heb dus geen hoge bloeddruk, en ook geen standaard hoge hartslag, nadeel daarvan is dus dat je bloeddruk en hartslag nog meer gedrukt worden. Ik heb nu dus wel last van en lage bloeddruk en een trage hartslag. Dat is niet altijd prettig, maar nu na 8 jaar ben ik er wel aan gewend. Al ben ik dus wel moeier als voorheen, je went aan die moeheid zeg maar..

Ook heb ik het altijd koud, vooral mij voeten, en in het begin had ik veel nachtmeries (die zijn inmiddels weg)

Klinkt wel ernstig, maar bij iedreen werkt het anders waarschijnlijk, en er schijnt ook veel verschil te zitten in betablockers onderling, dus mocht het niet gaan met de ene soort, kan je altijd nog een andere proberen.
Trouwens ik lees op je andre topic dat iemand heel simpel beweert dat je er dood aan kan gaan, maar ik wil wel even heel duidelijk laten weten dat als de ambulancebroeders en de huisarts zich geen zorgen maken over je harthobbels je er ook niet dood aan zult gaan, hoe lang ze ook duren! (er bestaan wel gevaarlijke hartritmestoornissen, maar die zijn heel zeldzaam)

al voelt het wel heel naar!

Jij hebt last van de stress, je hart reageert daar op (heel logisch) zo'n kortzichtig bericht lijkt mij dan niet goed voor je welzijn....snel naast je neerleggen dus! (als je dat al niet had gedaan..)
Ik slik én betablokkers (metroprolol), en met regelmaat oxa. Ik was in het begin ook angstig, maar dat is niet nodig. Ik heb hartkloppingen en een 'racend' hart, dat laatste zoals mijn huisarts het noemt. Daar krijg je ook een opgejaagd gevoel van. Ik vind het nu juist prettig dat ik ze slik. Mijn hart heeft nu een vrij normaal tempo, en ik voel hem niet zo tekeer gaan ondanks alle stress, maar heb nog wel wat hartkloppingen. Wanneer ik uit bed kom slaat hij 10 keer zo snel als nu (die van mij werken 24u per dag, maar als ik ze iets te laat inneem merk ik dat dus meteen), als ik er één inneem is dat met een uurtje voorbij. Als jouw huisarts je kent, en natuurlijk bekend is met jouw geschiedenis, schrijft hij/zij echt niet iets voor wat niet goed voor je is.
quote:Pelikaan schreef op 29 juni 2011 @ 14:43:

[...]

Sorry, off topic, maar ik vraag me af: heb je dan een infarct gekregen door verkramping van de coronairvaten? Ik wist niet dat dat kon, dacht dat het alleen kon door atherosclerose eigenlijk.

Geen van beide weet ik, Pelikaan.

Aan de enzymen in mijn bloed kon het infarct aangemerkt worden, ( en ook dat ik bijna kassiewijle was).

Maar voorzover ik weet heeft het met stress, oververmoeidheid, en daardoor stolling van het bloed te maken.
quote:vleugeltjes schreef op 29 juni 2011 @ 15:29:

Ik slik én betablokkers (metroprolol), en met regelmaat oxa. Ik was in het begin ook angstig, maar dat is niet nodig. Ik heb hartkloppingen en een 'racend' hart, dat laatste zoals mijn huisarts het noemt. Daar krijg je ook een opgejaagd gevoel van. Ik vind het nu juist prettig dat ik ze slik. Mijn hart heeft nu een vrij normaal tempo, en ik voel hem niet zo tekeer gaan ondanks alle stress, maar heb nog wel wat hartkloppingen. Wanneer ik uit bed kom slaat hij 10 keer zo snel als nu (die van mij werken 24u per dag, maar als ik ze iets te laat inneem merk ik dat dus meteen), als ik er één inneem is dat met een uurtje voorbij. Als jouw huisarts je kent, en natuurlijk bekend is met jouw geschiedenis, schrijft hij/zij echt niet iets voor wat niet goed voor je is.En als je ze 's avonds neemt? (dat doe ik ook, werkt perfect!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven