Verwachtingvolle schoonmoeder

29-06-2011 16:27 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zou graag jullie advies vragen om het volgende,

Mijn schoonmoeder vraagt veel aandacht van mij. Ze woont bij ons in de stad en zou ons graag iedere dag wel even willen zien.

Ik wil en kan dit naar waarmaken. Gelukkig denkt mijn partner hier hetzelfde over, maar durft niet tegen zijn moeder te zeggen dat zij te veel van ons verwacht. Hij is bang dat hij zijn moeder kwetst.

Mijn schoonmoeder belt bijna iedere dag hoe het gaat, en komt 2 a 3 x per week langs voor een bezoekje( meestal zijn dit korte bezoekjes van een uurje). Wanneer ze bij ons is benoemt ze ook iedere keer bij vertrek, jullie moeten ook gauw even bij ons komen. Terwijl wij zeker wel 1 keer in de week er even op visite gaan. Mijn partner zijn vader speelt hierin geen rol, het is puur de houding en verwachtingen van mijn schoonmoeder.

Ik merk aan mijzelf dat het nu begint te irriteren en dat ik wil dat het minder wordt. Ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken?

Hebben jullie tips en/of advies?

Dankje.

Groetjes,

Loes

Verwachtingvolle schoonmoeder

Totaal aantal stemmen: 27

Hoi, (19%)
Ik zou graag jullie advies vragen om het volgende, Geen stemmen
Mijn schoonmoeder vraagt veel aandacht van mij. Ze woont bij (7%)
Ik wil en kan dit naar waarmaken. Gelukkig denkt mijn partne (4%)
Mijn schoonmoeder belt bijna iedere dag hoe het gaat, en kom Geen stemmen
Ik merk aan mijzelf dat het nu begint te irriteren en dat ik (11%)
Hebben jullie tips en/of advies? (11%)
Dankje. (15%)
Groetjes, (15%)
Loes (19%)
klopt het dat je een kindje hebt? Hoe oud is die en komt ze stiekem niet daarvoor?

Past ze ook op?
quote:Vl43inder schreef op 29 juni 2011 @ 16:41:

Een lid van mijn schoonfam komt ook zeer vaak langs, komt omdat ie in lastige omstandigheden verkeert dus ik zal 'm zeker niet vragen of hij minder vaak langs wil komen. Soms vind ik het wel wat veel worden maar het helpt mij wel om niet meer klaar te gaan zitten met koffie en koekjes maar eigenlijk gewoon door te gaan met mijn dagelijkse bezigheden en hem niet als visite maar als huisgenoot te behandelen.

Ik bied 'm natuurlijk wel wat te drinken aan als ie komt maar zet vervolgens ook de tv aan als ik daar zin in heb of ga strijken oid, kunnen we evengoed kletsen maar wordt mijn ritme niet telkens zo onderbroken.

Het zorgt er niet voor dat de persoon minder vaak komt, maar misschien wordt eea wel wat draaglijker voor je.

Dankje, idd doorgaan met eigen bezigheden kan ook al wat duidelijker worden naar schoonmoeders...

Knap van je dat je je fam zo opvangt..kan ook niet iedereen!
quote:Troeta schreef op 29 juni 2011 @ 16:56:

klopt het dat je een kindje hebt? Hoe oud is die en komt ze stiekem niet daarvoor?

Past ze ook op?Nee, we hebben ( nog) geen kinderen.
quote:duup schreef op 29 juni 2011 @ 16:54:

Als dit niet werkt zou ik inderdaad je vriend eens met zijn moeder laten praten. Is niet aan jou, als schoondochter ben je dan veel sneller de gebeten hond, zou ik me niet aan wagen...Eens. Je kunt beter je vriend het woord laten doen.
quote:Jorina schreef op 29 juni 2011 @ 16:52:

Of je vermommen, en als ze dan aanbelt doe je alsof je héél iemand anders bent.

[afbeelding]Bedankt hier kan ik ook zeker wat mee!
Of je kan jezelf verstoppen in de badkamer of het toilet.

Stil blijven zitten in een hoekje met de deur op slot.

Laat de deurbel en de telefoon maar rinkelen.

Jij bent er even niet!
O wat lijkt me dit irritant. Wat een inbreuk op je privacy.

Het lijkt me geen oplossing om je te verstoppen. Laat je man het gesprek aangaan over haar vele onaangekondigde bezoekjes. Het is zijn moeder. Niet zelf doen, want dan ben jij de zwarte piet.

Door dit soort schoonmoeder verhalen ben ik stiekem een beetje blij dat de mijne in een verzorgingshuis zit
De problemen die zijn moeder en zus met elkaar hebben mag geen reden zijn om het gesprek niet tussen je partner en zijn moeder te laten plaats vinden.

Als je vriend een goede band heeft met zijn moeder kan hij, zonder haar te kwetsen, duidelijk maken dat ze te vaak komt, belt e.d.. Voer dan het gesprek met z'n 3-en (of 4-en met schoonvader erbbij).. Ik vind namelijk dat je vriend zeker bij dit gesprek aanwezig dient te zijn en, indien nodig, het voor je op dient te nemen. Hij dient te weten wat er besproken is, zodat hij zijn moeder hier later eventueel op kan aanspreken.
Belt ze aan of kan ze zo naar binnen? (achterdeur)

Ik denk dat jullie een keer beneden heftige seks moeten hebben op een moment dat je haar verwacht.

Komt ze zo binnen dan ga je nog even door totdat je haar (Ho Sorry!) ziet staan.

Moet je de deur voor haar opendoen dan doe je dat met verwarde haren en in iets wat je snel even aangetrokken hebt (kamerjas, kleed van de bank). Je partner blijft nog even in zijn blootje staan.

Denk dat ze dan wel wat minder vaak komt
Ik heb op Loes gestemd!
Ik vind het vreemd dat je vriend niet eerlijk durft te zijn tegen zijn moeder en ik vind ook dat hij het moet zeggen. Dat moeder en zijn zus ruzie hebben, hoeft toch niet te betekenen dat jullie ook uit elkaar gaan klappen? Juist niet, lijkt me, als je eerlijk en respectvol over dit soort dingen kunt praten met elkaar. Paranormaal pikt ze 't niet op, zeg maar.
Och, bekijk het ook eens van de positieve kant. Ze vindt jullie in ieder geval heel gezellig en mag jullie allebei graag
Nou, ik kan me wel voorstellen hoor dat je het heel moeilijk vindt om zoiets te zeggen want ook al zeg je het op de beste manier de kans is toch heel groot dat je schoonmoeder zich gekwetst voelt.

Ga zelf maar na, hoe zou je graag willen dat iemand bij wie jij graag bent en die je eigenlijk nog wel vaker wil zien, je te kennen geeft dat zij/hij je juist wat minder vaak zou willen zien.
Ik zou het op de elninjoo-manier doen. Is het meest geaccepteerd en doet het minste pijn.
quote:Moonlight82 schreef op 29 juni 2011 @ 17:14:

Ik denk dat jullie een keer beneden heftige seks moeten hebben op een moment dat je haar verwacht.

Komt ze zo binnen dan ga je nog even door totdat je haar (Ho Sorry!) ziet staan.

Moet je de deur voor haar opendoen dan doe je dat met verwarde haren en in iets wat je snel even aangetrokken hebt (kamerjas, kleed van de bank). Je partner blijft nog even in zijn blootje staan.

Denk dat ze dan wel wat minder vaak komt Dit lijkt me in ieder geval de meest prettige oplossing: vanaf nu dus ieder moment dat jullie thuis zijn en dat schoonmoeder langs kan komen moeten jullie thuis open en bloot in de huiskamer seks hebben.
quote:Moonlight82 schreef op 29 juni 2011 @ 17:14:

Denk dat ze dan wel wat minder vaak komt

Dat denk ik ook.

Als mijn oudste later seks zou hebben, dan hoef ik het absoluut niet te weten/zien.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:loesje1987 schreef op 29 juni 2011 @ 16:54:

Bedankt allemaal voor jullie reactie's! Hier kan ik zeker al wat mee.

Mijn schoonmoeder is een hele lieve vrouw en wil haar niet kwetsen, maar als ik de juiste woorden weet te vinden dan lukt mij dit wel.

Mijn partner zou dit gesprek ook kunnen doen, maar het probleem is dat de relatie tussen zijn enige zus en moeder niet goed is. Dit komt niet bij zijn moeder weg maar puur door de vriend bij van zus. Maar dat is een heel ander verhaal.

Mijn parner is helemaal bang zijn moeder te kwetsen en door de problemen in de relatie van zijn zus en moeder hangt zijn moeder nog meer op hem.

Ik vind daarom dat ik dit gesprek moet voeren. En ik weet zeker dat het ook wel goed zou gaan, alleen de juiste woorden zijn belangrijk!

Nog een goede reden waarom jouw vriend wel dit gesprek moet aangaan. Anders denkt schoonmoeder dat ze opnieuw een schoon"kind" from hell heeft die zit te stoken (beetje gechargeerd gezegd).

Ik begrijp je probleem wel, heb het zelf met mijn moeder gehad. Het enige dat helpt is duidelijk maken dat jullie het contact heel belangrijk vinden, maar niet in deze frequentie.
Mijn schoonouders hebben een sleutel voor noodgevallen. Prima, maar gebruik die niet als we thuis zijn. We hebben namelijk ook een bel.

Tegenwoordig draai ik de deur op de knip (als ik er aan denk tenminste). En soms doe ik ook net of ik er niet ben dan...

Het werkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven