Gezondheid alle pijlers

1,5 week ongesteld

30-06-2011 10:07 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn zwangerschap heb ik ong. 10 weken borstvoeding gegeven, daarna 1x ongesteld geworden en netjes 29 dagen erna weer ongesteld geworden. Alleen duurt deze menstruatie al zo'n 1,5 week (voorheen altijd 5 dagen) en het bloed is ook nog steeds helder rood...dus nog niet echt tekenen dat het gaat stoppen...

Wel ben ik deze keer begonnen met de pil.

Kan dat door de pil komen of moet ik toch de HA maar 's bellen (ben niet zo'n fan van hem )
Lazuurje: Volgens mij is het wel normaal dat het wat heftiger is na je zwangerschap.

Mijn ongesteldheid is ook zwaarder dan voor de bevalling. Bevalling is inmiddels bijna half jaar geleden, maar ik heb nog steeds meer bloedverlies en ook meer buikpijn.

Dacht wel dat die buikpijn minder zou moeten zijn nadat je een kind gekregen hebt, maar misschien komt dat nog (sprak zij hoopvol )

Zou nog even wachten met HA...tenzij je nog een week ongesteld blijft oid.
waarom zou je wachten met bellen , je wilt toch duidelijkheid neem ik aan?

gewoon bellen dus dan weet je meteen hoe het zit word je zelf ook vrolijker van
De eerste paar keer na de bevalling kan het nog een rommeltje zijn. Het duurt even voor je lichaam weer een beetje in een normaal ritme zit.
-
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
@youngspirit inderdaad , hele goede tip van jou
Ik vind 1,5 week nog niet alarmerend voor zo'n eerste keer. Ook niet als je altijd maar 5 dagen ongesteld was. Ik zou pas volgende week bellen. Maar dat ben ik.
Twiggel: ik heb er juist meer last van, van buikpijn :(
To, gewoon even afwachten. Na de bevalling kan het even duren voordat dit soort dingen weer 'normaal' worden.

Na mijn bevalling was ik ook ongerust omdat het heftiger en langer duurde, maar dat is na een paar maanden anders, maar normaler geworden.

Vrij normaal als je het mij vraagt.

Nog gefeliciteerd met je spruit.

XXX
Bij mij duurde het ook eeuwen, die ongesteldheid. En doorbraakbloedingen, juk. Maar na een jaar ongeveer werd het allemaal weer normaal. Zolang je je er niet ziek bij voelt zou ik niet gealarmeerd zijn.
Ook hier dezelfde ervaring, kon wel 10 tot 12 dagen ongesteld zijn (hoera, wat een feest ). Inmiddels is dochter bijna twee en zit ik op menstruaties van 4-7 dagen. En de ergste heftigheid is er ook af, het jaar na de bevalling dacht ik steeds dat ik leeg zou bloeden.
Toen ik voor het eerst met de pil begon ben ik bijna een maand "ongesteld" geweest. Zou dus heel goed door de hormonen van de pil kunnen komen.

Maar als je het niet vertrouwt even met de praktijk bellen. Denk dat ze (assistente) je wel telefonisch kunnen vertellen of je je zorgen moet maken of niet.
Mac123: Ja bij mij is het dus ook pijnlijker, terwijl iedereen mij altijd heeft verteld dat het minder zou worden :-S. Hoop dus dat die voorspelling nog uitkomt

Nu had ik altijd wel een erg pijnlijke menstruatie, maar dat was met paracetamol meestal redelijk op te vangen... Nu lijkt dat niet te helpen en blijft het zeuren...

Achja...lang niet zo pijnlijk als een bevalling, denk ik dan maar
Minder erg? Wat een schattige fabel Bij mij was het de eerste maanden erger en nu, na anderhalf jaar, net zoals voor de bevalling.
Hoe het voor de zwangerschap was, kan ik niet echt goed zeggen...ben 1x na stoppen met de pil ongesteld geweest en daarna was ik al zwanger.

Weet wel van "voor de pil" dat ik altijd veel pijn had, maar weet niet meer of het toen ook langer duurde...

Minder erg had ik ook nog nooit gehoord en het is idd minder erg dan bevallen!
Weer een fabeltje uit de (mijn) wereld... En het klonk zo mooi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven