Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:

'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'

Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?

Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
quote:fellowes schreef op 09 juni 2011 @ 21:17:

Toen wij na 2 weken ziekenhuis eindelijk thuis kwamen zat mijn hele schoonfam al in ons huis te wachten. Kraamhulp was er zelfs nog niet. Schoonma meldde dat er taart in de koelkast stond,maar dat ze verders de weg niet wist in mijn keuken en er ook niet van hield om bij een ander in de kastjes te rommelen. Of ik dus even voor koffie en gebak wilde zorgen want ze zaten al best een tijd op ons te wachten! Nadat ik met mijn opengesprongen geinfecteerde knip de hele fam van koffie had voorzien kon ik op het keukentrapje erbij komen zitten,alle stoelen waren namelijk bezet!NEEEEEE!!!!!????? Dat heb je echt niet gedaan hé, geintje toch...
Tja fellowes (post hierboven) eerlijk gezegd ben je zelf dan nog gekker dan die anderen, als je het dan nog doet ook.

Geen kwetsende opmerking, wel een grappige: vrijgezelle kinderloze vriend, nul ervaring met baby's, vroeg heel serieus in de wieg turend "wanneer gaan de oogjes open?"
rococo net een konijntje.
Toen mijn 1e nichtje geboren was zei mijn schoonmoeder dat ze meisjes niet zo leuk vindt.

Inmiddels zijn we 9 jaar verder en heeft ze 7 kleindochters (en 0 kleinzoons)!

En iedere zwangerschap maar weer hopen op een jongen en iedere keer weer een meisje.

Ik kan er wel om lachen.
quote:rococo schreef op 30 juni 2011 @ 16:22:

Tja fellowes (post hierboven) eerlijk gezegd ben je zelf dan nog gekker dan die anderen, als je het dan nog doet ook.

ik zou mijn man lekker voor koffie en gebak hebben laten zorgen en zelf zou ik naar ebd gaan, de groeten zeg!

....

....

tenminste, dat zeg ik wel maar als je gesloopt thuiskomt ben je vaak niet meer zo assertief.
Bij ons werd door iemand gezegd toen we (trots) vertelden dat we er een tweeling bij zouden krijgen, dat het maar beter was geweest dat het één kindje was geweest, want twee was a. veel te druk (we hadden op dat moment al een zoontje van net een jaar) en b. zoveel geld hadden we nou ook weer niet, dus dat kon nooit goed komen....

tja, alsof je er zelf álles aan kunt doen dat het "maar" eentje zou zijn, wij waren na héél veel ellende om überhaupt zwanger te worden héél erg blij met het duo op komst!!!
oh, en na bevalling van dat geweldige duo, haalde mijn moeder me uit het ziekenhuis omdat lief met een giga migraine aanval op bed lag. Mijn moeders subtiele woorden: "je had beter een vent kunnen trouwen" vielen niet echt heel prettig bij mij.....
Ik was net 4 dagen bevallen en kreeg een smsje van vriendin met wie ik geen contact meer had.

Toon van smsje was verwijtend en ik reageerde in eerste instantie rustig en bood aan om rustig met elkaar op een ander moment te praten.

Mevrouw wilde dat niet en bleef maar verwijtende smsjes, wat voor slechte vriendin ik wel niet was,sturen ondanks uitleg van mijn kant ( wat ik niet eens hoefde te doen,maar dat terzijde).

Saillant detail is dat ze tijdens die hele sms tsunami geen enkele keer vroeg wat ik had gekregen en hoe het heette

Op een gegeven moment had ik er genoeg van en heb teruggesmst wat ik van haar gedrag vond.

Kom op he, ben nog aan het bijkomen van de bevalling en dan krijg je zulke bagger over je heen.

Vriendschap is dus ook definitief finito.
Leidinggevende voor de eerste echo (eerste zwangerschap werd een miskraam) "wat nu als het er twee zijn?" Ik " dan laten we er eentje weghalen want dat kan niet he 2" zij "ECHT???" Muts!!

Ow en de opmerkingen nu, hoog zwanger van nummertje 2, zo'n 4x per dag "mevrouw weet u zeker dat het er eentje is????" Ik krijg er moordneigingen van!

En mijn eigenste moeder die de hele zwangerschap lang al vind dat ik op mijn lijn moet letten want : " ja het moet er allemaal ook nog weer af he!" Vind je het goed dat ik eerst even dit kind afbak voordat ik aan mijn "mooie slanke lijn" (ben zeker 10 kilo te zwaar in niet zwangere toestant) ga denken??
Voor de opname voor curettage moesten we even wachten en zaten in een zitje vlakbij de balie. Komt er een verpleegkundige langs die vraagt: Komt u voor de verloskamer?

Yeeh right, thanks. Naast al het verdriet, voelde ik me ineens heel erg dik (for the record: dat ben ik niet)

Maar jemig, wat een afschuwelijk lompe dingen lees ik hier zeg....
En heb wat afgejankt tijdens de kraamtijd, maar dat kwam met name door lieve en mooie uitspraken. Want wat kunnen mensen ook lief en meelevend zijn (moet ook even gezegd!)

Toen mijn vriendin binnenkwam en met tranen in haar ogen zei: Oh wat is ie mooi.... Brullen!!

Mijn moeder hoefde overigens alleen maar te zeggen "Oh Kes..." en we waren aan het brullen!

Of als iemand op een kaartje had geschreven "Lieve X, welkom op de wereld! Je hebt geweldige ouders uitgekozen en ik wens je een geweldig leven toe" Brullen!!

Supermooie bloemen van mijn werk, Brullen!!

Kraamhulp: "jullie doen het zo goed, jullie hebben mij helemaal niet nodig" Brullen

Kadootjes bij de post, brullen!!

Een zelfgebreide (afzichtelijke) beer van de bejaarde buurvrouw van mijn schoonouders, brullen!! Zo lief dat zo'n mensje een beer breit.

Etc etc etc etc

Haha, kan er nu om lachen, maar toen was het 1 groot gelukzalig tranenparadijs
Meer lompe opmerkingen tijdens zwangerschap, lompe opmerkingen tijdens kraamtijd moet nog komen (zit er net 3 weken in). Toen we gingen vertellen dat er een tweeling op komst was kreeg ik niks anders te horen dat het wel heeeeel druk word, het heel veel geld gaat kosten, en dat ze blij waren dat het hun niet was overkomen.... Als ik nu vertel dat het reuze meevalt met de drukte kijken ze me aan of ik chinees praat.... Oja al wel een kaartje gekregen met de tekst: geniet er van het zal wel druk zijn.... Pppfpfffffff
In het ziekenhuis werd verteld dat als je niet een week borstvoeding had geprobeerd dat je geen echte moeder was.......
Mijn schoonmoeder presteerde het eerst om te vragen of het wel gepland was toen we kwamen vertellen dat ik zwanger was, en na de bevalling zei ze dat ze dochter niet zo'n mooie baby vond....

En toch heb ik de liefste schoonmoeder ter wereld, ze is alleen niet zo heel tactisch en soms iets te eerlijk (in retrospect was dochter ook wel erg gedeukt en gelukkig had ze zelf ook wel meteen door dat die eerste vraag niet zo handig was :-) )

Bij mijn schoonzus was haar eerste reactie dat het nog wel een miskraam kon worden...Dat is nooit meer helemaal goed gekomen.
@Boefje,starshine en rococo,Was zelf op dat moment idd niet zo assertief.

Man heeft me uiteraard wel geholpen,maar die was ook nog bezig met de auto uitladen en stoelen regelen.

Ik ben er ook niet bij gaan zitten maar naar boven gegaan met de baby. Kraamhulp arriveerde niet lang daarna en kwam ook boven zitten.

Achteraf zou je ze alsnog een schop geven maar op dat moment werd ik een beetje overrompeld!

@Bijtje29; Ik kon ook nooit lachen om die vraag of het er niet toch 2 waren...grrr
Mensenkinderen, net als je denkt dat het niet erger kan.

Ik lees echt de ene lompe opmerking na de andere.

Kessie, heerlijk jouw stukje ff tussendoor. Bijna brullen hier.
@ Sharra, Denk dat ik mijn schoonma een blauw oog had gemept als ze dat tegen mij had durven zeggen!!
@fellowes: ja, t klinkt wel erg he? Ze vroeg aan ons of het wel gepland was omdat ze wist dat we nog een periodenaar het buitenland wilden. En niet dat we tegelijkertijd zwanger probeerden te raken. T was de schok van de verrassing zeg maar. Volgens mij vond ze het zelf nog het ergst!

Die van mijn schoonzus was ook zo'n flapuit-actie, ze was er zekf zo blij mee dat die opmerking uit een soort zelfbescherming kwam ofzo.

Verder is schoonmoeder echt een schat hoor, ze kan alleen echt super ontactisch uit de hoek komen. Bij onze eerste kennismaking vroeg ze of ik dacht dat het iets serieus was tussen mij en lief of meer een soort scharrel.... Ze wilden nl over een maand of 5 met het hele gezin en aanhang op vakantie en ze vroeg zich af of ze nu voor een persoon extra moest gaan boeken. Lief was not amused!
Geen kraamtijd, maar wel zwangerschapgerelateerd: Tweeeneenhalve maand na het stoppen met de pil was ik zwanger, nog niet helemaal niet verwacht. Mijn borsten deden pijn, dus toch maar een test gedaan. Positief. Ik belde mijn man om hem het nieuws te vertellen. Hij begon meteen te ratelen over onze nieuwe bank die die dag geleverd was en wat er mis was gegaan, ik kwam gewoon niet tussen zijn spraakwaterval. Toen hij klaar was met zijn relaas zei ik snel "ik ben zwanger". Hij: "huh, van wie?"
@sharra;Bedoel eigenlijk die opmerking dat ze je dochter niet zo mooi vond!

Mijn schoonma zei dat namelijk over baby van haar dochter.(nou was die ook echt niet mooi) Maar als iemand dat hard op had durven zeggen over mijn dochter na een bevalling van 3 dgn had ik diegene van het balkon gemikt ofzo!
Jemig, wat een opmerkingen! Zit hier echt met open mond te lezen !

Toen wij vertelden dat we dochter zouden krijgen,zei mijn schoonmoeder: 'Oh, jammer'

En na een pittige bevalling, waarbij ik voor mijn gevoel door een hel ben gegaan, maar heel erg flink ben geweest. Toen moest ik nog vissen naar een complimentje door te vragen aan mijn vriend: Nu ben je zeker wel trots op mij?

- 'ah, het viel toch wel mee?'
Toen wij onze 2e zoon kregen,en apetrots met hem gingen wandelen, kwamen we onderweg wel 3 mensen tegen die letterlijk zeiden:"jammer he weer geen meisje"waarop mijn man heelserieus antwoordde:"we hebben besloten om 'm toch maar te houden ook al is het weer een jongetje".
quote:Kimba83 schreef op 03 juli 2011 @ 08:05:

Jemig, wat een opmerkingen! Zit hier echt met open mond te lezen !

Toen wij vertelden dat we dochter zouden krijgen,zei mijn schoonmoeder: 'Oh, jammer'

En na een pittige bevalling, waarbij ik voor mijn gevoel door een hel ben gegaan, maar heel erg flink ben geweest. Toen moest ik nog vissen naar een complimentje door te vragen aan mijn vriend: Nu ben je zeker wel trots op mij?

Je vriend? Als in "vader van je kind"?? Zooooo, hechtingen of niet, die had me een schop gekregen! Al denkt ie nog 1000x dat het wel meeviel, zolang hij het werk niet gedaan heeft....

@Kessie, lekker hoor, zo'n brulsessie af en toe. En nog!
quote:Kimba83 schreef op 03 juli 2011 @ 08:05:

Sorry dat ik het zeg... maar ik vind jouw vriend een botte lul. Als ik de kans zou krijgen, zou ik zonder waarschuwing en zonder glijmiddel een tennisbal in zijn aars proppen.
[quote]wolkewitje schreef op 03 juli 2011 @ 01:49:

Geen kraamtijd, maar wel zwangerschapgerelateerd: Tweeeneenhalve maand na het stoppen met de pil was ik zwanger, nog niet helemaal niet verwacht. Mijn borsten deden pijn, dus toch maar een test gedaan. Positief. Ik belde mijn man om hem het nieuws te vertellen. Hij begon meteen te ratelen over onze nieuwe bank die die dag geleverd was en wat er mis was gegaan, ik kwam gewoon niet tussen zijn spraakwaterval. Toen hij klaar was met zijn relaas zei ik snel "ik ben zwanger". Hij: "huh, van wie?"[/quote]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven