Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:

'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'

Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?

Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
Mijn baas vroeg me waarom ik nu ik nog maar drie dagen werkte uitgerekend op díe dagen moest kolven. Ik zat vier dagen thuis, dat moest ik maar in mijn eigen tijd doen.
quote:Bezzzz schreef op 09 juni 2011 @ 22:26:

Mijn baas vroeg me waarom ik nu ik nog maar drie dagen werkte uitgerekend op díe dagen moest kolven. Ik zat vier dagen thuis, dat moest ik maar in mijn eigen tijd doen. Die is zo bizar dat ik het grappig vind. Maar ik kan me voorstellen dat het minder leuk is als je baas het zegt.
Nou, de lompe opmerkingen tijdens de zwangerschap zullen wel eerst komen en wie weet deze keer dan ook lompe opmerkingen in de kraamtijd. We hebben vandaag een hartje zien kloppen! Ko zal ongeveer 14 maanden zijn als ik uitgerekend ben dus daar verwacht ik wel het nodige commentaar op.

De eerste: "zie je wel! Als je er niet mee bezig bent lukt het wel zomaar!" is al binnen. Maar ik laat mijn goede humeur er niet door verpesten
Lieve Kaetje, proficiat!!

Wat een geweldige, mooie, fantastische verrassing!
na 4wkn ziekenhuis een bevalling van ruim 50uur, werd t toch een keizersnede. Met een veel te vroeg geboren met een veel te laag gewicht, lag mijn tweeling in de couveuse.

Wilde mijn baas perse langskomen, ze hadden me al die tijd niet meer gezien en wilde dat nu wel graag.

Dat ik zolang over mijn bevalling had gedaan en een morfine pomp had wegens omstandigheden: ach ons wil he inmiddels toch wel zien, kan t dan niet in de avond?

Dat mijn familie de kinderen nog niet mocht zien wegens infectie gevaar dat boeide niet, want die konden ze nog veel vakaer zien.

Kraambezoek is toch voor de moeder om daar naar te kijken, die babys zijn toch niet zo bijzonder...

Aldus de baas, waar ik inmiddels ontslag heb genomen omdat ze niet begrepen dat ik geen wisselende diensten op wisselende dagen meer wilde werken.
gefeliciteerd hoor!

Nou bereid je maar voor op de nodige 'was het gepland? 'varianten.
Kaetje, wat geweldig, gefeliciteerd!!! (mag je hiervoor toch wel het woord wonder gebruiken denk ik).
Kaetje! Wauw! Wat ontzettend geweldig fantastisch enorm supernieuws (bij gebrek aan stuiterende smiley)! Gefeliciteerd meid!
ow kaatje wat geweldig! Gefeliciteerd!!!
quote:ernie78 schreef op 09 juni 2011 @ 20:42:

Ik heb een hele lompe van mijn moeder; Na de geboorte van mijn broertje ('82) kwam de borstvoeding niet goed op gang. Mijn moeder wilde heel erg graag doorzetten, maar het lukte echt niet en mijn broertje viel te veel af, dus toch maar de fles. De reacatie van de cb arts: jij geeft veel te snel op! Neem een voorbeeld aan de vrouwen in Afrika! Die hebben geen keuze! Eeeeeehm....Ja dıe heb ık ook gehad. Volgens cb arts komt het nıet voldoende kunnen voeden ın Afrıka nıet voor omdat ze daar geen nutrılon hebben. Ik heb toen ıets gezegd ın de trant dat er daar ook heel veel kındjes doodgaan van de honger, omdat ze geen nutrılon hebben en of hıj nog verder wılde dıscussıeren. Idıoot.
if we all light up, we can scare away the dark...
kaetje, geweldig nieuws! fijn voor jullie.
quote:tatlitatli schreef op 09 juni 2011 @ 22:52:

[...]

Ja dıe heb ık ook gehad. Volgens cb arts komt het nıet voldoende kunnen voeden ın Afrıka nıet voor omdat ze daar geen nutrılon hebben. Ik heb toen ıets gezegd ın de trant dat er daar ook heel veel kındjes doodgaan van de honger, omdat ze geen nutrılon hebben en of hıj nog verder wılde dıscussıeren. Idıoot.

zeikartsen, waarom zou je in Nederland moedwillig je kind te weinig voeding geven als er een prima alternatief voorhanden is?

Of dacht die arts nou dat een Afrikaanse moeder ook niet liever Nutrilon neemt als haar baby aan ondervoeding sterft?

Gewoon niet in discussie gaan met dat soort artsen. gewoon ja en amen zeggen, beloven dat je gaat borstvoeden voor mijn part en op de terugweg naar huis even een pak nutrilon halen.
Fellowes, jee zeg, echt te triest voor woorden.

Ik ben bevallen dmv spoedkeizersnede, moest 2 uur bijkomen voor ik mijn zoontje kon zien en was reuze benieuwd. Ik vroeg aan mijn inmiddels ex hoe het de was om zoon geboren te zien worden, had hij namelijk gezien. Zijn reactie:' je weet dat er n baby uitkomt..'. Tja.
Een vriendin van mij wilde haar moeder op een originele manier laten weten dat ze zwanger was. Met een zwangerschapstest...

Moeder kijkt er een tijdje naar, draait hem eens rond en zegt: "wat maken ze die mobieltjes klein tegenwoordig...."
kaetje,

Gefeliciteerd!

wat ontzettend leuk!!
@ernie, hebben wij dezelfde cb-arts?? Hier precies hetzelfde. Ik heb haar aangekeken en gevraagd of ze soms dacht dat ik me nog niet kut genoeg voelde na dagenlang lopen klooien met borstvoeding die wel wil maar een baby die daar anders over denkt. Dat het me de strot uitkwam dat iedereen maar tegen me aan bleef jengelen dat bv toch echt wel het beste was voor je kindje, terwijl het ondanks alle pogingen alleen maar uitdraaide op huilende baby met huilende moeder, waarvan de eerste nog honger had ook.

Ze zat echt even te stotteren, je zag haar denken "als ik nu zeg dat dat de hormonen zijn bijt ze mijn kop er af" ze is maar overgegaan op het voorbehoedsmiddelenpraatje...

Nu werd ik door de hormonen ook wel extra assertief hoor, maar ik had al een aanzienlijke dosis zeg maar...
Feder: haha, die is geweldig!:-)
Mijn kraamengelhulp zei juist: Als je 2000 jaar geleden of in Afrika had geleefd had je Kootje net zo vaak en zo lang aangelegd tot hij ging drinken. Maar ja, we leven niet 2000 jaar geleden en ook niet in Afrika en tegenwoordig en hier werkt het allemaal anders. Gelukkig hebben we kunstvoeding en kan je kolven en dan zien we dan wel weer.

Ik hoop dat ze weer komt in januari

Iedereen bedankt voor de felicitaties trouwens! We zijn nog niet helemaal geland hier maar wel ontzettend blij!
quote:feder schreef op 09 juni 2011 @ 23:00:

Een vriendin van mij wilde haar moeder op een originele manier laten weten dat ze zwanger was. Met een zwangerschapstest...

Moeder kijkt er een tijdje naar, draait hem eens rond en zegt: "wat maken ze die mobieltjes klein tegenwoordig...."

Lompe opmerking over mijn broertje, waar mijn moeder bij stond: "Wat een monster, zeg!"

Mijn broertje is een paar weken te laat dmv keizersnede geboren en was met 9 pond dus een flinke baby. Naast alle andere pasgeborenen in het ziekenhuis was hij aardig groot. Maar om dat nou zo te verwoorden...?!
Kaetje, gefeliciteerd! Ik begrijp uit de post dat spontaan zwanger worden er voor jullie er voorheen niet in zat? Wow, bijzonder zeg!

Verder zit ik vol verbazing dit topic door te lezen....
quote:vlindertje86 schreef op 09 juni 2011 @ 22:46:

na 4wkn ziekenhuis een bevalling van ruim 50uur, werd t toch een keizersnede. Met een veel te vroeg geboren met een veel te laag gewicht, lag mijn tweeling in de couveuse.

Wilde mijn baas perse langskomen, ze hadden me al die tijd niet meer gezien en wilde dat nu wel graag.

Dat ik zolang over mijn bevalling had gedaan en een morfine pomp had wegens omstandigheden: ach ons wil he inmiddels toch wel zien, kan t dan niet in de avond?

Dat mijn familie de kinderen nog niet mocht zien wegens infectie gevaar dat boeide niet, want die konden ze nog veel vakaer zien.

Kraambezoek is toch voor de moeder om daar naar te kijken, die babys zijn toch niet zo bijzonder...

Aldus de baas, waar ik inmiddels ontslag heb genomen omdat ze niet begrepen dat ik geen wisselende diensten op wisselende dagen meer wilde werken.Oh de baas van een vriendin van mij stond ook de dag na de bevalling op de stoep, terwijl er uitgebreid van te voren was gezegd dat ze niet aan kraamvisite deden en het kind ter zijner tijd weleens mee zouden nemen naar werk om te "showen". De baas kwam iets brengen (wat niet nodig was) en wilde zich naar binnen dringen om toch het kind te zien, stapte al de drempel over "want ze was er toch al?" Mooi dat ze dus weggestuurd werd. Zooooo raar dat mensen zich proberen op te dringen om een verse baby te zien. Het haalt echt gek gedrag in mensen naar boven.
De dag na mijn bevalling durfde ik in de spiegel te kijken na het douchen en het viel me alles mee.. Ik was een soort van in mijn nopjes..

Mijn vriend komt binnen, zegt; zit er nog eentje in?

GRRRRRR
quote:feder schreef op 09 juni 2011 @ 23:00:

quote:Starshine schreef op 09 juni 2011 @ 22:47:

gefeliciteerd hoor!

Nou bereid je maar voor op de nodige 'was het gepland? 'varianten.

en ik vergat nog, dat je ook wel vaak zult gaan horen dat 'ze' (de zaadjes) de weg nu weten, of dat je man nu blijkbaar snapt hoe het moet.

Brrr, ik hoop dat je dat soort opmerkingen kunt blokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven