Help me uit mijn PMS
vrijdag 1 juli 2011 om 23:24
Het is weer zover, opeens schiet dat gevoel door me heen: Ik kan net zo goed dood zijn. Wat een rotleven, wat ben ik toch een ontzettend waardeloos persoon. De hele dag al dat rusteloze, nergens zin in, niks willen, denk ook niks te kunnen. Bah, echt alles lijkt zwart.
Nu opeens buikpijn en dan gaat het lampje branden, O ja! het is weer zover, dát is het dus weer, PMS. Ik vind dit zo waardeloos, gewoon even zwaar depressief door die achterlijke hormonen. Het lijkt wel met de maand erger te worden.
Ik weet dus ook dat het morgen al vast wat beter is, maar nu kan ik even niemand bellen om tegen aan te PMS-en omdat het namelijk al laat is, en die K#T-buien komen ook altijd zo fijn op een nachtelijk tijdstip opzetten.
Ik moet het gewoon even kwijt... GRRRRRRRRRR (heel agressief typen helpt iig niet... helaas)
Nu opeens buikpijn en dan gaat het lampje branden, O ja! het is weer zover, dát is het dus weer, PMS. Ik vind dit zo waardeloos, gewoon even zwaar depressief door die achterlijke hormonen. Het lijkt wel met de maand erger te worden.
Ik weet dus ook dat het morgen al vast wat beter is, maar nu kan ik even niemand bellen om tegen aan te PMS-en omdat het namelijk al laat is, en die K#T-buien komen ook altijd zo fijn op een nachtelijk tijdstip opzetten.
Ik moet het gewoon even kwijt... GRRRRRRRRRR (heel agressief typen helpt iig niet... helaas)
vrijdag 1 juli 2011 om 23:32
Oh meis, wees even lief voor jezelf!
Ik weet niet hoe lang zo'n bui bij jou duurt, maar ik ga die dag altijd vroeg naar bed (bij mij is het meestal 1 lange, heel verdrietige dag) zodat ie maar snel voorbij is.
Neem een borrel en duik lekker je bed in, dan slaap je met wat mazzel snel en goed en is de wereld morgen hopelijk weer wat zonniger!
Ik weet niet hoe lang zo'n bui bij jou duurt, maar ik ga die dag altijd vroeg naar bed (bij mij is het meestal 1 lange, heel verdrietige dag) zodat ie maar snel voorbij is.
Neem een borrel en duik lekker je bed in, dan slaap je met wat mazzel snel en goed en is de wereld morgen hopelijk weer wat zonniger!
vrijdag 1 juli 2011 om 23:34
Dank je, ja ook zo'n ding, krijg je zin in chocola, wordt je weer dik van, en ongelukkig, en onaantrekkelijk, wil niemand meer met me naar bed omdat ik een waggelende potvis ben. Krijg ook pukkels van chocola... Ik snap niet waarom iets dat zo lekker is zulke nare bij-effecten moet hebben. Weer iets om zo ontzettend verdrietig om te worden.
*nom-nom-nom, yammie*
*nom-nom-nom, yammie*
vrijdag 1 juli 2011 om 23:35
Agressief typen helpt niet, maar misschien als je met je hoofd een paar keer flink tegen het beeldscherm aan bonkt?
Nee, serieus, niks aan te doen, ik ken het, ook dat je dan het hele leven niet meer ziet zitten. Een dag later ben je het weer vergeten. Nu even extra lief zijn voor jezelf; kruikje warm maken, chocolaatjes eten, filmpje kijken, dat soort dingen, sterkte!
Nee, serieus, niks aan te doen, ik ken het, ook dat je dan het hele leven niet meer ziet zitten. Een dag later ben je het weer vergeten. Nu even extra lief zijn voor jezelf; kruikje warm maken, chocolaatjes eten, filmpje kijken, dat soort dingen, sterkte!
vrijdag 1 juli 2011 om 23:36
vrijdag 1 juli 2011 om 23:36
quote:Hangmat schreef op 01 juli 2011 @ 23:34:
Dank je, ja ook zo'n ding, krijg je zin in chocola, wordt je weer dik van, en ongelukkig, en onaantrekkelijk, wil niemand meer met me naar bed omdat ik een waggelende potvis ben. Krijg ook pukkels van chocola... Ik snap niet waarom iets dat zo lekker is zulke nare bij-effecten moet hebben. Weer iets om zo ontzettend verdrietig om te worden.
*nom-nom-nom, yammie*
OK, dik, vet, ongelukkig, onaantrekkelijk,...
maar je hebt wel chocola!! So who cares about the rest..
*nom-nom-nom, yammie*
OK, dik, vet, ongelukkig, onaantrekkelijk,...
maar je hebt wel chocola!! So who cares about the rest..
vrijdag 1 juli 2011 om 23:38
Ik had er trouwens ook heel erg last van,
ik werd ofwel agressief (ging ik knuffelberen in mekaar kloppen) of heel erg droevig (huilen omdat mijn sok binnenstebuiten zat).
Sinds ik mijn anticonceptie doorneem en dus geen maandstonden meer heb, zijn alle symptomen verdwenen. Wat een vrijheid.
(neemt niet weg dat ik toch nog veel behoefte heb aan chocola natuurlijk )
ik werd ofwel agressief (ging ik knuffelberen in mekaar kloppen) of heel erg droevig (huilen omdat mijn sok binnenstebuiten zat).
Sinds ik mijn anticonceptie doorneem en dus geen maandstonden meer heb, zijn alle symptomen verdwenen. Wat een vrijheid.
(neemt niet weg dat ik toch nog veel behoefte heb aan chocola natuurlijk )
vrijdag 1 juli 2011 om 23:39
Dat ik me écht depressief voel (tot suicidale gedachten aan toe) is pas sinds een jaar ofzo. Is toch te bizar voor woorden? door hormonen? idioot wat een invloed hormonen hebben.
Ik slik de Yasminpil door, dat hielp in eerste instantie wel. Nu wordt ik meestal toch ongesteld na 4 weken slikken en is de PMS er nauwelijks minder om.
Ja, slapen is denk ik beter.
Ik slik de Yasminpil door, dat hielp in eerste instantie wel. Nu wordt ik meestal toch ongesteld na 4 weken slikken en is de PMS er nauwelijks minder om.
Ja, slapen is denk ik beter.
vrijdag 1 juli 2011 om 23:45
Ja hoor, hier ook. En het wordt inderdaad erger naar mate je ouder wordt, geloof ik. Bij mij werd ook nog ns m'n cyclus korter en de periodes dat ik last had langer (tot bijna een week per 3 weken) en nu heb ik van de gyneacoloog progesteron-pilletjes gekregen. Gewoon dagelijks slikken, legt je hele cyclus plat. 'k Heb het nog maar een kleine maand, maar ik voel me er erg goed bij tot nu toe, dus ik hoop dat het zo blijft!
vrijdag 1 juli 2011 om 23:47
t lijkt steeds erger te worden naarmate je ouder wordt. ik hebt t een dag of 4 ( net achter de rug nu). ik zie dan bleek al ben ik bruin, heb 2 standaard onderhuidse bultjes in mijn gezicht die ik dan te lijf ga, maakt de zaak niet beter. mijn tieten lijken dan te hangen, mijn buik opgezet, opgefokt gevoel.
in die 4 dagen gebeuren ook altijd rampen, cv ketel stuk, tv kapot, je kan t zo gek niet bedenken.
mijn haar hangt slap, 100 keer zoveel rimpels als normaal, k ga die periode ook niet de stad in, sinds ik in die periode een keer gezwicht ben voor peperduur saph lingerie wat voor geen meter zit en ik normaal niet van al die bandje hou.
1 keer gedragen voor ik het weggaf aan mijn zusje.
in die 4 dagen gebeuren ook altijd rampen, cv ketel stuk, tv kapot, je kan t zo gek niet bedenken.
mijn haar hangt slap, 100 keer zoveel rimpels als normaal, k ga die periode ook niet de stad in, sinds ik in die periode een keer gezwicht ben voor peperduur saph lingerie wat voor geen meter zit en ik normaal niet van al die bandje hou.
1 keer gedragen voor ik het weggaf aan mijn zusje.
wij slapen nooit.
vrijdag 1 juli 2011 om 23:47
Mijn huisarts zei inderdaad ook al dat het toeneemt naarmate je verder van de 30 afkomt, ben nu 33 dus ik heb ook nog lekker een aantal jaren te gaan.
Ik ga maar slapen, komt echt niet meer goed met mij vandaag. Hopelijk morgen wat beter.....
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Ik ga maar slapen, komt echt niet meer goed met mij vandaag. Hopelijk morgen wat beter.....
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
vrijdag 1 juli 2011 om 23:48
Heel herkenbaar. Heel mijn leven last van gehad. Het vreemde is dat ik het de laatste dagen van mijn menstruatie heb. Ik raak nu in de overgang en blijven mijn vreselijktse buien weg, Soms ben ik het weer, berg je dan maar. En ik ben de zieligste, eenzaamste vrouw op dat moment. Echt heel rot als je daar last van hebt.
zaterdag 2 juli 2011 om 00:29