Entertainment alle pijlers

Loeki de Leeuw

03-07-2011 10:00 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een van mijn jeugdsentimenten, Loeki de leeuw. Ik keek alleen al vanwege deze bekendste leeuw van Nederland naar de reclameblokken, terwijl mij dat nu niet zou interesseren.

Tussen twee reclamespotjes had je een heel kort filmpje van ongeveer 4 seconden waarbij Loeki te zien is. Soms zie je ook zijn vriendinnetje, het eendje, de muis en het blauwe olifantje.

Een compilatie is te vinden op

http://www.youtube.com/watch?v=RQd6nOiPxqw

Een van de mafste spotjes is waarin hij met een grote kettingzaag een bloem omzaagt. Hoe absurd.

Door hem is "asjemenou" een stopwoord van mij geworden.
World of Warcraft: Legion
Loekie is cool.
Nou, toeval of niet: Ik dacht net deze week nog: Ik mis Loekie!

Loekie moet terug!!!
Ga eens naar museum Beeld en Geluid in Hilversum, kun je Loekie in het echt zien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Loeki woont tegenwoordig toch in het carneval festival van de Efteling?

Alleen asjemenou heb ik daar nog nooit gehoord.
Verschrikkelijk vind ik Loekie, blij dat ie weg is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 03 juli 2011 @ 10:45:

Verschrikkelijk vind ik Loekie, blij dat ie weg is.

Asjemenou!

Echt? ik vond en vind die suffe leeuw echt verschrikkelijk!

Keek juist naar de Duitse reclame omdat je daar van die 3 poppetjes had die tussendoor kwamen. Jochies met petjes ofzo. Die vond ik leuk.

Ook raar ha ha. Maarja in mijijijjijn tijd (jaaaaaren terug) had je alleen maar kindertv op woensdagmiddag en Sesamstraat.
Ja hier ook een fan. Ik was als kind bang voor de televisie (ja, het bestaat!). Loeki is jaren lang het enige geweest wat ik durfde te kijken en daarna sesamstraat (maar toen was ik 10 ofzo).

Toen Loeki nog op tv was, was de standaard 1 april grap volgens mij dat Loeki van tv zou verdwijnen: iedereen weer overstuur...
En nog vóór Loekie had je volgens mij iets met een lijntje wat dan veranderde in iets (lekker duidelijk he?). En dan was er ook nog 'het programma met de muis', wat een getekende muis was. Maar of die tussen de reclames kwam (als die al bestonden in die tijd ) of een zelfstandig programma, weet ik niet meer.

*valt nu ernstig door de leeftijdsmand, maar kan gelukkig amalia een hand geven..*
Nog een compilatie

http://www.youtube.com/watch?v=NpeSTm8iws8

Filmpje wil af en toe hinderlijke gekleurde balken vertonen.
quote:himalaya schreef op 03 juli 2011 @ 11:25:

En nog vóór Loekie had je volgens mij iets met een lijntje wat dan veranderde in iets (lekker duidelijk he?). En dan was er ook nog 'het programma met de muis', wat een getekende muis was. Maar of die tussen de reclames kwam (als die al bestonden in die tijd ) of een zelfstandig programma, weet ik niet meer.

Als je dit bedoelt:

dan is dat Die Sendung mit der Maus. Het is, zoals jij dat noemt, een zelfstandig programma. Qua bedoeling lijkt het op Sesamstraat en Klokhuis. En het is ook een korte tijd op de Nederlandse TV geweest met Programma met de muis.
quote:hans66 schreef op 03 juli 2011 @ 11:32:

[...]

En het is ook een korte tijd op de Nederlandse TV geweest met Programma met de muis.Zie je wel! Ben niet helemaal hersenloos.
quote:amalia schreef op 03 juli 2011 @ 11:06:

Echt? ik vond en vind die suffe leeuw echt verschrikkelijk!

Keek juist naar de Duitse reclame omdat je daar van die 3 poppetjes had die tussendoor kwamen. Jochies met petjes ofzo. Die vond ik leuk.

Ook raar ha ha. Maarja in mijijijjijn tijd (jaaaaaren terug) had je alleen maar kindertv op woensdagmiddag en Sesamstraat.Dat waren Ute, Schnute & Kasimir
quote:reisa1978 schreef op 03 juli 2011 @ 10:27:

Loeki woont tegenwoordig toch in het carneval festival van de Efteling?

Alleen asjemenou heb ik daar nog nooit gehoord.Ja maar daar vind ik hem irritant. Op tv was hij leuk!
Ik had vroeger een cassette bandje waar ook een nummer over Loeki voorbij kwam. Geen idee meer hoe het heette.
Ja, Loekie is voor mij ook jeugdsentiment!

Ik was altijd helemaal in de gloria als het filmpje aan het begin van een reclameblok weer vernieuwd was. Daar keek je als kind naar uit.

Ik heb de compilatie gekeken, en vind Loekie nog steeds een poepie.
Als je jarig was bij ons op de basisschool, dan mocht je alle klassen langs om de juf of meester te trakteren en kreeg je een kartonnen plaatje met afbeelding. Die van Loeki vond ik het minst leuk.
Echt jeugdsentiment idd.

Ik meen mij te herinneren dat er in het begin op zondag nog geen reclame was. Dan zei mijn vader: Op zondag is Loekie er niet, dan moet ie uitslapen.

Krijg echt zo'n vroeger-gevoel als ik daaraan terug denk.
ik vond loeki ook altijd erg leuk!! Jammer dat hij weg is....
quote:himalaya schreef op 03 juli 2011 @ 11:25:

*valt nu ernstig door de leeftijdsmand, maar kan gelukkig amalia een hand geven..*

Je bedoelt denk ik het lijnmannetje (La Linea):

Filmpje La Linea
quote:himalaya schreef op 03 juli 2011 @ 10:52:

[...]

Asjemenou!

Gelijk dat stomme woord weer in m'n hoofd, bedankt hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:himalaya schreef op 03 juli 2011 @ 11:33:

[...]

Zie je wel! Ben niet helemaal hersenloos. En ik ken die ook nog. Ook een plus 40-er?
quote:steph schreef op 03 juli 2011 @ 20:01:

[...]

En ik ken die ook nog. Ook een plus 40-er?
quote:iris1969 schreef op 03 juli 2011 @ 17:46:

[...]

Je bedoelt denk ik het lijnmannetje (La Linea):

Filmpje La LineaJa Iris, dat was hem!! Vond en vind het erg knap dat ze een animatie met 1 lijn kunnen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven