Naam voor hond
zaterdag 2 juli 2011 om 18:31
Mijn ouders hebben sinds vandaag een prachtige border collie pup, een teefje.
Nummer 2 .
Ze zijn alleen nog op zoek naar een naam... En dat zijn ze al een tijdje, maar er komt niks naar boven wat blijft plakken.
Ik heb inmiddels een waslijst aangeleverd, maar DE naam zit er nog niet tussen. Dus ik dacht ik roep jullie hulp in, want anders blijft het bij 'hey' en 'pup' .
Het moet een Engelse meisjesnaam zijn, krachtig en niet eindigen op een 'A' ivm andere hond en max. 2 lettergrepen.
En geen hondennaam zoals Molly/Misty/Shadow etc maar een mensennaam.
Alvast bedankt!
Nummer 2 .
Ze zijn alleen nog op zoek naar een naam... En dat zijn ze al een tijdje, maar er komt niks naar boven wat blijft plakken.
Ik heb inmiddels een waslijst aangeleverd, maar DE naam zit er nog niet tussen. Dus ik dacht ik roep jullie hulp in, want anders blijft het bij 'hey' en 'pup' .
Het moet een Engelse meisjesnaam zijn, krachtig en niet eindigen op een 'A' ivm andere hond en max. 2 lettergrepen.
En geen hondennaam zoals Molly/Misty/Shadow etc maar een mensennaam.
Alvast bedankt!
zondag 3 juli 2011 om 21:43
And Luna it is!
Heel origineel dus, populaire hondennaam .
Vaders heeft hem verzonnen, hij had het niet eerder gehoord en is er weg van en vind het passen bij een pittige, ondeugende, lieve pup.
Goede tweede was Skye/Skylar maar die vond mijn moeder te hard.
Bedankt voor het meedenken, alhoewel het uiteindelijk weinig heeft opgeleverd .
Vaders heeft hem verzonnen, hij had het niet eerder gehoord en is er weg van en vind het passen bij een pittige, ondeugende, lieve pup.
Bedankt voor het meedenken, alhoewel het uiteindelijk weinig heeft opgeleverd .
maandag 4 juli 2011 om 18:04
Misschien dat ze hier iets op kunnen vinden....
http://www.of-kimberlys-pride.com/welshnamen.htm
Zelf ben ik in de Schotse en Welsh namen en woorden gedoken voor mijn Border Collie. Twijfelde tussen Raven en Grwn tja die laatste werd het dus.
Succes met de zoektocht
http://www.of-kimberlys-pride.com/welshnamen.htm
Zelf ben ik in de Schotse en Welsh namen en woorden gedoken voor mijn Border Collie. Twijfelde tussen Raven en Grwn tja die laatste werd het dus.
Succes met de zoektocht
maandag 4 juli 2011 om 19:43
Leuke site, ik heb ook op diverse Welsh en Scottish en Celtic namen sites zitten kijken.
Wat een mooie namen
. Ik vind dat toch altijd wat mythisch (?) hebben.
En wat zijn border collies toch leuk . Het is dat ik fulltime werk en echt geen tijd heb, maar zodra het ooit mogelijk is... Ik ben met ze opgegegroeid en mis het hebben van een hond echt enorm! Dat energieke, vrolijke, gedrevenheid, "the will to please" etc.
Wat een mooie namen
En wat zijn border collies toch leuk . Het is dat ik fulltime werk en echt geen tijd heb, maar zodra het ooit mogelijk is... Ik ben met ze opgegegroeid en mis het hebben van een hond echt enorm! Dat energieke, vrolijke, gedrevenheid, "the will to please" etc.
zaterdag 9 juli 2011 om 18:55
quote:Bijenkoningin schreef op 03 juli 2011 @ 21:43:
And Luna it is!
Bedankt voor het meedenken, alhoewel het uiteindelijk weinig heeft opgeleverd .Luna is het geworden.
And Luna it is!
Bedankt voor het meedenken, alhoewel het uiteindelijk weinig heeft opgeleverd .Luna is het geworden.
zaterdag 9 juli 2011 om 22:46
zondag 10 juli 2011 om 09:02