de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Och Merel toch
Jij ook veel succes vanmiddag!
Dolfijn, ik begrijp het heel erg goed hoor!

Merel, moeilijk dat je nog geen rust kan vinden voor de dingen die je graag doet. Hopelijk lukt het beter als jullie lekker vakantie hebben. Lijkt me vreselijk moeilijk om in jullie schoenen te staan....

Haiti, ik vond/vind het wel raar dat ik de eerste 10 weken gemist heb maar eigenlijk ook wel heel lekker. Die eerste weken zijn nou niet echt de leukste. Achteraf gezien heb ik ook een fikse bloeding gehad (ik dacht dat het een menstruatie was) en ik ben heel blij dat ik toen niet wist dat ik zwanger was. De stress en spanning kan ook de misselijkheid triggeren die ik bij Kootje had en ik ben echt heel erg opgelucht dat ik dat nu niet heb. Ik ben vandaag 13 weken dus ik denk ook niet dat het nog komt.

Groupie, goed zo! En heel erg veel succes de komende tijd!
En Merel en Dolfijn, succes vanmiddag, dappere dodo's!!
Merel en Dolfijn; voor jullie allebei veel succes. Bikkels zijn jullie!
Lekker laten leven...
Karan; het gaat erg goed hier. Ik heb op wat lichte buikpijn na, nergens last van. Niet misselijk, geen hoofdpijn, alleen maar heerlijk moe. Echt, ik had al veel slaap nodig, maar dit slaat alles. Ik geeuw me door de dagen heen. Erg genant.

Morgen over 2 weken heb ik de echo. Ik merk wel dat ik daar erg naar toe leef. Het is allemaal nog zo pril nu, dat maakt me soms best bang. Ook een beetje een gevoel van ongeloof, na al die jaren ineens zwanger. Maar ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten en word iedere dag met een glimlach wakker.

Manlief is vooral heel trots dat zijn gezin nu eindelijk uitbreidt, dat vind ik zoooo lief. We waren natuurlijk altijd maar een half gezinnetje en dit maakt de cirkel voor ons allebei compleet.
Lekker laten leven...
Merel en Dolfijn voor jullie en ontzettend veel sterkte vanmiddag!
quote:groupie schreef op 02 juli 2011 @ 21:47:

Hoi meiden!

Volgende week mag ik met clomid beginnen, en ik heb wat advies nodig.

Ik moet het innemen van dag 3 tm dag 7, en op dit moment ben ik ongesteld aan het worden. Is dan vandaag dag 1? Want bv met bloedprikken is het pas dag 1 op de eerste dag dat ik voor 18.00uur ongesteld ben.

Liefs groupie

Groupie ik had het laatst aan de gynae gevraagd en haar antwoord was dat als je voor 19.00 écht bloedverlies heb, ( bij mij begint het nl altijd met spotting)

Dus is vandaag volgens de berekeningen je eerste dag ! en mag je overmorgen beginnen met de clomid
merel en dolfijn , veel sterkte vandaag !
Merel en Dolfijn: van mij ook een dikke
quote:merel29 schreef op 03 juli 2011 @ 10:02:

[...]

Wel heb ik het gevoel dat ik het allemaal een plaatsje aan het geven ben. Het gaat steeds vaker iets beter..Vind ik echt heel knap. Neem de tijd hoor! Maar ik heb het idee dat je wel accepteert dat het kan wisselen, het verwerkingsproces....
voor Merel. Die wisselende gevoelens lijken me echt niet raar. Dat besef, wat regelmatig inslaat als een bom, dat is heel hard... En het zal altijd een wond blijven maar zoals je zegt, langzaamaan zal alles een plekje gaan krijgen.

Ik reageer later meer, we gaan zo weg richting de kraamvisite... Toch ook wel weer een raar gevoel... Al zie ik er niet zo tegenop als ik had gedacht.

Ook voor dolfijn een

Ik denk dat er voor jullie gevoelens ook een plek is vandaag. Tenminste, als ik je zo hoor over de smsjes van je vriendin. Komt goed meid, echt waar! Je kan het en je bent al zo sterk!
Oh Karan, jij ook al op kraamvisite?

Wat is dit voor collectieve werpperiode?
Dames, hoe zijn de kraamvisites gegaan vanmiddag?

MagicC, wat fijn dat je geen klachten hebt, alhoewel die moeheid ook vervelend kan zijn hoor. Als ik op mn werk was dan ging rond twee uur het licht uit zeg maar. Ben toen ook anders gaan werken, eerder beginnen zodat ik ook eerder kon stoppen. Dat werkte voor mij beter.

En idd, zon eerste echo dan wordt het pas echt echt. Spannend!

En Kaetje ook al weer 13 wkn, en geen tot nauwelijks kwaaltjes, had je dat bij je eerste zwangerschap ook niet?

Karan, volgens mij vroeg jij mij iets over de baarmoederafwijking, ze noemen dit een uterus septus. Ik heb wel 1 baarmoedermond, maar daarna komt er een tussenschot wat de baarmoeder in twee-en verdeelt. Mijn zoon is in de linkerhelft gaan wonen, en de rechterhelft blijft dan inderdaad leegstaan om het zo maar te zeggen. Mijn zoon is met 35 wkn geboren en heeft nog 2,5 wk in de couveuse gelegen.
Karan, hoe gaat t nu met jullie op banengebied? Hebben jullie beide een functie gehad waarin nu wel wat banen te krijgen zijn?
Ramiaatje, kon je dat ook zien aan je buik, dat je zoontje meer aan de ene kant lag van je buik? lijkt mij niet of wel? De "lege" helft werd vast door hem aan de kant geduwd of niet?

Bij Kootje was ik heel erg misselijk. Kon rond deze tijd niet meer werken en was toen al kilo's afgevallen. Nou heb ik wel wat kilootjes over maar ik voelde me echt waardeloos. Heel slap en beroerd. Kon ook niets meer. Nu nergens last van.
Kaetje, hij lag ook in een stuit. En het stomme was dat ik voelde dat zijn hoofd echt boven in mijn buik zat (daar zat ook een bobbel). Maar de vlk verzekerde mij dat dat zijn kont was.

Achteraf zo stom dat ik niet heb aangedrongen op een echo. Maar goed, ik wist toen nog niet wat er ik nu allemaal over weet.

Het is zo dat het kindje wel de baarmoeder opzij drukt zeg maar, sommige artsen zeggen dat je het kan vergelijken met een tweelingzwangerschap. Ze kunnen gewoon niet de hele baarmoeder benutten dus zijn we wat klein behuisd.

Lekker dat je nu niet zo misselijk bent, het lijkt me echt naar als je continue moet braken en of niks kunt eten.
Wat een hoop kraamvisites zeg. Ik weet nog wel dat ik in de behandel- en teleurstellingentijd daar echt een hekel aan had. Heel eerlijk, vaak ging ik gewoon niet. Had iedereen begrip voor. Maar het is wat Merel zegt, je maakt het jezelf daarmee wel moeilijker. Ik vind het knap van Merel, Dolfijntje en Karan.

Kaetje, het schiet bij jou nu echt wel heel erg snel op hé. Inderdaad, die eerste weken zijn wel het meest onzeker over het algemeen (dit zal voor Dolfijntje anders zijn). En dan heb je die zomaar ineens overgeslagen.

Iemand vroeg nog: wanneer zeggen dat je zwanger bent? Ik vind het altijd fijn als mensen het pas vertellen bij 12 of 13 weken. Dan is de grootste onzekerheid eruit. Met zelf 2 miskramen achter de rug vind ik ook voor vrienden en bekenden die eerste 13 weken maar niets. En ik vind nu 20 wekenecho's inmiddels ook heel spannend. Maar daar staat iedereen anders in heb ik gemerkt. Een vriendinnetje van mij had haar 20 wekenecho een dag na een collega die een echo had waarbij ze zagen dat het kindje nooit levensvatbaar zou zijn. Mijn vriendin is zelf zwanger van de 3e en had helemaal geen vrees. Ze had zoiets van: als het zo is dan is het toch niet anders. Heerlijk lijkt me dat als je zo kunt denken. Ik kan dat niet.

Verder gaat het met smurf steeds beter. We zijn alsmaar bang voor een nieuwe terugval. Maar het gaat nu zo goed dat we hopen dat een nieuwe terugval in ieder geval een stuk milder zal zijn. Hij ademt de levenslust elke dag in.

Karan, wat vervelend dat je man nu ook werkeloos is. Ben jij al een eind met het opzetten van je bedrijfje (m.a.w. kun je binnenkort aan het echte werk of moet je nog veel voorbereiden)? En denk je dat je man makkelijk een baan vindt?

Magic, heb jij nog iets gehoord over de facturen van Geertgen?

Verder vergeet ik vast mensen, maar er wordt zoveel geschreven!

Remiaatje, ik had wel ooit gehoord van een dubbele baarmoeder. Wat vreemd dat de verloskundige dat niet had gemerkt.
quote:dolfijntje01 schreef op 02 juli 2011 @ 16:27:

Ik vind het ook wel gek, als ik er nu aan terugdenk, dat wij niks hebben gekocht voor de echo. We wilden echt daarop wachten. We hebben wel veel gekeken maar dus niks durven kopen. Helemaal niet gek hoor! Dat durfden wij ook niet. Bij Blogster hebben we echt alles pas na de 20weken-echo gekocht en ook pas daarna aan het kamertje begonnen. Wel heerlijk hoor, als je dat wel eerder durft! Dan geniet je, denk ik, ook veel meer. Maar dat gevoel heb ik nooit gehad en ga ik vast ook niet krijgen.
Ik hoop dat alle kraambezoeken zijn meegevallen.

Ben een weekje op vakantie!!!

Ik meld mij alleen in het geval van een positieve test (mag volgende week maandag testen) of als ik niet meer hoef te testen, maar dat woord schrijf ik niet op.

Succes voor de andere dames op het wachtbankje!!! abc en eva (volgens mij zijn we met zijn 3en toch?)
Taartje fijne vakantie!!!! Toitoi toi en superveel plezier! Ik duim voor jullie!
Lekker laten leven...
Bij mij viel het allemaal mee.. Ik maak me vaak drukker dan nodig. Het was erg gezellig en ik heb het grootste gedeelte van de tijd met mijn nichtje in mijn armen gezeten Daarna hebben we met de "overblijvers" nog even lekker gegeten en daarna zijn man en ik doorgereden naar mijn ouders. Daar was het eigenlijk net zo gezellig en waren we pas om half 12 thuis ofzo.. Dan wordt de hele week vroeg naar bed..

Sammy, ik ga het voor je navragen hoor!! (dan weet jij wel wat ik bedoel, had nog geen tijd gehad om te mailen)
Fijn merel dat het meeviel en een gezellige dag is geworden.
Merel, wat super knap van je! Goedegrutten zeg wat heb ik een respect voor je! Bij mij was de kraamvisite ook wel okay. Traantjes zijn er wel even gekomen, maar ik kon ze redelijk wegslikken. Het mannetje heet zoals de dag dat Jasmijn is geboren, dus daar vroeg ze nog naar, of we dat niet moeilijk vonden. Wel lief dat ze zich dat wel realiseerden want dat was het eerste wat ik dacht toen ik de naam hoorde. De kleine heeft de hele tijd in de kinderwagen gelegen, dus het was niet super confronterend de hele tijd.

Blog, wat ben ik blij om te horen dat jullie dat ook hadden, het niks kopen voor de 20 weken echo. Ik zat bijna te denken dat ik het onbewust "wist". Maar gelukkig niet dus!

Taartje ,geniet van de vakantie en ik duim voor goed nieuws!
Zo dan ! dat is wel onwijs confronterend. dolfijn

wel lief dat ze er naar vroegen, ik kan me indenken dat jullie bezoek voor de verse moeder ook erg moeilijk moet zijn geweest.

Dolfijn wij hadden voor de 20 weken ook nog niks gekocht , Althans wel kinderwagen besteld, omdat ik die altijd nog kon afbestellen als t niet goed zou zijn .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven