Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Leeftijd: 28 jaar

Beroep: Werkzaam bij gemeentelijke overheid

Salaris: 3463 euro bruto per maand voor 36 uur per week.

Bonus: Eindejaarsuitkering en volledige reiskostenvergoeding.

Werkervaring: Ruim 3 jaar binnen de overheid waarvan twee jaar in de specifieke sector waarin ik nu werk. Ben WO opgeleid.

Ik ben heel tevreden over mijn salaris.
Het lijkt erop dat de overheid toch wel the place to be is, als ik bovenstaande twee berichten zie
Ik mis mijn salaris bij de overheid...
Hallo!

Ik heb een salarisvraag. Er is vaak zoveel verschil tussen bruto en netto (per functie/bedrijf/etc. ), maar in de cao's staan (zover ik weet) alleen de bruto salarissen. Hoe weet ik dan nu wat het netto salaris is?

(De vraag is voor wanneer je een salarisonderhandeling hebt --> want heb je het dan alleen over bruto of bespreek je dan ook het netto salaris?)
een bruto netto googlen. Kun je het uitrekenen.

In principe zijn het dezelfde salarissen maar je pensioenbijdrage kan wel schelen..... probeer het op www.raet.nl

Je hebt het enkel over brutobedragen. Want of je wel of geen loonheffingskorting krijgt kies jezelf!!!

Ik heb 3400 voor 40 uur, heel veel vakantie in het onderwijs en bijna 13e maand....

ben hbo er met 10 jr werkervaring...

Redelijk salaris denk ik!
ik had inderdaad via google die verschillen gezien, maar wat ik niet begrijp als ik hier lees krijgt de 1 bv. 4000 bruto en 3000 netto, en de ander 4000 euro bruto en 2800 netto (ik zeg maar wat). Waar liggen die verschillen aan, is dat dan dat pensioen oid?
dubbel
dat kan ja. Het pensioengeld is een bedrag dat naar de pensioenverzekeraar gaat. Welk stukje voor jouw rekening komt (ingehouden wordt op je salaris) en voor werkgever dat is de verdeelsleutel. Je kunt in je cao lezen hoe die is vastgesteld.

Kan behoorlijk verschillen.

En verders zou ik het niet weten...want de premies zijn vastgesteld en kun je niet omheen.

Ik ga er vanuit dat mensen niet hun reiskosten hierbij optellen....
Leuk om te lezen!

Hieronder die van mij

Beroep: IT accountmanager bij een grote multinational

Leeftijd; 32 jaar

Ervaringsjaren; 6 jaar

Opleidingen; HBO en WO

Aantal jaar in dienst huidige werkgever; 4

Salaris bruto; 3200 (/ 3800*)

Salaris Netto; 2500*

Werkweek; 36 uur (=90%)

Extra's; premievrijpensioen, eindejaarsuitkering/vakantiegeld) NS trajectkaart. *Ik krijg mijn eindejaarsuitkering/vakantiegeld per maand uitgekeerd ipv december en mei, zonder dit is mijn bruto inkomen 3200
Beroep; P&O adviseur

Leeftijd; 27 jaar

Ervaringsjaren; 8 jaar

Opleidingen; MBO, HBO werkniveau

Aantal jaar in dienst huidige werkgever; 3 maanden

Salaris bruto; 2800 euro

Salaris netto; 1950,00 euro

Werkweek; 40 uur

Extra's; 4 weken salaris, 13de maand.
Beroep; Assistent van CTO

Leeftijd; 26 jaar

Ervaringsjaren; 4 jaar

Opleidingen; HBO & WO

Aantal jaar in dienst huidige werkgever; 3 maanden

Salaris bruto; 1745 euro

Salaris netto; 1303 euro

Werkweek; 40 uur

Extra's; 13de maand.
Beroep; Onderzoeksassistent

Leeftijd; 26 jaar

Ervaringsjaren; doe dit een paar maanden, daarvoor gewerkt als secretaresse met communicatietaken

Opleidingen; bezig met WO

Aantal jaar in dienst huidige werkgever; paar maanden

Salaris bruto (24 uur): 1428 euro

Salaris netto: 1207 euro

Werkweek: 24 uur

Extra's: alle Nederlandse (en dan dus ook 5 mei en goede vrijdag enzo) én Duitse vrije dagen vrij. Ruim 5 weken aan vakantiedagen. Uren zijn vrij in te delen en kan ook thuiswerken, verder leer ik hier heel veel wat weer goed aansluit bij mijn studie.

Ik ben zeer tevreden met dit werk, dat eigenlijk als een soort bijbaantje naast mijn studie bedoeld was.
Leeftijd: net 26

Baan: Orthopedagoog

Ervaring: kleine 3 jaar, 2,5 jaar bij huidige werkgever

Werk: 36 uur, vakantiegeld 8%, 13e maand, schoolvakanties (12 weken op jaarbasis), reiskostenvergoeding.

Salaris: bruto 3400
Leeftijd: 26

Baan: HBO-Verpleegkundige

Ervaring: 3 jaar bij huidige werkgever, 5 jaar bijbaantjes/stages in deze sector.

Uren: 36

Salaris: 2528 Bruto (verschilt per maand)

1904 Netto (sta in de ziektewet, normaal gesproken netto tussen 2000en 2200)
Ik ben erg benieuwd wat andere webredacteuren verdienen.

leeftijd:30

bruto: 2718

opleiding: wo

ervaring: 3 jaar
Leeftijd: 28

Baan: Administratief assistent/PA

Ervaring: 2 jaar in deze baan

Bruto: 2393

Netto: 1750

Uren: 40 a 45

Extra's: winstuitkering (jaarlijks)
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Ik ben wat ouder dan de meeste die ik hier zie, maar dit zijn de bedragen waar je naar toe kunt groeinen:

Leeftijd: 44

Baan: international sales manager

Opleiding: HBO

Ervaring: 5 jaar in deze baan

Bruto/jaar: 82.000

Bonus: max. 20%

Verder: auto, laptop, telefoon (ook voor privegebruik)

Uren: 40 tot whatever it takes
Leeftijd : 27

Baan: Apotheker (zesjarige studie WO)

2 jaar werkervaring

Bruto / maand: 4052

Netto: 2634 ($%##@*#- belastingdienst)

+ 8% vak. geld in mei + telefoon zakelijk en prive
Ik ben volledig gedesillusioneerd geraakt na het lezen en het vergelijken van de salarissen:

Ik ben 27 jaar oud, net een WO studie Geschiedenis afgerond (MA)

Momenteel werkzaam als intercedent bij een bekend Uitzendbureau en ik verdien 2050 bruto p.m. Ik draai een 40-urige werkweek, soms ook langer.

Ik heb geen ervaring in deze branche, ben er per toeval ingerold. Ik heb er zo'n spijt van. Ik vind dat ik a) onderbetaald word voor het vele werk wat ik doe en b) ik vind het een vervelende rotbaan.

Maar goed, het is mij niet gelukt iets anders te vinden en het lukt me nog steeds niet, waardoor ik genoodzaakt ben dit werk te doen. Er moet per slot van rekening toch brood op de plank komen.

Ik zou het liefst in de hr willen werken of als accountant--> maar bij mijn werkgever is dit pas mogelijk na 3 jaar te hebben gewerkt als intercedent. Ik ben nu ongeveer half jaar bezig en ik ga dagelijks met grote weerzin naar mijn werk. Ik verbloem het wel, maar prettig is het niet...te meer omdat ik daar toch een groot deel van mijn tijd doorbreng.

Met mijn studie heb ik geen concrete werkervaring opgebouwd (student-assistent geweest etc.) Maar het wil me niet lukken om bij een leuk bedrijf op niveau aan de slag te gaan, zoals het mijn medestudenten en vrienden (gelukkig!!) wel is gelukt.

Sorry, moest even mijn hart luchten. Ik voel me nl. erg ongelukkig door mijn werk. Nu ben ik aan het leren voor mijn SEU examen, vrij pittig, maar wel nuttig....alleen kan me er niet toe zetten omdat ik mijn baan simpelweg niet leuk vind!
Hoi ik doe ook mee!

Ik ben trainer/ adviseur Communicatieve vaardigheden, 7 jaar werkervaring.

Leeftijd: 31

Salaris: ¤3830 incl laptop, telefoon, lease-auto en 27 vakantiedagen.

Ben nu aan het solliciteren en heb begrepen dat ik daar maar 20 vakantiedagen krijg?! Iemand ervaring met het onderhandelen over het aantal vakantiedagen?
Ik ben deze maand afgestudeerd aan hbo facility management en heb een baan gekregen bij mijn afstudeerstage. (FM-baan op hbo niveau.. ben niet te specifiek ivm herkenning)

Ben 23, heb totaal 1 jaar stage ervaring. Verder alleen bijbaantjes als ervaring. Ik verdien nu 2120 bruto en heb ongeveer 9.5 week aan vrije dagen in het jaar.

Niet slecht voor een starter toch?
Ik zit even te vergelijken hier omdat ik in het buitenland woon waar we blijkbaar veeeeel meer verdienen dan in NL. Ik werk als onderzoeker (WO), 28 uur pw en ben 28. Omgerekend verdien ik zo'n 3000 euro per maand en krijg ik belastingvoordeel omdat ik bij een ziekenhuis werk en omdat mijn inkomen als laag wordt gezien. Dit komt er min of meer op neer dat ik geen belasting betaal en dat dit dus netto is. Staat wel tegenover dat de huur en boodschappen hier ook wel wat duurder zijn (schat zo'n 1,5 keer). Meeste van mijn vrienden (WO opgeleid) verdienen een stuk meer dan ik trouwens.

Ik prijs me hier erg gelukkig mee en kan veel sparen om daar dan weer vliegtickets naar NL van te kopen!
Suzy, je hebt geschiedenis gestudeerd en je geeft nu aan de je graag in de HR zou willen werken of als accountant? Zijn nogal uiteenlopende dingen, ik vraag me sowieso af of je niet accountmanager bedoelt ipv accountant Aangexzien je het over je huidige werkgever hebt.

Als je serieus de HR kant op wilt zul je toch echt een studie in die richting moeten gaan doen, evenals een studie als je accountant wilt worden.

Als accountmanager is de baan die je nu hebt een goede opstap. Intercedent is ook een commercieel beroep, laat zien dat je talent hebt door veel acquisitie te doen. Je kunt hier veel leren, dus snap niet zo waarom He zo'n hekel hebt aan je baan.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ben ik de enige die zich nu afvraagt waar caioo woont? ;)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven