Geld & Recht alle pijlers

Bank zegt relatie op

03-07-2011 15:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een spaarrekening waarop mijn moeder vroeger geld voor mij zette. De laatste jaren doet zij dat niet meer, er gebeurt eigenlijk niks met die rekening. Ik weet dat het geld er is en zie het als iets 'achter de hand' voor noodgevallen.

Bij diezelfde bank heb ik verder geen rekeningen en de post van die bank komt nog bij mijn ouders (wel aan mij gericht maar ik heb het adres nooit veranderd).

Nu ben ik wat laks geweest. Er is mij een aantal keer verzocht om langs te komen met mijn ID. Steeds dacht ik: Ja dat moet ik een keer doen. En dan dacht ik er niet meer aan.

Laatst kwam er een aangetekende brief, als ik voor een bepaalde datum niet langs kwam met mijn ID, dan zou mijn rekening geblokkeerd worden.

Iets later een nieuwe brief, omdat ik nog niet langs geweest was, werd de relatie tussen mij en de bank opgezegd. Er zijn twee maanden waarin alles afgehandeld wordt.

In mijn ogen is rekening blokkeren niet hetzelfde als relatie opzeggen, maar okay.

Weet niet precies wat nu de bedoeling is. Kan ik aangeven dat ik het geld naar een andere bank overgeschreven wil hebben? Moet ik verder nog iets doen?

(Ik hoef niet te horen dat ik langs had moeten gaan met mijn ID... dat weet ik en dat is nu te laat)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
waaom vraag je dat hier en bel je ze niet op?

of ga er alsnog langs en regel alles in 1 keer
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Bel de bank!
Ook ik denk dat er verschil is tussen blokkeren van een rekening en de relatie opzeggen.

Op zich is normaal dat een bank een identificatie vraagt op z'n tijd, dat is de bank volgens mij verplicht om witwassen te bestrijden.

Volgens mij is het handigste contact met de bank op te nemen.

Misschien wordt de rekening gewoon weer gedeblokkeerd, misschien willen ze het geld naar een andere rekening boeken.

En als de bank geen redelijke oplossing biedt, kun je alsnog rechtsbijstand zoeken.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik denk dat je nu echt heel snel moet gaan reageren en dat je anders je geld kwijt bent.
Mijn man kreeg laatst een brief dat zijn spaarrekening niet meer bestond, bepaalde rekeningen werden opgeheven. We mochten een nieuwe (met mooie hippe namen geloof ik ) maar hoefde van ons niet.

Het geld is naar zijn gewone rekening gestort, we hebben er niks voor hoeven doen.

Staat er niet in de brief dat het geld naar de tegenrekening word gestort? Let dan wel op van wie de tegenrekening is haha
Nee, je moet toch eerst langs met een ID alvorens ze je geld vrijgeven.
quote:sugarmiss schreef op 03 juli 2011 @ 15:59:

Ik denk dat je nu echt heel snel moet gaan reageren en dat je anders je geld kwijt bent.Dan zou de bank in feite diefstal plegen toch? Of zie ik dat verkeerd? Lijkt me heel sterk dat je je geld kwijt bent dan hoor....
Kan ze nu niet bellen omdat het zondag is.

Nee er staat niet in de brief dat het naar de tegenrekening gestort wordt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:baby_ernie80 schreef op 03 juli 2011 @ 16:02:

[...]

Dan zou de bank in feite diefstal plegen toch? Of zie ik dat verkeerd? Lijkt me heel sterk dat je je geld kwijt bent dan hoor....

Dat leek mij ook al sterk.

Ok dan ga ik morgen langs met ID en kijken hoe we t verder gaan doen.
Ze hebben heel veel moeite gedaan om haar identiteit te achterhalen door to te vragen met id langs te komen maar ze reageert niet.

Ze geven aan de rekening te blokkeren maar to reageert niet.

Ze geven aan de relatie op te heffen en dat to 2 maanden de tijd heeft om te reageren.

De bank doet echt genoeg moeite maar als to niet gaat reageren dan houd het op natuurlijk.

Als de eigenaar van het geld zich na alle moeite die de bank doet nog niet meld dan denk ik dat ze inderdaad op een gegeven moment het geld kwijt is . Bank wil het wel aan to geven maar ja als ze niet reageert.
quote:sugarmiss schreef op 03 juli 2011 @ 16:05:

Ze hebben heel veel moeite gedaan om haar identiteit te achterhalen door to te vragen met id langs te komen maar ze reageert niet.

Ze geven aan de rekening te blokkeren maar to reageert niet.

Ze geven aan de relatie op te heffen en dat to 2 maanden de tijd heeft om te reageren.

De bank doet echt genoeg moeite maar als to niet gaat reageren dan houd het op natuurlijk.

Als de eigenaar van het geld zich na alle moeite die de bank doet nog niet meld dan denk ik dat ze inderdaad op een gegeven moment het geld kwijt is . Bank wil het wel aan to geven maar ja als ze niet reageert.Idd, ik zie ook niet wat de bank nog meer had kunnen doen!
Ben benieuwd Moon, succes morgen.
Dat krijg je ervan als je dingen op hun beloop laat.
verba volant, scripta manent.
Zou er maar snel langs gaan. Lijkt me sterk dat je dat geld kwijt bent maar de bank moet wel weten waar ze het naar toe moeten storten.

Wijze les voor de volgende keer; je kunt best een poosje laks zijn met bepaalde dingen maar als je een aangetekende brief krijgt wordt het toch tijd te reageren.
Het werkt dus wel.

Nu ga je wel ineens langs met je ID.

Voortaan maar gewoon reageren op de eerste brief.
Natuurlijk heeft de bank moeite gedaan, maar om nu te zeggen dat ze stad en land naar TO hebben afgezocht. Waarschijnlijk staat TO niet meer ingeschreven bij haar ouders dus via haar BSN of hoe die instantie dat normaliter doen hadden ze haar uiteindelijk wel kunnen vinden. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan, want de kosten zouden hoogstwaarschijnlijk voor TO zijn, maar zo raar is dit toch niet. Zou mij ook kunnen gebeuren.

Morgen even langs gaan of bellen TO en dan wordt het geld ongetwijfeld op een tegenrekening gestort.
Je bent en blijft de rechtmatige eigenaar van het geld. Bij het opheffen van een rekening wordt het saldo op een interne rekening van de bank gereserveerd totdat bekend is waar het naartoe geboekt moet worden. Maandag dus even bellen en een rekeninggnummer doorgeven.
Wat Dromepetje zegt klopt, alleen dient TO wel echt even met een geldig legitimatiebewijs bij de bank langs te gaan. Even telefonisch een rekeningnummer doorgeven kan niet. De bank heeft immers geen legitimatiegegevens en de spaarrekening geblokkeerd.

Aangezien de bank niet aan de wettelijke eisen mbt tot identificatie kan voldoen (heeft niets met witwassen te maken zoals een medeforummer suggereerde), doordat de rekninghouder hier niet aan meewerkt, is zij gerechtigd de relatie geheel op te zeggen. Het geld wordt dan dus geboekt naar een interne rekening. Daar blijft het staan tot TO zich heeft gemeld. Het kan dan wel een paar dagen duren voordat TO het sald o op kan nemen.
quote:sugarmiss schreef op 03 juli 2011 @ 16:05:

Als de eigenaar van het geld zich na alle moeite die de bank doet nog niet meld dan denk ik dat ze inderdaad op een gegeven moment het geld kwijt is . Bank wil het wel aan to geven maar ja als ze niet reageert.Dit kan natuurlijk nooit. Wat als TO 6 maanden in de jungle zit, op de Himalaya, Noordpool, of gewoon 6 maanden even van de wereld is. Of dat je zo'n postbezorger hebt die post hamstert. Of je bent verhuisd en hebt het niet doorgegeven. Enz...
http://mijngeld.blog.nl/s ... /vergeten-spaarrekeningen
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hoe is het afgelopen?
moon is het gelukt om vandaag te gaan?
Heb ik ook een keer gehad, en je hebt iets van 20 jaar om nog te zeggen waar dat geld heen moet (idd wel met ID), je bent het echt niet zomaar kwijt.
quote:Sim69 schreef op 04 juli 2011 @ 22:01:

[...]

Dit kan natuurlijk nooit. Wat als TO 6 maanden in de jungle zit, op de Himalaya, Noordpool, of gewoon 6 maanden even van de wereld is. Of dat je zo'n postbezorger hebt die post hamstert. Of je bent verhuisd en hebt het niet doorgegeven. Enz...We hebben het niet over 6 maandjes niet bereikbaar zijn. We hebben het over een oude spaarrekening waar jaren niets meer mee is gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven