Leuk alternatief

03-07-2011 23:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen met een beperking.

De scubamobiel

ik snap hem niet... Wat is nou het doel van dit topic. Of heeft het geen doel?
Hoezo , mensen met een beperking ?

Ik vat je -ook- even niet.
Voor als je niet kunt zwemmen?
Ow nee, niet weer een non-topic he! Poee hee...
Ik denk dat TO dikke mensen beperkt vindt?
quote:monalisalove schreef op 04 juli 2011 @ 00:47:

Ik denk dat TO dikke mensen beperkt vindt?Wat een beperking, als je dat vindt
Wat een negatieve reacties weer . Dit is gewoon een goed alternatief voor mensen met een beperking. Niets meer en niets minder . Welterusten azijnpissers.
Dus voor mensen die graag willen duiken, maar zelf niet kunnen duiken. Zoiets?

Mja ik ben dan te nuchter. Ik denk: dan duik je niet.

Maar verder mooie uitvinding hoor
Ik vind het wel een leuk ding, soort onderwaterbrommer
quote:macumba schreef op 04 juli 2011 @ 01:17:

Wat een negatieve reacties weer . Dit is gewoon een goed alternatief voor mensen met een beperking. Niets meer en niets minder . Welterusten azijnpissers.

Sja, die" azijnpissers" kijken wellicht wat realistischer tegen dingen aan dan jij? Voor mensen met een beperking die willen duiken is er gewoon allerlei duikaanbod middels speciaal hierin getrainde en opgeleide duikinstructeurs en zelfs diverse overkoepelende organisaties waardoor het niveau en de kwaliteit inzichtelijk wordt.

De gadget daarentegen door jou in de OP geplakt? "Leuk" maar juist eerder niet bij een beperking. Waar gewoon duiken veel makkelijker aangepast kan worden aan de mogelijkheden en beperkingen van het individu, kan een dergelijk gadget geen enkele flexibiliteit daarin bieden. Er zal een groter beroep gedaan worden op de belastbaarheid van de armen en handen van gebruiker. Bovendien kost het algeheel meer kracht in het lijf om een dergelijke gadget, ook onder water, de baas te zijn en te controleren zoals benodigd. Twee hele grote factoren die enorm belemmerend zijn voor menige duiker met een beperking. En zo zijn er nog wel wat meer.

Handicapped scuba is met veel soorten en vormen van beperkingen mogelijk, mits de persoon door de algehele medische keuring komt. Blind, doof, verlamd, duiken is met al die beperkingen nog vaak genoeg mogelijk binnen de medische criteria. Op het moment dat dit niet mogelijk is, wordt men ook niet medische goedgekeurd om van dit ding gebruik te maken, iets wat wel noodzakelijk zal zijn gezien het feit dat het van eenzelfde zuurstofvoorzieningsmethoden gebruik maakt. Menige beperking zal niet samen kunnen gaan met het gebruik van dit ding, waar men wel gewoon HS kan bedrijven. Dus zó gek zijn die "azijnpissers" nu ook weer niet, best een goede ingeving dat dit een onding zou kunnen zijn.

En heel persoonlijk? Als iemand met een beperking en wens te duiken? Dat ding is onvergelijkbaar met duiken, vrijheid en onafhankelijkheid versus beperking en afhankelijkheid IMHO. Voor mij is het dan ook HS-duik of niets. Hopelijk heel misschien zeer binnenkort, maar al zou dat nog jaren op zich laten wachten dan nog liever niets.
when you wish upon a star...
quote:macumba schreef op 04 juli 2011 @ 01:17:

Wat een negatieve reacties weer . Dit is gewoon een goed alternatief voor mensen met een beperking. Niets meer en niets minder . Welterusten azijnpissers.Maar wat voor een freaking beperking dan ? Waar heb je het in godsnaam over ?
mensen met een dwarsleasie denk ik. Mooi gemaakt!
quote:Pixiedust schreef op 04 juli 2011 @ 06:34:

[...]

Sja, die" azijnpissers" kijken wellicht wat realistischer tegen dingen aan dan jij? Voor mensen met een beperking die willen duiken is er gewoon allerlei duikaanbod middels speciaal hierin getrainde en opgeleide duikinstructeurs en zelfs diverse overkoepelende organisaties waardoor het niveau en de kwaliteit inzichtelijk wordt.

De gadget daarentegen door jou in de OP geplakt? "Leuk" maar juist eerder niet bij een beperking. Waar gewoon duiken veel makkelijker aangepast kan worden aan de mogelijkheden en beperkingen van het individu, kan een dergelijk gadget geen enkele flexibiliteit daarin bieden. Er zal een groter beroep gedaan worden op de belastbaarheid van de armen en handen van gebruiker. Bovendien kost het algeheel meer kracht in het lijf om een dergelijke gadget, ook onder water, de baas te zijn en te controleren zoals benodigd. Twee hele grote factoren die enorm belemmerend zijn voor menige duiker met een beperking. En zo zijn er nog wel wat meer.

Handicapped scuba is met veel soorten en vormen van beperkingen mogelijk, mits de persoon door de algehele medische keuring komt. Blind, doof, verlamd, duiken is met al die beperkingen nog vaak genoeg mogelijk binnen de medische criteria. Op het moment dat dit niet mogelijk is, wordt men ook niet medische goedgekeurd om van dit ding gebruik te maken, iets wat wel noodzakelijk zal zijn gezien het feit dat het van eenzelfde zuurstofvoorzieningsmethoden gebruik maakt. Menige beperking zal niet samen kunnen gaan met het gebruik van dit ding, waar men wel gewoon HS kan bedrijven. Dus zó gek zijn die "azijnpissers" nu ook weer niet, best een goede ingeving dat dit een onding zou kunnen zijn.

En heel persoonlijk? Als iemand met een beperking en wens te duiken? Dat ding is onvergelijkbaar met duiken, vrijheid en onafhankelijkheid versus beperking en afhankelijkheid IMHO. Voor mij is het dan ook HS-duik of niets. Hopelijk heel misschien zeer binnenkort, maar al zou dat nog jaren op zich laten wachten dan nog liever niets.

Wow

Dit schept een ietwat ander beeld dan het plaatje doet vermoeden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wie is dat? Annie de Rooij op een scuba mobiel? lache toch
Wel een beetje eng ding. Je kunt als duiker niet heel makkelijk bij je zuurstoftank.

Overigens lijkt het me ook zonder beperking wel een lollig ding om te besturen :-)
quote:Pixiedust schreef op 04 juli 2011 @ 06:34:

[...]

En heel persoonlijk? Als iemand met een beperking en wens te duiken? Dat ding is onvergelijkbaar met duiken, vrijheid en onafhankelijkheid versus beperking en afhankelijkheid IMHO. Voor mij is het dan ook HS-duik of niets. Hopelijk heel misschien zeer binnenkort, maar al zou dat nog jaren op zich laten wachten dan nog liever niets.blablabla
Macumba, doe ff normaal!
quote:macumba schreef op 05 juli 2011 @ 01:16:

[...]

blablabla Ik dacht vannacht al, wat hoor ik toch? Maar dat was jij dus die met een noodgang door de mand viel. Een serieus topic claimen en zodra het ook maar serieus dreigt te worden niets beter meer weten dan een smilie aanklikken.
when you wish upon a star...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven