Full House deel 4
dinsdag 28 juni 2011 om 15:57
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.
7-4-'10399510,7 kg.
78 cmAatje
16-6-'1034655685 gr
61,9 cm6575 gr.
65,9 cm8320 gr.
71,8 cm9455 gr.
75,6 cmLmeisje
10-7-'1039006530 gr
60 cm8080 gr.
61 cm9260 gr.
70 cmOotje
15-7-'1020004975 gr
54 cm5950
60 cm7100 gr.
64 cmJongste
2-9-'1036505420 gr
60,5 cm6950 cm
66,58035 gr.
70 cmRmeisje
28-10-'1036005470 gr
59 cm6965 gr.
64 cmBengeltje
25-2-'1145157410 gr.
63,5 cmUmini
2-3-'1129805450 gr
60 cm7690 gr
68,5 cm8580
73,5
Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Link naar het derde deel -> Full House
Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
7-4-'10399510,7 kg.
78 cmAatje
16-6-'1034655685 gr
61,9 cm6575 gr.
65,9 cm8320 gr.
71,8 cm9455 gr.
75,6 cmLmeisje
10-7-'1039006530 gr
60 cm8080 gr.
61 cm9260 gr.
70 cmOotje
15-7-'1020004975 gr
54 cm5950
60 cm7100 gr.
64 cmJongste
2-9-'1036505420 gr
60,5 cm6950 cm
66,58035 gr.
70 cmRmeisje
28-10-'1036005470 gr
59 cm6965 gr.
64 cmBengeltje
25-2-'1145157410 gr.
63,5 cmUmini
2-3-'1129805450 gr
60 cm7690 gr
68,5 cm8580
73,5
Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Link naar het derde deel -> Full House
Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
maandag 4 juli 2011 om 21:31
maandag 4 juli 2011 om 22:15
Hmmm, mijn ervaring is dat als je twee visiterondes doet, je voor Ootje helemaal geen moment meer hebt waarop ze zou kunnen slapen. En met mijn (schoon)familie in het achterhoofd: de taartkomers zouden ook blijven hangen met de lunch, en de lunchgangers klagen dat ze geen taart krijgen.
Plus dat ik 10 uur te vroeg vind, maar dat heeft meer met mijn eigen planning te maken. Dus druk tot op het laatste moment, en blij als alle kinderen (en wijzelf) gedoucht en aangekleed zijn, ontbijt achter de kiezen en de ontbijtboel opgeruimd is en de kamer nog netjes.
Ik zou gaan voor een feestje tussen 11 en 4, aangeven dat Ootje slaapt tussen 12 en half 3 (en dat ook een beetje strak aanhouden), en 4 uur demonstratief gaan opruimen. Man ook instrueren dat ie niet nog ergens gaat borrelen of nog wat gaat doen, en om 5 uur met z'n vijven op pad. Plakkers kun je dan wegsturen onder het mom van "we hebben nog een andere afspraak".
Plus dat ik 10 uur te vroeg vind, maar dat heeft meer met mijn eigen planning te maken. Dus druk tot op het laatste moment, en blij als alle kinderen (en wijzelf) gedoucht en aangekleed zijn, ontbijt achter de kiezen en de ontbijtboel opgeruimd is en de kamer nog netjes.
Ik zou gaan voor een feestje tussen 11 en 4, aangeven dat Ootje slaapt tussen 12 en half 3 (en dat ook een beetje strak aanhouden), en 4 uur demonstratief gaan opruimen. Man ook instrueren dat ie niet nog ergens gaat borrelen of nog wat gaat doen, en om 5 uur met z'n vijven op pad. Plakkers kun je dan wegsturen onder het mom van "we hebben nog een andere afspraak".
maandag 4 juli 2011 om 22:27
Hm klinkt goed! Dan heb ik in feite wel twee visites, toch ? Dan bak ik hartige taart en zoete taart. Dan is er toch wat variatie voor wie trek en lekkere trek heeft.
Man komt 5 uur thuis, dan is mss het slimst om in stad af te spreken, dan kan ik gaan wanneer ik wil. En weet je, lijkt me lekker, niet koken ( wat bij mij altijd mislukt op verjaardag omdat ik schijnbaar niet kan focussen op mn bezigheden met vol aanrecht en huis - ohhh was ik maar zo'n surinaamse met vier potten om in te roeren en dan heel de dag koken. Nu vinden mensen mij al hip dat ik van alles bak maarja ik voel me een stomme hollander hihi.
Man komt 5 uur thuis, dan is mss het slimst om in stad af te spreken, dan kan ik gaan wanneer ik wil. En weet je, lijkt me lekker, niet koken ( wat bij mij altijd mislukt op verjaardag omdat ik schijnbaar niet kan focussen op mn bezigheden met vol aanrecht en huis - ohhh was ik maar zo'n surinaamse met vier potten om in te roeren en dan heel de dag koken. Nu vinden mensen mij al hip dat ik van alles bak maarja ik voel me een stomme hollander hihi.
maandag 4 juli 2011 om 22:39
Twee visites, nee hoor. Wel twee rondes qua eten. Mijn (schoon)familie komt gewoon de hele dag, zo tussen 11 en 4. Beginnen met taart, om 11 uur gaan de kaarsjes aan. Ben je later, jammer dan, dan mis je het uitblazen van de kaarsjes. Ze kunnen nog wel een stukje krijgen, dat gaat gewoon de hele dag door. Rond half 1, 1 uur wordt de taartboel wat opgeruimd, en komt het lunchspul op tafel. Dus twee eetrondes, en men moet er zelf voor zorgen dat ze genoeg krijgen, die mogelijkheid hebben ze wel.
En wij maken op zich wel veel zelf, vantevoren. Als je nog een makkelijke quiche wil: bladerdeeg in ovenschaal, cherrytomaatjes en basilicum in een bakje, olie, knoflook en suiker (verhouding 1 el olie, 1 el suiker, 1/2 teentje knoflook) mengen en mengen met cherrytomaatjes en basilicum.
Uiteindelijk in de ovenschaal doen, zachte geitenkaas eroverheen, klein beetje geraspte oude kaas erover. Kwartiertje in de oven op 220 graden, is warm lekker, maar koud ook.
Als je het bladerdeeg al in de koelkast legt, de cherrytomaatjes, basilicum en de dressing al de avond ervoor mengt, is het ook zo klaar. Die 10 minuutjes ovenschaal vullen en in de oven zetten is het probleem vaak niet.
En wij maken op zich wel veel zelf, vantevoren. Als je nog een makkelijke quiche wil: bladerdeeg in ovenschaal, cherrytomaatjes en basilicum in een bakje, olie, knoflook en suiker (verhouding 1 el olie, 1 el suiker, 1/2 teentje knoflook) mengen en mengen met cherrytomaatjes en basilicum.
Uiteindelijk in de ovenschaal doen, zachte geitenkaas eroverheen, klein beetje geraspte oude kaas erover. Kwartiertje in de oven op 220 graden, is warm lekker, maar koud ook.
Als je het bladerdeeg al in de koelkast legt, de cherrytomaatjes, basilicum en de dressing al de avond ervoor mengt, is het ook zo klaar. Die 10 minuutjes ovenschaal vullen en in de oven zetten is het probleem vaak niet.
dinsdag 5 juli 2011 om 08:57
Dank je tieger, ook voor het recept. Ik heb nu half 1-half 2 middagslaap genoemd i v m ons huis momenteel geen visite ( onrustig, we hebben 2 kamers naast elkaar, zonder deur en iedereen gaat dan ook op de sofa van slaapkamer zitten.
Tussen 11 en 4 staat er taart en dan kiezen ze of ze smorgens of smiddags komen.
Ben blij dat ik daar uit ben. En dan wil ik s'avonds heerlijk uit eten.
Tieger dank je !!! Dat recept ga ik van de week proberen.
Man zit deze week 4 dagen hotel en overwerk en nachtwerk maar dat is niet handig i v m de verbouwing. Hij moet woensdag dan de vloerverw leggen ( dus vrii nemen dat moet gewoon )
Ik dacht al te kunnen verven maar dat kan dus pas als het plafond de ornamenten heeft en daarna geverfd is .. En dat kan pas als de vloer en pui zitten
Tussen 11 en 4 staat er taart en dan kiezen ze of ze smorgens of smiddags komen.
Ben blij dat ik daar uit ben. En dan wil ik s'avonds heerlijk uit eten.
Tieger dank je !!! Dat recept ga ik van de week proberen.
Man zit deze week 4 dagen hotel en overwerk en nachtwerk maar dat is niet handig i v m de verbouwing. Hij moet woensdag dan de vloerverw leggen ( dus vrii nemen dat moet gewoon )
Ik dacht al te kunnen verven maar dat kan dus pas als het plafond de ornamenten heeft en daarna geverfd is .. En dat kan pas als de vloer en pui zitten
dinsdag 5 juli 2011 om 09:11
Tieger, bak je eerst het bladerdeeg af ? Of blijft het niet nat door het vocht van tomaat en olie??
10 min is heel kort toch ? Mijn quiches staan er vaak 40 min in( is wel met ei )
Gebruik je bladerdeeg of filodeeg ?
Dek jede quiche af met deeg ?
Hm ik kan heel goede pizza's bakken, dan maak ik zelf deeg. Kan ik de dag ervoor doen ...
En dan die dressing van jou erop... Lijkt me ook lekker...
10 min is heel kort toch ? Mijn quiches staan er vaak 40 min in( is wel met ei )
Gebruik je bladerdeeg of filodeeg ?
Dek jede quiche af met deeg ?
Hm ik kan heel goede pizza's bakken, dan maak ik zelf deeg. Kan ik de dag ervoor doen ...
En dan die dressing van jou erop... Lijkt me ook lekker...
dinsdag 5 juli 2011 om 10:46
Viool, ik heb die quiche afgelopen weekend als volgt gemaakt:
zaterdagavond tomaatjes halveren, knoflook persen, dressing maken. Dat mengen, en laten staan.
Op zondag bladerdeeg in de ovenschaal (schaal invetten!), tomatenmengsel even in een zeef uit laten lekken (lees: bak omkiepen in zeef, ff schudden, en de ovenschaal in). Hier doe je niet zo lang over, 10 minuutjes of zo.
Oven voorverwarmen tot 220 graden, en dan ovenschaal daar een kwartier/20 minuten in tot het bladerdeeg gaar is.
Als je het officiële recept wil: het komt uit het boekje Taarten, zoet en hartig van het Zuivelbureau. Ideale boekjes voor dit soort dingen, staan een boel lekkere recepten in.
zaterdagavond tomaatjes halveren, knoflook persen, dressing maken. Dat mengen, en laten staan.
Op zondag bladerdeeg in de ovenschaal (schaal invetten!), tomatenmengsel even in een zeef uit laten lekken (lees: bak omkiepen in zeef, ff schudden, en de ovenschaal in). Hier doe je niet zo lang over, 10 minuutjes of zo.
Oven voorverwarmen tot 220 graden, en dan ovenschaal daar een kwartier/20 minuten in tot het bladerdeeg gaar is.
Als je het officiële recept wil: het komt uit het boekje Taarten, zoet en hartig van het Zuivelbureau. Ideale boekjes voor dit soort dingen, staan een boel lekkere recepten in.
dinsdag 5 juli 2011 om 17:56
Arme rikst! Pittig he... Uit het vertrouwde ritme, dacht ik vanmiddag nog, de dingen voelen meteen anders, op vakantie prima.. Maar thuis heb ik toch liever normale dagen waarin ootje bijv haar slaapjes goed doet als de groten op school zijn. Dat werkt gewoon goed inmiddels. En als ik altijd gewend ben aan de zomervakantie dan begint school weer traag ben ik
Ik begrijp je wel !
Hier baal bui. Ze hadden man ingepland op overwerk maar was mijn werkavobd, die is ingeroepen omdat mn gastouder niet doorging maar mn praktijk groeit. Hoort hij gister dat hij op klus is gezet. Boos van te worden. Dat gaat echt niet lekker, bezweet net op mn werk, moet ik ootje om 11 uur oppikken met fiets, maar mviool moet lopen dus ik ook ?! En dviool thuis met pizza. Waardeloos dit.
Nou even knop om. Tuu tuu tuu pom pom pom
Ik begrijp je wel !
Hier baal bui. Ze hadden man ingepland op overwerk maar was mijn werkavobd, die is ingeroepen omdat mn gastouder niet doorging maar mn praktijk groeit. Hoort hij gister dat hij op klus is gezet. Boos van te worden. Dat gaat echt niet lekker, bezweet net op mn werk, moet ik ootje om 11 uur oppikken met fiets, maar mviool moet lopen dus ik ook ?! En dviool thuis met pizza. Waardeloos dit.
Nou even knop om. Tuu tuu tuu pom pom pom
dinsdag 5 juli 2011 om 20:05
Wat een gedoe viool. Belachelijk zeg, dat ze vioolman ineens op een klus zetten terwijl hij helemaal niet kan. Kan hij dan niet gewoon weigeren? Succes iig. Hoe is het jurkje?
Rikst wat gaat er niet goed dan? Hebben b en m een continue staat van oorlog?
Wat een lekker weer vandaag zeg. Na mijn werk lekker half uurtje gezwommen tijdens zwemles middelste. Buiten in de zon, luxe.
Tieger dat recept klinkt lekker. Gaan jullie al bijna op vakantie? Hoe was het kanoën?
Ik heb te enthousiast gedaan over de iPad, nu wil mijn moeder m weer terug... Helaas.
Rikst wat gaat er niet goed dan? Hebben b en m een continue staat van oorlog?
Wat een lekker weer vandaag zeg. Na mijn werk lekker half uurtje gezwommen tijdens zwemles middelste. Buiten in de zon, luxe.
Tieger dat recept klinkt lekker. Gaan jullie al bijna op vakantie? Hoe was het kanoën?
Ik heb te enthousiast gedaan over de iPad, nu wil mijn moeder m weer terug... Helaas.
dinsdag 5 juli 2011 om 20:55
Balen Sardegna ha ha!
Oooh kijk even op de hyveskrabbels. Mijn meisje is kapot
Smsje van Bengel; haar nwe pc is stuk en is pas volgende week weer gemaakt. Fijne nieuwe pc dan... die moeten we neit hebben.
anyway, alles goed daar en ze vroeg hoe het bij ons ging.
Heeft ze geen Iphone? Tja, dan moet je ons missen he
Oooh kijk even op de hyveskrabbels. Mijn meisje is kapot
Smsje van Bengel; haar nwe pc is stuk en is pas volgende week weer gemaakt. Fijne nieuwe pc dan... die moeten we neit hebben.
anyway, alles goed daar en ze vroeg hoe het bij ons ging.
Heeft ze geen Iphone? Tja, dan moet je ons missen he
dinsdag 5 juli 2011 om 21:33
Ja, ik zag aatje al met een gat in haar hoofdje
Balen van die pc van bengel.
Oh, ik heb net een heel verkeerd programma gekeken. Over een probleem zwangerschap van kindje met hartafwijking. Stel werd gevolgd en kindje ging uiteindelijk dood.3 dagen oud. Zo zielig
Ik moet dat helemaal niet kijken, kan daar niet tegen hoor.
Balen van die pc van bengel.
Oh, ik heb net een heel verkeerd programma gekeken. Over een probleem zwangerschap van kindje met hartafwijking. Stel werd gevolgd en kindje ging uiteindelijk dood.3 dagen oud. Zo zielig
Ik moet dat helemaal niet kijken, kan daar niet tegen hoor.
dinsdag 5 juli 2011 om 23:33
Leuk Tieger, wat is het nog lekker buiten he. Ben net vijf min thuis. Moet nog gaaaap verslagen maken even, leuk werk maar ook wel laaaat.
Het rook zo lekker buiten. Naar kamperfoelie. Kan dat ??
Amalia zo zielig voor aatje
Sardegna oohhhh niet kijken!! Hoe is het nu met je vriendin trouwens ?
Rikst ben je bijgekomen ?
Prietpraat: ben zo blij met de kleertjes. Het jurkje is een soort wol badstof, dik en luchtig in 1, volgens mij ook zalig voor de zomeravonden op camping.
Prietpraat 2: ik heb zonnebrand voor ootje( lavera) maar nu hebben haar kleertjes zonnebrandranden. Zal dat er uit gaan ?
Het rook zo lekker buiten. Naar kamperfoelie. Kan dat ??
Amalia zo zielig voor aatje
Sardegna oohhhh niet kijken!! Hoe is het nu met je vriendin trouwens ?
Rikst ben je bijgekomen ?
Prietpraat: ben zo blij met de kleertjes. Het jurkje is een soort wol badstof, dik en luchtig in 1, volgens mij ook zalig voor de zomeravonden op camping.
Prietpraat 2: ik heb zonnebrand voor ootje( lavera) maar nu hebben haar kleertjes zonnebrandranden. Zal dat er uit gaan ?
woensdag 6 juli 2011 om 11:01
Bah zo laat nog aan het werk viool. Heb je het af gekregen? Leuk, jurkje, foto! Zonnebrandranden gaan er bij mij gewoon uit in de was (katoen).
Bengel veel succes vandaag en ik hoop dat je snel weer online bent.
Amalia dat ken ik niet, bevallingsverhalen? Welke dag/zender?
Hoe gaat t met aatjes hoofdje?
Als ik de iPad in moet leveren ga ik denk ik toch maar eens kijken voor een iPhone. Kan ook met KPN tegenwoordig toch? iPad mag wel mee op vakantie naar Oostenrijk
Bengel veel succes vandaag en ik hoop dat je snel weer online bent.
Amalia dat ken ik niet, bevallingsverhalen? Welke dag/zender?
Hoe gaat t met aatjes hoofdje?
Als ik de iPad in moet leveren ga ik denk ik toch maar eens kijken voor een iPhone. Kan ook met KPN tegenwoordig toch? iPad mag wel mee op vakantie naar Oostenrijk
woensdag 6 juli 2011 om 11:04
Viool, mijn vriendin gaat met ups en downs, vooral veel downs. Er waren nog IVF embryo's in de vriezer, daar is er onlangs een van teruggeplaatst. Ze wil toch wel graag een broertje of zusje voor haar eerste. Maar zelf is ze eigenlijk nog niet aan nieuwe zwangerschap toe. Moeilijk, ze kan om medische redenen ook niet echt meer wachten.