bang...

06-07-2011 00:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

We hebben 20 jaar een relatie. 2 kids maar gelukkig ben ik niet.... We spreken niet veel meer met elkaar, we raken elkaar zelden spontaan aan en ik vraag me sterk af of ik nog wel van haar hou.

Mijn grootste probleem is dat ik mij niet durf te uiten naar haar. Ik klap dicht en er komt niets meer uit. We zijn allebei een beetje binnenvetters. Tot een vruchtbaar gesprek komt het zelden. Ik ben bang voor haar. Ze lult me zo onder de tafel.

Hoe komen wij in gesprek?
Relatietherapie?
3 augustus heb ik voor me zelf al een afspraak...
Lukt praten over hoe je je voelt met anderen wel?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hoe heb je het dan al die tijd volgehouden? Waarom is het nu anders dat je je dit afvraagt?
Nee niet echt. Het lijkt wel hoe dichter iemand bij me staat hoe moeilijker ik dat vind.
Is het dan wel eerlijk om te zeggen dat dit iets is wat in je relatie speelt? Zou je niet zelf eerst leren om je beter te gaan uiten voordat je de conclusie trekt dat het wellicht door de relatie komt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maar op dit forum durf je je wel uit te spreken? Goed zo! Heb je je partner wel eens een brief geschreven?
quote:littlemissvixen schreef op 06 juli 2011 @ 00:50:

Maar op dit forum durf je je wel uit te spreken? Goed zo! Heb je je partner wel eens een brief geschreven?Eens
Waarom durf je je niet uit te spreken naar haar?

Waar ben je precies bang voor?

Wat is het ergste wat er zou kunnen gebeuren?
quote:Enn schreef op 06 juli 2011 @ 00:49:

Is het dan wel eerlijk om te zeggen dat dit iets is wat in je relatie speelt? Zou je niet zelf eerst leren om je beter te gaan uiten voordat je de conclusie trekt dat het wellicht door de relatie komt?

Zegt hij dat het door de relatie komt? Waar? En; stappen worden gezet; afspraak therapeut is gemaakt. TO is goed bezig toch?
Het was zeker geen 20 jaar shit... Maar de twijfel slaat nu toe. Ik zie het fout lopen. En als het zo spannend gaat worden dan durf ik steeds minder voor me zelf op te komen. Ik begin ook vlucht gedrag te vertonen.
Wat gaat er fout? En welk vluchtgedrag?
quote:jan058 schreef op 06 juli 2011 @ 00:54:

Het was zeker geen 20 jaar shit... Maar de twijfel slaat nu toe. Ik zie het fout lopen. En als het zo spannend gaat worden dan durf ik steeds minder voor me zelf op te komen. Ik begin ook vlucht gedrag te vertonen.Welk gedrag / welke uitspraken van haar doen jou dit denken?
Ben je verliefd op een ander geworden? Ben je nooit meer thuis? Wat bedoel je met vluchtgedrag?
Ik denk vermijdingsgedrag, uit angst.
quote:xalvadora schreef op 06 juli 2011 @ 00:52:

Waarom durf je je niet uit te spreken naar haar?

Waar ben je precies bang voor?

Wat is het ergste wat er zou kunnen gebeuren?Het zal we iets met een "laag zelf beeld" te maken hebben oid. Maar het maakt me erg verdrietig en bang dat het voorgoed mis gaat.
quote:jan058 schreef op 06 juli 2011 @ 01:00:

[...]

Het zal we iets met een "laag zelf beeld" te maken hebben oid. Maar het maakt me erg verdrietig en bang dat het voorgoed mis gaat.

He , wat vervelend dat je jezelf zo voelt!

Maar probeer eens antwoorden te geven op de vragen.
Hoe denk je over jezelf? Voel je je niet goed genoeg?

Waar ben je nu precies bang voor?

Wat is het ergste wat er zou kunnen gebeuren?

Waarom durf je je niet uit te spreken naar haar toe?
quote:Enn schreef op 06 juli 2011 @ 00:58:

Ben je verliefd op een ander geworden? Ben je nooit meer thuis? Wat bedoel je met vluchtgedrag?

Nee er is geen ander en ik ben nog gewoon thuis.

Vluchtgedrag is voor mij door niet meer de volle aandacht te geven, laat naar bed gaan en gesprekken uit de weg gaan.
quote:jan058 schreef op 06 juli 2011 @ 01:04:

[...]

Nee er is geen ander en ik ben nog gewoon thuis.

Vluchtgedrag is voor mij door niet meer de volle aandacht te geven, laat naar bed gaan en gesprekken uit de weg gaan.

Waarom ga je gesprekken uit de weg? En kun je dit ondervangen door wat ik eerder zei; haar een brief schrijven?

(ik ga nu slapen; lees morgen verder & wens je alle goeds!)
En dat allemaal bij de viva.......

Het voelt heel fijn dat jullie allemaal mee denken.

Ik heb een lange weg te gaan, maar ik hooop dat er nog 20 jaar komen waar ik/we gelukkiger in zullen zijn.

bedankt zover en ik zal over de vragen na denken en een antwoord proberen te vinden!

Groet Jan058
Beste Jan, wat goed dan dat je een afspraak hebt voor jezelf. Is dat bij een psycholoog?
quote:frizzy schreef op 06 juli 2011 @ 01:12:

Beste Jan, wat goed dan dat je een afspraak hebt voor jezelf. Is dat bij een psycholoog?Ja bij een psycholoog! zij moest zelf mijn sofinummer hebben...
sofinummer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven