Ik ben een rund!

07-07-2011 11:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mn lievelings witte top in de wasmachine gedaan met kleur!!!

Gewoon niet goed opgelet. Wat dom! Nu zit er een lichtroze gloed overheen. Het ziet er niet uit alsof het lichtroze moet zijn. Het ziet eruit alsof je het gewoon stom bij de bonte was hebt gedaan. Is dit nog te redden? Of moet ik afscheid nemen van mijn lievelingstop?
Bij de drogist heb je middelen om dit topje weer wit te krijgen. Ga daar dus snel heen. Er zijn middelen voor wasongelukjes, maar Echfa wit werkt bijvoorbeeld ook goed.

Wassen met deze middelen en dan lekker in de volle zon laten drogen.
balen zeg! misschien weken in (schoonmaak) azijn of zoiets?

misschien ff op google kijken? (oma's tips of zoiets?)

er zijn bij de drogist wel van die speciale flesjes te koop met spul voor het verkleuren van de was. aangezien ie top niet zo groot is (lijkt me ) moet dat lukken lijkt me.

en anders: roze is toch ook leuk ?? (flauw)
Ik zou eerst de top gewoon nog een keertje wassen. Heb ik een keertje gehad dat het daarna gewoon weer wit was. Laatst had mijn dochter iets knalroze in haar witte broek laten zitten, die heb ik even in bleekwater gezet (gewoon wat wc-chloor met warm water) en daarna gewassen... weer spierwit!
Met chloor werkt niet altijd dus niet doen. Het kan ook zijn dat de stof zelf cremig is, dan verpest je een spierwitte top met chloor.
Ik heb laatst het kussen van een mooi wit dekbedovertrek verkeerd gewassen (zat per ongeluk in de donkere was) en de sloop was helemaal grauw, grijs en groezelig. Ik heb de sloop daarna nog twee keer gewassen met witte was, met oxyaction (zoiets?) en de sloop is gelukkig weer aardig normaal geworden.

Dus nog even proberen om 'm na te wassen met witter dan wit wasmiddel? Of in de week zetten in een emmertje met witterdanwit poeder (oxy zoiets)?
Blijfen wassen ik heb het zelfde gehad met een duur traininspakje van me zoontje was blauw en toen het eruit kwam roze haha ik heb het een paar keer achter mekaar gewassen en het wS eruit wat was ik blij! Ik let nu heel erg goed op met de was
Efga wit! En een kunstgebit reinigtabletje! Heb het ook weleens gehad met man zijn witte overhemden (zat een rode sok bij). Is weer helemaal wit geworden!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
ik zou ook zeggen echfa wit. Werkt perfect ook bij wat grauw geworden witte kleding en lijkt me ook beter voor de stof dan chloor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven