Geld & Recht alle pijlers

Intrum Jusitita / Tele 2

23-06-2011 14:52 36 berichten
Sinds begin 2005 ben ik geen klant meer bij Tele 2. Ik had mijn vaste lijn 'via hen lopen'. Alles is betaald en afgerond.

In 2007 kreeg ik een brief van Intrum Justitia met een vordering die mij totaal onlogisch voorkomt. Ik heb één en ander nagekeken en ben tot de conclusie gekomen dat er geen enkele factuur van Tele 2 hier ligt die niet betaald is. Ik heb gebeld en ze zouden contact opnemen met Tele 2. Ik hoorde niets meer en ging er vanuit dat de kwestie was opgelost.

In augustus 2008 kreeg ik wederom een brief van Tele 2 dat het bedrag nog open stond. Ik heb een brief gestuurd die als volgt luidde:

Intrum Justitia Nederland B.V

Postbus 84096

2508 AB Den Haag

Betreft: uw referentie ***

*****, 25 augustus 2008

Geachte medewerker van Intrum Justitia Nederland B.V.,

Begin deze maand, tijdens onze vakantie (vandaar enige vertraging aangaande deze brief), kreeg ik van u een rekening met bovenstaand referentienummer.

Deze rekening heb ik lange tijd geleden ook van u mogen ontvangen. Destijds is er telefonisch contact geweest. Tijdens dit gesprek heb ik gevraagd om de originele rekening. Mijns inziens staat er namelijk helemaal geen vordering open bij Tele 2. U zou contact met mij opnemen als u meer informatie had. Aangezien ik daarna niets meer van u heb mogen vernemen ging ik er vanuit dat de kwestie was opgelost.

Jaren geleden, tot het voorjaar van 2005, ben ik klant geweest bij Tele 2. Het ging toen al rommelig met het versturen van rekeningen, vaak klopten de rekeningen niet. Dit was dan ook de voornaamste reden dat wij zijn overgestapt naar een andere telecomaanbieder.

Ik ga er vanuit dat er in zijn geheel geen vordering meer open staat. Mocht u een andere mening zijn toebedeeld dan zou ik u willen verzoeken met originele stukken daarvan te komen. Een betaling is dan ook niet onderweg en mocht u in de tussentijd verdere kosten in rekening brengen (incasso-/deurwaarderskosten) behoud ik mij alle rechten voor hierover contact te zoeken met mijn rechtsbijstandsverzekering.

Vriendelijke groet,

Sinds deze brief heb ik niets meer vernomen, tot vandaag..... bijna drie jaar later!!

Intrum Justitia

Referentienummer Intrum Justitia *****

Cliënte : Tele 2

Uw referentie : 110086309

Direct tel. Nr. : 088-*******

Betreft: Tele 2

Den Haag, 20-06-2011

Geachte mevrouw/heer,

U bent reeds eerder in kennis gesteld van het feit dat onze cliënt Tele 2 haar vordering op u aan ons bureau ter incasso heeft overgedragen.

Tot op heden hebben wij nog geen (volledige) betaling ontvangen. Omdat evenmin een reactie werd ontvangen, zijn wij genoodzaakt ons te wenden tot de Rechtbank.

U kunt het nemen van rechtsmaatregelen voorkomen, door het verschuldigde bedrag van ¤144,04 uiterlijk voor 28-06-2011 te voldoen.

Hoogachtend,

Intrum Justitia

Uiteraard heb ik gebeld met I.J. en zij zeggen mijn brief in 2008 nooit te hebben ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Wij hebben een rechtsbijstandsverzekering, maar zijn overgestapt in april 2011. Ook hen heb ik gebeld voor advies, maar ze kunnen mij niet helpen omdat het 'geschil' al ontstaan is voor het aanvangen voor de verzekering. Kan ik dan evt. nog bij mijn vorige verzekeraar terecht?

Pffff ben hier wel een beetje klaar mee moet ik zeggen..... Stom gedoe!!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon dezelfde brief nog een keer versturen. Laat ze maar met de originele rekening komen.

Goede brief trouewns!
Dank je wel, brieven schrijven is mijn hobby..... hahahahaha...

(gelukkig komt het voor mijzelf weinig voor dat ik zo'n brief moet schrijven, maar wordt nog wel eens gevraagd door anderen)

Achteraf natuurlijk DOM dat ik die brief niet aangetekend heb verstuurd!
quote:Carrrie schreef op 23 juni 2011 @ 14:52:

[...]

Wij hebben een rechtsbijstandsverzekering, maar zijn overgestapt in april 2011. Ook hen heb ik gebeld voor advies, maar ze kunnen mij niet helpen omdat het 'geschil' al ontstaan is voor het aanvangen voor de verzekering. Kan ik dan evt. nog bij mijn vorige verzekeraar terecht?

Pffff ben hier wel een beetje klaar mee moet ik zeggen..... Stom gedoe!!Dat staat in de voorwaarden van je rechtsbijstandverzekering. Ik neem aan dat toen het geschil ontstond een rechtsbijstandverzekering had en aansluitend van rechtsbijstandverzekering bent veranderd. In dat geval zou er dekking moeten zijn van één van je rechtsbijstandverzekeringen en dat is geregeld in de polisvoorwaarden van je huidige of vorige rechtsbijstandverzekering.
Je kan de oude brief alsnog aangetekend versturen. Met als toevoeging een reactie op de meest recente brief.
Als je er zeker van bent dat ze geen vordering op je kunnen hebben, hoef je je niet veel zorgen te maken. Het incassobureau moet dit namelijk bewijzen, jij hoeft niet op voorhand te bewijzen dat dit niet zo is.

Als ze een dagvaarding indienen komt het bij de kantonrechter terecht. Dan ga je (op tijd!) naar het Juridisch Loket en die kunnen je vertellen hoe je een conclusie van antwoord moet schrijven. Daarin maak je duidelijk waarom dit onzin is en dan worden die vorderingen echt niet klakkeloos toegewezen. Ook rechters zien de handelswijze van incassobureaus namelijk en zijn het daar lang niet altijd mee eens.
Het vervelende is dat I.J. zelf niet naar de rechtbank kan, dat kunnen alleen gerechtsdeurwaarders. Het is dus een potje schreeuwen op niks af, maar schuiven ze het door naar een deurwaarder komen er wel weer allerlei kosten bij.

Oh ik heb zoooo geen zin in dit soort energievretend gedoe!

(en dan ben ik nog wel budgetcoach, als het voor een ander is dan maakt het mij niet zo veel uit maar voor mijzelf..... pffff.... ik wil gewoon lekker op de bank hangen vandaag maar ben al weer even bezig met deze onzin!)
I.J. heeft er een handje van om oude rekeningen eens in zoveel tijd weer eens opnieuw te proberen..... Balen, geeft gewoon onzinnig gedoe en stress terwijl zij geen poot hebben om op te staan.
Een incassobureau kan wel gewoon een zaak aanhangig maken, maar heeft (zoals iedereen) een deurwaarder nodig om de dagvaarding uit te brengen.
In Nederland geldt.... wie eist, bewijst!

laat I.J. maar aantonen wat jij NIET betaald hebt
Ik heb ook zoiets lopen met de KPN en Vesting Finance. Vanuit het niets ineens een brief met een hele rij facturen die niet betaald zouden zijn.

Dus een brief erheen; kom maar op met die facturen dan. Brief terug, ze zouden de facturen opvragen bij de KPN en naar ons sturen. En dat is nu al meer dan een jaar geleden. Helemaal niets meer gehoord van VF.

Via een kennis ben ik bij de interne klachtenbank van de KPN terecht gekomen en nu blijkt dat de KPN maar 1 van de 8 facturen die niet betaald zouden zijn kan terugvinden. De andere factuurnummers kennen ze niet eens, die komen helemaal nergens in hun systeem voor. Vesting Finance heeft ook helemaal geen facturen bij hen opgevraagd.

Onze rechtsbijstand kan ook niets, ten tijde van ons "wanbetalen" zaten we net even zonder, de zakelijke rechtsbijstand(facturen waren op naam van het bedrijf) was net afgesloten en de nieuwe nog net niet door de molen.

Maar ze hebben ons wel aangeraden nogmaals een brief te sturen naar VF met de mededeling dat zij niet aan hun verplichtingen hebben voldaan en wij dus deze zaak als gesloten beschouwen. Die brief moet er nog steeds uit...
Wij hebben hetzelfde gehad met IJ en Tele2.

Drie jaar geleden de gevraagde vordering betaald (2008) en vorig jaar kregen we van een ander incassobureau een brief over dezelfde rekening. Wij de betaalbewijzen gemaild. Klopt niet volgens nieuwe incassobureau, en uiteindelijk is het na veel heen en weer mailen bij een gerechtsdeurwaarder terecht gekomen.

Inmiddels een aangetekende brief van ons naar IJ met het verzoek ons zwart op wit te geven dat de vordering betaald is. Op het eerdere telefonische verzoek werd gereageerd dat IJ dat niet doet. Ook op aangetekende brief geen reactie. Wij hebben tegen gerechtsdeurwaarder gezegd dat ze het maar voor moeten laten komen, en tot op heden is het stil, nu zo'n vier maanden. Maar ze kunnen elkmoment weer schrijven, ik vertouw er niet op dat het zomaar in orde is.

Het gaat om een hoofdsom van 150 euro. Als wij echt niet betaald zouden hebben had ik dat na de eerste brief al direct over gemaakt. Maar ik ga niet twee keer betalen.
Daarnet heb ik een brief gemaakt die ik aangetekend wil versturen. Misschien iemand nog op- of aanmerkingen?

Bij ons gaat het om een totaalbedrag van 144 euro. Ik heb geen idee hoe hoog de hoofdsom is en hoe hoog de bijkomende kosten zijn..... Zelfs dat staat er niet in!

Intrum Justitia Nederland B.V

Postbus 84096

2508 AB Den Haag

Betreft: uw referentie DP / 542******

Sint *******, 23 juni 2011

Geachte medewerker van Intrum Justitia Nederland B.V.,

Gisteren kreeg ik, na bijna drie jaar, wederom een brief met bovenstaand referentienummer.

In deze brief staat dat u van mij betaling noch reactie heeft ontvangen. Echter, in augustus 2008 heeft u van mij een brief ontvangen, waarvan ik een kopie aan deze brief heb toegevoegd. Daar er geen enkele reactie in mijn richting is geweest na mijn geschreven brief, ging ik er vanuit dat de kwestie was afgedaan.

Vanmiddag heb ik telefonisch contact gehad met Ruben *******, één van uw medewerkers. Hij gaf aan dat het zou gaan om een rekening uit 2006. In 2006 was ik echter helemaal geen klant meer van Tele 2! Het klantcontact is namelijk beëindigd in het voorjaar van 2005, toen ik overstapte naar een andere telecomaanbieder. Alle in 2005 door Tele2 toegestuurde rekeningen zijn destijds voldaan. De rekeningafschriften over die periode zijn nog aanwezig.

Ik ga er vanuit dat ik Tele 2 noch Intrum Justitia geld verschuldigd ben. Mocht u van mening zijn dat er tóch een vordering bestaat, zou ik hier graag een overzicht van krijgen, inclusief een kopie van de originele nota.

Graag ontvang ik van u binnen 30 dagen gevraagde stukken, daar ik anders de kwestie als afgedaan zal zien.

Hoogachtend,

Prima brief. Je kunt er nog inzetten dat ze simpelweg geen vordering hebben en dat ze dus eerst maar eens bij hun opdrachtgever (tele 2) te rade moeten gaan, in plaats van zo ongefundeerd bij jou aan te kloppen.
Hoi Carrie ,

ik heb deze post even "ge-upt" omdat wij al jaren lastig gevallen worden door IJ en aangezien het telefonisch maar niet opgelost wordt wilde ik een brief schrijven en aangetekent versturen.

Ik wilde je bedanken voor je brief die ik in aangepaste versie als voorbeeld zal gebruiken.

Bij ons gaat het om een rekening op de naam van mijn man van een bedrijf waar hij jaren geleden heeft gewerktt en dat niet meer bestaat.

Ze zijn er achter gekomen dat mijn man daar heeft gewerkt en sturen de rekening naar hem.

Hij heeft er al 2 keer over gebeld , dan krijgt hij te horen dat het inorde is maar dan sturen ze die rekening een half jaar later weer.

Wat ik helemaal vreemd vind is dat ze in de brief een afbetalingsregeling aanbieden.

(het totale bedrag is bijna 600 euro!)

Ik was vroeger best wel (door omstandigheden) een wanbetaler en ik heb nog nooit meegemaakt dat een incasso bedrijf jou een afbetalingsregeling aanbiedt.

Als je dat wilt moet je altijd contact opnemen met het bedrijf.

Ik word ondertussen best sjachie van IJ want we moeten het bedrag , wat dus nergens opslaat, binnen een week betalen en ze dreigen met deurwaarde.

Ik stuur die brief en dan mogen ze komen , gaan we naar de rechter.

Maar het kost wel energie en dat kan ik wel aan andere dingen besteden.
Brieven van I J scheur ik altijd kapot en gooi het gewoon weg , we hebben niks open staan en dat hun hopen dat je het niet meer weet is niet mijn probleem.
Ik stuur die brief en dan is het voor mij afgedaan , hoeveel rekeningen en dreigbrieven ik nog van ze krijg.

Dan kan die deurwaarde dus komen (als die al komt) en kunnen ze het laten voorkomen.

Maar het is toch echt belachelijk dat een bedrijf zo kan opereren?

Er zijn dus mensen die rijk worden van een paar brieven versturen want er zullen echt wel mensen zijn die zich zo aangevallen voelen dat ze meteen betalen.
Wil even reageren op dit topic.

Heb het ook aan de hand gehad met Intrum vanwege Tele 2 jaren geleden (1e x 800¤) en ik kan je 1 ding zeggen;

Laat de deurwaarder maar komen dat je voor de rechter moet verschijnen en ga heen!!Neem alles mee,heb ik ook gedaan en dan zul je je eindelijk kunnen verdedigen!

Ik heb vele mails gestuurd en getelefoneerd,naar tele2 en Intrum en het helpt je geen ene z.k!

Voor laten komen en dan kun je je hele verhaal uit de doeken doen.Tele2 en Intrum Justitia zijn grote oplichters,google maar.

Ik heb het gewonnen,maar die eerste 800¤ had ik betaald en daar kon ik naar fluiten.

Toen ik een hele tijd later wéér hetzelfde bedrag moest betalen en ik alles heb uitgezocht bleek dat ze helemaal geen recht hadden op dat geld.Ik ben naar de zitting geweest en heb alles kunnen bewijzen.Bewaar je spullen goed!
Hoe is het afgelopen Carrrie?

Wat me verbaast is dat ik nergens lees dat je contact met Tele2 hebt gehad over welke rekening dan open zou staan. Dat zou mijn 1e stap zijn. Dan kan er het volgende aan de hand zijn:

1) je hebt de rekening niet betaald --> de vordering is dus terecht en je betaalt aan IJ.

2) je hebt de rekening wel op tijd betaald maar Tele2 heeft de betaling blijkbaar niet goed verwerkt --> je mailt een bewijs (schermprint van internetbankieren) en Tele2 trekt de opdracht bij IJ in.

Klaar.
O, dit kan ook nog:

3) er staat een factuur open bij Tele2 die je niet hebt betaald, maar die factuur is onterecht --> Tele2 sluit de factuur en trekt de opdracht in bij IJ
NIet alles gelezen, sorry....

Weet je wat je moet doen ?

Negeren.

Ik word al sinds 2002 ! gestalkt door Intrum Justitia over Tele 2, Het betrof een rekening van 15 euro of zoiets en ik was het niet eens met deze rekening.

Tele 2 is ronduit onbeschoft en heeft nooit het fatsoen gehad om inhoudelijk te reageren, maar heeft de "zaak"'overgedragen aan I.J. die mij al jaren off-and-on een brief sturen. Zelfs op mijn nieuwe adres in een andere stad. Ik reageer er al jaren niet meer op.

Ik zou het niet meer serieus nemen en niets doen.
Wa een onzinadvies (weer). Bel nou gewoon Tele2. IJ kan onmogelijk nagaan of de rekening van tele2 wel of niet terecht is of checken of jij nog wel of geen klant bent.

Als er echt geen vordering open staat was de opdracht van tele2 aan IJ onterecht dus dan zullen ze die intrekken.
quote:nostradame schreef op 08 juli 2011 @ 10:38:

Wa een onzinadvies (weer). Bel nou gewoon Tele2. IJ kan onmogelijk nagaan of de rekening van tele2 wel of niet terecht is of checken of jij nog wel of geen klant bent.

Als er echt geen vordering open staat was de opdracht van tele2 aan IJ onterecht dus dan zullen ze die intrekken.

Pardon ?

Je wil niet weten hoe vaak ik heb gebeld en geschreven !!

Het houdt gewoon een keer op, lijkt me ? Hoeveel inspanning moet je doen ?

Er gebeurt helemaal niks buiten het feit van af en toe een brief van IJ en daar blijft het (al jaren) bij.
Hai Carrie, hoe is het met je?

Zo'n zelfde gedoetje heb ik met BEN gehad, dat sleepte zich voort van 2002 t/m 2005.

Ik had mijn mobiele gebeuren opgezegd, na een forse klacht en ging met een prepayd kaartje bellen. Dat was al in 2001. In 2002 begonnen de brieven van IJ te komen. Brief gestuurd, dat ik geen lid meer was van de club e.d.

Ook toen was mijn brief kwijt (raar want het abonnementsgeld werd al een jaar lang niet meer afgeschreven en ik had tussendoor ook geen énkele brief van BEN ontvangen met nog een 'restschuld' of zo), ik moest 'm aangetekend versturen, gedaan en vanaf dat moment kwam er iedere zoveel maanden een brief van IJ dat ik nog steeds niet betaald had. Ik verwees dan naar de aangetekende brief en na een paar maanden

kwam er dan weer een aanmaning, waarna ik belde en verwees

naar mijn aangetekende brief.

Men heeft me één keer gevraagd om nóg een keer een aangetekende brief te sturen maar dat heb ik geweigerd. Ik heb ze wel een paar keer het verzendbewijs moeten faxen.

Goed je verzendbewijs bewaren dus meid. Hopelijk is het voor jou hierna voorbij.

Ik heb ook zo'n "akevietje" gehad met Tele2. Tele2 heeft nooit gereageerd op mijn brieven. In de plaats daarvan werd IJ erop gezet. Ze hebben mij jaren brieven gestuurd. Natuurlijk stuurde ik in het begin een reactie, maar daar werd niet op gereageerd. Niet door Tele2 en ook niet door IJ. Ik ben toen gestopt met regaeren en in eerste instantie werden het dreigbrieven en toen werd het stil. Na 2 jaar weer een periode van brieven, weer niks. Na 3 jaar wéér opnieuw !! Ik heb nooit meer ergens op gereageerd. Het is nu alweer een jaar of 2 stil. Ik vind het bizar zoals dat gaat.

IJ vond het ook nodig om mijn (overleden) moeder aansprakelijk te stellen voor een abonnement dat zij niet had afgenomen. Zij bleven maar incasso's sturen terwijl ik had aangegeven dat mijn moeder was overleden met het overlijdensbericht erbij. Nee hoor, blijven sturen. Hoe onfatsoenlijk wil/kan je als bedrijf zijn.

Uiteindelijk heb ik excuses geeist !!!!! En die kwamen ook, per telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven