onzeker over mezelf

07-07-2011 17:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
heyy

ik heb best last van onzekerheid over mezelf (19 jr). als ik een relatie heb dan kraak ik mezelf continu af over hoe ik eruit zie (heb een grote neus en ben niet dik, maar ook niet dun) en dat ik lelijk ben en het valt me dan super goed op als m'n vriend dan naar een ander meisje kijkt en dat maakt me heel erg onzeker.

ik weet dat dit wel aan mezelf ligt maar toch ergens heb ik hier heel veel moeite mee. hoe kan ik hierin groeien en blij worden met wat ik ben en wie ik ben??

ook als ik met een jongen sta te praten ofzo, dan zou ik tijdens stappen eerst t nodige moeten drinken omdat ik anders bang ben dat als ze me uitlachen dat ik me dat heel erg zou aan trekken.

thnks
kijk je NOOIT naar een andere jongen? Zo bekijk ik het dan en dan betrap ik mezelf dat ik dat ook gewoon doe.
ja, ook wel maar lang niet zo vaak zeg maar.
Maar het is bijna onmogelijk naar niemand te kijken. Het is zomer, mooi weer, en de meiden wat schaarser gekleed. Mannen kijken daarnaar.

Ik kijk ook naar mannen. Zegt toch helemaal niks over de relatie? Of over jou?

Lekker mensen kijken.
Ja maar je kan nooit "evenveel" kijken.

Kijk er lekker op los joh, genoeg leuke mannen, die nu ook half naakt over straat lopen. Leuk toch!

Als hij je niet leuk genoeg vond was had hij geen relatie met jou.

Koop eens wat leuks in de winkel wat je erg leuk vind en laat zien dat je zeker bent, als jij zekerheid uitstraalt zullen mensen dat ook zien.
Mijn man kijkt ook wel eens naar een andere vrouw, dan zeg ik mooi he? zegt ie ja, mooie vrouw. Maar of ik daar nou onzeker van word? nee. Toen ik jou leeftijd had was ik ook erg onzeker, en heb nu ook wel eens periode's hoor dat ik onzeker ben. Maar je kan jezelf nou eenmaal niet veranderen. Je bent wie jij bent en je vriend is bij je omdat jij JIJ bent. Houd dat in gedachte, als hij jou lelijk vind, waarom is hij dan met jou?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Waar een mens al niet een probleem van kan maken.
Wees blij dat je vriendje naar andere vrouwen kijkt. Kennelijk is hij geïnteresseerd in vrouwelijk schoon. Vervolgens heeft hij voor jou gekozen. Hoe cool is dat?

Onzekerheid is onsexy. Zeker als je hem ermee lastig valt. Straal uit dat je de moeite waard bent. Dan vindt hij je nog mooier!

Afz: moeder Nijn, al 42 jaar oud maar nog niet vergeten hoe het was om 19 te zijn.
Je bent bang dat als ze je uitlachen je je dat heel erg aantrekt...? Is dit gebeurd dan?

Zolang jij zo negatief over jezelf blijft praten, zul je jezelf onzeker blijven voelen over je eigen lichaam. Kom op! Wees blij met wie je bent en probeer te accepteren hoe je bent. Niemand is perfect. Steek tijd en energie in leuke kleding, een verzorgd kapsel en als je wilt mooie make-up. Ga genieten van de dingen om je heen: vrienden, de opleiding/baan die je volgt of hebt, familie. Als jij geniet van je leven, en je lichaam waardeert om wat het is en doet, dan straal je dat ook uit!
Zou hij echt van alle vrouwen die hij ziet, denken dat ze mooier zijn dan jij? Ik geloof er helemaal niets van.
Maar wat dan nog als hij denkt dat ze mooier zijn? Lijkt mij niet zo erg. Als ik de mooiste was die er rondliep dan was ik allang model geweest...

Soms vind ik jongens ook mooier dan mijn vriend, maar die hebben een walgelijk innerlijk, waardoor ze uiterlijk ook minder mooi worden.
Als je jezelf helemaal gek wilt maken moet je vooral zo doorgaan. Hij is jouw vriend niet de vriend van al die andere dames. Hij heeft voor jouw innerlijk en uiterlijk gekozen. Een heel groot verschil met die andere dames, daar ziet hij alleen het uiterlijk van. Er zal altijd maar dan ook altijd iemand mooier zijn dan jij. Daar moet je je gewoon bij neerleggen en verder gaan met je leven en genieten van je vriend. Geloof me het is zo zonde al die twijfel en denken dat je lelijk bent. Over 30 jaar kijk je op een foto en denk je DAMN ik zag er goed uit en ik maar denken dat ik lelijk was. Echt geloof me geniet en maak je niet te veel zorgen over anderen!!!
Concentreer je niet op de punten waarover je onzeker bent, maar op je kwaliteiten. Wat hierboven ook al gezegd is: hij kan kennelijk vrouwelijk schoon waarderen en hij kiest toch echt voor jou - is ook een onuitgesproken compliment.

Trouwens, een neus is sowieso een gek ding, dus daar zou ik me nou echt niet druk om maken.
Hij heeft uit eindelijk voor jou gekozen en dat heeft hij niet voor niets gedaan zo moet je maar denken!

Mannen kijken nou eenmaal graag naar vrouwen, je kan hem moeilijk een blinddoek voor doen en zeggen je mag alleen maar naar mij kijken.
Lees eens het boek van Manja Neef - Negatief zelfbeeld, een echte aanrader! Boek zegt in het kort inderdaad dat we alleen maar kijken naar het negatieve en vergeten naar het positieve te kijken of dit laatste toeschrijven aan toeval..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven