Gezondheid alle pijlers

hoelang duurt het om een Mirena te plaatsen

07-07-2011 18:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Laat maandag een mirenaspiraal plaatsen en was erg benieuwd hoe lang je daar op de pijnbank ligt, is het in 2 minuten gepiept of duurt het wel een kwartier?

Dan nog de pijn, is het erg pijnlijk! Heb al een kind gehad.

Kan je daarna lopen of moet je echt met de auto komen?

Bedankt
Je moet meer aan een kwartier denken.

En neem vantevoren 2 paracetamol of iets anders.
een kwartier met op de bank gaan liggen enz enz.. het pakken van de baarmoedermond was het meest gevoelig bij me, het plaatsen zelf (dus het echte moment) duurt maar een minuutje of zo....
het plaatsen zelf ging heel snel. Mijn hele afspraak duurde een kwartier. (eerst even doorspreken, dan naar de behandelkamer, uitleggen hoe het in zn werk ging, inbrengen en een paar minuutjes blijven zitten na afloop).

Pijn viel erg mee, het is geen prettig gevoel, maar ook niet heel pijnlijk en zo voorbij.
Kwartier????????????? Bij mij was het in 2 minuten gepiept. En daarna weer op de fiets naar huis.
New year, new disappointments.
Because disappointments can be a tradition, too.
Week 2 van de Extremely Demotivational Calendar
2 minuten
Ga in therapie!
Bij mij duurde het al met al wel langer dan een kwartier en het plaatsen viel erg tegen, het was heel pijnlijk, ondanks dat ik al 2 kinderen heb. Ik ging erna nog even boodschappen doen, maar ik ben bijna flauwgevallen in de supermarkt. Oftewel, ik laat de volgende met plaatselijke verdoving plaatsen...
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Plaatsen is nog geen 10 minuten, inclusief uit- en aankleden.

Eerste keer (6 jaar geleden) gewoon naar huis gewandeld met de kinderwagen.

Tweede keer (vorig jaar) op de fiets weer naar huis.

Tip: maandverbandje mee, want je kunt wat bloedverlies hebben.
...
Ik stond binnen 10 minuten weer buiten (het ziekenhuis zelfs)

Het plaatsen zelf zal ongeveer een minuut of twee geduurd heeft. Maar er werd erna met het echoapparaat gekeken of hij goed zat. Ik heb nog een vervolg afspraak gemaakt en ben naar buiten gegaan. Ik was namelijk nogal misselijk. Maar ik denk dat dit ook kwam omdat ik me veel te druk had gemaakt
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
O en ik moest ook nog blijven liggen omdat je duizelig zou kunnen zijn. Maar dat was ik niet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bij mij is het gedaan tijdens de menstruatie. Om reden dat het dan wat meer open is en dat je zeker niet zwanger bent, vooral het inbrengen was erg pijnlijk, want alles is dan toch al zo gevoelig.

Nadien heb ik nog een halve dag pijn in mijn buik gehad en daarna ging het als vanouds. Maar zoals je leest gaat het bij iedereen anders.
odi et amo
Ik heb geen kinderen gehad en ben er goed beroerd van geweest.
Het plaatsen zelf is zo gepiept, inderdaad 2 minuten ofzo.

Ik heb er eigenlijk niets van gevoeld, het vervelendste vond ik dan nog de eendenbek.

Advies wat ik kreeg was om ongeveer 1 uur van te voren een ibuprofen te slikken, dit ontspant de boel al een beetje.

Ik vond het erg meevallen in elk geval, heb daarna ook nul last gehad.
Ik vond het vreselijk. Voor mij gevoel duurde het ook heel lang. Heb het in het ziekenhuis laten plaatsen. Werd daarna misselijk, duizelig en viel bijna flauw. Was voor mij eens maar nooit meer. En heb toch al 2 kinderen gebaard.
Paar minuten. Ik heb het in het ziekenhuis laten plaatsen, daar doen ze er soms wel vijf of zes per dag en is er veel meer routine. De huisarts doet het maar af en toe.
Ik vind het absoluut geen zeer doen. Merkte er echt niets van. Was wel acht weken na bevalling en dan schijnt het minder pijnlijk te zijn. Tenminste dat vertelde gyn. Duurde iets van 5 min. Viel mij dus 100% mee. Daarna ook geen last gehad.
Ik vond het eerlijk gezegd tegenvallen. Heb een behoorlijk hoge pijngrens, maar heb toch best wel wat pijn gevoeld. Had van tevoren ook al een pijnstiller ingenomen. Bij mij deed vooral het opmeten van de baarmoeder het meeste pijn. Heb mijn spiraaltje laten plaatsen door de huisarts, maar een evt. volgende keer denk ik dat ik voor het ziekenhuis kies.

Moet komende week sowieso naar het ziekenhuis voor een inwendige echo, om te laten bekijken of de spiraal helemaal goed zit (moest volgens de huisarts na de eerstvolgende menstruatie).

En inderdaad een maandverbandje is geen overbodige luxe.

Ben overigens nog nooit zwanger geweest ofzo.
Ik vond het beide keren hard meevallen. Heb mijn 2e nu alweer 3 jaar, die is meteen na het verwijderen van de 1e gezet.

Ik heb geen kinderen trouwens en volgens mij ook geen hoge pijngrens.

Wel de avond ervoor 2 paracetamolletjes genomen, 's morgens weer en een uur voor het zetten. Was door de dokter aangeraden.

Maandverband hadden ze daar liggen, maar goed ook anders had ik een heel pak moeten kopen voor die ene keer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven