En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
@Moosey: veel plezier bij NSJ en natuurlijk bij Prince! Lijkt me supertof om mee te maken.

@Dolfje: fijn he, nieuwe schoenen kopen... word er ook altijd best wel blij van!

@winnie: woohoo, gefeliciteerd!! Goed gedaan hoor. Van t weekend lekker genieten en dan volgende week weer je beste beentje voor.

@GB: ook ik heb van m'n moeder geleerd dat ik altijd in doosjes eieren moet kijken. Zij zei dat het ging om kapotte eieren, maar nu weet ik dat er soms ook zomaar eieren weg kunnen zijn... zou iemand dat dan in de winkel uit een doosje hebben gepakt en stiekem zonder te betalen hebben meegenomen ofzo?
Geen wijn gekocht maar Sol,lekker limoentje erin:)
Zo heb alle posts van de laatste dag/uren even doorgelezen. Zoals een aantal van jullie al zeiden: er wordt veel geschreven!

Nu even reageren op zoveel mogelijk dingen, sorry als ik iemand oversla of iets vergeet te vragen....

@Drift: hoe gaat het nu met je maag en darmen? Was het inderdaad een licht buikgriep-achtig iets? Mijn jongste broertje heeft ook een tijd last gehad van stress en daardoor kreeg hij last van een prikkelbaar darmsyndroom. Sinds er een aantal zaken (bv. school) zijn verdwenen uit zijn dagelijkse dingen heeft ie nergens meer last van. Hoe gaat het eigenlijk met je vriendin? Ligt ze nog in het ziekenhuis?

@Moos: wat super dat je de auto van bekenden gaat kopen! Dan heb je ook een wat zekerder gevoel over of een auto nog wel ok is. Fijn dat er toch stuurbekrachting op blijkt te zitten. Echt zo superfijn rijden is dat! We willen natuurlijk wel een foto zien van je nieuwe trots (of kan dat niet omdat ik een heftig opvallende niet veel voorkomende kleur heeft?)

Veel plezier in ieder geval op North Sea Jazz!

@GB: fijn dat je het lekker gehad hebt op het strand. En wat jullie gegeten hebben klinkt ook goed zeg! Voel je je alweer iets beter? Balen trouwens dat je zolang in het zkh hebt zitten wachten voor iets dat maar 5 minuten duurde. Maar ja dat zijn ziekenhuizen (oma had laatst ook zo'n geintje). Weet je al wanneer je mams geopereerd wordt?

Veel plezier vanavond met stappen. Katertje morgen?

@Sart: die pizza klinkt toch wel errug goed moet ik zeggen! Wauw wauw en nog eens wauw voor hoeveel jij sport! Ik kan het net opbrengen om mezelf 1 uurtje per week naar de medi-fitness te slepen. En dan nog probeer ik altijd allerlei excuses te verzinnen om naar niet te hoeven. Al weet ik dat het voor mijn eigen bestwil is.... Maar goed, eerst conditie opbouwen en daarna wil ik weer gaan dansen.

@Teig: ohhhhh die mini-rijsttafeltjes van jou en Lief klinken altijd zo goddelijk!! Las op FB dat je een pittig dagje hebt gehad, ben blij voor je dat het nu weekend is! Lekker relaxen en leuke dingen doen!

@Koor: Vervelend dat je toch nog weer naar je werk moest terwijl het je vrije dag was. Maar hoop dat je vanmiddag nog lekker hebt kunnen relaxen met boekjes en thee. Hahaha en ik hoop voor jou dat je vanavond een hele tafel vol hebt staan met tapas-achtige hapjes. Het ziet er altijd zo gezellig uit, is lekker en het eet ook gezellig!

@Lampje: hoest met de contacgrill-misere? Heb je nu al een nieuw werkend exemplaar in je bezit? Of is het nog behelpen op de reserve-grill? Yep, mijn mams is ook besmet met het virus. Ze vindt dat ding helemaal geweldig... en de sate was erg goed gelukt! Haha vond oma ook (zou me niks verbazen als dat maffe oude wijffie ook nog een contactgrill gaat aanschaffen).

@Desteny: hoe gaat het met je ribben meis? Al helemaal pijnvrij? Lekker vooruitzicht die bbq morgen! Veel plezier in ieder geval, duim voor je dat het droog blijft.

@Dolfje: hoe gaat het nu met je voet? Heb je het idee dat die injectie geholpen heeft? Hahaha ik hoor het al.... dat wordt een kleine kitten morgen?

Voor wat betreft: doosjes eieren.... toen ik nog een kleine Winnie was (ongeveer 25 jaar geleden) lieten mijn ouders in de supermarkt al zien dat je even de doosjes met eieren moest checken. T is hier dus net niet met de paplepel ingegoten. Toen ik in mijn studietijd als bliepmiep bij Appie achter de kassa zat, checkte ik ook van de klanten die ik aan mijn kassa had de dozen eieren.

Heb vanavond risotto gemaakt... met erwtjes, courgette, ui en champignons. Wilde er op het laatst nog wat gorgonzola doorheen roeren, maar toen ik het pakje open maakte rook die wel zo enorm raar.... Ik weet dat blauwe kaas al niet heel aantrekkelijk ruikt, maar dit sloeg alles. Uit voorzorg dus maar weg gedaan en er gewoon parmezaan door gedaan. Een gecontactgrilled kipfiletje erbij. Zou eigenlijk bij die turkse vriend en zijn gezin gaan eten, maar hij belde me gisteravond om af te zeggen. Zijn vrouw heeft een fikse borstontsteking en ligt half voor pampus door de ab-kuur.

Morgenmiddag eet ik broodjes hamburger voordat ik naar de beachparty ga. Beetje bodempje leggen (niet vanwege de booze, want dat kan toch niet vanwege de medicijnen), maar omdat ik snel narrig word als ik te weinig gegeten heb en daar een tijd in de rij moet staan voor ik wat te eten heb gescoord.

Heb a.s. dinsdag het 2e gesprek. Thank god al in de ochtend. Gisteren moest ik mezelf tot half drie zien te vermaken. Dan sta ik toch liever vroeg op, zodat ik het ook meteen gehad heb. Dus ben benieuwd dinsdag. De werkgever had aan het bureau teruggekoppeld dat ze erg enthousiast waren en dat ze mij in anderhalf uur echt een stuk beter hebben leren kennen doordat ik zo open was. Maar ja naast mij is een vergelijkbare kandidate door naar de volgende ronde... Dus 50-50 qua kans. Ik moet alleen nog even uit zien te vinden of 1 van mijn gesprekspartners van a.s. dinsdag een Engels-sprekende man is... Is wel prettig in het kader van de voorbereiding....
Nieuwe schoenen zijn altijd fijn! Hoewel,ik heb woensdag mijn nieuwe flatjes aangehad en nog steeds kapotte hielen....

Ik at vanavond groene curry uit de vriezer.
O ja, ik check ook altijd de eieren, maar ik heb nooit een incompleet doosje gezien. Bizar!
Zie je ik wist dat ik iemand was vergeten...

Sorry Lacomida! Hoe gaat het nu met jou en je gezondheid? Alweer goed op weg de juiste richting in?
Incompleet doosje heb ik inderdaad ook nog nooit gezien. Had laatst wel een ei zonder dooier.
Ik spoel de kikkererwten af en doe ze zo in de salade, Dolfje. Ik gebruik de kikkererwten van 'Valle del Sole' (ik koop ze bij de toko, maar AH heeft ze ook). Dat zijn Italiaanse en die zijn erg lekker en zacht zonder koken. Ik heb ook wel eens andere gebruikt en dan kook ik ze wel even om ze wat zachter te maken.

Jammer dat je etentje niet doorging, Winnie. Vooral voor zijn vrouw natuurlijk. Klinkt niet prettig, zo'n borstontsteking. Spannend, dinsdag! Fijn dat het in de ochtend is, dan hoef je je tenminste niet de hele dag op te naaien voor dat gesprek.

Ontbrekende eieren heb ik inderdaad ook nog nooit meegemaakt. Wel met een barst erin of echt kapot of met mij te veel kippenpoep met veren erop... Los van dat ik me afvraag waaróm in vredesnaam je eieren zou willen stelen, vind ik het eigenlijk best kunstig om eieren zonder doosje uit een winkel te ontvreemden...
mn ribjes gaan best goed.eindelijk. 3mnd met dergelijke blessure lopen is toch wel wat lang :(

de gamba,s heb ik vanavond opgegeten,de ravioli niet,want we gingen frietjes halen voor de clieenten.dus toch maar paar mee gegeten.wel braaf mn komkommertjes erbij gedaan.

zit nu fijn met roseetje en mn lappie in bed naar de dvd toppers2006 te kijken.lekker fout....hihihi
Met mijn voet gaat het wel goed,heb het idee dat de injectie heeft geholpen.Neem wel op tijd rust en probeer er echt op te letten hoe ik loop..

Desteny dat is zeker fout de Toppers maar af en toe is zoiets best leuk!

Lampje ik zal eens bij de toko kijken de volgende keer naar de kikkererwten,wil wel eens proberen of ik dat lust.

Jammer van je etentje Winnie maar je risotto klinkt ook lekker!
jullie weten ut nog niet,maar ben soms zoooo vreselijk fout!!!
Hahahahaha heerlijk Desteny!

Ik heb zo ook mijn foute momenten hoor!!!
Good morning, 't is hier wel erg donkergrijs en nat bleh....

Vandaag roerbak met spitskool, kasatanjechampignons, tofugehakt en soba noodles. Denk dat ik er nog een komkommerslaatje bij maak of zoiets. In ieder geval iets frissigs. Fijne dag allemaal!
Goeiemorgen! Het is hier ook grauwig, nog niet nat, maar duurt vast niet al te lang meer...

Jij ook fijne (sport-)dag, Sartan!

Ik maak vandaag deze taco casserole. Ik gooi er ook zwarte olijven, mais, jalapeños en tomatenblokjes bij, later koriander erover en maak zelf salsa en guacamole.
hier ook nog geen zon....nou ja we kunnen ook de grillplaat op tafel neer zetten.mss dat ut ut nog goed komt.
Goedemorgen!

Hier ook regenachtig helaas...

Gisteren heb ik een drukke en beetje vreemde werkdag gehad. Dat vreemde zat vooral in wat er zoal voorbij kwam gedurende de dag. Maar dat maakt mijn werk juist erg leuk

Daarna bij een vriendin wezen eten, groentenlasagna met een salade erbij. Na het eten naar het centrum van het dorp gefietst waar zij woont en daar een heerlijk ijsje gehaald. Was een erg gezellige avond.

Mijn darmen voelen helaas nog niet helemaal goed, gaat wel iets beter. Ik denk zelf eigenlijk niet dat het door stress komt. Ik heb een drukke en niet altijd even gemakkelijke baan maar vind bijvoorbeeld echt dat ik het allerleukste beroep heb dat je maar kunt hebben. Ik hou ook wel van de afwisseling die erin zit en dat je nooit zo goed kunt voorspellen hoe je week zal verlopen.

Mijn vriendin ligt nog in het ziekenhuis, het gaat iets beter met haar maar algeheel kan ik goed merken dat ze best achteruit gaat. Ik denk dat de situatie rondom haar nu snel wat grilliger en onvoorspelbaarder gaat worden. Vooral voor haarzelf natuurlijk.

Vandaag ga ik lunchen met een vriendin en even wat dingen halen in het centrum. Aan het begin van de avond rij ik richting mijn beste vriendin om daar een nachtje te slapen. Morgen in de loop van de dag weer terug naar huis. Voor ik in de auto stap eet ik even wat. Ik denk dat ik een bakje pastasaus uit de vriezer haal. Dat is wel makkelijk.

Moos, wat heerlijk dat je op NSJ bent! Ik ben heel benieuwd hoe je het daar hebt. En wat een leuk toeval van die auto zeg! Fijn dat het allemaal gelukt is!

Lampje, hoe is het met je contactgrillsoap?

GB, jij slaapt vast nog lekker maar hoe was je avondje stappen?

KV, lekker gegeten gisteren?

Winnie, wat fijn dat je volgende week op gesprek mag komen! Hele fijne dag vandaag. Ik hoop voor je dat het nog een beetje opklaart. Want beachparty betekent vast dat je op het strand gaat staan toch?

Verder wel gelezen maar niet alles onthouden
Hier ook al zo grijs en nat buiten... *vreest voor strandfeest van Winnie en barbecueplannen van anderen*. Ik had het plan om samen met lief alvast wat vakantievoorbereidingen te doen vandaag, waaronder de tent proef-opzetten. Maar ja, in nat weer is dat misschien toch niet zo'n goed idee!

Vanavond wil ik lasagne maken, met een soort bolognaise-saus. Erbij een salade. De lasagnebladen wil ik zelf maken, maar weten jullie of je die moet voorkoken of niet? Ik heb het namelijk 1x eerder gedaan, maar toen vond ik de bladen niet zo lekker. Terwijl toen ik zelf andere pasta maakte (tagliatelle b.v.) vond ik het wel heel lekker.
Ach meiden, Winnie is voorbereid op regenbuien hoor! Heb gisteren twee wegwerp-regenponcho's gekocht bij de Hema. Eentjes van kleurloos doorzichtig plastic en eentje van fuchsia-roze plastic. Hoop alleen dat mijn verkoudheid niet erger gaat worden door het weer. Lijkt me niet handig voor aankomende week. En heb sinds woensdag weer veel last van hoofdpijnen.... Die mogen ook wel weg blijven van mij.
quote:winniethepooh schreef op 08 juli 2011 @ 21:36:

Zie je ik wist dat ik iemand was vergeten...

Sorry Lacomida! Hoe gaat het nu met jou en je gezondheid? Alweer goed op weg de juiste richting in?

Geen sorry hoor! Vind jou altijd heel attent, stukken attenter dan ik ben! Met mij gaat het de goede kant op. Werk al een tijdje weer, maar nog niet volledig. Maar mijn energie gaat met sprongen vooruit en de klachten zijn bijna weg. Met jou gaat het ook niet helemaal goed las ik?

@Teigera: volgens mij hoef je de verse pasta niet voor te koken. Wat vond je er vorige keer niet lekker aan?
Fijn dat het de goede kant op gaat Lacomida! Ach en dat je nog niet volledig werkt is alleen maar goed. Je kunt het beter rustig opbouw en dat het positieve effect blijvend is, dan dat je te snel gaat en je een terugslag krijgt.

Ach ik loop de afgelopen 2,5 jaar te sukkelen met mijn gezondheid. Erg irritant, maar uiteindelijk komt het wel weer goed hoop/denk ik.
Jee, Win, wat een lang verhaal. Het wordt hier zonniger, dus hopelijk wordt je strandfeestje een succes.

Je weekend klinkt erg gezellig Drift. En goed te horen dat het naar omstandigheden weer wat beter gaat met je vriendin.

Desteny, moet kunnen toch?

Teig, zo te zien kan je dat proef opzetten van de tent toch nog gaan doen. (leuk!) Wanneer gaan jullie weg? Hoe lang en waarheen (kruisverhoor ).

Ik heb nog nooit lasagne gemaakt van zelfgemaakte pasta, maar ik kan me voorstellen dat als er genoeg vocht in de vulling zit, voorkoken niet nodig is. Die pasta hoef je sowieso natuurlijk altijd maar heel kort te koken. Wat was er niet lekker aan?

Noodles, Sart, goed idee. Ik denk dat ik ook iets in die richting ga maken.

Ben vast weer de helft vergeten. Bij voorbaat excuus.

Oh, stappen was leuk. Gezellig. Wel redelijk op tijd thuis en geen semi-kater. Dus helemaal goed.
quote:[message=9505539,noline]lacomida schreef op 09 juli 2011

@Teigera: volgens mij hoef je de verse pasta niet voor te koken. Wat vond je er vorige keer niet lekker aan?Ik weet niet wat het was, maar de structuur was anders. Te taai ofzo, het voelde raar in m'n mond . Misschien heb ik de bladen te dik gemaakt?
@GB: ja ik moest nodig eens fatsoenlijk bijlezen en reageren... dus het is een beetje een heul lange post geworden!
quote:GeorgieBrown schreef op 09 juli 2011 @ 12:23:

Teig, zo te zien kan je dat proef opzetten van de tent toch nog gaan doen. (leuk!) Wanneer gaan jullie weg? Hoe lang en waarheen (kruisverhoor ).

Ik heb nog nooit lasagne gemaakt van zelfgemaakte pasta, maar ik kan me voorstellen dat als er genoeg vocht in de vulling zit, voorkoken niet nodig is. Die pasta hoef je sowieso natuurlijk altijd maar heel kort te koken. Wat was er niet lekker aan?

Die lasagnabladen, tja, het is moeilijk te omschrijven maar t voelde dus "raar" in m'n mond. Terwijl ik zelfgemaakte pasta normaal gesproken wel lekker vind, maar die bladen waren niet zo'n succes. Maar ik ga ze vanavond proberen wat dunner te maken. De saus is vrij vloeibaar, dus daar kan t dan goed in koken.

Kruisverhoor mag hoor! We gaan volgende week zaterdag op vakantie, richting Frankrijk - de Auvergne. Heb in m'n leven pas twee keer gekampeerd dus ik ben benieuwd . Hopelijk is het mooi weer, de omgeving is in ieder geval prachtig dus daar gaat het niet aan liggen. Met een dag of tien zijn we dan weer terug. Heb er veel zin in, volgende week nog drie daagjes werken en dan is t klaar.
Leuk Teig. Lekker, bijna vakantie. En kamperen is leuk. Je kunt het.

Ik heb ook weleens verse pasta gemaakt zonder pasta machine. Toen was 't te dik en vond ik het ook niet zo lekker. Kan me er wel iets bij voorstellen dat dat het was. En anders voor de zekerheid hééééél kort blancheren? Het moet natuurlijk ook niet te gaar zijn.

(krijg nu spontaan trek in lasagne/verse pasta).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven