* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
ja dat is de grote dag.....16 september 2008...... ik heb er helemaal zin in. mijn moeder, ik en zoë gaan 14 feb. naar een bruidshow....
O, haha, ja, daar had ik even overheen gelezen, en ik vond het nog wel zo knap van mezelf dat ik zulke goede conclusies kon trekken...

Dus 16 september is jouw grote dag Marianne. Leuk hoor! De bruidsjurk uitkiezen vond ik helemaal geweldig. Weet je al wat voor jurk je wilt?

Net ben ik weer gaan sporten, nazwangerschapsgym. Mag je aan meedoen tot 9 maanden na de bevalling, maar ik ga nu toch wel opzeggen.

Hier ben ik ook weer eens!!

Jee, bij elk geluid of verschijnsel gaat hier geloof ik ' is ze soms weer zwanger alarm' aan! NOu, dan krijgen we het nog druk de komende tijd...

Nou ikkke niet hoor, zelfs geen kriebels. Al vind ik die programma' s ook super aangrijpend. Enige kriebels die ik heb zijn trouwkriebels.. maar daar heeft utregjochie dan weer helaas helemaal geen last van. Stiekem hoop ik toch op een aanzoek dit jaar. Mijn beleid is nu dat ik geen hints meer geef, dat t dan sneller gaat.....

haha! komt vast erg triest over..:)

Ik begin een beetje aan het Rapleyen te twijfelen. Heb toch het idee dat Fiene wel erg weinig binnen krijgt. Hebben de Rapleyers hier advies?

Jane, lekker weekend, lekker vroeg, jippie!

Vriend van mijn zusje gaat morgen onze hal behangen terwijl wij weg zijn. Ik wil een Oosterse gang, ja ja, en heb heel gaaf bijpasssend behang. Heb er nu al zin in. Administratie is gedaan! Goed om te horen dat ik niet de enige ben die daar zo'n hekel aan heeft.

Emmetje, niet te vergeten, super dat het er positief uit ziet. Zal wel heftig zijn de komende tijd, hou je taai.

Peetje, dat jij tandarts bent, wat grappig. Ik vind t zoiets vreselijks! gaan dan. Wat knap dat je nog steeds aan t kolven bent, hulde!

Marit, ik vind het idd ook heftig klinken van je schoonmoeder, weet je al beter hoe t zit?

Ik ga hier weer eens even verder! Wij gaan morgen naar het hoge noorden naar mijn schoonouders, hoop lekker even daar te gaan wandelen..

Lekker weekend!

ps Metis, Malar,CP, DD, en rest of course, hoest met jullie allemaal?
quote:utregmeissie schreef op 25 januari 2008 @ 11:45:

Jee, bij elk geluid of verschijnsel gaat hier geloof ik ' is ze soms weer zwanger alarm' aan! NOu, dan krijgen we het nog druk de komende tijd...

Jaaaa, tis 'Big Brother' hier....

Enige kriebels die ik heb zijn trouwkriebels.. maar daar heeft utregjochie dan weer helaas helemaal geen last van. Stiekem hoop ik toch op een aanzoek dit jaar. Mijn beleid is nu dat ik geen hints meer geef, dat t dan sneller gaat.....

Dit beleid pas ik ook al zo'n jaar of 5 toe. Het moge duidelijk zijn dat hier nog geen resultaten geboekt zijn ....

hahahaha

16sept. slaat ècht niet op mij !

wij wachten toch echt nog maar even

ik denk dat ik even moet afwahten of ik weer baby-kriebels krijg

want tot nu toe denk ik vooral: dan ben ik er snel van af.

Dat lijkt me niet echt een goede reden he ?

Goeiemorgen allemaal!

Zo, ben ik weer eens. Werk ik zo weinig, zou je toch denken dat ik alle tijd van de wereld heb hier vaak te schrijven...maar nee.

Alles helemaal prima hier eigenlijk. Eva gaat als een tierelier, ze eet nu wat beter heb ik het idee. Ze krijgt nu 's morgens pap, heel geknoei in het begin (nu nog wel beetje) maar het gaat hartstikke goed. Ze eet er voldoende van dus we hoeven daarna niet apart nog gewone fles te geven. Fruithapje gaat er ook steeds beter in en eet ze steeds meer van. Boterham gaat nog niet helemaal zoals het moet, ze vindt het wel lekker maar echt eten doet ze er weinig van dus daar krijgt ze nog wel de fles achteraan. Avondeten gaat helemaal prima, daar (vr)eet ze van maar ook daar nog een fles bij.

Over rapley: ik laat haar regelmatig zelf eten maar ik combineer het wel met potjes. Aangezien wij nogal van het pittige eten zijn (geen standaard aardappels/groente/vlees) heb ik niet altijd zin/tijd iets apart te koken. Ik zou het natuurlijk kunnen invriezen maar komt er niet echt van, Dus af en toe een potje tussendoor. Ze krijgt er wel steeds meer van binnen maar t is wel vooral geduld hebben denk ik. Maar het gaat steeds beter dus je merkt wel duidelijk vooruitgang hier.

Voor de rest gaat het ook helemaal goed met haar, hartstikke vrolijk, druk aan het kletsen, giechelen en schateren. Zo lief, als ik haar de fles geef, stopt ze regelmatig even met drinken, kijkt ze me aan en geeft een dikke kus en drinkt dan weer verder.

Met mij ook alles goed. Duizelingen en alles zijn er nog steeds dus daar weinig nieuws over. Uit bloedonderzoek is niks gekomen, daar baal ik wel een beetje van alhoewel het natuurlijk goed nieuws is maar toch...had gehoopt op iets simpels wat zo op te lossen is. Ik werk nu nog maar weinig uren, wordt elke week met 3 uur opgebouwd (jaja aankomende week al wel 9 uur werken ) Maar t is heerlijk weer wat te doen, al is het nog niet heel veel qua uren.

@ Emmetje: Helemaal fijn dat het toch positief lijkt allemaal. Nu nog in spanning wachten tot woensdag. Ik duim met je mee. Jij verder alweer beter inmiddels?

@ Marianne: Gefeliciteerd! Leuk joh, veel plezier met alle voorbereidingen.

@ Utregmeissie: Heel veel plezier het weekend in t hoge noorden. Heerlijk dat gang dan wordt gedaan

@ Marit: Nog ziek of alweer beter inmiddels? Aanstaande dinsdag hoop je dus meer te weten over je schoonmoeder? Hopelijk valt het mee.

Zo, nu ga ik eerst stoppen, zit al ontzetttend lang te typen Voor degenen op wie ik ben vergeten te reageren: jullie vind ik ook nog steeds lief.

Allemaal heel fijn weekend!

metis, wat een goed bericht van jou !

hier ben ik weer oké

maar is Vin behoorlijk ziek.

Vervelend en ik merk ook echt dat ik de spanning voel van 'alleen zorgen' !

Vreemd hoor.

Nouja, het wordt nog erger denk ik omdat hij vanaf maandag tot donderdag naar Ierland gaat voor zijn werk.

Ik maandagmiddag een afpsraak met een vriendin gemaakt,

dinsdag moet ik met ilse naar het cb en ga ik in loop van de middag naar mijn schoonouders. Ilse blijft dan waarschijnlijk daar omdat ik woensdag hele dag werk en zij anders woensdagochtend vroeg naar mij zouden komen.

Hangt allemaal beetje af natuurlijk van hoe het gesprek bij de chirurg gaat lopen dinsdag.

Ik ben er blij om dat ik mijn valkuil van het alleen zijn met ilse qua paniekeren nu ken..nu zal het dus allemaal wel goed gaan met deze 'maatregelen'

Hallo,

Marit, jullie wisselen elkaar wel af met ziek-zijn hè? Succes deze week als Vin weg is. Voel je de spanning de hele tijd als Vin weg is, of is dat meer in het begin en zal het in de loop van de week beter worden denk je?

Wij zijn gisteren vanaf negen uur 's ochtends tot één uur 's nachts weggeweest.

M'n ouders hebben opgepast bij ons in huis. Ze zijn ook blijven slapen. Het was de eerste keer dat wij zo lang weg waren en dat zij de hele dag oppasten, maar het ging allemaal heel goed. Ik had ook niet anders verwacht, maar ik heb toch even gebeld rond 5 uur, was natuurlijk nieuwsgierig hoe het ging...

Het is ook wel lekker om er samen weer eens tussen uit te zijn. We hebben wat bezoekjes afgelegd en 's avonds zijn we met nog 3 stellen uit eten geweest. Allemaal in het zuiden des lands, dus we waren ook nog lekker ver weg. M'n ouders vonden het ook helemaal leuk om op te passen en met Femke te spelen natuurlijk.

Ik had m'n kolfspullen mee en heb bij elkaar 3 x gekolfd; 2 x in de auto onderweg en nog toen we weer thuis waren. Toen ik thuis was was het ook weer hard nodig en had ik maar liefst 230 ml gekolfd! Echt een mega-megarecord voor mij en ik was helemaal trots, dus heb het meteen aan P. en m'n moeder laten zien, haha.

Overdag heeft ze een keer een fruithapje gehad en voor de rest borstvoeding gecombineerd met Nutrilon 1, want dat laatste moest nu wel op, ze is tenslotte al een half jaar geweest. Zo heb ik m'n voorraad weer een beetje kunnen opbouwen.

En dat Nutrilon gaat er net zo goed in bij haar. We hadden 2 kleine pakjes gekocht een tijdje geleden, met 5 zakjes erin, elk voor 100ml bereide voeding.

En vandaag kan ik weer van m'n schatje genieten. Ze ligt nu nog lekker te slapen. P. is aan het badmintonnen, moest invallen bij één of andere wedstrijd. Straks komen zijn broer, schoonzus met de kinderen langs, dus da's ook wel gezellig.

groetjes, peetje
hoi meiden, daar ben ik weer eens een keertje na een week of drie geloof ik!

ik moet nog even aandachtig bijlezen, maar reageer nu meteen ff op Emmetje, meid sterkte met je moeder en wat naar van je mk zeg En voor alle zieken onder ons, heel veel beterschap. Ik las over misselijk en buikgriep, nou hier nog 1 (of 2 als je Jac. meerekent). Vanmorgen dacht ik dat het ver over was, maar het rommelt nog op de achtergrond, bleh.

Met mijn kleine meid gaat het goed. Alhoewel ze ook veel last heeft gehad van diarree enzo. En vorige week had ze ontstoken plak-oogjes. Hebben daarvoor ooggel van de huisarts gekregen. Een dag later had ik het zelf ook. 't zag er niet uit zeg, rood, met tranen en smurrie (ik zal maar stoppen hè). Ik was geneigd om een zonnebril op te doen, maar hmm... in de bus...met die regen...ik hoorde de medepassagiers al roepen, "aanstellerrrr"

Anyway verder gaat ie lekker hoor. 4 dagen werkt gaat goed. Ben zelfs georganiseerder dan voorheen. 's avonds zo veel mogelijk klaarzetten om toch die ochtendspits zo soepel mogelijk te laten verlopen. Creche en opvang bij vriendin gaat ook super. Alleen schoonmoeder aan huis.......kweenie......Jayda eet dan heel slecht...ik hou het stilletjes in de gaten voordat ik er (überhaupt) over begin.

Oke, nu ga ik echt even goed bijlezen! Dag ladies, fijne zondag nog!

Liefs DiddleDee
Jeetje ik was toch vast van plan dit weekend uitgebreid te forummen en te reageren en nu is het al weer zondag laat. Hmmm wordt het toch nog een beetje een ego berichtje maar ik wil eigenlijk es aan jullie vragen hoe jullie dat doen.

Namelijk: Carlijn is 's nachts regelmatig even (soms ook langer) "wakker". Ze murmelt dat wat of kletst maar soms is het ook een huilachtig geluid maar dan heel eentonig en zonder dat het erger wordt. Na verloop van enkele minuten (al lijken die soms lang te duren in werkelijkheid zal het max 10-15 zijn meestal korter) wordt het minder en valt ze weer in slaap. Jullie begrijpen, ik ga dus niet, de keren dat ik wel gegaan ben had ik het idee dat ik haar alleen maar wakkerder maakte terwijl ze eigenlijk niet echt wakker was. *Hmmm terwijl ik dit zo opschrijf lijkt het mij zelf eigenlijk ook het meest logisch om niet te gaan* maar goed, wat doen jullie of wat zouden jullie doen? Ik ga soms nog wel naderhand kijken hoe ze er dan bij ligt. Als ik eraan denk dat ze me nodig heeft terwijl ik niet kom dan vind ik dat echt verschrikkelijk anderzijds als ze me nodig zou hebben zou ze natuurlijk steeds harder gaan huilen................. *oefs, hyperouder hiero*.

En punt twee

Ik vind Carlijn regelmatig helemaal bovenaan in bed. Voor ik zelf ga slapen ga ik altijd even kijken en meestal ligt ze dan al tamelijk ver naar boven en als ze diep genoeg slaapt leg ik haar weer onder in d'r bedje. Maar ja ik kan wel bezig blijven en 's ochtends ligt ze altijd weer bovenin en soms in een schijnbaar heel ongemakkelijke houding (met hoofd schuin tegen hoofdeinde bv) maar toch in diepe slaap. Leggen jullie jullie kleintjes ook weer terug of al bij voorbaat (kan natuurlijk ook) bovenin.

Verder gaat alles trouwens in grote lijnen voorbeeldig. Wat DD zegt herken ik helemaal. 't is aanpoten vier dagen werken maar het dwingt je georganiseerd te zijn en aangezien ik dat vroeger niet was is dat al een hele verbetering.

Met het eten van Carlijn gaat het ook goed, fruithapje over het algemeen een succes, groente hapje wisselend. Ik Rapley overigens ook niet alleen maar (utregtmeissie), dan krijgt ze weinig binnen. Dus ik laat d'r eerst zelf aanrommelen en wat overblijft prak ik zodat het een grove structuur blijft houden. Dat werd ook aangeraden door het CB, niet te fijn maken en daarnaast ook zelf laten proberen.

't arme kind is vandaag trouwens ziek, bij het naar bed brengen zelfs 39 C maar belangrijker ze voelde zich ook duidelijk niet lekker. Gelukkig viel ze makkelijk in slaap en was haar temp een uurtje later al terrug naar 37,3. Zal zo nog es kijken (oorthermometer).

Komt er nog een mutsing II trouwens?

Voor nu, weltrusten en sorry dat ik niet op iedereen heb gereageert.

Hier nog eentje met grootse plannen om eindelijk weer eens bij te lezen en uitgebreid te schrijven, maar opeens is t alweer bedtijd :-/

En eigenlijk heb ik ook wel heel erg zin in mn bedje, want k lag er gisteren pas tegen 3en in...Oef!!

Emmetje wat fijn dat de eerste berichten zo goed zijn! En echt super dat ze 'alleen maar' bestraald hoeft te worden. Hoe voel jij je nu verder?

Malar Ik ga precies hetzelfde om met Jonathans 'wandelen' in zn bed, vaak ga ik bij nachtelijke geluidjes wel even kijken, want hij gaat tegenwoordig vaak op handjes en knietjes staan, terwijl hij half slaapt...dus ik ga even naar hem toe en draai hem weer op zn rug en over het algemeen slaapt hij dan zo weer verder.

Oja, iemand hier tips en trics om te voorkomen dat hij naar zn buik draait ed?

Marit Wat vindt Ilse van r nieuwe knuffeldoekjes? Jonathan heeft een koe-doekje, echt n geweldig stuk stof en zodra hij koe ziet doet ie zn duim in zn mond

Voor alle ziekigen; beterschap...enne...'an apple a day, keeps the doctor away'

Pfff, ik kruip mn bed in. Welterusten en tot gauw (hopelijk)
.
Malar, ik vond Femke ook in het begin boven in bed, of in ieder geval een stuk boven de dekens, maar doe haar nu 's nachts een slaapzakje aan. Als je dan niet een te kleine neemt, kun je die onder het matras stoppen, zodat ze niet naar boven kan.

Ik heb nu trouwens niet zo'n hele grote die ik niet onder het matras doe, maar ze blijft dan toch wel liggen. Bij een dikkere slaapzak doe ik niets of een lakentje erover, bij een dunne slaapzak lakentje en dekentje.

Overdag laat ik haar wel onder laken en deken slapen, dan blijft ze wel liggen over het algemeen.
Goed dat jullie het onderwerp aansnijden Malar en Catpower. Ik wilde de vraag eerdaags ook al stellen. Het is blijkbaar een fase waar onze mormels in komen hè?

Ook Laura wurmt zich overdag steeds helemaal naar boven in haar ledikantje, met en zonder slaapzak aan. Soms ligt ze dan overdwars of op haar buik. Alleen: Laura gaat zo niet slapen. Ze kan het 'spelen' uren volhouden. Ze slaapt overdag nauwelijks momenteel. Als het in totaal 1,5 uur is, is het veel. Ik leg haar wel steevast op bed, maar slapen: ho maar. Momenteel slaapt ze 's nachts wel goed en blijft ze ook goed onder het lakentje+dekentje liggen.

Maar goed, dit slaapgedrag een ander probleem.

Ik heb zelf het idee dat het tijd is om het lakentje+dekentje te verwijderen en haar alleen met een slaapzak aan te laten slapen. Qua temp. moet het makkelijk kunnen. Maar of ze dan gaat slapen.....

Malar, ik weet dus niet of je haar recht moet leggen. Ik zou het, geloof ik, niet doen, tenzij ze op haar buik ligt. Als ik kijk naar iets oudere kindjes (neefjes/nichtjes etc.) dan zie ik dat zij ook in rare posities in bed slapen, dus het zal er wel bijhoren. Het tijgeren in bed wordt alleen nog maar erger, vermoed ik. Ik maak me wel zorgen om het op de buik liggen (wat Catpower ook al zei). Dan zou ik de kleine wel naar de rug draaien. Catpower, ik heb geen tips tegen het naar de buik draaien. Ik zal eens googlen en her en der rondvragen in mijn omgeving hoe andere moeders dat doen/deden.

Verder ben ik bang dat (als ze op haar buik ligt 'push-ups' te doen) ze zich kan optrekken aan de rand van het ledikant en dat ze eruit kan vallen. Kan ze nu nog niet, maar duurt vast niet al te lang meer. Dus wij overwegen ook om de bedbodem eerdaags omlaag te doen. Wanneer gaan jullie dat doen of hebben jullie dat al gedaan?

Malar, dat gejammer 's nachts gebeurt hier de laatste tijd ook iets vaker. Volgens mij is het dromen, omdat ze dat v.a. ca. 6 mnd kunnen. Ook Laura hoor ik 's nachts wel eens 2 seconden hard schreeuwen en dan is het weer stil. Of een paar minuten jammeren. Wij gaan er meestal niet naartoe, omdat ik het idee heb dat ze half slaapt of zelfs droomt. Wel ga ik vaak daarna even luisteren of kijken en dan ligt ze vredig te slapen. Volg je eigen gevoel: als jij er naartoe wilt gaan, moet je dat doen. En anders kijk je later even.

Zaterdag heb ik bij mijn schoonouders mijn 1e ongelukje met Laura gehad: ze is van het bed af gevallen, boehoeooo. Ik had haar héél even op bed gelegd (helaas in de lengte en niet overdwars, dom dom dom) om haar campingbedje op te maken. Ik draai me om en hoorde een keiharde 'BOEM' gevolgd door hard brullen. Daar lag ze op haar rug op de grond. Gelukkig lag er vloerbedekking op de vloer. Het huilen was snel over, maar zoiets is slecht voor mij rikketik.... Pfffff.
~ hey hey,

over dag vind ik idd zoë ook in de meest rare posities in bed. ze slaapt ook regelmatig, alleen over dag, op haar buik. ik zie er weinig gevaar in omdat ze netjes haar hoofd opzij doet. ook slaapt haar neefje vanaf dattie om kan draaien op zijn buik. 's nachts blijft ze gelukkig op het zelfde plekkie liggen. ze kan zich ook niet echt los wurmen omdat ze naast een dikke slaap zak onder dekentje en lakentje ligt. ik stop haar altijd vrij strak in. het is hier ook nog lekker koud 's nachts. Zoë slaapt pas net in haar ledikantje en als ze echt pogingen tot op trekken, zitten enz. gaat mkn gaat tie naar beneden.

ik hoor zelden zoë 's nacht murmelen. maar dat komt ms omdat ik dan weer door slaap en er niks meer van weet 's ochtends. ik ben ook zo iemand waar je een heel gesprek mee kan hebben als ik slaap. als ze gaat huilen wacht ik zo 15 tot 30 min. of ze niet weer in slaapt valt.

Malar: als calijn niet echt raar ligt zou ik haar lekker laten liggen. ze tijgert toch weer terug.

Catpower: ik zou jonathan lekker op zijn buikkie laten liggen als hij netjes zijn hoofd opzij doet. zoë ligt trouwens 's nacht alleen met slaapzak. ms ligt ze daarom stil.

* zwaait naar punkertje*

Jane: dat zal wel schrikken zijn geweest laura had gelukkig niks. ze zeggen ook altijd als ze hard huilen is er niks aan de hand.

wij moeten nu zo opgaan letten op de commode ze doet er alles aan om er af te komen. is het niet rollen probeert ze zich af te zetten.

zoë slaapt ook maar weinig en gaat dan stilletjes spelen. mijn neefje moet echt overdag een uurtje naar bed om dan even in een 'prikkelvrije omgeving' te kunnen spelen.

ik ben weer is ziek. de buik griep is weer toegeslagen. ik ben gister op de weegschaal staan en tot mijn schrik was ik daardoor ineens 6 kg afgevallen. ik heb ook de dokter gebeld om iets voor de diarree maar ik mag helemaal niks hebben omdat ik nog bv geef. de bv is niet veel meer (die ene keer die ik nog geef). ik heb echt af en toe het idee dat zoë me gebruikt als fopspeen. en dan gillen van ik wil een flesje.

iedereen een fijne dag.

groetjes marianne
Goedemorgen dames,

Ik lees regelmatig even met jullie mee (ook met mijn vriendinnetje Jane *knuf*) omdat ik ook een juni-mama ben, maar het is er (ook tijdens de zwangerschap niet) nooit van gekomen om me bij jullie aan te sluiten.

Ik zou dit alsnog graag willen doen, vinden jullie dat ok? Eerlijk zeggen hoor, jullie schrijven tenslotte al een hele tijd samen..

Eerst maar even voorstellen..

Zonnetje, 26 jaar, samenwonend met mijn vriend (bijna 9 jaar samen) en sinds 21 juni mama van de mooiste, liefste en allerleukste zoon van de wereld

We hebben een roerige periode achter de rug ivm voetbalongelukje van mijn vriend, waardoor hij ruim 3,5 maand uit de running is geweest (ziekenhuis en revalidatiecentrum) maar het gaat gelukkig al steeds beter.

Ik ga weer even aan het werk, hopelijk tot schrijfs!

Groetjes Zon
Volgens mij heeft Femke last van haar 6e maands sprongetje.

Ze is wat huileriger en hangeriger dan anders. Nou maar hopen dat ze 's nachts wel gewoon blijft doorslapen. Tot nu toe gaat dat namelijk nog erg goed.

Gisteren heeft ze alleen 's ochtends 1,5 uur geslapen, daarna wilde ze niet meer slapen totdat we haar om half 7 naar bed deden. Anderhalf uur later werd ze weer wakker en begon meteen hard te huilen. Eigenlijk wordt ze na 7enen nooit meer uit zichzelf wakker, wij maken haar altijd wakker om 11 uur 's avonds.

Ik merk wel dat ik Femke nu wat meer moet bezig houden. Als ik aandacht aan haar schenk lacht ze met een brede smile en is alles goed, maar als ik wegloop of wegkijk is het minder. Maar dat is niets persoonlijks, want afgelopen vrijdag kreeg ik een vriendin op bezoek en bij haar deed ze hetzelfde. Toen ze naar Femke keek en tegen haar praatte was het goed, maar toen ze wegliep begon ze te huilen. Toen ze weer terugkwam was het weer goed. Ze wil dus gewoon gezelschap, zeker als ze wat moe wordt.

Marianne, beterschap. Vervelend dat je weer ziek bent.

Ik dacht al dat ik vaker ziek was dan voor de bevalling, maar als ik dat zo lees hier valt het met mij nog wel mee.

groetjes, peetje
Ik zie dat ik best lang aan het typen ben geweest, want lees nu dat Zonnetje al 5 minuten voor mij heeft gepost.

Ik vind het leuk hoor, als je meeschrijft. Hoe heet je zoontje?

zucht

de spanning slaat hier toe.

Ik ga zo stuk lopen met ilse en hond, wie weet kalmeert het wat.

'Vanmiddag komt er een vriendin, die blijft ook eten en gaat pas weg denk ik als ilse in bed ligt.

Morgenochtend naar het cb en daarna na het slaapje en 'lunch' richting huis van mijn schoonouders.

Woensdag hele dag werken gelukkig en 'savonds laat is Vin weer thuis.

Ik vind het maar vreemd hoor,

ik lijk echt wel niet tegen 'alleen' zijn te kunnen !

Vanmorgen op het werk vroeg mijn collega hoe het ging nu na de buikgriep, stond ik acuut te janken :(

wat ook niet helpt is dat ik vandaag/morgen oid ongesteld moet worden.

Dus; ik ga zo via de apotheek wandelen om de pil te gaan halen.

2e gaan we voorlopig niet aan beginnen, dus dan ook maar even geen hormonale schommelingen meer aan mijn lijf!

tot straks weer denk ik ;)

beetje houvast :-D

Hey Zonnetje, welkom in de club, maareh...je kunt niet het leukste, geweldigste etc. junizoontje hebben...die heb ik namelijk al oh, en de mijne is ouder en heeft de titel dus ook al eerder gekregen

Haha Punkertje je maakt je er nóg makkelijker vanaf dan ik al deed....Lekker geslapen?

Metis volgens mij is t andersom; hoe minder je werkt, hoe minder tijd je hebt om te forummen...

Super dat t zo goed met Eva gaat!

Utregmeissie jij vroeg over Rapley toch? In eerste instantie leek het me geweldig, maar daar ben ik van terug gekomen. Ik snap nu ook dat ze het adviseren in combinatie met borstvoeding. Volgens mij zijn die kleintjes niet in staat om genoeg eten (en dus energie) binnen te krijgen via Rapley-methode. Dus Jonathan krijgt zn fruithap en zn warme eten geprakt (in t begin gemoest) en daarnaast krijgt hij n stuk rijstwafel, roggebrood etc. om te knabbelen en te oefenen.

Goh, Marianne alweer ziek...jeetje zeg. Beterschap maar weer.

Marit en Emmetje weer fit, fris en fruitig? (om maar even n verschrikkelijke uitspraak te gebruiken)

Peetje maak je Femke wakker ivm haar gewicht of ben je bang dat ze niet doorslaapt anders? k moet zeggen dat ik het wel erg prettig vind dat Jonathan van 19.30 tot 7.00 slaapt.

Ehm...normaal gesproken tenminste. De afgelopen week was t puinhoop met slapen; s avonds pas tussen 9 en half 10, s ochtends pas na zn fruithap en dan wel moe en mopperig zijn. Maar ach, t zal wel weer een sprongetje zijn, gaat wel weer over

Jane, schrikken is dat hè als ze hard huilen! Jonathan heeft zichzelf inmiddels n paar keer pijn gedaan (keukenla open en dicht doen is leuk, maar niet als je vergeet je vingers uit de la te halen) en meeeen wat kan ie dan een keel opzetten!

Wij hebben bedje en box inmiddels omlaag gedaan, want Jonathan is in staat om zich op te trekken aan de spijlen. Hij heeft t pas 1 keer gedaan, maar wat dat betreft kies ik echt voor veiligheid.

Trouwens als Jonathan op zn buik slaapt laat ik m wel liggen, alleen als ie op handen/knietjes staat dan leg ik m weer op zn rug. Het lijkt alsof hij niet goed weet hoe hij vanuit die houding weer gewoon kan gaan liggen...ach, leert ie vanzelf en dan verzint ie wel weer iets nieuws...zucht hahah

Oh trouwens, houd met een eventuele meeting maar geen rekening met mij; we zijn in februari weer even 2 dagen in NL om woonruimte enzo te regelen en dan wonen we hopelijk vanaf 1 maart in Grun...duim duim duim.

En dan moeten we natuurlijk acclimatiseren en naar familie en al onze/mijn vrienden zien en en en en en en k verwacht dat we in maart/april behoorlijk volgeboekt gaan zijn....

Genoeg gekletst, tijd voor nuttigheid! Ugh.
Jeetje Marit, had je dat altijd al, dat je slecht alleen kon zijn? Lijkt me echt supervervelend. Sterkte

En goed dat je n hond hebt en dus wel naar buiten MOET, want frisse lucht is volgens mij 1 van de beste dingen tegen muizenissen, rare moods, gekke hersenkronkels en depri-denksels.
Hello ladies,

Ik moet vanalles doen, maar ik heb er geen zak zin in \\:-)//

Onze computer was kaduuk dus we hebben nu een nieuwe hippe snelle gekocht, maar wat is het dan weer wennen.

Meiden, ik ben blij met jullie! Sinds dit weekend is Salomé regelmatig 'wakker' snachts. Echt precies jouw verhaal Malar, wat moet je doen. Ze huilt niet dus laat ik haar maar even kletsen, met een minuutje of wat slaapt ze ook weer. Maar soms is ze echt verdrietig, dus dan haal ik haar er maar uit. Negen van de tien keer heeft ze dan honger, overdag wil ze niet al haar flessen helemaal opdrinken. Ik geef haar al extra dixap of water overdag voor de dorst. Nouja, dan ook maar wat extra boterhamstukjes tussen de middag. Ze heeft net een halve boterham met smeerkaas weggewerkt maar ja ik wil haar ook niet overvoeren, ze is al zo groot. Durf het haast niet te zeggen, maar ik had van de week rompertjes maat 80 gekocht en die waren dus mooi te klein.

Zonnetje, wat mij betreft ben je welkom hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd

Marit, ik hoop dat je je naar omstandigheden goed voelt na je wandeling. Hopelijk kan de pil een beetje stabiliteit brengen. Hoe sta je tegenover het dragen van een edelsteen? Ik heb er tijdens mijn zwangerschap eentje gedragen voor mijn hormonen en het heeft mij fantastisch geholpen. We hebben hier in Emmeloord een nieuwetijdswinkel waar ze die verkopen. En ook toegespitst op je persoonlijke situatie (dmv visualisatie). Als je wil, wil ik er wel langs gaan voor je, dan stuur ik je wel een steentje op.

Ik denk dat ik er nu echt aan moet geloven, moet echt even de was gaan doen enzo. Tot later dames
Hey Catpower *zwaait*

*vertoont huishoud-ontwijkend-gedrag*

Nu ga ik echt
ZON ! Wijffie van me !!

Wat een verrassing dat je hier mee wilt gaan schrijven.

Hey: je bent van harte welkom, maar dat wist je al hè? Kan ik nog meer verhalen over m'n a.s. schoonzoon horen.

Catpower, dus je komt in maart alweer in NL wonen? Geweldig zeg ! Ga je in de stad Groningen wonen? Je bent inderdaad dan erg druk, dat kan ik me heel goed voorstellen. Spannend om weer terug naar NL te verhuizen, lijkt me. Moet je nog veel regelen? Ga je een huis kopen of huren?

Jammer dat je dan niet naar de mutsing kunt komen, maar we doen het later in het jaar gewoon nog eens.

En natuuuuuuuuurlijk is Jonathan HIER de leukste, geweldigste etc.

Ik denk trouwens dat Laura in hetzelfde 8-mnd sprongetje zit. Ze wil niet /nauwelijks slapen overdag, maar wel enorm moe zijn steeds. Ach, zal inderdaad wel weer overgaan.

Marit, wat rottig dat je zo slecht alleen kunt zijn. Lastig ook vooral lijkt me. Had je dat inderdaad altijd al of pas sinds Ilse er is? *zit te peinzen wat je eraan kunt doen* Hm... lastig hoor. Vin moet maar lekker bij je blijven !

Peetje, al geprobeerd om de avondvoeding te laten vervallen? Kan goed zijn dat ze die niet meer nodig heeft en gewoon lekker doorslaapt van 19.00 uur tot 07.00 uur.

Marianne, balen dat je wéér buikgriep hebt ! Ik weet er alles van: ik heb het ook 2x in twee weken gehad. Echt balen. Bovendien is er ook niets voor te krijgen, want een virus moet door je lichaam zelf eruit gewerkt worden door antistoffen aan te maken. Diarreestoppers helpen daarom ook niet (is mijn ervaring èn is mij verteld door de huisarts). Uitzieken dus, helaas....

DiddleDee, knap dat je het nog volhoudt die 4 dagen werken hoor. Petje af ! Ik kan me goed voorstellen dat je alles goed moet organiseren thuis. Dat vind ik al bij 3 dagen achter elkaar. En misschien ga ik vanaf juli ook weer 4 dagen werken. Gek dat Jayda met je schoonmoeder minder goed eet. Waar zou dat nou aan kunnen liggen?

Tinok, hoe gaat het nu met je????

Ik heb gisteren een vlucht geboekt naar Sri Lanka !!! Jawel, ik ga in maart een week naar mijn zus, in mijn eentje, zonder Laura. We hebben uitgebreid gewikt en gewogen, maar ik neem Laura niet mee. Ik heb er vreselijk zin in, maar 8 dagen zonder mijn lekkere wijffie lijkt me wel heel erg moeilijk.

Verder ben ik nu bezig om een weekendje Parijs te boeken voor eind feb. met ons 2-tjes. Helemaal zin in ! Laura gaat dan naar mijn schoonouders.

Ik vind het knap dat sommigen van jullie Rapley-en. Ik merk dat ik daar niet altijd het geduld voor heb. Tussen de middag zat ze zó te smeren met haar boterham. Het vloog OVERAL heen, behalve in haar buik, grrrrr. Na een half uur mieren had ik er schoon genoeg van. Ik heb geïrriteerd en mopperend de hele mess schoongemaakt. Arme kind kan er niets aan doen, maar toch.... (ben ik nu een ontaarde moeder???? )

Zit sowieso niet zo lekker in mijn vel de laatste dagen. Ik ben erg prikkelbaar en slaap 's nachts onrustig. Arme Jane-man en Laura moeten het ontgelden, vrees ik.... (ongesteldheid zal een rol spelen).

Ik ga nog even wat verplichte huishoudelijke taken verrichten.

XXX
*doet graag mee met huishoud-ontwijkend-gedrag*

Haai Emmetje, crosspost !

Dus Salomé heeft ook dat ze 's nachts wakker wordt? Laura is daar mee begonnen toen ze 6 mnd werd. Ook vaak honger. Ik heb daar maar aan toegegeven en later de melk steeds meer verdund. Na ca. 2 weken was het over. Het kan zijn dat ze overdag meer energie nodig heeft.

*gaat nu ECHT stofzuigen*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven