Studentenwoning Amsterdam
zaterdag 9 juli 2011 om 15:41
In September begin ik aan mijn jaarstage en erna wil ik graag een minor gaan doen in Amsterdam. (woon nu in Groningen) Daar hebben ze namelijk precies de minor die ik wil en daarnaast lijkt het me erg leuk tijdelijk in de randstad te wonen!
Nu hoor ik alleen nogal veel verhalen over dat het onmogelijk is om iets te vinden in Amsterdam..
Iemand tips waar ik me nu alvast in kan schrijven? Heb lopen googelen en kan niet erg veel vinden. Alleen woningnet, maar dan schijn je véél langer ingeschreven te moeten staan, dus weinig nut. En ymere.nl maar daar kan ik volgens mij pas tegen die tijd reageren..
Tips zijn welkom! (Woon nu in een klein appartementje en wil opzich wel een half jaartje in een kamer in Amsterdam, maar als ik me nu ergens in kan schrijven, zodat ik iets soortgelijks kan krijgen is dat natuurlijk wel mooi meegenomen..)
Nu hoor ik alleen nogal veel verhalen over dat het onmogelijk is om iets te vinden in Amsterdam..
Iemand tips waar ik me nu alvast in kan schrijven? Heb lopen googelen en kan niet erg veel vinden. Alleen woningnet, maar dan schijn je véél langer ingeschreven te moeten staan, dus weinig nut. En ymere.nl maar daar kan ik volgens mij pas tegen die tijd reageren..
Tips zijn welkom! (Woon nu in een klein appartementje en wil opzich wel een half jaartje in een kamer in Amsterdam, maar als ik me nu ergens in kan schrijven, zodat ik iets soortgelijks kan krijgen is dat natuurlijk wel mooi meegenomen..)
zaterdag 9 juli 2011 om 15:52
Appartement hoef je echt niet te verwachten als je zo kort staat ingeschreven. Via www.studentenwoningweb.nl kun je waarschijnlijk wel iets vinden, vanwege de afstand heb je waarschijnlijk voorrang op een aantal kamers maar niet in het centrum of binnen der ring (tenzij Noord).
zaterdag 9 juli 2011 om 21:20
Woonruimte vinden in Amsterdam is moeilijk, maar ook niet onmogelijk hoor. Door je ergens in te schrijven gaat het op de korte termijn niet lukken. Wat je wel kan doen is een advertentie plaatsen in een lokaal blaadje (de echo, amsterdams stadsblad) of bijvoorbeeld in het Parool. Hou er wel rekening mee dat je je in veel van de aangeboden kamers of appartementen niet kan inschrijven bij de gemeente.
Succes met het vinden van een woning!
Succes met het vinden van een woning!
zaterdag 9 juli 2011 om 22:28
zondag 10 juli 2011 om 10:23
Er omheen kan opzich ook, als het maar te doen is met het openbaar vervoer. In amsterdam is wel leuk natuurlijk, alles met de fiets doen enzo, maar een kleiner appartementje voor mezelf heeft toch de voorkeur. 
Zal dat ook onthouden!
(Want moet dus eerst m'n jaarstage nog doen, maar zat te denken over wel/niet inschrijven en waar etc, maar dat doe ik maar gewoon niet.)
Zal dat ook onthouden!
(Want moet dus eerst m'n jaarstage nog doen, maar zat te denken over wel/niet inschrijven en waar etc, maar dat doe ik maar gewoon niet.)
maandag 11 juli 2011 om 10:31
Voor die prijs begint het in Amsterdam en je bent al snel een stuk meer kwijt. Woningnet zou ik voor gaan, dat werkt vaak wel. En voor die prijs echt niet op een appartement rekenen en een sociale woning gaat ook echt niet lukken.
Misschien kom je in aanmerking voor een containerwoning, omdat je vanaf een grote afstand komt? http://www.dekey.nl/studenten/de-key-st ... uisvester/
Misschien kom je in aanmerking voor een containerwoning, omdat je vanaf een grote afstand komt? http://www.dekey.nl/studenten/de-key-st ... uisvester/