Gezondheid alle pijlers

Wasbaar maandverband

10-07-2011 20:49 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag heb ik een oud topic van mij geupdate op lijf & lijn maar die zakt alweer naar beneden en wil toch graag even terugkomen op destijds mijn vraag of iemand ervaring had met wasbaar maandverband. Nu mijn eigen ervaring is toch ook wel een nieuw topic waard. Wie weet help ik nog anderen met hetzelfde probleem: Vreselijke irritatie van normaal maandverband.

Afgelopen week had ik mijn periode en heb ik dus uitwasbaar maandverband gebruikt en 'mijn gebeden' zijn verhoord. Geen irritatie, jeuk en puistjes meer.

's Nachts gebruik ik dus het wasbaar maandverband. Het absorbeert veel beter. Het gaat meer in het stof. niet langs het plastic randjes waardoor ik soms ook nog vlekken kreeg in de lakens. En ook niet meer dat typisch luchtje wat gewoon maandverband heeft.

Overdag gebruik ik gewoon tampons, die irritatie blijft, maar in combinatie met een klein uitwasbaar maandverband, just to be safe, veel fijner! Geen huiduitslag meer, uitwasbaar maandverband heeft zelfde formaat als die wegwerp dus die comfort blijft hetzelfde echter voelt dit veel zachter op de huid. En veel zullen het wel niet geloven, maar ik voel me frisser!!

Wassen, geen probleem. Geen emmertjes of iets dergelijks. Spoel ze direct uit met koud water en moet elke dag wel een was draaien, dus ook direct uitwassen. Blijven geen vlekken achter.
Een stomme vraag misschien hoor maar waarom gebruik je niet ook gewoon tampons snachts? Dan heb je er ook geen last van toch?
@Zwitsal, omdat ik sowieso ga doorlekken als ik geen maandverband eronder gebruik, of ik moet mijn wekker om de drie uur zetten.

En voor mij is een tampon al niet zo'n fijn gevoel, het irriteert me. Voor 's nachts dus liever niet.
quote:Da_Vinci schreef op 10 juli 2011 @ 20:49:

Overdag gebruik ik gewoon tampons, die irritatie blijft, maar in combinatie met een klein uitwasbaar maandverband, just to be safe, veel fijner! .en wat doe je dan als je niet thuis bent en dat uitwasbaar maandverband moet vervangen? de gebruikte in je tas stoppen?
Overdag gebruik ik tampons, dus dan kan ik gewoon om de drie uur verwisselen. Dan worden de uitwasbare maandverbandjes niet vies.
Ben ik blij dat als ik wil op 1 dag maar 2 of 3 tampons hoef te gebruiken.

Maar heb je niet bepaalde pil die ervoor zorgt dat het minder word?

Zo kan je toch nooit op pad lijkt me? Ergens anders slapen is dan ook een ramp dan.
Ik ben niet aan de pil, want ik probeer zwanger te worden.

Waarom zou ik niet op pad kunnen, kan overdag toch gewoon tampons gebruiken.
ben blij voor je maar vind het niet echt fris klinken
ik ben er ook al jaren erg tevreden mee
Waar kun je dat dan kopen?

Ik heb er nog nooit van gehoord trouwens.
Iew!
Ja dat kan, ik vind het ranzig de hele dag een maandverband in je onderbroek en pas het einde van de dag hem kunnen verschonen.. Want ik dacht dat je hem ook bij je tampons overdag draagt.. Moet er niet aan denken.
Klinkt me niet erg geweldig in de oren, al is doorlekken met tampons me niet vreemd. Ik vind het gewoon fijner om het vieze verbandje gewoon weg te mikken dan uit te gaan wassen.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 10 juli 2011 @ 21:05:

Ja dat kan, ik vind het ranzig de hele dag een maandverband in je onderbroek en pas het einde van de dag hem kunnen verschonen.. Want ik dacht dat je hem ook bij je tampons overdag draagt.. Moet er niet aan denken.Ja normaal maandverband zou ik ook niet een hele dag mee willen lopen. Maar dit is katoen, niet anders dan een katoenen ondebroek. Ik neem aan je niet meerder keren van onderbroek wisselt.
quote:MEFunny schreef op 10 juli 2011 @ 21:00:

ben blij voor je maar vind het niet echt fris klinken

Ach het maandverband is voor 's nachts, ik vind het overdag gebruik viezer.

Heb een heel goede reuk, en ik ruik het echt als één van mijn collega's ongesteld is en maandverband gebruikt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:sundream schreef op 10 juli 2011 @ 21:04:

Waar kun je dat dan kopen?

Ik heb er nog nooit van gehoord trouwens.

Heb het via een webwinkel gekocht. In V.S. schijnt het veel normaler te zijn want je hebt best veel online winkels.

Echter heb je nu ook al zo'n 3 Nederlandse winkeltjes die deze inkopen en weer verkopen.
Ik zou dus echt wel wisselen van onderbroek als er bloed in zit en blijf er dan ook echt niet mee lopen.

Je kan het er niet echt mee vergelijken. Anders draag je een onderbroek wel 1 Dag maar niet als je ongesteld ben. Niet met een gewoon maandverband maar ook niet met uitwasbare. Vind het erg vies al dat bloed tegen mijn vagina aangeplakt de hele dag.
Nee, zo'n zweterige lap plastic tussen je benen, dat is lekker... Lijkt mij in de situatie van TO juist een uitkomst!
Serieus tickel? Dat lijkt me zo ranzig.. Brr.

Ach ik hoef me niet druk te maken. Ik zal nooit doorlekken.

Succes ermee.
Oh Tickel, dacht altijd dat ik de enige was, maar ik ruik dat ook!

Vraag me af hoe het kan dat zo'n katoenen verband niet doorlekt?

(Ben zelf van de tampons, dag en nacht)
@Zwitsal, maar er zit geen bloed in ... ik draag overdag toch tampons. Ik gebruik ze alleen om safe te zijn. Maar ik laat echt niet gebeuren dat ik overdag doorlek.
quote:Turkooiss schreef op 10 juli 2011 @ 21:13:

Oh Tickel, dacht altijd dat ik de enige was, maar ik ruik dat ook!

Vraag me af hoe het kan dat zo'n katoenen verband niet doorlekt?

(Ben zelf van de tampons, dag en nacht)Vies he? Soms heb ik echt de neiging om te vragen "je bent zeker ongesteld?"
ja die neiging heb ik ook. Soms zeggen ze het zelf al en dan denk ik 'ja ik rook het al'
Gebruik ook alleen overdag tampons. Ik kan ze niet vaker dragen want dan irriteert alles (van dat geschuif). Dit soort maandverband zou handig zijn voor snachts maar ik denk dat ik het niet aankan het zelf uit te moeten spoelen..
quote:Turkooiss schreef op 10 juli 2011 @ 21:17:

ja die neiging heb ik ook. Soms zeggen ze het zelf al en dan denk ik 'ja ik rook het al'Vandaar dat ik tampons gebruik in alle maten, ik zou niet willen dat iemand anders ruikt wat ik ruik. :puke:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven