We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
donderdag 24 januari 2008 om 17:03
Jammer dat het tegenviel Dreamer.
Vandaag gaat het weer oké tot nu toe:
o: fruit 'n fibre
t: - niks, laat opgestaan
l: 2 br met chocopasta en met dun plakje ontbijtkoek, 2 crackers, 1 honing/kwark, 1 20+ kaas
t: niks en nu is het te laat, we eten vroeg vanavond
a: aardappelbolletjes uit de oven, rode kool, kipburger, yoghurt met honing of zoetstof en misschien een beschuitje toe.
Vandaag gaat het weer oké tot nu toe:
t: - niks, laat opgestaan
l: 2 br met chocopasta en met dun plakje ontbijtkoek, 2 crackers, 1 honing/kwark, 1 20+ kaas
t: niks en nu is het te laat, we eten vroeg vanavond
a: aardappelbolletjes uit de oven, rode kool, kipburger, yoghurt met honing of zoetstof en misschien een beschuitje toe.
donderdag 24 januari 2008 om 17:04
Morgen en overmorgen zit ik trouwens in een hotel (cursus) en zaterdagavond heb ik een etentje. Ik ga mijn best doen, maar weet niet in hoeverre dat gaat lukken.
Ik ging mijn tas inpakken voor morgen en wist niet wat ik mee moest nemen. Ik trok een broek aan die van de zomer nog paste en nu net niet meer. Blegh. De motivatie is dus echt weer helemaal terug. Nu vast zien te houden.
Ik ging mijn tas inpakken voor morgen en wist niet wat ik mee moest nemen. Ik trok een broek aan die van de zomer nog paste en nu net niet meer. Blegh. De motivatie is dus echt weer helemaal terug. Nu vast zien te houden.
anoniem_654038f62dff5 wijzigde dit bericht op 24-01-2008 19:48
Reden: Pastte met tt. Tsk.
Reden: Pastte met tt. Tsk.
% gewijzigd
donderdag 24 januari 2008 om 19:05
Hou vast Meave, hou vast!
Ga je een leuke cursus doen? Veel plezier in ieder geval. Wel moeilijk, en cursusdagen en een extra etentje.....
Gisteren:
O; Special K, magere melk
L; 2 volk. boterhammen, halvarine en rosbief
t; appel en zakje snackajacks
D; Chinees gehaald
t; halve tompouce, twee handjes chips, twee handjes cashewnoten en een zakkje jampanse mix. (Ouders van Lief kwamen nog langs voor verjaardag. Toen ik mezelf zag gaan snacken heb ik maar snel die japanse zoutjes gehaald. Best gek, ik heb het gevoel dat ik heel veel gesnaaid heb, maar vroeguh zou dit echt een een goede dag zijn geweest....)
Vandaag:
O; twee boterhammen rosbief
t: beker melk
L; bordje restjes chinees eten
t; appel
straks nog:
D; bord rest chinees eten met extra rauwkost
Vanaf morgen weer gewoon, geen chinees meer in koelkast en geen verjaardagvisite meer.
Ga je een leuke cursus doen? Veel plezier in ieder geval. Wel moeilijk, en cursusdagen en een extra etentje.....
Gisteren:
O; Special K, magere melk
L; 2 volk. boterhammen, halvarine en rosbief
t; appel en zakje snackajacks
D; Chinees gehaald
t; halve tompouce, twee handjes chips, twee handjes cashewnoten en een zakkje jampanse mix. (Ouders van Lief kwamen nog langs voor verjaardag. Toen ik mezelf zag gaan snacken heb ik maar snel die japanse zoutjes gehaald. Best gek, ik heb het gevoel dat ik heel veel gesnaaid heb, maar vroeguh zou dit echt een een goede dag zijn geweest....)
Vandaag:
O; twee boterhammen rosbief
t: beker melk
L; bordje restjes chinees eten
t; appel
straks nog:
D; bord rest chinees eten met extra rauwkost
Vanaf morgen weer gewoon, geen chinees meer in koelkast en geen verjaardagvisite meer.
donderdag 24 januari 2008 om 22:09
Marketingcommunicatie Toet. De cursus bestaat uit 9 dagdelen (al geweest) en twee weekenden, morgen begint het eerste weekend, en nog een paar examenoefendagen en bijeenkomsten ivm de examenopdracht. (Jemig, da's een uitgebreid antwoord).
Ik vind het snaaien van gister wel meevallen trouwens hoor. Misschien is het de combinatie met Chinees waardoor je het veel vindt? Of heb je heel mager ende verantwoord Chinees gegeten?
Ha, er komen bij mij nog twee tarwebiscuitjes bij.
Ik vind het snaaien van gister wel meevallen trouwens hoor. Misschien is het de combinatie met Chinees waardoor je het veel vindt? Of heb je heel mager ende verantwoord Chinees gegeten?
Ha, er komen bij mij nog twee tarwebiscuitjes bij.
donderdag 24 januari 2008 om 22:45
Ik vond het snaaien ook wel meevallen, maar het voelde niet zo. Dat probeerde ik te zeggen. Dat ik blijkbaar nu een beetje snaaien al als erg snaaien ervaar. best een goede ontwikkeling eigenlijk.
Vanavond ook gesnaaid; van die grote snackajackwafels, caramelsmaak. Zes gegeten. Nou ja zeg. Zie je, ik heb geen rem. Nu is het qua kcalorien gelukkig allemaal zo erg nog niet, maar toch stom dat ik er niet gewoon eentje kan nemen.....
Vanavond ook gesnaaid; van die grote snackajackwafels, caramelsmaak. Zes gegeten. Nou ja zeg. Zie je, ik heb geen rem. Nu is het qua kcalorien gelukkig allemaal zo erg nog niet, maar toch stom dat ik er niet gewoon eentje kan nemen.....
vrijdag 25 januari 2008 om 08:30
Goedenmorgen
Ik had gisterenavond helemaal geen zin in computeren meer, dus nog geen nieuwe tabel. Ik hoop vanavond.
Gisteren rare dag:
O: brinta
T: 1 br met kruidensmeerkaas
T: 1 bak yoghurt en appel
L: 1 bak mexicaanse bonensoep, 1 br met eiersalade en 1 salade (lekker hoor, kantine! )
T: 2 appels, ± 6 suikervrije werthers echte
A: maaltijdsalade van sla, komkommer, paprika en omelet, waarin ook nog groentes verwerkt, en beetje ketchup (ja, klinkt raar, maar was erg lekker)
T: liga milkbreakchocolade en stuk chocolade
beker warme melk
Oei, balen Meave, van zo'n broek die niet meer past Confronterend. Zo ben ik er ooit toe gekomen te lijnen, dus helpen kan het wel doen.
Laterz
Ik had gisterenavond helemaal geen zin in computeren meer, dus nog geen nieuwe tabel. Ik hoop vanavond.
Gisteren rare dag:
O: brinta
T: 1 br met kruidensmeerkaas
T: 1 bak yoghurt en appel
L: 1 bak mexicaanse bonensoep, 1 br met eiersalade en 1 salade (lekker hoor, kantine! )
T: 2 appels, ± 6 suikervrije werthers echte
A: maaltijdsalade van sla, komkommer, paprika en omelet, waarin ook nog groentes verwerkt, en beetje ketchup (ja, klinkt raar, maar was erg lekker)
T: liga milkbreakchocolade en stuk chocolade
beker warme melk
Oei, balen Meave, van zo'n broek die niet meer past Confronterend. Zo ben ik er ooit toe gekomen te lijnen, dus helpen kan het wel doen.
Laterz
Later is nu
vrijdag 25 januari 2008 om 16:50
owwwwwww het is een heel spannend weekend op banengebied!! Hoop maar dat ik mezelf een beetje in bedwang kan houden qua eten... had niet gedacht dit ooit te zullen zeggen op vrijdagmiddag maar: was het maar vast maandagmorgen!!
Wel een druk weekend gelukkig, gaat de tijd tenminste lekker snel... 3 verjaardagen, kappersbezoek, kinderzwemafspraak dus vermaak me wel denk ik...
Succes allemaal!
Wel een druk weekend gelukkig, gaat de tijd tenminste lekker snel... 3 verjaardagen, kappersbezoek, kinderzwemafspraak dus vermaak me wel denk ik...
Succes allemaal!
vrijdag 25 januari 2008 om 16:56
Sterkte op die verjaardagen meis!
Chocolade eitjes...............Vandaag heb ik ze voor het eerst gesignaleerd. Omdat dochterlief al sinds de kerstvakantie zin had in Pasen (ze knutselde begin januari al haar eigen paaseieren om te verstoppen) had ik haar beloofd dat we, zodra de eitjes in de winkel lagen, een zakje zouden kopen.
Dat was dus vandaag.
Ik heb gezondigd, voor het eerst in lange tijd weer chocolade gegeten. 10 eitjes.
En dat is het dan ook weer voor dit jaar heb ik besloten. Vanaf nu eet ik geen enkele chocolade eitje meer. Anders wordt het straks een gebed zonder einde. En dat is andere koek.
Chocolade eitjes...............Vandaag heb ik ze voor het eerst gesignaleerd. Omdat dochterlief al sinds de kerstvakantie zin had in Pasen (ze knutselde begin januari al haar eigen paaseieren om te verstoppen) had ik haar beloofd dat we, zodra de eitjes in de winkel lagen, een zakje zouden kopen.
Dat was dus vandaag.
Ik heb gezondigd, voor het eerst in lange tijd weer chocolade gegeten. 10 eitjes.
En dat is het dan ook weer voor dit jaar heb ik besloten. Vanaf nu eet ik geen enkele chocolade eitje meer. Anders wordt het straks een gebed zonder einde. En dat is andere koek.
vrijdag 25 januari 2008 om 18:27
Oi, Toet, chocolade-eitjes. En nu al zeggen dat je de rest van 't jaar niet zult nemen... pff.
Ik heb vandaag tot 3 uur goede dag gehad.
O: 2 br met smeerkaas en komkommer
T: 1 br met smeerkaas
T: yoghurt en appel
L: 2 br met eiersalade + cup a soup tomatencreme
T: 2 appels
en toen
3 bier (flesjes)
enkele handenvol pinda's
vanavond lasagne
en ik neem uiteraard een stukje chocolade
dus..
heb wel goed gezwommen, maar dat had ik al gezegd
Ik heb vandaag tot 3 uur goede dag gehad.
O: 2 br met smeerkaas en komkommer
T: 1 br met smeerkaas
T: yoghurt en appel
L: 2 br met eiersalade + cup a soup tomatencreme
T: 2 appels
en toen
3 bier (flesjes)
enkele handenvol pinda's
vanavond lasagne
en ik neem uiteraard een stukje chocolade
dus..
heb wel goed gezwommen, maar dat had ik al gezegd
Later is nu
zaterdag 26 januari 2008 om 14:47
zo daar ben ik weer. Herrezen uit een griephuis. wel nog hoofdpijn en hoestbuien als een straffe roker, maar dat gaat wel weer over. eten smaakt ook weer goed (als het maar hartig en knapperig is, gek genoeg).
O: yoghurt met mandarijn en peer
T: 2 mineola`s
L: 2 pistolets met danish blue
avondeten weet ik nog niet.
O: yoghurt met mandarijn en peer
T: 2 mineola`s
L: 2 pistolets met danish blue
avondeten weet ik nog niet.
zaterdag 26 januari 2008 om 16:12
zaterdag 26 januari 2008 om 23:31
hier gaat het ook niet zo goed. Onregelmatig en steeds maar de neiging iets in m'n mond te stoppen. OP een gegeven moment toch maar stukje chocolade genomen in de hoop dat dát het was, maar dat was het dus niet. pfff. Wel veel gezond (fruit, komkommer, tomaat) e.d. geprobeerd, maar wérkelijk.. wat erg.
toet, zou dat haar van jou ook niet een kg gewogen hebben?
Morgenvroeg met gezin naar het zwembad. Ik heb me voorgenomen dit keer wél het water in te gaan (doe ik eigenlijk nooit, als ik met de kinderen ga) en weer een km te zwemmen. Kan er wel bij.
ik weet echt niet meer wát ik in m'n mond gestopt heb, en ik ben schromelijk laat met tabel, ik hoop daar morgen tijd voor te vinden
toedels
toet, zou dat haar van jou ook niet een kg gewogen hebben?
Morgenvroeg met gezin naar het zwembad. Ik heb me voorgenomen dit keer wél het water in te gaan (doe ik eigenlijk nooit, als ik met de kinderen ga) en weer een km te zwemmen. Kan er wel bij.
ik weet echt niet meer wát ik in m'n mond gestopt heb, en ik ben schromelijk laat met tabel, ik hoop daar morgen tijd voor te vinden
toedels
Later is nu
zondag 27 januari 2008 om 12:42
Hai Meisjes,
Het weekend is qua snaaien briljant gegaan. Geen enkel probleem. Maar het eten was zeer luxe en calorierijk vrees ik. Ik weet niet of ik alles onthouden heb, maar zal proberen het op te schrijven.
Vrijdag:
o: fruit 'n fibre, melk
t: klein stukje cake (3 x 3 cm ofzo)
l: één belegd broodje met vleeswaren, brochetta (zo heet dat toch?) met tomatenmengseltje en nog een warm dingetje zonder vlees, wel met bladerdeed, beetje rauwkost. Vanillebavarois met slagroom. Jus d'orange.
t: pizzasnackje (dunne bodem, alleen tomaat en beetje kaas als beleg), glaasje jus
a: stukje vlees, beetje gebakken aardappel, roergebakken groente, rauwkost, eh...weet niet of er nog iets op mijn bord terecht is gekomen eigenlijk. chocomousse + choco-ijs.
Oh, kinderen willen lunch. Ik ga zo verder met gister en vandaag.
Het weekend is qua snaaien briljant gegaan. Geen enkel probleem. Maar het eten was zeer luxe en calorierijk vrees ik. Ik weet niet of ik alles onthouden heb, maar zal proberen het op te schrijven.
Vrijdag:
o: fruit 'n fibre, melk
t: klein stukje cake (3 x 3 cm ofzo)
l: één belegd broodje met vleeswaren, brochetta (zo heet dat toch?) met tomatenmengseltje en nog een warm dingetje zonder vlees, wel met bladerdeed, beetje rauwkost. Vanillebavarois met slagroom. Jus d'orange.
t: pizzasnackje (dunne bodem, alleen tomaat en beetje kaas als beleg), glaasje jus
a: stukje vlees, beetje gebakken aardappel, roergebakken groente, rauwkost, eh...weet niet of er nog iets op mijn bord terecht is gekomen eigenlijk. chocomousse + choco-ijs.
Oh, kinderen willen lunch. Ik ga zo verder met gister en vandaag.
zondag 27 januari 2008 om 13:16
Zaterdag:
o: croissant, volle kwark met cruesli, gekookt eitje, glaasje jus
l: broodje aubergine, rauwkost, etc en dressing, klein stukje guiche lorraine, tomatensoep, vanillebavarois met slagroom, glaasje jus
a: paar stukjes stokbrood, carpaccio met rauwkost en dressing, kipsaté met beetje pindasaus, klein beetje rauwkost en beetje rijst. Paar frietjes uit schaaltje gesnoept. Twee witte wijn.
Oh, ben bij vrijdag nog een glas wijn vergeten.
Zondag:
l: 3 br, 2 filet americain, 1 20+ kaas
Vanmiddag twee verjaardagen. Geen idee hoe dat gaat lopen, maar ik hoop me te kunnen gedragen.
o: croissant, volle kwark met cruesli, gekookt eitje, glaasje jus
l: broodje aubergine, rauwkost, etc en dressing, klein stukje guiche lorraine, tomatensoep, vanillebavarois met slagroom, glaasje jus
a: paar stukjes stokbrood, carpaccio met rauwkost en dressing, kipsaté met beetje pindasaus, klein beetje rauwkost en beetje rijst. Paar frietjes uit schaaltje gesnoept. Twee witte wijn.
Oh, ben bij vrijdag nog een glas wijn vergeten.
Zondag:
Vanmiddag twee verjaardagen. Geen idee hoe dat gaat lopen, maar ik hoop me te kunnen gedragen.
zondag 27 januari 2008 om 13:28
wauw Meave, vind dat je het heel netjes gedaan hebt! Denk (lees: weet zeker) dat ik dat niet zo gered had...
Gisteren dan ook veel te veel gesnaaid, daardoor gisteravond zo vol dat ik er de hele avond last van had. Voordeel daarvan was dat ik na het avondeten niets meer gehad heb... Hoezo stress-eten??
Vandaag tot nu toe netjes:
O: havermoutpap
T: 2 mandarijntjes
L: bak yoghurt met 2 kiwi's erdoor en 2 crackers met 20+kaas
Vanmiddag echter weer een verjaardag dus dat zal wel weer mis gaan...zal toch een keer moeten leren me te beheersen...
Oja, Dreamer, had je gezien dat jij nu in de viva stond? (die van vorige week, ik ben wel abonnee maar soms te druk om te lezen)
Gisteren dan ook veel te veel gesnaaid, daardoor gisteravond zo vol dat ik er de hele avond last van had. Voordeel daarvan was dat ik na het avondeten niets meer gehad heb... Hoezo stress-eten??
Vandaag tot nu toe netjes:
O: havermoutpap
T: 2 mandarijntjes
L: bak yoghurt met 2 kiwi's erdoor en 2 crackers met 20+kaas
Vanmiddag echter weer een verjaardag dus dat zal wel weer mis gaan...zal toch een keer moeten leren me te beheersen...
Oja, Dreamer, had je gezien dat jij nu in de viva stond? (die van vorige week, ik ben wel abonnee maar soms te druk om te lezen)
zondag 27 januari 2008 om 16:31
Haihai
Ja, heb ik gezien, over zwemmen met blote borsten. (en ik ben vóór!)
Toevallig heb ik 'm gekocht.
Vandaag goede dag, beweegtechnisch gezien, ik ben trots op mij.
Eerst in zwembad km gezwommen, toen balspelletje 'lummelen' gedaan met de kinderen, waarbij ik zeker 15 minuten in het water op en neer gesprongen heb. Toen met dochter in het diepe geprobeerd op zo'n vierkant drijfgeval te blijven zitten. Dat lukte niet, maar gaf wel een hoop lol en veel beweging.
Zojuist nog 45 min. gewandeld.
Ook eettechnisch was vandaag goed
O: 2 br met dun pindakaas
T: 2 mandarijnen
L: 2 br met 20+ kaas (had ik zelfs meegenomen naar het zwembad!)
T: zo'n gevulde koek achtig cakeje bij m'n schoonmoeder
T: net nog een appel
vanavond eten we pizza, dan gebruik voor mezelf altijd veel groente en mozzerella light, dit keer. Dus komt ook goed
Ja, heb ik gezien, over zwemmen met blote borsten. (en ik ben vóór!)
Toevallig heb ik 'm gekocht.
Vandaag goede dag, beweegtechnisch gezien, ik ben trots op mij.
Eerst in zwembad km gezwommen, toen balspelletje 'lummelen' gedaan met de kinderen, waarbij ik zeker 15 minuten in het water op en neer gesprongen heb. Toen met dochter in het diepe geprobeerd op zo'n vierkant drijfgeval te blijven zitten. Dat lukte niet, maar gaf wel een hoop lol en veel beweging.
Zojuist nog 45 min. gewandeld.
Ook eettechnisch was vandaag goed
O: 2 br met dun pindakaas
T: 2 mandarijnen
L: 2 br met 20+ kaas (had ik zelfs meegenomen naar het zwembad!)
T: zo'n gevulde koek achtig cakeje bij m'n schoonmoeder
T: net nog een appel
vanavond eten we pizza, dan gebruik voor mezelf altijd veel groente en mozzerella light, dit keer. Dus komt ook goed
Later is nu
zondag 27 januari 2008 om 19:21
goed man! Jij in de viev? Moet ik van de week even kijken in de winkle dus!
Vandaag weer eens een hele rare dag, wel een heel eind gelopen in het bos dus dat is fraai.
O: 1 pistolet bruin met 20+kaas en leverworst, 1 croissantr hagelsag, 1 beschuit met muisjes, melk
D:heel stel minipateitjes met ragout, zure bom, beetje brood met danish blue en misschien zo nog een hapsnaprestje.
Morgen weer werken e dus weer normaal eten en drinken, wordt tijd!
Vandaag weer eens een hele rare dag, wel een heel eind gelopen in het bos dus dat is fraai.
O: 1 pistolet bruin met 20+kaas en leverworst, 1 croissantr hagelsag, 1 beschuit met muisjes, melk
D:heel stel minipateitjes met ragout, zure bom, beetje brood met danish blue en misschien zo nog een hapsnaprestje.
Morgen weer werken e dus weer normaal eten en drinken, wordt tijd!
zondag 27 januari 2008 om 20:06
Nee, ik stond afgelopen week met mijn mening in de Viva Bentetje, n.a.v. een blog, geloof ik, dat bovenstukjes in zwembaden wel uitkonden. Nou, gráág, dus wat mij betreft, en dat was kennelijk een opmerkelijke mening, die in de Viva kwam te staan
Heb net nog stukje chocolade op.
Toet, er was bij de Lidl afgelopen week een weegschaal in de aanbieding, heb je niet gezien zeker? (had je kunnen wegen: voor en na kapper )
Heb net nog stukje chocolade op.
Toet, er was bij de Lidl afgelopen week een weegschaal in de aanbieding, heb je niet gezien zeker? (had je kunnen wegen: voor en na kapper )
Later is nu
zondag 27 januari 2008 om 20:09
bentetje, dan moet je wel de oude viva kijken...nr 4 meen ik...
Dreamer, goede dag hoor!!
verjaardag ging redelijk, 't was druk en ik zat ver van de tafel dus niet zo heel veel gehapt. Afgesloten met patatjes en een kroketje, niet zoveel, redelijk tevreden. Zometeen maar een grote pot rustgevende thee ofzo zetten...
Dreamer, goede dag hoor!!
verjaardag ging redelijk, 't was druk en ik zat ver van de tafel dus niet zo heel veel gehapt. Afgesloten met patatjes en een kroketje, niet zoveel, redelijk tevreden. Zometeen maar een grote pot rustgevende thee ofzo zetten...
zondag 27 januari 2008 om 20:15
Ik wil buikpijnkalmerende thee. Moet ik ongesteld worden ofzo? Met dank aan de Mirena kan ik er geen touw aan vast knopen in elk geval.
Vandaag dus:
t: stukje appeltaart, 1 spekje
a: stukjes stokbrood met tzaziki, stukje stokbrood met tapenade, beetje salade caprese en beetje taboulé.
Wel oké toch?
Bedankt voor nieuwe tabel Dream. Zal mij benieuwen woensdag. Hmpf. Ik moet ook echt weer een bewegingsoffensief bedenken...
Vandaag dus:
t: stukje appeltaart, 1 spekje
a: stukjes stokbrood met tzaziki, stukje stokbrood met tapenade, beetje salade caprese en beetje taboulé.
Wel oké toch?
Bedankt voor nieuwe tabel Dream. Zal mij benieuwen woensdag. Hmpf. Ik moet ook echt weer een bewegingsoffensief bedenken...
maandag 28 januari 2008 om 08:47
Ah, dat is balen
Ja, als het afvallen lukt, is een weegschaal best een goede motivatie. Als het niet lukt, is een toch nog een soort van stok achter de deur, om je in te houden (of, als het slecht gaat, dan verstop je 'm gewoon, ga je er niet meer op staan.. kop in zand enzo)
hier normale dag, zo van te voren te bekijken
toedels
Ja, als het afvallen lukt, is een weegschaal best een goede motivatie. Als het niet lukt, is een toch nog een soort van stok achter de deur, om je in te houden (of, als het slecht gaat, dan verstop je 'm gewoon, ga je er niet meer op staan.. kop in zand enzo)
hier normale dag, zo van te voren te bekijken
toedels
Later is nu