Overdrijf ik?

11-07-2011 18:48 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik lees nu sinds een klein tijdje mee maar ik heb het idee dat ik nu degene ben die zelf advies nodig heeft, want heb met de dag meer het gevoel dat ik geen heldere kijk meer op de situatie heb.

Ik heb nu 3 jaar een relatie met ups en dows, we wonen niet samen. Mijn vriend heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing als het zijn humeur betreft. In die 3 jaar heb ik mij daarin aangepast, en er rekening mee gehouden. Om een voorbeeld te geven; als iets hem dwars zit, bijvoorbeeld een probleem op werk, kan hij dat zo doortrekken dat voor de rest ook alles niet meer deugt. En wie is dan de geschikte persoon om zijn frustratie op af te reageren? Juist ja, ik. Nu heb ik dat zoveel mogelijk leren te accepteren, maar de laatste tijd is het zo erg geworden dat ik niet meer rationeel nadenk.

Afgelopen weekend barstte bij mij de bom. Ik had hem al meer dan 2 weken niet gezien, en ik vroeg hem dan ook vrijdag of hij van het weekend bij mij wou komen. Nou hij ging uit met zijn vrienden zei hij, vrijdag en zaterdag. En zondag had hij dan geen zin want dan was hij moe en ging hij bijslapen omdat hij vandaag weer werken moest. Maar daarna zou hij naar mij toe komen. Nu belt hij net, en zegt hij "ik ben doodmoe en ga slapen dus ik kan niet meer komen". Op de één of andere manier kon ik mijn emoties niet meer inhouden en werd kwaad. Dus je hebt wel energie om een heel weekend te gaan stappen, maar niet om naar mij te komen? Hij begreep niks van mijn woede en vond dat ik mij aanstel en hem gewoon even de ruimte moest geven.

Nu zie ik het zelf allemaal niet meer helder, klopt mijn reactie of zeur ik? Ik weet het allemaal niet meer en wordt zo gek van zijn botte gedrag :(

Alvast bedankt voor de reacties
Ben je iemand die hij graag ziet? Ben je een pispaaltje? Alles vanuit zijn perspectief, wat wil jij in een relatie?
Ik zou dit ook niet leuk vinden. Je ziet hem al weinig, hij is ook nog eens niet zo aardig als zijn pet scheef staat en nu belt hij je ook nog af. Je emmer was vol en liep over.

Of boos worden zin heeft weet jij beter dan ik. Wat denk je?

Is het verder wel gezellig?
Als het zoveel energie kost allemaal...... wat is het nut er dan nog van?
Op welke plaats kom jij eigenlijk?

Uitgaan met zijn vrienden is prima maar waar blijf jij als hij elke keer te moe is?

Ben jij alleen goed als neukertje voor hem en als hij niks te doen heeft of zich verveelt kun je je afvragen...
Ik vind niet dat je zeurt. Je hebt hem dus al weken niet gezien?

Dat ie buien heeft kan ie misschien niet altijd wat aan doen. Maar dat ie het op jou afreageert is niet oké. Hij zou ook kunnen zeggen: Ik ben nu niet te genieten, ik ga een uurtje fietsen/hardlopen en daarna in bad.

Even wachten tot het ergste weer over is en dan weer contact met jou zoeken.

Wel met de bedoeling dat ie het er nog even over heeft, maar niet met een complete klaagzang dat nergens wat van deugt.

Zeker als je elkaar zo weinig ziet kun je de tijd samen beter gezellig maken.
Je zeurt maar ik snap je wel. Laat hem maar even. Hij zal vast wel bijdraaien.
Ik zou er niet blij van worden als mijn vriend het belangrijker vindt om 2 avonden te stappen dan tijd met mij door te brengen. Zeker als we elkaar al ruim 2 weken niet gezien hebben. Is er in die weekenden ook geen mogelijkheid om elkaar te zien in bv de middag? Heb je hem nu al 3 weken niet gezien :S Dus nee, ik vind niet dat je zeurt maar goed, het gaat erom wat jouw gevoel hier over is.
Ja het probleem is, als hij niet even een "bui" heeft om het zo maar te noemen, dan is hij echt harstikke lief en attent.

Maar op de 1 of andere manier krijg ik het gevoel dat het de laatste tijd steeds erger wordt, en ik heb het gevoel alsof ik oogkleppen op heb en over me heen laat lopen. Terwijl ik vroeger juist zo sterk was....

Boos worden heeft in zekere mate zin. Nu dus niet, omdat hij moe is en met rust gelaten wil worden, maar meestal als hij er even rustig over nadenkt dan komt hij wel weer naar mij toe en biedt zijn excuses aan.

Ik ben bang dat ik hem over mijn grenzen heen laat stampen, en dat wil ik helemaal niet
Gek worden van iemands botte gedrag lijkt me trouwens niet echt constructief. Bot vind ik doorgaans stomvervelend. Dat ben ik, ok, maar jij zegt zelf dat je er gek van wordt.

Hoe zie je dat voor je qua toekomst?

Of word je alleen nu even gek omdat je boos bent en kun je er normaal gesproken wel mee dealen?
Gaat het wel goed met m? Ik bedoel, heeft ie zelf ook last van dat het ff minder gaat?

Misschien is het stappen een uitlaatklep voor m en heeft ie bij jou het idee dat ie wel 'leuk' moet doen.

Bedoel dat niet lullig. Heb dat zelf wel eens, dat ik even geen mensen dichtbij wil laten komen als ik me rot voel.

Maar dan moeten jullie óf een manier vinden om hier samen mee om te gaan... of misschien is de match toch niet ideaal.

Zegt ie nog sorry ofzo als hij afbelt nadat ie je al weken niet gezien heeft?
Ik vind bot ook strontvervelend eleonora, vooral omdat als ik boos ben, ik het daar dan ook graag meteen over wil hebben, en uitgesproken wil hebben. En vind het heel vervelend als ik dan weer weet ik het hoe lang moet wachten voor vriend weer is bijgekomen en tijd heeft om naar mij te luisteren. Als ik dan een antwoord krijg van; ik ben moe laat me met rust, en daar moet ik het mee doen dan kan ik mij daar behoorlijk over opwinden. Maar is dat nou mijn gebrek... ?
Ok dat laatste stond er al
Ja Moonlight, hij zegt wel sorry. Het gaat op het moment inderdaad even niet zo heel goed met hem. Hij heeft een dochtertje bij een andere vrouw, en zij kan er niet tegen dat hij een nieuwe vriendin heeft ( al 3 jaar, get over it) en de laatste tijd denkt zij dat de kunnen uiten in tijd wegnemen dat vriend zijn dochter kan zien.

Erg volwassen allemaal, maar goed dat zit hem behoorlijk dwars
Aan ieder verhaal zit twee kanten. Ben benieuwd naar zijn kant van het verhaal, hoe hij jullie relatie ervaart.
Als hij zegt dat ie met rust gelaten wil worden, en jij kunt hem niet met rust laten, vind ik dat ergens ook jouw gebrek.

Of in ieder geval een punt waarop het spaak loopt.

Als ik heel boos ben, heeft het niet eens zin om te praten want dan deugt er ook niks en heeft iedereen schuld aan van alles. Dan moet ik ook ff tijd en rust hebben en dan komt langzaam de redelijkheid weer terug. Mensen die respecteren dat dat ff duurt, daarmee kom ik er wel uit. Mensen die daar geen geduld mee hebben..... daarmee werkt het niet.

(ben niet zo snel of vaak boos hoor )

Bij mij zou het, als een partner mij niet met rust kan laten op zo'n moment, een dealbreaker zijn. Omdat ik veel kan veranderen maar de manier waarop ik boos ben, niet.

Waarmee ik niet goedpraat dat ie weken niks laat horen en jullie afspraak afzegt. Zeker niet.

Maar als jullie in situaties van boosheid met elkaar botsen, moet daar wel aan gewerkt worden. Of je moet concluderen dat het niet meer gaat.
quote:mapenzi schreef op 11 juli 2011 @ 19:00:

Ik vind bot ook strontvervelend eleonora, vooral omdat als ik boos ben, ik het daar dan ook graag meteen over wil hebben, en uitgesproken wil hebben. En vind het heel vervelend als ik dan weer weet ik het hoe lang moet wachten voor vriend weer is bijgekomen en tijd heeft om naar mij te luisteren. Als ik dan een antwoord krijg van; ik ben moe laat me met rust, en daar moet ik het mee doen dan kan ik mij daar behoorlijk over opwinden. Maar is dat nou mijn gebrek... ?

Neuh....

Jij bent zoals je bent en reageert dus ook als zodanig. Hij is ook zoals hij is en de vraag is in hoeverre de leuke en de minder leuke dingen van jullie als stel tgen elkaar opwegen.

En dat is iets wat alleen jullie samen kunnen beantwoorden.

Is het een idee om hem met rust te laten, over een paar dagen (als hij zelf nog niet gebeld heeft) hem uit te nodigen iets te gaan doen samen en er dan eens rustig over te praten?
Ja Anna ik kan hem ergens ook wel begrijpen. Hij zit niet lekker in zijn vel en als hij dan moe is of een rot bui heeft dan gaat hij het liefst in zijn eentje zitten mokken en wordt hij er niet happy van als ik daar dan ook nog eens bovenop kom zitten... Hij zegt ook altijd daarna wel dat hij van mij houdt en me niet kwijt wilt maar ik krijg steeds vaker het gevoel alsof ik niet zijn prioriteit ben
Het gedoe met zijn dochter zit hem dwars.

Maar dan ben jij dus niet de persoon waarmee hij dit gedoe wil delen?

Hij is liever bij zijn vrienden dan bij jou.

Is hij zelf wel over de relatie met zijn ex?
quote:mapenzi schreef op 11 juli 2011 @ 19:02:

Ja Moonlight, hij zegt wel sorry. Het gaat op het moment inderdaad even niet zo heel goed met hem. Hij heeft een dochtertje bij een andere vrouw, en zij kan er niet tegen dat hij een nieuwe vriendin heeft ( al 3 jaar, get over it) en de laatste tijd denkt zij dat de kunnen uiten in tijd wegnemen dat vriend zijn dochter kan zien.

Erg volwassen allemaal, maar goed dat zit hem behoorlijk dwars

Okee, dan heb je het wel over echte problemen.

Dat is wat anders dan een vent die chagrijnig is omdat zijn voetbalclub verloren heeft.

Maargoed, denk dat je wel voor jezelf moet bepalen waar jouw grenzen liggen en daar met hem over praten.
quote:Anna_69 schreef op 11 juli 2011 @ 19:03:

Aan ieder verhaal zit twee kanten. Ben benieuwd naar zijn kant van het verhaal, hoe hij jullie relatie ervaart.

Hij schrijft hier toch niet?

Op een forum krijg je altijd één kant van het verhaal te lezen.
Kan je niet iets leuks met m gaan doen als ie uit zn hum is? Weet ik veel, boswandeling ofzo, even niet over vervelende dingen praten. Iets wat hem goed doet.

Als hij weet dat jij komt en dan aan zijn hoofd gaat zeuren (ik zeg niet dat je dat doet, ik ken je niet, maar ik ken vrouwen die dat zouden doen ) dan is dat misschien net teveel.
Ik laat hem nu ook wel gewoon, neem geen contact meer met hem op totdat hij dat doet. En ik weet dat hij zo is als hij boos is en ik daar niks aan kan veranderen, en had het ook wel zo'n beetje geaccepteerd maar nu dit bijna elke week wel voorkomt raakt mijn geduld een klein beetje op
Dat bedoel ik, Eleonora. We krijgen een eenzijdig beeld geschetst. Daarom juist lastig om een mening te vormen en raad te geven. Bedoel er verer niks negatiefs mee, hoor.Maar wie weet wat er in zijn koppie rond gaat.
quote:mapenzi schreef op 11 juli 2011 @ 19:06:

Ja Anna ik kan hem ergens ook wel begrijpen. Hij zit niet lekker in zijn vel en als hij dan moe is of een rot bui heeft dan gaat hij het liefst in zijn eentje zitten mokken en wordt hij er niet happy van als ik daar dan ook nog eens bovenop kom zitten... Hij zegt ook altijd daarna wel dat hij van mij houdt en me niet kwijt wilt maar ik krijg steeds vaker het gevoel alsof ik niet zijn prioriteit ben

Hij heeft een wezenlijk probleem, absoluut. Het is alleen niet de bedoeling dat jij er helemaal mistroostig van wordt of dat zijn verdriet en frustratie op jou wordt afgereageerd.

Probeer dat eens rustig te bespreken, waarbij je geen wonderen verwacht want nogmaals, hij is hoe hij is en jij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven