Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven

12-07-2011 15:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een paar jaar mijn haar donkerbruin (eigen haarkleur is rood maar dat vind ik niet mooi). Nu in de zomer blijft het donkerbruin in de zon erg licht zijn en dat vind ik niet mooi als het donkerbruin is met een grauwe lichte gloed.

Nu zit er Loreal Paris Sublime Mouse in, de kleur koel chocolade. Die heb ik 3 weken geleden gebruikt. Daarvoor was het al weer 3 maanden geleden.

Nu heb ik van het weekend een nieuw pakketje gekocht, want ik vond hem wel mooi.

Schwarzkopf perfect mousse lichtbruin (600).

Nu wil ik het liever thuis doen en niet bij de kapper omdat dit gewoon erg veel kost en ik heb het hier niet voor over. Plus het feit dat ik bij elke kapper alleen geklaag aan hoor over dat ik het niet moet verven, want rood haar is geweldig.

Maar wat zijn mijn opties thuis? Moet ik het écht perse ontkleuren? Of is het jullie ook gelukt om er gewoon overheen te verven? Ik heb het anderhalf jaar terug een keer ontkleurt omdat ik toen blond wou, maar dat lichte stond mij dus echt niet.

En heeft er ook nog iemand tips voor goede shampoos maskers? Gebruikte paar jaar die van de kapper maar die vond ik nooit fijn en werden ook te prijzig dus vandaar dat ik daar van af gestapt ben. Mijn haar is snel droog, ruw.

Het liefst hoop ik snel tips te hebben over het kleuren van mijn haar. Hoe jullie dat dan doen, en de kapper gaat hem echt niet worden!

Alvast bedankt voor de reacties
quote:[message=9529390,noline]chocolaverslaafde1 schreef op ]Nu zit er Loreal Paris Sublime Mouse in, de kleur koel chocolade. Die heb ik 3 weken geleden gebruikt. Daarvoor was het al weer 3 maanden geleden.

Nu heb ik van het weekend een nieuw pakketje gekocht, want ik vond hem wel mooi.

Schwarzkopf perfect mousse lichtbruin (600).

Je vond die ene kleur mooi en koopt vervolgens een andere ?
rood haar rules gekkie!! ik heb zelf ook rood haar en ik ben er mega trots op!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Je haar is snel droog en je wilt het verven?
Heb je het toendertijd zelf thuis ontkleurd of bij de kapper?

Ik heb vrij donker haar van mezelf en ik wil juist rood haar. Maar dan moet ik het eerst ontkleuren. En dat wil ik het liefst zelf thuis doen, maar weet niet wat ik daarvoor moet kopen, en waar ik zoiets kan kopen?
Als je het echt lichtbruin wil zul je het moeten ontkleuren ja. Als je gewoon een andere gloed wil zou je het zo kunnen proberen.
Nou ik heb het koel chocolade geverfd maar ben er dus niet te vreden over.

@Daydream: Ja ik wil het verven ik voel me hierdoor veel zekerder. Vaak worden roodharige gepest en ik weet wel daar moet je boven staan, maar ik ben nu gewoon zekerder en vrolijker als ik mijn haar verf.

@vivapepsi: Ik heb het toen thuis ontkleurt. eh ik weet niet meer precies welk pakje ik toen kocht en wat er precies op stond, i.i.g. zal wel iets met blonderings/ontkleuring op staan.

@Tomatensoep ja ik vind die grauwe gloed niet mooi. Maar wat voor effect zou ik dan krijgen als ik er lichtbruin over heen doe?
Plus daarbij mijn outfits passen allemaal bij bruin haar en niet bij rood haar
Ik vind rood haar ook erg mooi. Maar misschien ga je het pas waarderen als je wat ouder bent.

Heb overigens zelf geen rood haar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ben nu 20 jaar, verf het al een tijd, maar heb het helaas nog niet kunnen waarderen. Ik vind nu bruin haar veel leuker bij mij staan. Vriend(in)nen vinden dat ook, behalve de kapsters die klagen er keer op keer over

Maar goed, misschien dat ik ooit het wel in mijn eigen haar kleur teurg laat verven kijken hoe dat is maar nu denk ik nog niet. Vind dat ook té licht om eerlijk te zijn. En dat vind ik niet mooi staan bij mijn huid.

Op internet kom je veel mensen tegen die rood haar mooi vinden, maar in reallife lijkt het wel of mensen dit niet durven aan te geven ofzo. Hoor het hier in ieder geval niet.
Bij mij lukte het in ieder geval niet. Lichtbruin over donkerbruin maar bij een vriendin van mij ging dit wel..
Ohhh, oke.

Heeft er iemand anders nog tips ?
licht over donker gaat echt niet pakken zoals jij het graag wil, ben ik bang.
Hoe / wat kan dan wel :-)
ontkleuren en dan licht eroverheen. Of laten uitgroeien en dan lichtbruin. Maar met ontkleuren moet je wel oppassen want als je er dan lichtbruin overheen gooit kan het groen uitslaan, kan zijn dat je het dan eerst weer rood moet voorpigmenteren.
Uitgroeien duurt een beetje te lang daarvoor want wil het dan toch nog wel verven.

Hoe kan ik dan toch lichtbruin mijn haar verven of moet je dan perse iets met rood verven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven