Mentale steun nodig... Desperately...

12-07-2011 21:14 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald ivm herkenbaarheid
anoniem_109469 wijzigde dit bericht op 12-10-2011 11:20
Reden: afgesloten hoofdstuk
% gewijzigd
quote:Robin85 schreef op 12 juli 2011 @ 21:42:

[...]

Nee, maar het wordt net iets draaglijker als ik bedenk dat hij niet wist hoe te stoppen, maar wel wilde.

Ik heb gelukkig vriendinnen die me steunen, maar ik kan er niks aan doen, als ik daar zit, voel ik me nog steeds zo alleen! Ik wil alleen maar dat alles weer wordt zoals het was en bij hem zijn!

Hoe dan ook, of jullie nu wel of niet samen blijven, het wordt nooit meer zoals het was. Nooit, En wie zegt dat hij niet wist hoe te stoppen? Dat klinkt mij als een enorme smoes. Als iemand wil stoppen, stopt hij. Hoe dan ook.

Tuurlijk voel je je alleen, je bent 'verlaten' en verraden door degene van wie je zielsveel houdt. En dat doet erg veel pijn.

Ik wens je erg veel sterkte en steun toe, want het is ontzettend klote en rot voor je.
Eens met Marah,het zal nooit meer worden zoals het was.

Een (vertrouwens)breuk kun je lijmen maar de barsten blijf je zien.

Misschien is het niet zo raar om eens een flinke tijd ieder apart te gaan wonen en dan zie je wel hoe het verder loopt.
Ik heb een vriendin die ook sinds haar tienerjaren dezelfde vriend heeft en beiden dus nooit een ander hebben gehad. Hij heeft eens een avond met een ander gezoend en werd ook verliefd. Dat was al heel ingrijpend in hun relatie, maar ze zijn er wel bovenop gekomen.

Maar een affaire er 5 maanden op na houden én in jouw bed neuken?????????????????????????????????? Dat gaat veel en veel en veel te ver. Zo iemand zou ik niet meer recht aan kunnen kijken en zeker niet mee verder kunnen gaan. Je hebt vreemdgaan, zoalls een dronken zoen of one night stand en VREEMDGAAN. Zo te horen is hier het laatste aan de hand en dat is mijns inziens echt niet zo onschuldig en te vergeven.
1x vreemdgaan wat zonder voorbedachte rade gebeurt, dan zou ik er nog over nadenken of mijn relatie nog de moeite waard was om ervoor te vechten. Maar 5 maanden lang, opzettelijk voorliegen, smoezen bedenken, jouw uit huis sturen als zgn 'verrassing' etc. Nee, dat zou ik nooit en te nimmer pikken. Iemand die zo tegen me kan liegen en bedriegen die kan z'n koffers pakken.
Hij wilde wel stoppen maar zijn *piep* bleef steeds maar per ongeluk in haar *piep* gaan...

Die arme man, om hem te troosten zou ik nu zeker proberen zo snel mogelijk in verwachting te raken!

(err... are you out of your *piep*-ing mind???)
overwin je angst om alleen te zijn. hij zal nooit helemaal van jou zijn. dat is toch niet wat je wilt, steeds maar om je heen kijken of er weer een ander in het spel is? kies voor je zelf. spaar je liefde voor een vent die het wel waard is en laat deze onbetrouwbare zak toch vallen. een gebroken hart doet pijn en in het begin is het moeilijk, zeker als je zo lang samen bent geweest, maar over een tijdje breken voor jou betere tijden aan en ben je blij dat je van hem af bent. dat geloof je misschien nu niet, maar vertrouw daar maar op.
Best mogelijk dat hij veel van je houdt op zijn manier maar hij heeft kennelijk behoefte aan anderen en dat krijg je niet weg door hem in een dwangbuis van beloften in te kapselen. Alles wat niet mag dat wil je juist - dus zodra hij denkt dat jij het niet merkt gaat hij weer op jacht.
Ik denk dat jezelf zo graag wilt geloven dat het niks voorstelt en dat jij die ene speciale bent. Je kunt daarvoor kiezen om over je hart te strijken en het zogenaamd te vergeten, maar het wantrouwen en achterdocht zal altijd blijven. Heb zelf een relatie van 14 jaar achter de rug, waar ik in het eerste jaar al achterkwam dat ie vreemd ging. Telkens weer door hem laten overtuigen dat het niks bijzonders was en dat ie echt voor mij ging. Maar de jaren erna moest ik er telkens weer achter komen, dat ik veel te naief daarin ben geweest. Toen ik 40 werd kon ik mij er eindelijk toezetten om mijn eigen weg te gaan. Is inderdaad niet makkelijk. Heb nu wel een prachtzoon, en goed geregeld co ouderschap, maar heb wel het idee dat ik misschien wel minstens 12 beste jaren heb weggegooid met deze man
Arme jij, wát een verdriet.

Je bent al stappen aan het ondernemen lees ik maar het is alsof je in het luchtledige hangt he? Letterlijk is de bodem weg onder je voeten.

Wat kan iemand je pijn doen he? Iemand die zoveel van je houdt en dan gaat 'ie op je hart staan.

Mijn ex ging ook vreemd. Ik ben drie keer naar hem terug gegaan nadat hij me belazerde maar er was eigenlijk geen redden aan al na de eerste keer. Hij kon niet zonder de spanning van het hebben van een affaire. Bij jouw ex kan dat helemaal anders zijn natuurlijk, maar je vroeg om ervaringen en dat is mijn ervaring.

Ik voel erg met je mee......

Jullie hebben allemaal gelijk. Ik moet opnieuw beginnen en doe het ook, want een andere optie heeft hij niet open gelaten voor een schijterd als mij. Als je zo kunt liegen, dan kan iemand je nooit vertrouwen. Ik ben geen masochist, als dit me nog eens zou overkomen, nadat ik hem vergaf, zou ik er niet meer overheen komen.

Ik hou me alleen vast aan het feit dat hij misschien verandert. Dat hij bewijst hoeveel hij van me houdt en zo lang op me wacht als nodig is. Ik weet het, dat probeer ik los te laten, want dat is vragen om nog meer pijn, maar diep van binnen hoop ik het zo!
quote:eleonora schreef op 12 juli 2011 @ 22:18:

Arme jij, wát een verdriet.

Je bent al stappen aan het ondernemen lees ik maar het is alsof je in het luchtledige hangt he? Letterlijk is de bodem weg onder je voeten.

Wat kan iemand je pijn doen he? Iemand die zoveel van je houdt en dan gaat 'ie op je hart staan.

Mijn ex ging ook vreemd. Ik ben drie keer naar hem terug gegaan nadat hij me belazerde maar er was eigenlijk geen redden aan al na de eerste keer. Hij kon niet zonder de spanning van het hebben van een affaire. Bij jouw ex kan dat helemaal anders zijn natuurlijk, maar je vroeg om ervaringen en dat is mijn ervaring.

Ik voel erg met je mee......

Dank je, Eleonora. Het is inderdaad alsof ik geen grond onder m'n voeten heb. Ik had al last van paniekaanvallen, maar nu houdt het alleen op als ik slaap. Wat moeilijk is, want ik voel haar gewoon nog op mijn plek liggen met hem bovenop haar... Bedankt voor je ervaring. Ervaringen van anderen zijn nu mijn enige referentiepunt.
Soms is de angst voor het onbekende groter dan de angst van de relatie zoals die is.

Mede daardoor heb ik té lang in een geweldadige relatie gezeten.

Mijn ervaring nu is dat de angst voor het onbekende heel erg is meegevallen. Natuurlijk moet je wennen aan het alleen zijn, het gemis van een geliefde, maar het went wel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Nammma schreef op 12 juli 2011 @ 21:34:

Hij kwam er niet meer uit? Die smoes kan toegevoegd worden aan de lange lijst van vreemdgangers...

Smoes nr ......

Sorry schat, ik kwam er niet meer uit, want mijn leuter zat vast in haar grot.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Robin85 schreef op 12 juli 2011 @ 22:29:

Jullie hebben allemaal gelijk. Ik moet opnieuw beginnen en doe het ook, want een andere optie heeft hij niet open gelaten voor een schijterd als mij. Als je zo kunt liegen, dan kan iemand je nooit vertrouwen. Ik ben geen masochist, als dit me nog eens zou overkomen, nadat ik hem vergaf, zou ik er niet meer overheen komen.

Ik hou me alleen vast aan het feit dat hij misschien verandert. Dat hij bewijst hoeveel hij van me houdt en zo lang op me wacht als nodig is. Ik weet het, dat probeer ik los te laten, want dat is vragen om nog meer pijn, maar diep van binnen hoop ik het zo!

Hoe moet hij dat bewijzen dan lieverd?

Meer dan beloven het niet meer te doen kan hij niet.

Hij moet zich er dan wel aan houden. En daar ligt het gevoelige punt voor jou, is dat iets wat jij kunt geloven?
Sorry, maar voor mij is dit de doodsteek van een relatie. Waar je je nog aan vast wilt houden is een illusie. Ga jezelf op nummer 1 zetten, dan merk je dat je ex niet nodig hebt.

Het klinkt heel slecht, maar kun je niet een 'rebound-vriendje' naar dat bed slepen, om 't opnieuw in te wijden?
quote:Robin85 schreef op 12 juli 2011 @ 21:39:

. Hij wil zijn baan opzeggen, in therapie. Is er een mogelijkheid dat dit goed kan komen? Of ben ik een domme muts?

Sowieso dat je zijn kleding strijkt en zijn koffer pakt voor zijn zakenreis, hij heeft zelf handen.

Maar goed, hij heeft niet bekend omdat hij spijt heeft maar omdat jij een sms onderschept hebt, had je dat niet gedaan had hij

vrolijk verder geneukt.

Je kan het nog 10,20 of 30 keer proberen maar ben bang dat

je kapot gaat van het wantrouwen en hij toch keer op keer

vreemd blijft gaan.

Kortom: Deze man is zonde van je tijd.

Sterkte.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Robin85 schreef op 12 juli 2011 @ 22:31:

[...]

Dank je, Eleonora. Het is inderdaad alsof ik geen grond onder m'n voeten heb. Ik had al last van paniekaanvallen, maar nu houdt het alleen op als ik slaap. Wat moeilijk is, want ik voel haar gewoon nog op mijn plek liggen met hem bovenop haar... Bedankt voor je ervaring. Ervaringen van anderen zijn nu mijn enige referentiepunt.

Besodemietert worden in je eigen bed is wel het ultieme verraad inderdaad. Afschuwelijk.

Mijn ex heeft in een ruzie over de verdeling van de spullen geroepen dat het bed (mijn bed) wat ik mee wilde nemen door hem gebruikt was voor een van zijn avontuurtjes.

Ik heb een week op een luchtbed geslapen.
@Tickel, nog bedankt voor de linkjes!

Het probleem is dat ik in mijn volwassen leven niet zonder hem ben geweest. Ik heb het gevoel dat ik alles aan hem te danken heb en dat ik het niet alleen kan. Dat is beangstigend, maar het zal toch moeten. Ik moet stoppen om me vast te klampen aan strohalmen en mezelf afschermen voor nog meer pijn.

Hij kan nooit bewijzen dat hij weer te vertrouwen is, dat klopt. Ik hoop alleen dat hij in therapie gaat en inzicht leert krijgen in het hoe en waarom van zijn eigen gedrag, ook voor zichzelf en toekomstige relaties.
quote:eleonora schreef op 12 juli 2011 @ 22:59:

[...]

Besodemietert worden in je eigen bed is wel het ultieme verraad inderdaad. Afschuwelijk.

Mijn ex heeft in een ruzie over de verdeling van de spullen geroepen dat het bed (mijn bed) wat ik mee wilde nemen door hem gebruikt was voor een van zijn avontuurtjes.

Ik heb een week op een luchtbed geslapen.Een verschrikkelijk idee is dat hè? Ik bedoel, ik ben nu officieel 'vrijgezel' maar denk niet dat ik er over drie maanden over moet denken om iemand mee te nemen naar dit bed. Dit is zò van ons! Dus rebounden zal niet hier in bed gebeuren, Freemind
heel frappant dat jij die collega van hem een hoer noemt.

HIJ heeft jou bedonderd!

Vraag me af waarom je nog wilt weten hoe groot het bedrog is geweest. Mag toch aannemen dat je oogjes nu open zijn en hij dus niet te vertrouwen is en je hem niet kunt vertrouwen?

Blijkt dat hij harder kan liegen dan een paard kan rennen.

Ik was er klaar mee geweest
Verliefd worden op iemand anders kan voorkomen, maar jouw vriend heeft totaal geen respect voor jou, is aan het bedriegen en liegen, wil je met zo iemand oud worden?

Waarom hoop je dat hij in therapie gaat om inzicht te krijgen in zijn eigen gedrag? het zou je geen zak meer moeten uitmaken hoe hij met toekomstige relaties om zal gaan, als hij er een zooit van maakt en blijft maken dan is dat zijn probleem en niet meer de jouwe.

Vervelend en verdrietig hoe dit gelopen is maar dit wil je toch niet.
Robin, van mij een hele dikke knuffel .

Ik denk dat je eerst een beetje tot rust moet komen nu. Geef het de tijd, je zult zien dat het elke dag een stapje beter gaat. Je bent sterker dan je denkt!
quote:Kier_V schreef op 13 juli 2011 @ 13:16:

heel frappant dat jij die collega van hem een hoer noemt.

HIJ heeft jou bedonderd!

Vraag me af waarom je nog wilt weten hoe groot het bedrog is geweest. Mag toch aannemen dat je oogjes nu open zijn en hij dus niet te vertrouwen is en je hem niet kunt vertrouwen?

Blijkt dat hij harder kan liegen dan een paard kan rennen.

Ik was er klaar mee geweest

Ja, sorry hoor, ik weet dat zij vrijgezel is en aan niemand verantwoording hoeft af te leggen, maar je moet toch wel een engel zijn als je degene waarmee je bedrogen bent, die van je bestaan af wist en toch je vent keer op keer naaide geen hoer te noemen?

Ik weet verstandelijk dat ze mij niks schuldig is, maar als ik haar morgen tegenkom, denk ik dat ik haar kop verbouw. Daar zou ik dan over een maand spijt van hebben, maar ik ben er twee dagen geleden achter gekomen! Voor mij is het nu een smerige, wijdbeense hoer ja.
quote:cappi schreef op 13 juli 2011 @ 13:19:

Verliefd worden op iemand anders kan voorkomen, maar jouw vriend heeft totaal geen respect voor jou, is aan het bedriegen en liegen, wil je met zo iemand oud worden?

Waarom hoop je dat hij in therapie gaat om inzicht te krijgen in zijn eigen gedrag? het zou je geen zak meer moeten uitmaken hoe hij met toekomstige relaties om zal gaan, als hij er een zooit van maakt en blijft maken dan is dat zijn probleem en niet meer de jouwe.

Vervelend en verdrietig hoe dit gelopen is maar dit wil je toch niet.Ik weet het, ik wil inderdaad niet oud worden met de persoon die hij de laatste maanden is geweest, maar ik geloof oprecht dat hij de weg kwijt is geweest en ik begrijp zijn beweegredenen enigszins. De immensheid van het verraad en bedrog zijn te groot om nu verder te gaan, maar hij is nooit zo geweest. Ik hoop dat ik hem in de toekomst tegenkom en dat hij veranderd is, gedragspatronen bij zichzelf herkent en zichzelf beter in de hand heeft.
quote:hollebollegijs schreef op 12 juli 2011 @ 22:57:

[...]

Sowieso dat je zijn kleding strijkt en zijn koffer pakt voor zijn zakenreis, hij heeft zelf handen.

Ik weet het, maar voelde me na mijn eigen misstap ook schuldig, heb dat zò willen compenseren, was altijd wat jaloers en verdrietig als hij weg moest, nu dacht ik, kom op, laten zien dat je achter hem staat!

Maar goed, hij heeft niet bekend omdat hij spijt heeft maar omdat jij een sms onderschept hebt, had je dat niet gedaan had hij

vrolijk verder geneukt.

Je kan het nog 10,20 of 30 keer proberen maar ben bang dat

je kapot gaat van het wantrouwen en hij toch keer op keer

vreemd blijft gaan.

Kortom: Deze man is zonde van je tijd.

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven