Uit eten in Leiden: tips?

13-07-2011 13:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal!

Binnekort ga ik met wat buitenlandse vrienden uit eten in Leiden. Weet iemand een leuk eettentje/restaurant waar je lekker kunt eten? Ik zat zelf te denken aan de Griek Delphi, goede verhalen over gehoord. Andere tips zijn zeer welkom!

Bedankt!
Delphi is zeker een aanrader, maar dat wist je al

Verder zijn Sabai Sabai op het Noordeinde goed (Thais)

en ook op het Noordeinde zit Surakarta, een Indonesisch restaurant (vegetarische rijsttafel is een aanrader!)
Hoi Elina,

Dank voor je reactie! Klinkt goed, thais eten is ook super lekker! Weet jij misschien wat de prijzen zijn daar, bijvoorbeeld voor nasi met kip oid?
Een hoofdgerecht is daar tussen de 15 en 20 euro, weet niet of je dat wil uitgeven? Het is wel echt vreselijk goed!

Als je iets meer de op de centen moet letten is Delphi een beter idee denk ik.
Met mooi weer is Annie's verjaardag ook een leuke plek om te eten. Je zit op een vlonder en hebt een mooi uitzicht op de grachten. De kaart is niet heel uitgebreid, maar de keren dat ik er heb gegeten, heeft het me gesmaakt.
Verboden Toegang is ook leuk én lekker!
Als je een Hollands tintje aan het etentje wil geven, is Oudt Leyden aan de Steenstraat ook een idee. Lekkere pannenkoeken, maar ook wat andere gerechten voor het geval dat...
Verboden Toegang is ook een goede inderdaad.

Annie's vind ik eigenlijk tegenvallen.
Als het eten echt goed is heb ik dat er wel voor over! Heb je nog suggesties voor een hoofdgerecht? En als je moet kiezen tussen die twee restaurants: welke wordt het dan?
Oudt Leyden heb ik wel een keer gegeten, goed vond ik het! Bedankt voor jullie reacties!
Delphi is altijd lekker

Het Prentenkabinet is duur, maar heerlijk

Buddhas, Thais

Stadscafe v.d. Werff (wel gehorig)

De Branderij of Gaanderij

Restaurant Luxor, niet intiem maar wel oke voor een grote groep (buffet)
Burgerzaken vond ik lekker!
Buddhas vind ik ook een aanrader. De Troubadour op de Breestraat is trouwens ook altijd prima!
Olivier, op de hooigracht vind ik altijd errug lekker en gezellig.

Verder de Hooikist, ook op de hooigracht.

En Verboden Toegang, waar die zit weet ik even niet meer, maar ook erg lekker.
quote:elina81 schreef op 13 juli 2011 @ 14:03:

Delphi is zeker een aanrader, maar dat wist je al

Verder zijn Sabai Sabai op het Noordeinde goed (Thais)

en ook op het Noordeinde zit Surakarta, een Indonesisch restaurant (vegetarische rijsttafel is een aanrader!)Surakarta ben ik met je eens, maar Thais eten kun je beter bij Sisaket doen.

Bij sabai heb ik net even te vaak een curry oid gehad die te lang van tevoren klaar was gemaakt.

http://sisaket.eu/

http://www.iens.nl/leiden/thais

http://www.iens.nl/leiden/indonesisch
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:jann schreef op 13 juli 2011 @ 21:27:

Olivier, op de hooigracht vind ik altijd errug lekker en gezellig.

Verder de Hooikist, ook op de hooigracht.

En Verboden Toegang, waar die zit weet ik even niet meer, maar ook erg lekker.Die zit aan de Kaiserstraat, en steenworp afstand van het Rapenburg.
quote:magnolia86 schreef op 13 juli 2011 @ 14:27:

Als het eten echt goed is heb ik dat er wel voor over! Heb je nog suggesties voor een hoofdgerecht? En als je moet kiezen tussen die twee restaurants: welke wordt het dan?

Oké dit klinkt even heel gek, maar ik kan zo intens genieten van een Massaman Nua, die is zoooooooooooo lekker!

Ik ken deze alleen van Sisaket, ik durf het niet te proberen bij andere restaurants omdat het hier áltijd goed is.

Note: Massaman Nua is een Kogelbiefstuk in milde kruidige massaman curry en staat bij de specialiteiten.
Dank jullie wel! Ik heb nu genoeg opties die ik kan voorleggen! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven