Viooltjes likeur

13-07-2011 18:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand heeft mij een fles viooltjes likeur cadeau gedaan, heel leuk, ben dol op dingen die ik niet ken, maar ik heb geen idee wat ik er mee moet. Kent iemand een lekker recept voor een cocktail hiermee of weet iemand waar ik zo'n recept kan vinden? (ik heb al gegoogled maar kom weinig tegen)

Bedankt alvast!
Kun je het niet puur drinken?
Ik ken het zelf niet maar wat leuk zeg zo'n kado. Ik zou zeggen, proef de likeur even. Dan kan je beter bepalen wat je ermee zou kunnen maken.

Zou je er een cocktailsaus mee kunnen maken als dipsaus bij chips?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Is het een likeurtje wat je in champagne een beetje kan doen? Of in prosecco?

Of er een cocktail mee maken Bellini, is met champ of prosecco en perzikken. Doe je daar een scheut bij.

Of de perzikken erin laten marineren.

Nogmaals, het hangt allemaal van de smaak af.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zelf drink ik niet zoveel cocktails, dus weet er te weinig vanaf om op mijn eigen smaak af te gaan. Ken de smaak van andere sterke dranken ook niet goed.

Puur kan natuurlijk ook, maar ik ben benieuwd of er nog meer mee kan.

Het is heel zoet, dus als dipsaus is het denk ik niet geschikt
Misschien iets voor een nagerecht, over ijs of pudding.
Champagne vind ik een heel goed idee! Perziken past er qua kleur niet zo bij, maar het kan vast ook met ander fruit, bessen of frambozen. Zou mint ook gaan?

Over ijs lijkt het me idd ook heel lekker!
Tiramisu mee maken.

Espresso samen met de likeur, daar de lange vingers in dopen. Onder in de schaal leggen, mascarpone met slagroom mengen zoeten met (vanille)suiker en bovenop wat rood fruit met geraspte chocolade.

Of je maakt meringues, doet daar wat room bij en een scheutje likeur over en wat fruit en ter decoratie een viooltje

Leuk hoor, je kunt het denk ik een beetje vergelijken met rozenlikeur, ik denk dat als je daarop googled meer resultaten en ideeen opdoet!

Succes!
Cupcakes!

En dan botercrème er mee maken, beetje likeur er door, in de spuitzak, fikse krul er op en dan versieren met een suikerviooltje!
Kijk, ter inspiratie!

http://www.georgetowncupcake.com/menu.html
Wat een leuke ideeën! Dat echte viooltje erbij als decoratie vind ik ook heel leuk, of inderdaad van die suiker of papieren bloemen.

Op rozenlikeur vind ik inderdaad veel meer cocktails!
bloemetjes van het viooltje kan je eten dus je kan ook een echt bloemetje op een cupcakeje doen. Zorg wel dat je dan geen bespoten bloemetjes hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven