Lipdub
woensdag 13 juli 2011 om 22:18
Ik! Vond het superleuk. Niet zo lang geleden heb ik met collega's en leerlingen een lipdub gemaakt op schoolreis. We waren in Spanje met een internationaal gezelschap met kinderen uit NL, Roemenie en Spanje. De leerlingen moesten in gemengde groepen elk een stukje doen en het was echt zoooooo leuk om te doen! Echt gekkenhuis. We hadden wel veel te weinig tijd en het werd uiteindelijk lang niet zo professioneel als wat ik in het tv programma zag maar wat waren de kids trots! En wij ook trouwens.
woensdag 13 juli 2011 om 22:24
Een lipdub maak je door met een (grote) groep mensen een liedje te playbacken en een soort videoclip te maken waarin iedereen verkleed is of iets geks doet. Een hele bekende is die van een Amerikaanse universiteit http://youtu.be/EeGDRSWB46w
(hopelijk doet de link het)
De truc is dat de videoclip er in 1 take op moet staan. Er wordt niet in geknipt.
(hopelijk doet de link het)
De truc is dat de videoclip er in 1 take op moet staan. Er wordt niet in geknipt.
woensdag 13 juli 2011 om 22:30
Het is ook echt heel leuk om te doen en iedereen krijgt er heel veel energie van. De leerlingen zijn ook zooooooo trots! Hij staat op youtube en af en toe krijg ik een update hoe vaak het filmpje bekeken is. Terwijl ze gewoon zelf die kijkers zijn die het aan ouders, vriendjes, opa's oma's etc. laten zien