nare smsjes van onbekende

14-07-2011 11:39 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva dames,

ik krijg sinds 2 dagen hele nare berichtjes van een onbekende afzender. het nummer staat er natuurlijk wel bij, maar er wordt niet opgenomen en er is geen voicemail ingesproken. De berichtjes zeggen dat ik een slet ben, en dat ik mijn vriend zou belazeren met mijn stiefvader (die hier dagelijks over de vloer komt en die ik als een vader zie). Gelukkig gelooft mijn lief dat er niets speelt, maar ik voel me heel erg onprettig bij dit soort berichten. Nu komt de klapper op de vuurpijl, mijn (stief)vader kwam zojuist langs om mij wat af te geven en ging toen meteen weer door. Kreeg toen hij weg was meteen een nieuw berichtje dat mijn vriend nu werken was en ik me lekker liet verwennen door mijn stiefvader die naar buiten liep. Oooh ik vind dit zo eng ! Kan mijn lief pas om 12u bereiken maar heb het liefste dat hij NU naar huis komt. Voel me bekeken, heb alle deuren goed afgesloten en rolgordijnen dicht gedaan. Overdrijf misschien een beetje, maar ik ben hier alleen met mijn zoontje en ben normaal niet snel bang te krijgen maar krijg nu toch de koude rillingen hoor !

(* had net een topic geopend over mijn lief op een andere pijler, nou dat is even niet meer belangrijk hoor!)
quote:Des_ree schreef op 14 juli 2011 @ 11:54:

[...]

Ongeveer 12 mensen hebben mijn nummer.

stiefvader

stiefmoeder

vader

lief

schoonmoeder

schoonvader

schoonzus

beste vriend van lief

collega van lief

vriendin (die nu in turkije zit)

stage adres

en huurbaas

En wie van dit lijstje wist dat je stiefpa bij je langs zou komen? Dan heb je de dader te pakken
Heb je al gegoogled op het nummer tussen ""?

Wellicht heeft 'de dader' ooit zijn nummer via een advertentie op MP bekend gemaakt en kun je hem/haar zo achterhalen.
Aangifte doen bij politie, alle smsjes bewaren en op politiebureau smsjes laten uitlezen en registreren; als bewijsvoering.. Dossier laten opbouwen. Hun weten daar wel raad mee normaliter!

Sterkte!

ps heel handig dat het smsjes zijn, nl. het nummer staat er bij
Ik ga voor de moeder of de zoon van stiefvader !!
ik zeg dat het de moeder is.
..popcorn?
Wie verdenk jezelf dan?
je kan het betreffende nummer toch ook laten blokkeren?
..popcorn?
Hmmm, wat eng! Ik zou ook bellen met een onbekend nummer, zodat je weet wie er opneemt. En je vriend inlichten.
Iemand kan jouw nummer ook hebben doorgegeven hoor.
quote:breezerananas schreef op 14 juli 2011 @ 12:08:

Ik ga voor de moeder of de zoon van stiefvader !!Het lijkt wel Cluedo.
quote:boekenkast schreef op 14 juli 2011 @ 12:14:

[...]

Het lijkt wel Cluedo. Ja! Als het niet zo freaky was zou t bijna grappig zijn, maar dat is het niet echt..
quote:feeks schreef op 14 juli 2011 @ 12:03:

smsje terug zenden: piet, hou hiermee op anders schakel ik de politie inWie ben jij ?
Ik vat het even samen:

Het is in ieder geval iemand die jou kent en die jouw stiefvader kent en die jouw nummer heeft.

Het nummer waarvan de smsjes vandaan komen is wslk een extra nummer, gezien hij niet snel opneemt en je alleen een voicemail krijgt. Dus iemand met meerdere mobiele nummers.

Iemand die mogelijk niet werkt... en hoogstwaarschijnlijk bij jou aan het buurten is of wist op welk tijdstip jou stiefvader bij jou op bezoek was en ook wegging.

Iemand die mogelijk uit is op negatieve aandacht en/of wraak, die jou probeert bang te maken en probeert te stoken in je relatie.

Wie o wie?
Vaak is het iemand van wie je het totaal niet zou verwachten.

Neem je relatie/band met ieder van die personen evn kritisch onder de loep. Is iets opgevallen, dat iemand bijv. jaloers is of een beetje afgunstig naar je toe?

Of, het kan ook zijn dat iemand anders in de telefoon van 1 van die 12 personen heeft gekeken, om zo aan je nummer te komen...

Denk even goed na, over wie misschien tot zoiets in staat zou kunnen zijn..
quote:Des_ree schreef op 14 juli 2011 @ 12:17:

[...]

Wie ben jij ?xcuse me?
quote:feeks schreef op 14 juli 2011 @ 12:20:

[...]

xcuse me?ja hoe weet jij hoe mijn stiefvader heet ? of was het een fictieve naam ??
heet de zoon van de stiefvader dan toevallig piet? da je vraagt wie ben jij?
..popcorn?
quote:gaia9 schreef op 14 juli 2011 @ 12:19:

[...]

Vaak is het iemand van wie je het totaal niet zou verwachten.

Neem je relatie/band met ieder van die personen evn kritisch onder de loep. Is iets opgevallen, dat iemand bijv. jaloers is of een beetje afgunstig naar je toe?

Of, het kan ook zijn dat iemand anders in de telefoon van 1 van die 12 personen heeft gekeken, om zo aan je nummer te komen...

Denk even goed na, over wie misschien tot zoiets in staat zou kunnen zijn..Die persoon wist dat haar stiefpa er was.... wie dat weet, is de dader.
quote:Des_ree schreef op 14 juli 2011 @ 12:22:

[...]

ja hoe weet jij hoe mijn stiefvader heet ? of was het een fictieve naam ??Sorry hoor
of iemand waarvan je zou kunnen vermoeden die jou mogelijk wantrouwt, en die een reactie van je probeert uit te lokken?

Of iemand die gewoon wil zieken en denkt dat dit "leuk" is?

pff smerige actie is het sowieso.

Aangifte ging je al doen toch?
och arme.. ik stuur je wel even een virtuele knuffel hoor.
..popcorn?
Ik denk dat Piet fictief was bedoelt.
yep, het is een combi van vragen die je moet bedenken, om een aantal zaken uit te sluiten, als soort van trechter, tót je uitkomt wie het kan zijn
quote:Des_ree schreef op 14 juli 2011 @ 12:22:

[...]

ja hoe weet jij hoe mijn stiefvader heet ? of was het een fictieve naam ??ik weet dat piet natuurlijk een zeer unieke en niet veel voorkomende naam is in nederland,maar ik bedoelde de zoon ermee
laten we hier de trchter van vragen maken..

ik begin:

wie van de mensen waar jij geen contact mee hebt, niet mag of geen goed connectie mee hebt kunnen wel via de mobiel van iemand in jouw lijstje aan jouw nummer komen?
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven