Is dit normaal?

14-07-2011 21:29 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen van het viva forum,

Ik heb sinds bijna 2 jaar een verschrikkelijk lieve vriend.

Ik zit alleen met een ding; hij smst veel, zo veel dat ik me begin af te vragen of dit nog wel gezond is.

Ik ontvang ongeveer 30 of meer smsjes per dag en hij verwacht dat ik ze ook allemaal beantwoordt.

Als ik het eventjes druk heb en een uur niks van me laat horen krijg ik smsjes als "is er wat aan de hand?" "waarom reageer je niet?" "leef je nog?" of begint hij te bellen.

Hij maakt zich dan nogal snel zorgen en zoekt dan veel bevestiging of ik nog wel van hem hou enz. waardoor ik me best schuldig voel dat ik hem niet al die aandacht kan geven.

Zelfs terwijl hij aan het werk is smst hij zodra de baas eventjes niet in de buurt is.

Hoewel ik dit natuurlijk hartstikke lief vind maak ik me ook wel een beetje zorgen om hem.

Dit zijn dingen die ik deed toen ik in de pubertijd zat, mijn vriend is inmiddels 22!

Moet ik me zorgen maken of moet ik maar gewoon accepteren dat hij nu eenmaal zo veel aandacht nodig heeft?
Heb je weleens met hem gepraat hierover.

Dat snap ik dan niet he.
quote:xalvadora schreef op 14 juli 2011 @ 22:09:

Heb je weleens met hem gepraat hierover.

Dat snap ik dan niet he.Ja, maar die kerels vatten dat niet, ze vinden niet dat ze claimen.
quote:hellcat schreef op 14 juli 2011 @ 21:46:

Hij smst meestal met vragen wat ik aan het doen ben, vertelt wat hij aan het doen is, gewoon dat hij van me houdt, soms hele liefdesverklaringen, wat hij op tv aan het kijken is en wat er in dat programma gebeurd en hier vraagt hij mij dan ook naar, grapjes die collega's maken, dingen die hij op het werk mee maakt, naar de details van wat ik aan het doen ben enzovoort.

Ik snap zelf eigenlijk niet waarom hij dit allemaal wil weten en waarom hij mij al die dingen perse moet vertellen en dan verwacht dat ik er ook nog op reageer.

Het is niet zo dat ik me de hele tijd aan hem irriteer alleen ik kan dit niet betalen, heb niet altijd de tijd om te reageren en vind het gewoon zielig dat ik hem niet die aandacht kan geven die hij blijkbaar nodig is.

Ik ben hartstikke gek op die vent en wil niet dat hij zich slecht voelt door mij.

Hoe kan ik hem duidelijk maken dat ik ook hartstikke gek op hem ben en dat hij zich geen zorgen hoeft te maken? Hij voelt zich niet slecht door jou. Hij voelt zich zo doordat hij slechte ervaringen heeft gehad en daar niet genoeg mee gedeald heeft. Zolang hij zijn onzekerheid/jaloezie niet onder controle heeft, is er niets dat jij kunt doen. Al beantwoord je al z'n sms'jes, dat moedigt hem alleen maar aan om nog meer te sturen.quote:@ Djin, Waarschijnlijk vanwege bepaalde ervaringen met exen, zijn laatste vriendin voor mij liet hem regelmatig zitten tijdens afspraken, sprak met andere mannen af en ging vreemd. Misschien dat hij daarom steeds wil weten wat ik doe en waar ik ben en dat ik details geef zodat hij eker weet dat ik daar echt ben en dat doe en niet stiekem zoals zijn ex ipv thuis bij een andere vent ben..Dus hij vertrouwt je niet. Ik vind het lief van je dat je je zorgen maakt en hem gerust wilt stellen, maar denk je ook een beetje aan jezelf? Stel duidelijke grenzen (bijv: maximaal twee keer per dag telefonisch contact, en niet tijdens werk). Je hoeft je niet te gedragen als iemand die zijn onschuld moet bewijzen, en je kunt heel redelijk van hem vragen je niet te wantrouwen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Lekker zo'n controlfreak. Ik zou mijn mobieltje gewoon thuis laten.
verba volant, scripta manent.
Je zou bijna denken dat hij niks te doen heeft, maar ik lees dat hij werkt. Niet normaal vind ik dit. Zou met hem een limiet van 2 sms'jes per dag afspreken, zodat hij beter leert nadenken/ prioriteiten stellen voordat hij aan een impulsgedachte toegeeft.
Nee. Niet normaal. Ik sms nooit tenzij het echt moet. Dit zou die van mij een keer moeten flikken en dan heeft hij bij thuiskonst een groot probleem. Overdag ben ik aan het werk, dan wens ik niet om de haverklap gestoord te worden tenzij er nood aan de man is. Als hij dat niet zou snappen is dat echt een probleem.
Rennen zo hard je kan! Ik heb ooit ook zo'n man in mijn leven gehad. Hij was zo onzeker en onstabiel dat hij dat toonde door mij te willen bezitten.. Ik heb de relatie toen uitgemaakt en hij ontpopte zich in een stalker! Ik ben nu zo blij dat ik die keuze heb gemaakt!
Je ontvangt al 2 jaar lang 30 smsjes per dag?
Ik zou dan juist weleens 3 dagen of zoiets geen contact willen hebben... en kan hij dat dan niet... tsja voor mij een no go.
Mijn god kom je nog wel aan werken toe? Ik zou mijn telefoon uitzetten op mijn werk en hem dit melden. Laat hem zijn eigen leven gaan leiden ipv het jouwe willen controleren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik denk dat het trollaria is.

30 smsjes per dag, Je bent toch niet van de pot gerukt?
meestal geen goed teken, dit is een man die macht em controle over je wil
Nee, dit is niet normaal.

Wat dacht je van helemaal geen contact gedurende de dag en elkaar 's avonds op de bank aan elkaar vertellen (in elkaars lijfelijke aanwezigheid) wat je de hele dag hebt gedaan?

Zo deed men dat 'vroeger' namelijk ook...

Dat is normaal.
helicat,

als ik of mijn vrouw dit zou doen zou ik ten 1e gek worden.

Maar wat ik me afvraag wat heb je te vertellen als je elkaar ziet?

(wonen jullie samen?) dan snap ik het helemaal niet meer.

dit soort dingen vertellen we lekker aan elkaar als we thuis zijn,

of bij elkaar zijn :P.
Verveelt hij zich? Gewoon aangeven dat je bezig bent en niet kan antwoorden.. Went ie vanzelf daarhaan....
Nee ik vind dit niet normaal.

Hij is extreem onzeker en daar moet hij hulp voor zoeken.

Dat zijn ex vreemdging is natuurlijk naar voor hem maar daar kan jij niks aan doen.

Jij moet dus eigenlijk boeten voor zijn ex..

Misschien wordt het tijd dat jij hem eens heel duidelijk maakt dat jij zijn ex NIET bent en doodziek wordt van dat gesms en geclaim van hem,dat dit moet stoppen en zo niet jij helemaal klaar met hem bent.

Dat klinkt hard maar zachte heelmeesters maken nog steeds stinkende wonden.
Nou na 2 jaar samen met TO kan ie het echt niet meer schuiven op een ex die vreemdging!

Btw. Smsen jullie die 2 jaar al zoveel? Wordt je er nu pas gek van?
quote:Primabella schreef op 15 juli 2011 @ 07:58:

Nou na 2 jaar samen met TO kan ie het echt niet meer schuiven op een ex die vreemdging!

Btw. Smsen jullie die 2 jaar al zoveel? Wordt je er nu pas gek van?

Die twee jaar had ik even gemist Als je al twee jaar lang 30 onzin berichten per dag stuurt heb je dus echt wel een controle issue. Niet meer op in gaan en hem vooral niet meer voedden door terug te sms'en of bellen.

Djieeezzz
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Misschien kan je hem smsen dat je het een beetje veel vindt?

Sorry, sorry, flauw geintje.

Maar heb je het er wel eens met hem over gehad? Ben je wel duidelijk geweest? Heel concreet gezegd "Ik vind zoveel smsjes ontvangen erg vervelend en ik ga al helemaal niet terug smsen".

Zo ja, wat was zijn reactie?

Zo nee, waarom niet?
Om antwoord te geven op je vraag: nee, dit is niet normaal.....

Eens net Ssenta! Wat is hier uitgekomen?

btw: Ook ik zou hier knetter van worden....
quote:Tickel schreef op 14 juli 2011 @ 21:49:

Heeft je vriend nog wel een leven buiten jou?

Als jij zijn leven bent, dan zou ik me ernstig zorgen gaan maken.Hij heeft familie, vrienden en werk en dus wel een leven hij heeft alleen erg veel behoefte aan contact.
quote:nlies schreef op 14 juli 2011 @ 21:54:

@ Djin, Waarschijnlijk vanwege bepaalde ervaringen met exen, zijn laatste vriendin voor mij liet hem regelmatig zitten tijdens afspraken, sprak met andere mannen af en ging vreemd. Misschien dat hij daarom steeds wil weten wat ik doe en waar ik ben en dat ik details geef zodat hij eker weet dat ik daar echt ben en dat doe en niet stiekem zoals zijn ex ipv thuis bij een andere vent ben..

Zolang hij niet naar een vaste telefoon belt, kun je overal zitten.Je kunt overal zeggen dat de buurvrouw net langs is geweestThank god dat mn vriend hier blijkbaar nog niet bij na gedacht heeft. Ik ben trouwens wel eerlijk over waar ik ben en wat ik doe, ik vind het alleen vervelend dat hij na 2 jaar nog steeds alle details wil horen en zich constant zorgen maakt.
quote:jo12345 schreef op 14 juli 2011 @ 21:55:

Het kan best zijn dat hij moeite heeft met vertrouwen. Maar de oplossing is echt niet om jou dan maar te gaan controleren.

Het is ook niet jouw verantwoordlijkheid om zijn probleem op te lossen. Dat kun jij namelijk helemaal niet. Want er blijven echt altijd momenten over dat jij allerlei ongewenste dingen zou kunnen doen.

Het is een issue dat hij echt in zichzelf moet oplossen.

Dit soort controle gedrag kan echt volledig uit de hand lopen en leiden tot allerlei excessen waarover op dit forum meer dan genoeg te vinden is. Het minste is nog wel dat je relatie gewoon kapot gaat. Maar vaak gebeuren daarvoor nog veel ergere dingen.

Als ik jou was zou ik echt duidelijke grenzen stellen voordat de problemen groter worden.

Ik ben bang dat hij dit niet uit zichzelf gaat oplossen, het duurt nu al 2 jaar en daarom wil ik zelf het een en het ander proberen om hem te helpen.

Grenzen stellen werkte niet, wordt hij onzekerder van en daar zit ik dus echt niet op te wachten.
quote:Djin schreef op 14 juli 2011 @ 21:56:

Ik herken het gedrag. De nieuwe vriend van mijn vriendin deed dat ook. Hij was ook vreselijk bedonderd door zijn ex. Zij heeft hem herhaaldelijk gezegd haar niet te ' straffen' door wat zijn ex heeft grdaan. Het heeft een tijd geduurd en heel wat geduld van haar kant. Maar het gaat nu stukken relaxter tussen die twee. Hij was vreselijk onzeker geworden en moest zijn zelfvertrouwen hervinden. Blijf vooral praten met je vriend en leg hem uit wat dit met je doet. Sterkte

Wat hielp bij hun vooral tegen zijn onzekerheid?

Is het mogelijk om mijn vriend wat meer zelfvertrouwen en vooral vertrouwen in mij te geven?
Ik zou er niet mee kunnen leven, met zo'n vriend. Vertel hem dat hij de relatie zo kapot maakt. Kan hij kiezen wat hij doet.

Want dit is echt NIET normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven