wasgoed

13-07-2011 20:32 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik wil graag dat mijn wasgoed lekker ruikt (logisch waarschijnlijk) maar als het dan pas gewassen is (nog nat) dan ruikt het lekker en als het droog is, is die geur veel minder en als het in de kast ligt is de geur weg

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen, dat de geur er ook nog is als het in de kast ligt?

Ik gebruik wasmiddel van Ariel en wasverzachter van silan of robijn...

Iemand de gouden tip?
Gebruik je een wasdroger? Zoja, dan moet je het gewoon eens aan de waslijn hangen om te drogen, dat ruikt echt veel beter!

Zeker zo in de zomer (niet vandaag) blijft je was veel frisser en bespaar je nog een hoop geld ook.
Gebruik je wel genoeg wasmiddel/wasverzachter?

Ik gebruik trouwens alleen maar Robijn en bij mij ruit het altijd heerlijk. Bij moeders ook... Die wil nog weleens afwijken van Robijn bij de witte was en Persil gebruiken.
Oh ik zal er de volgende keer wat meer in gooien dan, kan dat natuurlijk altijd proberen.

Ja ik gebruik soms de droger, soms hang ik het op. Maar het lijkt geen verschil te maken..:S

Hmm persil dat ga ik eens proberen, misschien is die geur wat sterker?
Geurzakjes in de kast en dan geen bloemengeur maar hele frisse van bijv robijn.
Common sense is not so common.
Voltaire
Ik zal het eens aan mijn man vragen, die doet namelijk hier de was en ik niet
Draai je regelmatig een hete was (60 of nog beter 90 graden) of laat je je machine wel eens leeg draaien? Ik heb zelf wel eens een wat muffe geur in de was en dan maak ik het laatje weer eens goed schoon en laat de machine leeg draaien op 90 graden met een fles schoonmaakazijn en wat soda. Daarna ruikt de was toch weer frisser. Ik gebruik wasmiddel en wasverzachter van Robijn.

Je hebt ook geurbuiltjes van Robijn voor in de kast, die vind ik zelf ook altijd erg lekker ruiken.

En de natte was niet te lang in de machine laten.
Lenor wasverzachter
Volgens mij gebruiken de meeste mensen juist teveel wasmiddel. Ik zou af en toe Kaetjes tip proberen en daarna juist minder wasmiddel. Volgens mijn moeder werkt overstappen op poeder ook veel beter, zowel voor was als machine.
quote:Travis schreef op 13 juli 2011 @ 20:50:

Lenor wasverzachter

Als ik dat koop, gaat hele gezin in opstand!

Dat stinkt uur in de wind!
Ik vind die witte van Lenor juist heerlijk ruiken! Maar mijn man kan er niet tegen. Hij krijgt er jeuk van.
quote:kaetje schreef op 13 juli 2011 @ 20:43:

Draai je regelmatig een hete was (60 of nog beter 90 graden) of laat je je machine wel eens leeg draaien? Ik heb zelf wel eens een wat muffe geur in de was en dan maak ik het laatje weer eens goed schoon en laat de machine leeg draaien op 90 graden met een fles schoonmaakazijn en wat soda.Dat zal me een teringherrie geven.
Geurzakjes ertussen leggen.
verba volant, scripta manent.
Hoe bedoel je Emaille? Ik laat hem niet centrifugeren als je dat bedoelt. Maar ook dat kan wel hoor. Ben het wel eens vergeten uit te zetten.
quote:emaille schreef op 14 juli 2011 @ 08:45:

[...]

Dat zal me een teringherrie geven.

even serieus: een vaatwasblokje wil ook wel helpen om de boel schoon te krijgen, tip van een monteur
Of bedoel je de fles in de machine? Die gooi je natuurlijk leeg in het zeepbakje... Ik snap werkelijk niet wat er zo grappig is. Zal wel komen door de beperkte hersencapaciteit die ik door de zwangerschap heb.
Ja dat heet HUMOR. Om te lachen.
Als je gaat strijken strijkwater gebruiken blijft het ook fris van
quote:kaetje schreef op 13 juli 2011 @ 20:43:

Ik heb zelf wel eens een wat muffe geur in de was en dan maak ik het laatje weer eens goed schoon en laat de machine leeg draaien op 90 graden met een fles schoonmaakazijn en wat soda. Een hele fles azijn?! Ik vind dit wel een goede tip.. Doe je dat gewoon helemaal in het bakje? En hoeveel soda?
Niet teveel wasmiddel en wasverzachter gebruiken, zelfs de helft van wat voorgeschreven is, is meestal ruim volvoende. En gebruik poeder ipv vloeibaar. Is veel beter voor je wasmachine. Ook regelmatig wassen op hoge temperaturen is goed voor het behoud van je wasmachine. Je voorkomt o.a. nare geurtjes die weer in je wasgoed gaan zitten.

De was wordt echt lekker fris van buiten hangen, tenminste als het droog is. Ik heb geen droger, gebruik zelden wasverzachter en heb een lekker ruikende was als het de kast ingaat. In de kast kun je geurzakjes hangen en leggen op de frisse geur te behouden.

Ipv wasverzachter gebruik ik azijn.
Ik doe meestal maar een kopje azijn.
Ik had 't probleem ook dat de was al snel z'n frisse geurtje kwijt was, terwijl m'n vriendin altijd heerlijk geurende kleding aan heeft. Nu ben ik dus ook overgestapt op Robijn vloeibaar wasmiddel (green sensation) en nu geurt mijn was ook zo heerlijk. Ik gooi er 'n flinke scheut in en ook 'n flinke scheut wasverzachter (lavendel van Soupline) en ook na 'n beurt in de droger is de geur nog heerlijk sterk.
Ik krijg ook vaak vragen waarom mijn handdoeken ed zo lekker ruiken. Gewoon ariel en de dubbele hoeveelheid downy wasverzachter. De hele kast ruikt ernaar hmmm. Ben niet zo van het vrekken.
Heeft iemand een idee hoe ik mijjn was lekker kan laten ruiken zonder wasmiddel te gebruiken waar parfum aan is toegevoegd? Hier ben ik namelijk allergisch voor en gebruik dus altijd Neutral.
Wisselen an wasmiddel! Als je t te lang gebruikt ruik je t zelf niet meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven