Werk & Studie alle pijlers

Borsten starende collega

15-07-2011 10:42 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn werk een mannelijke collega, die te pas en te onpas naar mijn borsten zit te staren. Als ik met hem praat en iets op de computer laat zien en hem daarna aankijk, zie ik hem gewoon altijd kijken en als hij ziet dat ik hem aankijk, kijkt hij snel weer weg.

Wat kan ik hier aan doen? Wil ook niet zo bot zijn om er iets van te zeggen, (hij zal het vast ontkennen), maar dit is om gek van te worden.
quote:dubiootje schreef op 16 juli 2011 @ 00:30:

Waar halen jullie vandaan dat TO met haar 'handel' te koop loopt?

Dat zegt helemaal niemand, het wordt alleen gevraagd. Sommige vrouwen doen dat nou eenmaal. En dan vind ik het persoonlijk niet raar dat mensen (mannen en vrouwen) daardoor zijn afgeleid nee. Net zo als ik het niet raar vind als je naar iemand kijkt die in z'n blote kont over straat loopt of met een papegaai op zijn schouder. Met sommige dingen vraag je gewoon om aandacht en dan moet je niet gaan miepen als je die aandacht ook krijgt.
Over de pis, moi? :-) Als een man voortdurend tegen mijn borsten praat, vat ik dat niet op als waardering, althans niet het soort waar ik op zit te wachten.

Ik snap niet dat mensen het nu hebben over uitpuilende decolletés, papegaaien en stippelbroeken alsof dat er iets mee te maken heeft. Het komt op mij over alsof je raar gedrag van een ander waarschijnlijk zelf veroorzaakt, maar dat wordt misschien niet bedoeld. Op een forum zie je iemand natuurlijk niet.

Ik denk dat een vrouw zoals op dat plaatje niet gegeneerd is als een man steeds naar haar borsten kijkt, maar misschien is dat een foute aanname van mij.
Ga in therapie!
Lizzl, briljante oplossing!
Ga in therapie!
Alle mannen staren naar borsten..... Alleen sommigen kunnen het beter verbergen dan anderen ;).
quote:dubiootje schreef op 16 juli 2011 @ 08:27:

Ik snap niet dat mensen het nu hebben over uitpuilende decolletés, papegaaien en stippelbroeken alsof dat er iets mee te maken heeft. Het komt op mij over alsof je raar gedrag van een ander waarschijnlijk zelf veroorzaakt, maar dat wordt misschien niet bedoeld. Op een forum zie je iemand natuurlijk niet. Ik vind dat niet meer dan logisch eigenlijk. Met je eigen gedrag lok je zelf ook weer bepaalde gedragingen uit. Zo simpel is het toch? Als ik een rok aan trek, hoge hakken en een paar goede kousen, dan roep ik naderhand ook niet dat iedereen naar mijn benen staart. Dat gebeurt gewoon en dat weet je als je bepaalde dingen draagt.
Dan had ik het toch goed begrepen. Jij denkt dus dat TO het zelf moet uitlokken.
Ga in therapie!
Heb je je eigen motto al eens uitgeprobeerd Dubiootje ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:dubiootje schreef op 16 juli 2011 @ 08:38:

Dan had ik het toch goed begrepen. Jij denkt dus dat TO het zelf moet uitlokken.Nou, kap daar eens mee. Ik denk dat niet en dat had je kunnen weten want ik typte dat vanmorgen ook al. Ik vraag slechts of ze zich misschien wat te bloot en opvallend kleed.
DS, hoezo?

Astrape, ik begrijp je blijkbaar verkeerd. Ik vind het vervelend hoe je op me reageert.
Ga in therapie!
Ik word er ook een beetje moe van dat jij nu voor de tweede keer insinueert dat ik zeg dat TO een uitpuilend decolette heeft terwijl ik alleen maar vraag hoe ze er bij liep. Want ja, ik vind het zelf wel vrij normaal om ook even naar je eigen aandeel in het geheel te kijken.

Als je met je tieten half ontbloot loopt of met allerlei schreeuwende teksten op je t-shirt rondloopt, dan vind ik het niet heel gek dat mensen daardoor dus naar je borsten gaan kijken. Als je dat niet wil, dan moet je er niet zo bij gaan lopen. Maar nogmaals, ik zeg niet dat TO dat doet, ik vraag alleen of dat misschien het geval is.
Astrape doet iets dat meer mensen zouden moeten doen: ze stelt eerst vragen voordat ze haar conclusies trekt.
quote:scarpetta schreef op 16 juli 2011 @ 08:31:

Alle mannen staren naar borsten..... Alleen sommigen kunnen het beter verbergen dan anderen ;).

Niet alle mannen staren. Kijken misschien wel; even vlug "scannen".

Staren is - of het nou naar je tenen, het puntje van je neus of je tieten wordt gedaan - gewoon nogal onbeschoft en geeft een ander een ongemakkelijk gevoel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat had ik inderdaad verkeerd begrepen, ik dacht dat ze conclusies trok. Vragen stellen is prima. Het kwam misschien omdat ik het gevoel had dat de teneur van het topic veranderde naar beschuldigend.

Beetje flauwe opmerking over therapie, vind je ook niet?
Ga in therapie!
"een decolletté is als de zon: je mag er wel naar kijken maar niet in staren"

Mannen kunnen soms onbehouwen horken zijn en dat is voor vrouwen niet altijd leuk. Persoonlijk vind ik T-shirts met passende assertieve teksten ("stop staring at my breasts") wel een goed antwoord. Je hoeft niets te zeggen en de boodschap is glashelder. Wie de schoen past kan hem aantrekken.
quote:dubiootje schreef op 16 juli 2011 @ 09:14:

Beetje flauwe opmerking over therapie, vind je ook niet? Ach, met zo'n motto vraag je er om
quote:Donkeyshot schreef op 16 juli 2011 @ 09:19:

[...]

Ach, met zo'n motto vraag je er om Ja, je moet ook wel even naar je eigen aandeel in het geheel kijken.
quote:Donkeyshot schreef op 16 juli 2011 @ 09:18:

Wie de schoen past kan hem aantrekken.

En je loopt de hele dag voor gek op je werk.

Dan zou ik eerder gaan voor een - zelfgemaakte - button die je af kan doen zodra die zijn nut heeft bewezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:MarianneDavids schreef op 15 juli 2011 @ 10:50:

Terugstaren, naar zijn kruis.haha jammer dat je hier geen knop 'vind ik leuk' hebt
Ik denk niet dat "terugstaren naar zijn kruis" effectief is.

Mannen zijn geen vrouwen.
Mannen die zo nu en dan even hun blik laten zakken, prima. Het feit dat wij vrouwen dat altijd zien schijnt te maken te hebben met iets in onze hersenen.

Iemand die werkelijk zit te staren moet daarop aangesproken worden.

Ik heb ooit een collega gehad die het ook niet kon laten. Subtiele hints pakte hij niet op. Ik ging toen steeds als hij het deed gebukt tegen hem praten ( ogen op de hoogte waar normaal mijn borsten zouden zijn bij rechtopstaan)

Na 2 keer vroeg hij waarom ik dat deed. Mijn antwoord: ja jouw ogen zakken steeds af en dat vind ik zo vervelend voor je. Zo kunnen we gewoon een normaal gesprek hebben. Hij werd helemaal rood maar heeft het nooit meer gedaan
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik zie een gat in de markt;

een button of broche met een miniatuur camera er in, plus een miniatuur video recorder. Die speld je als vrouw gewoon op, en alle starende boezemblikken worden geregistreerd zodra het dingetje aan staat.

En daarna het filmpje bekijken met al je collega's, en de tietenstaarder keihard uitlachen.

Is dat iets ?
Het doet er helemaal niet toe wat ze aanhad, staren is onbeleefd.

Vrouwen hebben borsten. Mannen: deal with it.

Het zijn toch geen kleuters zeg, kom op.
.
anoniem_124007 wijzigde dit bericht op 18-07-2011 15:52
Reden: verkeerd topic
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven